Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat voor beeld heb jij van jezelf?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 14:45

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Exogenesis schreef:Marin, maar wíl je net zo zijn als die hippe moeders? Of voel je een bepaalde druk?


Nee in alle eerlijkheid waarschijnlijk niet. En dat zou ik ook niet kunnen zijn, voor m'n gevoel. Het geeft ook niet, het is ook een oppervlakkig beeld wat ik van die vrouwen heb. Zij zijn ook veel meer dan hip en leuk, en hebben ook heus een shitty day af en toe. De omgeving waar ik woon is echter wel echt zo'n 'oh kijk mij eens' omgeving en dat vind ik wel lastig soms, a ben ik ontzettend blij met waar ik woon hoor, maar ik voel dan al snel zo'n competitie tussen mensen van kijk eens hoe hip ik ben met m'n hippe bakfiets, vet toffe baan, mooie huis, hele leven op een rit, wat manage ik dit ontzetttttend goed blablabla etc. Maar dat zal waarschijnlijk grotendeels m'n eigen onzekerheid zijn die ik projecteer op anderen. Het is ook een beetje oordelend naar anderen toe en dat is niet zo aardig van me.

Wat ik ook merk, en daar stoei ik wel mee, is dat ik naarmate hoe langer ik niet werk, ik me minder betrokken bij de maatschappij voel. Dat is wel iets waar ik op wil letten. Ik denk dus zeker dat ik (binnen onbepaalde termijn) wel weer zal gaan werken, want ik denk dat ik daar ook veel zelfverzekerdheid en voldoening uit kan halen. Ik zie mezelf nu echt soms als nietsnut en dat is geen fijn gevoel, zeker als ik wél bekaf ben aan het einde van de dag want ik doe heus veel, maar het voelt niet zo voor m'n geestelijke gesteldheid.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 14:51

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Olifant, wat verdrietig dat dat zo'n ontzettend lange nasleep heeft. Ik hoop dat alle hulp die je hierbij krijgt je helpt om jezelf te accepteren om wie je bent.

LG, zo fijn dat jij uit je depressie bent gekomen. Je hebt een mooi gezin en je mag er zelf ook wezen :) Ik vind jou nog steeds een leuk persoon.

Lavendel, wat een leuke eerlijke omschrijving van jezelf! Fijn als je dat zo uitgebreid over jezelf kunt zeggen. Ik ben ook wel meer dan dat ik zelf omschreef. Zoveel facetten in een persoonlijkheid inderdaad! Fijn dat je zo zeker bent over het moederschap! Wil je er nog wat meer over kwijt? (ben zo enorm benieuwd hoe het moederschap jou bevalt)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Aug 2019 14:59

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Een dikke knuffel voor de vrouwen die worstelen met een minder positief zelfbeeld.

Marin, dat van de hippe moeders is heel herkenbaar voor mij, en ligt ook wel een beetje aan het soort wijk waarin wij wonen denk ik. Met veel mensen die hun zaakjes goed op orde hebben. Als je in de Haagse schilderswijk woont kom je toch sneller moeders tegen die in hun huispak over straat gaan, waar jij dan lekker florissant bij afsteekt. Hahaha.

On topic: ik ben blij met mezelf. Op mijn lijf ben ik best trots, vooral omdat ik fit ben. Uiterlijk ben ik verder niet zo mee bezig. Ik zie mezelf als iemand die veel sociale dingen onderneemt, alles goed organiseert en betrouwbaar is. Ik ben soms misschien wat (sociaal) onhandig en chaotisch, maar daar valt mee te leven.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Aug 2019 15:11

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Waarschijnlijk hebben al die ogenschijnlijk perfecte mensen ook wel eens last van die ‘competitie’ en voelen zij zich ook met regelmaat wel eens onzeker over het e.e.a Marin. Wat kunnen we elkaar toch allemaal opjutten eigenlijk hè.

In relatie tot je laatste paragraaf Marin, ik herken het een beetje. Ik heb nu mijn verlof tot z'n eind komt het gevoel dat ik straks eindelijk weer mee ga doen aan de maatschappij. Ik merk dat ik nu soms weinig te vertellen heb aan tafel ‘s avonds of aan vrienden en dat mijn werk daarin toch een belangrijke factor was.

Het klinkt (niet alleen door dit topic hoor) alsof jij ook echt weer toe bent aan iets substantieels voor jezelf. Waar wacht je nu op? En weet je al wat je zou willen gaan doen?

En zie net je vraag over het moederschap. Ja het bevalt goed! Hij is natuurlijk nog maar 3 maanden, maar het is me allemaal zo enorm meegevallen qua life changing experience. Het is wat meer geplan en geregel maar verder voelt alles aardig als before. Nu is zoon ook wel erg makkelijk hoor, zeurt weinig en slaapt al door. En ik heb het mezelf ook makkelijk gemaakt door geen borstvoeding te geven, dat helpt vast ook. Gaat dus allemaal prima! Ik ervaar het zorgen niet als een zware last.
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 15:24

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Lavendel schreef:
Het klinkt (niet alleen door dit topic hoor) alsof jij ook echt weer toe bent aan iets substantieels voor jezelf. Waar wacht je nu op? En weet je al wat je zou willen gaan doen?


Ja op termijn weet ik wel wat ik zou willen doen (z.elfstandig r.eisadviseur, vanuit huis dus nog steeds, eigen bedrijf). En waarom ik wacht? De eerste stappen zijn gezet, ik ga binnenkort een wijncursus doen (met certificering) zodat ik t.z.t. ook wijnreizen kan aanbieden. Daarna willen we graag voor een tweede kindje gaan (hopelijk ergens volgend jaar) en ik wil niet graag tegelijkertijd een baby hebben én een nieuw bedrijf starten qua energieverdeling voor mezelf, dus dat komt dan waarschijnlijk daarna. Maar het idee is er iig :)

(niet quoten graag)

Wat fijn dat het moederschap je zo goed bevalt. Het klinkt als een lief en makkelijk kindje inderdaad. Leuk om te lezen dat je het positief ervaart allemaal!
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 15:29

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Filoria schreef: alles goed organiseert ....... chaotisch


Even deze twee eruit gepikt. Dit vind ik zo grappig want dit zag ik laatst écht op de bruiloft van je zus. Je had het echt super goed georganiseerd en toch gingen wat dingetjes een beetje chaotisch. Wat helemaal niet geeft en het juist spontaner maakt en alles ging gewoon helemaal goed, alleen niet superstrak. Maar wel grappig, dat vond ik dus ook echt van jou. En heel leuk om je ontmoet te hebben.
Let's discover the world together.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Aug 2019 15:50

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Klinkt goed Marin! Jammer dat je nog niet in business bent. Wij willen volgend jaar september naar Canada/Alaska en heb zelf echt een hekel aan dingen uitzoeken en uitstippelen vtv, dus ik zou zo bij je aankloppen ;) Klinkt als iets dat heel goed bij je past! En het werken als zelfstandige bevalt dus ook wel goed?
Laatst gewijzigd door Lavendel op 30 Aug 2019 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 16:03

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ah wat gaaf! Ja zoiets zou ik dus super graag willen doen en zou ik ook goed kunnen, daar heb ik wel een heel positief beeld over bij mezelf haha. Misschien heb je nog wel wat aan tips van AMM en mij, we zijn allebei met kindjes in Canada geweest (ik maar klein deel van Canada hoor) maar klop gerust eens aan.
En ja als zelfstandige werken vind ik heerlijk! Het heeft voor- en nadelen natuurlijk maar het past wel bij me.
Let's discover the world together.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Aug 2019 16:14

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ja man, dit kun jij echt! Ik zou zo al een hoop clientèle voor je weten, allemaal mensen met reislust, kleine kinderen, te weinig tijd om dingen uit te zoeken, een voorliefde voor goed eten en wijn en niet onbelangrijk, geld)

Eigenlijk zonde dat je dit plan nog 2 jaar op de plank laat liggen ?
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 16:16

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ja haha maar ik heb zelf na 2.5 jaar ook eindelijk weer baby kriebels dus daar wil ik eerst gehoor aan geven haha. Maar lief dat je zo enthousiast bent, vind ik oprecht heel leuk om te horen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem272

Bericht 30 Aug 2019 16:19

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Marin schreef:
Filoria schreef: alles goed organiseert ....... chaotisch


Even deze twee eruit gepikt. Dit vind ik zo grappig want dit zag ik laatst écht op de bruiloft van je zus. Je had het echt super goed georganiseerd en toch gingen wat dingetjes een beetje chaotisch. Wat helemaal niet geeft en het juist spontaner maakt en alles ging gewoon helemaal goed, alleen niet superstrak. Maar wel grappig, dat vond ik dus ook echt van jou. En heel leuk om je ontmoet te hebben.


Hahaha, ik snap precies wat je bedoelt.

Wel jammer dat ik jou eigenlijk helemaal niet heb leren kennen! Ik was ook zo druk met organiseren en de chaos :D
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Aug 2019 16:22

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ja joh maar voordat die smurf er is ben je wel weer even verder. En als je verlof neemt kunnen mensen zich gewoon in de wachtrij inschrijven voor het moment dat ze weer gebruik kunnen maken van je expertise. Lekker exclusief ;)
Smile, it's free!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Aug 2019 20:36

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Marin schreef:Beetje nav Bliss haar topic en een beetje nav waar ik zelf mee stoei.

Wat voor beeld heb je van jezelf? Positief en negatief (hopelijk overtuigend positief natuurlijk maar we are only human). Vind jij jezelf leuk? Duf? Hip? Sportief? Lui? Intelligent? Knap?


Door de jaren heen is mijn beeld van mezelf alle kanten op gegaan. Overwegend negatief dan positief. De laatste tijd zit er ook weer een golf beweging in, maar dan op het gebied van moederschap. Ik vind mezelf soms een waardeloze moeder omdat V soms te tent afbreekt terwijl S aan het huilen is bijv. En aan de andere kant vind ik het ook wel weer knap van mezelf dat ik nog niet volledig ongevallen met met alle zorgen rondom S.

Verder ben ik denk ik gewoon hip. Niet vooruitlopend maar gewoon van deze tijd en dat past bij mij. Ik ben sportief en creatief.

Vind ik mezelf knap. Mwoah. Ik vind mezelf ook niet lelijk. Gewoon in het midden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem269

Bericht 31 Aug 2019 16:27

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Toen ik 8,5 kilo was afgevallen was ik best tevreden mezelf. Helaas is dat er door omstandigheden weer ruim bijgekomen en nu vind ik mezelf weer dik en lelijk. Maar ik begin binnenkort weer met zwemmen en afvallen. Dus moet het mijn zelfbeeld hopelijk weer een beetje opkrikken. Maar alles stap voor stap.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 31 Aug 2019 22:57

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik was heel lang niet oké met mijn uiterlijk, maar inmiddels wel. Momenteel zit ik in een traject om mezelf en allerlei situaties beter te leren accepteren. Ik heb het soms nog best lastig met mijn fibromyalgie waardoor ik soms dingen niet kan. Dat vind ik lastig te accepteren en dan vind ik mezelf ook echt niet leuk. Dat is dan wel niet altijd zo, maar komt (zeker de laatste tijd) wat vaker voor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 31 Aug 2019 23:44

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Waarom focussen zoveel meiden hier zich zo op het uiterlijk bij deze vraag? Is het echt zo dat uiterlijk innerlijk overtroeft in hoe we onszelf waarderen? Dat is toch zonde?

Ik vak niemand aan, heb me ook vaak zo gevoeld maar het is zo onzinnig. Als je wordt gevraagd een vriendin te omschrijven, zeggen we dan ook alleen uiterlijkheden? Nee toch? Waarom dan wel als we onszelf moeten beschrijven?

Niet iedereen doet dat hier hoor, maar zie het vaak terugkomen en vind het beetje zonde :).
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 01 Sep 2019 08:24

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik denk toch het eerste aan uiterlijk, waarom? Geen idee.

Mijn zelfbeeld is redelijk. Ik ben vroeger heel erg gepest en dat heeft zijn sporen nagelaten. Daarbij zijn er de afgelopen jaren dingen gebeurt die ervoor gezorgd hebben dat ik mezelf nog minder leuk ben gaan vinden. Ik heb hier wel hulp bij gehad, maar het blijft een dingetje.

Mijn uiterlijk vind ik mwoa, mijn benen zijn altijd al dik geweest en sinds de zwangerschappen nog dikker. Doordat ik ze nu train zijn ze wel gespierder dan vroeger, maar ik blijf ze lelijk vinden. Mijn buik is inmiddels weer aardig plat, die wil ik graag wat strakker. Verder ben ik erg wit, met sproeten. Dat vind ik ook niet mooi.

Mijn innerlijk vind ik eigenlijk wel prima. Ondanks dat er toch mensen in mijn omgeving hun best gedaan hebben mij de grond in te boren, sta ik nog overeind. Daar ben ik al trots op. Ik heb humor, zelfspot en ben leergierig.

Ik moet wel zeggen dat ik wel heel trots ben op mijn lichaam omdat het 2 prachtige kinderen gemaakt heeft.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem279

Bericht 01 Sep 2019 08:29

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Caro schreef:Waarom focussen zoveel meiden hier zich zo op het uiterlijk bij deze vraag? Is het echt zo dat uiterlijk innerlijk overtroeft in hoe we onszelf waarderen? Dat is toch zonde?

Ik vak niemand aan, heb me ook vaak zo gevoeld maar het is zo onzinnig. Als je wordt gevraagd een vriendin te omschrijven, zeggen we dan ook alleen uiterlijkheden? Nee toch? Waarom dan wel als we onszelf moeten beschrijven?

Niet iedereen doet dat hier hoor, maar zie het vaak terugkomen en vind het beetje zonde :).

Tja, iedereen zegt ook: don’t judge a book by the cover’, maar als ik een boekenwinkel in loop en ik struin zo langs die tafels, dan pak ik ook als eerste die boeken met een omslag die me prikkelt. Dus ik snap het wel. Innerlijk is absoluut het belangrijkste, maar de verpakking, dus je uiterlijk, is wel je verkooppraatje. Of zoiets.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Sep 2019 08:42

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Bij het woord ‘zelfbeeld’ denk ik toch wel echt eerder aan innerlijk dan aan uiterlijk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 01 Sep 2019 09:01

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Urban Naked schreef:Bij het woord ‘zelfbeeld’ denk ik toch wel echt eerder aan innerlijk dan aan uiterlijk.


Mijn zelfbeeld is afhankelijk van mijn uiterlijk. Noem het een trauma, maar mijn vader vond dat als ik dik zou blijven, ik niets zou bereiken in mijn leven. Dik staat voor mij dus letterlijk in verbinding met mijn zelfbeeld en wordt meegenomen in mijn gedachten over mezelf. Ik kan nog zo vrolijk, vriendelijk, leergierig, vindingrijk etc. zijn, ik ben dik en dikke mensen zijn niets waard. Slanke mensen zien er goed uit, zijn succesvoller en bezitten betere competenties.

Ja, therapie voor. Maar of het ooit los van elkaar komt te staan.
<<

Anoniem279

Bericht 01 Sep 2019 09:05

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Urban Naked schreef:Bij het woord ‘zelfbeeld’ denk ik toch wel echt eerder aan innerlijk dan aan uiterlijk.

Ik denk aan het totale plaatje, dus ook uiterlijk.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 01 Sep 2019 11:18

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik denk best positief over mijzelf qua persoonlijkheid. Ik ben open, sociaal, spontaan, grappig (vind ik zelf ?), ik interesseer mij in anderen enz enz.
Aan de andere kant vind ik mijzelf ook niet bijster slim. Ik weet veel dingen maar vind het vaak lastig om dit over te brengen.

Qua uiterlijk denk ik niet positief over mezelf. Ik vind mezelf saai, heb geen mooie huid, om over m'n figuur nog maar te zwijgen. Daar mogen wel wat kilo's af. Met een makeupje op denk ik al gauw wat beter over mezelf, maar dan moet ik mezelf niet van te dichtbij zien.

Ik vergelijk me in die zin ook vaak met anderen. Anderen zien er altijd leuker uit, hebben mooier haar, mooiere huid, betere makeup enz enz. Daar baal ik wel eens van. Ik probeer dat ook wel om te draaien en te kijken naar wat ik heb.
Het beïnvloed me niet meer zoals het dat deed toen ik tiener was, maar die onzekerheid zit er zeker nog wel, het hoort ook bij mij. Ik weet ook waar het vandaan komt (vroeger seksueel misbruikt, ouders gescheiden, gepest op middelbare. En dat allemaal rond de zelfde periode).

Het klinkt heel negatief zo. Maar ik probeer er ook gewoon niet zo aan te denken ?.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 01 Sep 2019 13:41

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Mijn uiterlijke zelfbeeld komt niet (meer) overeen met de waarheid.

Mijn persoonlijkheid vind ik goed. Ik ben behulpzaam, vriendelijk, spontaan.
Dit is ook verandert door mijn uiterlijk ?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 01 Sep 2019 13:54

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Sam schreef:Mijn uiterlijke zelfbeeld komt niet (meer) overeen met de waarheid.

Mijn persoonlijkheid vind ik goed. Ik ben behulpzaam, vriendelijk, spontaan.
Dit is ook verandert door mijn uiterlijk ?

Ik vind het leuk om wat vaker foto's van je voorbij te zien komen op IG met dingen die je onderneemt en dat je concreter wordt om van baan te wisselen. Het veranderen van je uiterlijk lijkt je ook op andere vlakken zelfverzekerder te maken!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 01 Sep 2019 14:15

Re: Wat voor beeld heb jij van jezelf?

Ik ben wel trots op mijn behulpzaamheid en loyaliteit. Soms ook vermoeiend, zo bood ik laatst een oudere vrouw een mandje aan in de supermarkt maar ze wilde perse eentje die kon rollen en dat was dus net de onderste. Ik heb vervolgens 5 minuten alle mandjes af staan stapelen voor d'r haha.

Ik ben meestal wel vrolijk, iets te direct en wil alles zelf doen. Ben sociaal, kan met veel mensen opschieten maar ik vind het dan weer heel erg moeilijk mensen dichterbij te laten waardoor ik me nog best vaak eenzaam kan voelen.

Qua uiterlijk wilde ik soms dat ik mezelf door de ogen van iemand anders kon zien. Ik ben niet enorm ontevreden maar ongemerkt toch vrij negatief over m'n figuur terwijl dat best oké is voor iemand die niet veel kan bewegen. Ik krijg best vaak een complimentje over m'n uitstraling maar het blijft lastig om dit ook te geloven. Kan daardoor ook wel behoorlijk naïef zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers