Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lactosevrije sandwiches

<<

Anoniem336

Bericht 30 Aug 2019 09:21

Lactosevrije sandwiches

Ik vind het echt heel lastig, wellicht heeft iemand hier de tip?!?

Ik moet dus lactosevrije sandwiches maken. Het liefst maak ik iets, zonder melkproducten. Niet dat ik speciaal dure roomkaas e.d. moet aanschaffen.

Het liefst maak ik twee soorten, maar ben al blij wanneer ik 1 recept heb :)
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 30 Aug 2019 09:30

Re: Lactosevrije sandwiches

In gewone kaas zit geen lactose, wel melk uiteraard. Mag dat wel?

Je zou kunnen denken aan sandwich met hummus, sla, tomaat of omelet, bacon
<<

Anoniem313

Bericht 30 Aug 2019 09:32

Re: Lactosevrije sandwiches

- humus met gegrilde paprika en peterselie
- avocado met ei
- vleeswaren (met pesto die je zelf maakt zonder kaas)
- gerookte zalm met kappertjes


Of zijn dit niet het soort dingen die je zoekt?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Aug 2019 09:34

Re: Lactosevrije sandwiches

Bedoel je dan het beleg? Of ook het brood zelf?
Ik weet dat mijn moeder altijd lactose vrij brood bij de bakker kon bestellen vroeger.

Als beleg, zelfgemaakte eiersalade, zalm met wat knapperige sla, komkommer sandwich met farmersalade ( ik zag dat die van de AH lactose vrij is) en plakjes komkommer, of gezond met een eitje, tomaat, sla, wat mayonaise er onder en iets van vleeswaren zonder toevoegingen zoals kipfilet, of rosbief met pijnboompitjes, basilicumolie, verse basilicum en plakjes kerstomaat ed. Zoek je zoiets?
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem336

Bericht 30 Aug 2019 10:18

Re: Lactosevrije sandwiches

Hm.. zit het ook in brood? Meen alleen in zuivelproducten e.d..
Zelf pesto oid maken is helaas geen optie ivm tijd.
Ben hier echt niet in thuis.

Geen idee of melk wel mag. Er staat, "ik kan zelf niet tegen lactose".
Zie nu dat er wel een betaalbare lactosevrije roomkaas bestaat. Zo even kijken of deze bij de plus te koop is. En dan met kipfilet en komkommer inderdaad.

Zalm durf ik niet ivm de temperatuur. Moet ruim een uur in de auto, en het wordt best warm morgen. Gebruik wel koelelementen, maar toch. Oja, er zijn zwangeren bij bedenk ik mij nu. Dus sowieso geen optie helaas
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 30 Aug 2019 11:19

Re: Lactosevrije sandwiches

Avocado met gegrilde kip of rosbief
Humus met gegrilde paprika
Olijven tapenade met tomaat en rucola en gedroogde ham
Paprika tapenade met tonijn
<<

Anoniem336

Bericht 04 Sep 2019 13:11

Re: Lactosevrije sandwiches

Uiteindelijk heb ik Minus L roomkaas gescoord bij de Jumbo, met kalkoenfilet en komkommer. Was een prima simpele sandwich. Ze kan wel tegen brood etc., vooraf nagevraagd.
Bedankt voor de tips!
<<

Anoniem279

Bericht 04 Sep 2019 13:31

Re: Lactosevrije sandwiches

Let goed op de ingrediënten van de kipfilet, vaak zit daar lactose/melk aan toe gevoegd. Meestal is kalkoenfilet wel zonder lactose.
<<

Anoniem336

Bericht 04 Sep 2019 13:33

Re: Lactosevrije sandwiches

Ah goede tip voor een volgende keer, daar had ik niet zo aan gedacht.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 04 Sep 2019 19:00

Re: Lactosevrije sandwiches

In kaas zit ook lactose, in oude kaas het minst, dat kan vaak wel (bij mij althans).
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers