Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor beeld heb jij van jezelf?

<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 01 Sep 2019 16:16

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik heb een vrij goed zelfbeeld, helaas alleen niet altijd een goed beeld over mezelf.
Ik ben vrij onzeker en bang om te falen waardoor ik niet altijd aan anderen laat zien wat ik kan. Gelukkig voel ik me steeds zekerder en weet ik dus waar mijn kwaliteiten liggen en laat ik ook aan mezelf zien dat ik niet zo onzeker hoef te zijn.

Op het moment ben ik ook eindelijk weer tevreden over mijn uiterlijk en dat maakt ook dat ik meer zekerheid uitstraal. Na de geboorte van S was dat ver te zoeken, maar nu voel me zekerder, volwassener, sterker en daardoor eet ik beter en dus niet 10kg te veel afgevallen ?. En dus zie ik er veel beter uit!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem277

Bericht 02 Sep 2019 05:24

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 16 Sep 2019 22:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Sep 2019 07:51

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Vervelend dat je je zo voelt Anelisan. En wat naar dat je ziek bent. Wil je vertellen wat het is? Hoeft niet, natuurlijk, maar je kunt je ei hier kwijt. Als je dat maar weet :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Sep 2019 08:49

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik heb een goed zelfbeeld en sluit me enigszins bij Marsy aan dat ik het verdrietig vind om te lezen dat veel dames hier zo'n slecht beeld hebben van zichzelf. De gedachte dat je zoveel hebt om dankbaar voor te zijn vind ik lastiger. Elk huisje heeft z'n kruisje en je kunt dit soort dingen niet met elkaar vergelijken. Rationeel kun je het daar namelijk mee eens zijn, maar emotioneel nog steeds je enorm rot voelen.

Ik vind mezelf attent, enthousiast, open, direct, energiek, een aanpakker en overall een vrolijke persoonlijkheid. Ook vind ik mezelf een stresskip en kan ik problemen zien in dingen die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn. Hier heb ik vooral zelf last van in m'n hoofd.
Qua uiterlijk ben ik tevreden. Toen ik een puber was was dat wel anders, maar ik heb mezelf geaccepteerd zoals ik ben en kan echt wel een aantal dingen aan m'n uiterlijk opnoemen die ik mooi vind.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Sep 2019 09:19

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Zijn bakfietsen hip? :wtf:

Ik heb 's ochtends niet echt tijd om op andere ouders op het schoolplein te letten. Er zijn er vast die meer put together zijn dan ik, maar daar word ik niet onzeker van - omdat ik het niet echt zie dus :smile: Maar sowieso is 'hip' zijn niet iets waar ik naar streef. Qua uiterlijk ga ik meer voor een eigen stijl die past bij mij en wat ik uit wil stralen - mijn zelfbeeld dus.

En ik zie mezelf als grappig, slim, betrokken, maatschappelijk geëngageerd, in the know, empathisch en sportief. Ik ben meer een denker dan een doener en kom daarom soms wat traag in actie. Soms zie ik dingen te negatief in en heb ik stress die niet nodig zou zijn als ik wat luchtiger erin zou kunnen staan. Ik ben een feminist. Ik ben heel erg liberaal en progressief en veel bezig met het uitstellen van oordelen. Dat neemt niet weg dat ik bepaalde dingen heb waar ik me kapot aan erger bij anderen. Ik ben een sociaal handige introvert en ben heel graag alleen.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Sep 2019 09:29

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Caulfield schreef:Zijn bakfietsen hip? :wtf:

Ik heb 's ochtends niet echt tijd om op andere ouders op het schoolplein te letten. Er zijn er vast die meer put together zijn dan ik, maar daar word ik niet onzeker van - omdat ik het niet echt zie dus :smile: Maar sowieso is 'hip' zijn niet iets waar ik naar streef. Qua uiterlijk ga ik meer voor een eigen stijl die past bij mij en wat ik uit wil stralen - mijn zelfbeeld dus.

En ik zie mezelf als grappig, slim, betrokken, maatschappelijk geëngageerd, in the know, empathisch en sportief. Ik ben meer een denker dan een doener en kom daarom soms wat traag in actie. Soms zie ik dingen te negatief in en heb ik stress die niet nodig zou zijn als ik wat luchtiger erin zou kunnen staan. Ik ben een feminist. Ik ben heel erg liberaal en progressief en veel bezig met het uitstellen van oordelen. Dat neemt niet weg dat ik bepaalde dingen heb waar ik me kapot aan erger bij anderen. Ik ben een sociaal handige introvert en ben heel graag alleen.

Helemaal mee eens. Ik vind hip zijn ook zo 13 in een dozijn, wees gewoon jezelf! Zoveel leuker. Daarnaast vind ik sommige mensen die "extreem hip" zijn juist wat droevig. Blijkbaar schenken ze enorm veel tijd aan hun uiterlijk, volgen ze elke trend en stijlen ze alles op elkaar af. Dan vind je het wel heel belangrijk hoe je eruit ziet en (dus) wat anderen van je vinden en dat kom dan (denk ik) weer uit onzekerheid. Wat weer verdrietig is voor die persoon.
<<

Anoniem269

Bericht 02 Sep 2019 09:29

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Caulfield schreef:Zijn bakfietsen hip? :wtf:
.


En: NEE.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Sep 2019 09:32

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Claire**** schreef:
Caulfield schreef:Zijn bakfietsen hip? :wtf:
.


En: NEE.


Nou, je hebt bakfietsen en bakfietsen. Verdiep je daar maar eens in. Je kan je echt wel onderscheiden met je bakfiets.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Sep 2019 09:32

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Flo schreef:
Caro schreef:Waarom focussen zoveel meiden hier zich zo op het uiterlijk bij deze vraag? Is het echt zo dat uiterlijk innerlijk overtroeft in hoe we onszelf waarderen? Dat is toch zonde?

Ik vak niemand aan, heb me ook vaak zo gevoeld maar het is zo onzinnig. Als je wordt gevraagd een vriendin te omschrijven, zeggen we dan ook alleen uiterlijkheden? Nee toch? Waarom dan wel als we onszelf moeten beschrijven?

Niet iedereen doet dat hier hoor, maar zie het vaak terugkomen en vind het beetje zonde :).

Tja, iedereen zegt ook: don’t judge a book by the cover’, maar als ik een boekenwinkel in loop en ik struin zo langs die tafels, dan pak ik ook als eerste die boeken met een omslag die me prikkelt. Dus ik snap het wel. Innerlijk is absoluut het belangrijkste, maar de verpakking, dus je uiterlijk, is wel je verkooppraatje. Of zoiets.


Ik heb hier echt wel even over na lopen denken en ik snap wat je zegt. Alleen ben ik het er niet mee eens dat we dan maar 90% van onze tijd en ons oordeel over onszelf op de buitenkant richten. Dat plaatje dat vergrijst, verkleurt, raakt door ouderdom juist authentieker. Een gebruikt boek met een suffe cover kan je qua inhoud zo doen veranderen dan de buitenkant er niet meer toe doet. De binnenkant máákt het boek, laat dat je het blijft lezen. De buitenkant niet. Die intrigeert alleen, kan prikkelen, kan iemand uitnodigen. Maar nooit iemand raken, en hoeveel boeken ken je qua buitenkant? Je onthoudt de binnenkant van een boek.

Hiermee wil ik niet uitvlakken wat uiterlijkheden met je doen. Ook ik heb mezelf jaren te dik, te stom en te onhandig gevonden. IK raakte nerveus als we gingen borrelen met het forum bijvoorbeeld, vroeg me daarna altijd af of ik wel leuk genoeg was. Maar recent heb ik besloten dat dat niet de kern is waar het om draait. Ik verzorg mezelf goed, geef bakken met geld uit aan kleding maar mijn innerlijk is ook leuk. En die twee matchen.

Ik vind mezelf lief, grappig, slim, handig en tegelijkertijd met sommige dingen mega onhandig, lomp, gevoelig, scherp, sarcastisch. Ik kan mezelf overschreeuwen terwijl dat niet nodig is. Kan heerlijk introvert zijn maar ook extravert. Ik heb daar denk ik wel een goede combi van. Ik ben een uitsteller, maar pak met bepaalde dingen juist enorm door. Ik ben een lieve partner, goede vriendin. Heb misschien niet heel veel vriendinnen maar die ik heb zijn me heel veel waard. Ik vind dat ik af en toe nog wel wat socialer kan zijn, meer naar buiten kan gaan. MAar soms als ik neit weet hóe ik iets moet doen, doe ik maar niks.
Ik ben ambitieus, maar niet tot het oneindige. Ik zoek daarin een goede balans, maar wil zeker nog vooruitkomen qua werk.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Sep 2019 09:35

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Haha HGL, die jat ik voor mijn onderschrift als dat mag.

Mooie omschrijving Caro! Lekker gebalanceerd. En fijn dat je je minder aan kan trekken van wat anderen van je vinden.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Sep 2019 09:38

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Caulfield schreef:Haha HGL, die jat ik voor mijn onderschrift als dat mag.

Mooie omschrijving Caro! Lekker gebalanceerd. En fijn dat je je minder aan kan trekken van wat anderen van je vinden.


Wat een eer :smile:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Sep 2019 09:48

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

‘De gedachte dat je zoveel hebt om dankbaar voor te zijn vind ik lastiger. Elk huisje heeft z'n kruisje en je kunt dit soort dingen niet met elkaar vergelijken’

Claire: ik weet dat dit komt van iemand die heel erg tevreden is (ik dus), dus dat is dan misschien een dooddoener maar ik meen het wel echt. Ook ik ben behoorlijk gepest, heb een vreselijk onstabiele jeugd gehad op vele vlakken en kom uit een relatie met een pathologische leugenaar, iets wat ik 6 jaar niet heb doorgehad. En veel zorgen om mijn kind. Mijn lichaam is ook niet hetzelfde. En júist omdat ik zoveel heb meegemaakt ben ik het zo eens met mijn uitspraak. Ik heb het hier jaren geleden ook eens gezegd en toen ben ik met de grond gelijk gemaakt, alleen heeft het mijn visie niet veranderd: ik vind dat je geluk in eigen hand is. Ik heb ook therapie gehad, pas nog trouwens. Maar als je zo ongelukkig met jezelf bent, uiterlijk of innerlijk, dat vind ik echt een keuze. Ik kies ervoor keuzes te maken die me gelukkig maken, ik kies ervoor gelukkig te zijn. Ik laat mijn demonen van het verleden niet het heden besturen.

Eckhart noemt dit mooi: je painbody is alle pijn die je ooit hebt meegemaakt. Je leeft niet vanuit je ‘painbody’, je painbody is een reactie op situaties in je leven. Je painbody regeert je leven (sorry boek in Engels gelezen en weet Nederlands woord niet). Als je daar van weg kunt stappen, dan heb je controle.
En ja, dat kan dus wél, want ik doe het ook. En ik heb ook mijn kruisjes.

Ben ik dan nooit onzeker? Tuurlijk wel. Ik was super onzeker vandaag nog toen ik moest lesgeven voor de eerste keer op de universiteit. Had even tranen in de auto van de stress. En toen mijn haar uitviel heb ik ook moeten slikken. En het eerste jaar van mijn zoon zat ik in een postnatale depressie. Maar ik wíl dat niet. Dus ik zoek op wat me energie geeft en verander dat wat me in de weg staat. Ik ben daar heel bewust mee bezig. Ik woon natuurlijk niet voor niks al 18 jaar in het buitenland bijvoorbeeld. En doe niks met mijn studies omdat het niet paste in mijn leven. Ik geef er ook dingen voor op.

Moraal van dit verhaal: ik snap niet dat er mensen zo jarenlang bewust ongelukkig zijn. Even een moment hebben, ok. Of jaren zelfs. Maar echt je hele leven teleurgesteld zijn in jezelf, wow, wat zónde! Maar misschien krijg ik nu weer het hele forum over me heen, dat ik uitzondering ben en het zo echt niet werkt en dat het verleden bij sommigen echt niet te verwerken is. Maar ik wil het toch nog eens zeggen. Ik vind het een keuze.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 02 Sep 2019 09:54

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Je praat nu wel heel erg vanuit jezelf. Niet iedereen beschikt over dezelfde veerkracht. Niet iedereen kan constructief met tegenslagen om kan gaan. Dat jij dat wel kan is natuurlijk super fijn en goed, maar dat wil niet zeggen dat iedereen dat maar (moet) kunnen.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 02 Sep 2019 10:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 02 Sep 2019 10:04

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Marsy31 schreef:
Moraal van dit verhaal: ik snap niet dat er mensen zo jarenlang bewust ongelukkig zijn. Even een moment hebben, ok. Of jaren zelfs. Maar echt je hele leven teleurgesteld zijn in jezelf, wow, wat zónde! Maar misschien krijg ik nu weer het hele forum over me heen, dat ik uitzondering ben en het zo echt niet werkt en dat het verleden bij sommigen echt niet te verwerken is. Maar ik wil het toch nog eens zeggen. Ik vind het een keuze.


Hier ben ik het wel mee eens.
Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht, of heeft de handvatten om met bepaalde situaties om te gaan, maar dan heb je wel de keuze om bv professionele hulp te zoeken om die handvatten te krijgen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Sep 2019 10:12

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

En ik denk ook wel dat het ergens in je moet zitten om ermee om te gaan. Al is depressiviteit ook echt een ziekte, en niet een kwestie van een keuze.

Maar je hebt tot op zekere zin wel een keuze in hoe je je leven indeelt. Ik ving het een lastige omdat ik het ergens echt met je eens ben, maar ook zeker niet te zwart wit erover wil oordelen naar mensen toe die dit dus niet lukt.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Sep 2019 10:21

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Dat is het he, dat laatste dat jij zegt Caro. Het is echt heel fijn als je erin kunt staan zoals jij Marsy, want die autonomie die jij ervaart stelt je in staat om gerichte keuzes te maken en goed om te gaan met wat er in je leven gebeurt. De schaduwzijde is dat het kan leiden tot blaming the victim wanneer je naar anderen kijkt op dezelfde manier.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Sep 2019 10:30

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ja, ik was laatst op pad met m´n motorclub en daar zitten een paar mensen in met depressies/burn outs en heb er toen wel een gesprek met hen over gehad. We zaten namelijk in het zonnetje, op een prachtige plek aan het water, motoren naast ons.. dus ik vroeg of ze nu geluk konden voelen maar dat lukte haar echt niet. Wat dat betreft ben ik dankbaar dat ik een fysieke beperking heb en geen mentale want ik kan ondanks de pijn wel echt enorm genieten van dingen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Sep 2019 11:09

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Caulfield schreef:Dat is het he, dat laatste dat jij zegt Caro. Het is echt heel fijn als je erin kunt staan zoals jij Marsy, want die autonomie die jij ervaart stelt je in staat om gerichte keuzes te maken en goed om te gaan met wat er in je leven gebeurt. De schaduwzijde is dat het kan leiden tot blaming the victim wanneer je naar anderen kijkt op dezelfde manier.


Dat is het inderdaad. Onbewust leg je je eigen ervaringen op aan een ander, en vergelijk je jezelf. Daarmee komt iemand die het wél lukt er zo mee om te gaan er beter uit, gebruikt het misschien wel ter bevestiging van zichzelf. En iemand die het niet lukt, krijgt een knauw. Want dan moet hij maar harder/ beter/ anders werken. Maar wat als dat nu gewoon niet lukt?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 02 Sep 2019 11:16

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik kan nu even niet uitgebreid reageren maar uiteraard vind ik het hebben van een diagnose een uitzondering, depressie of andere DSM problematiek. En tja, het is altijd glad ijs natuurlijk want bij dit soort gevoelige dingen, zeker als het aankomt op pijn, verdriet en onzekerheid, voelen mensen zich extra aangesproken. Vandaar dat ik ook even deelde dat ook ik mijn portie shit heb gehad, voordat mensen denken dat ik vanuit een bevoorrechte positie reageer en maar makkelijk denk.
En nog even kort op het laatste: wat als het niet lukt? Kijk hoeveel mensen er ongelukkig zijn met zichzelf. En waarom. Dus dat is het dan? Acceptatie dat je een hekel aan jezelf hebt de rest van je leven?
Laatst gewijzigd door Marsy31 op 02 Sep 2019 11:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 02 Sep 2019 11:19

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Nee dat denk ik niet. Ik denk wel dat jij de mentale capaciteiten hebt, en de intelligentie, om uiteindelijk los te komen van de narigheden. En dat is gewoon heel erg knap, maar misschien ben jij eerder uitzondering dan regel?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Sep 2019 11:27

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

De juiste hulp zoeken, vinden en aanvaarden zijn allemaal competenties die niet iedereen bezit, ook niet alle normaal of hoger intelligente mensen zonder DSM problematiek.
<<

Anoniem326

Bericht 02 Sep 2019 11:33

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Joey schreef:De juiste hulp zoeken, vinden en aanvaarden zijn allemaal competenties die niet iedereen bezit, ook niet alle normaal of hoger intelligente mensen zonder DSM problematiek.

Eens.
<<

Anoniem277

Bericht 02 Sep 2019 12:41

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 03 Sep 2019 08:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Sep 2019 18:59

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

ChiQ schreef:En uiterlijk: ik heb van nature een soort zelfverzekerdheid wat heel erg bijdraagt aan een positief zelfbeeld wat betreft uiterlijk over mezelf. Ik ben geen klassieke schoonheid maar ik denk dat ik wel sexy ben. Ik weet me ook te kleden, heb een mooi lichaam voor iemand van 35, ik ben niet dun maar wel van nature slank met curves. Ik weet me te presenteren en ik weiger met saaie outfits door het leven te gaan.


Hee dit herken ik heel erg. Wat leuk! Ik denk ook dat dit niet specifiek met uiterlijke kenmerken te maken heeft, maar meer met hoe blij je bent met jezelf en ik vind mezelf (meestal haha) wel een leuke chick. Daarnaast ben ik open, spontaan, vriendelijk, humoristisch (denk ik, of vind ik haha). Volgens mij wel vrij makkelijk in de omgang.

En natuurlijk heb ik ook kanten die ik lastiger vind om mee om te gaan, maar ik zie die dingen meestal als een soort reis/weg en dan leer ik daarmee omgaan (of ik vraag advies, dat vind ik ook niet heel moeilijk om te doen). Ben altijd wel benieuwd naar de ideeën van vrienden die dichtbij me staan. Ik probeer ook vaker trots te zijn op mezelf, dat draagt voor mijn gevoel ook bij aan het hele blij zijn met jezelf.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Sep 2019 19:02

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Wat naar Anelisan. Je hoeft het ook niet te delen, maar weet dat als je wilt, dat dat kan hier. Het klinkt heel pittig. Sterkte met het psychologische traject. Hopelijk helpt dat in elk geval.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers