Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Body positivity

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Aug 2019 15:32

Re: Body positivity

Ik vind het lastig om mijn mening te geven in dit topic. Ik vind het lastig om blij/positief te zijn met mijn lichaam. Ik ben 30 kilo afgevallen en ik ben mezelf niet leuker gaan vinden. Ik ben van een bmi van 28 naar 18 gegaan. Er tussen zat dus een hele tijd een gezond gewicht maar ik vond van niet. Nog steeds zou ik het liefste nog 15 kilo afvallen maar dat is zo ongezond..

Als ik naar anderen kijk, ik vind het mooi om te zien als iemand gelukkig is maar wel relatief fit daarbij, zonder hijgen traplopen zeg maar.
R. 2013
D. 2016
<<

ChiQ

Bericht 29 Aug 2019 15:59

Re: Body positivity

Nee natuurlijk bedoel ik het niet als gemeen grapje, Olive. Ik vind het altijd zo leuk klinken als iemand zegt: eet lekker, dikke mensen zijn gezellig.
<<

ChiQ

Bericht 29 Aug 2019 16:00

Re: Body positivity

Lavendel schreef:
ChiQ schreef:Dikke mensen zijn gezellig?


Alleen als ze body positive zijn.


Dit is zeker waar.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Aug 2019 16:28

Re: Body positivity

Lavendel schreef:Er zijn gewoon verschillende opties:
1. Je bent te zwaar en daarmee prima tevreden (=body positive)
2. Je bent te zwaar en daarmee an zich tevreden maar toch ontevreden door het gezondheidsaspect (=body positive)
3. Je bent te zwaar en daarmee ontevreden doordat je jezelf niet mooi vind oid



Dit lijkt me een goede opsomming. Ik zit op 3, maar wil graag 1 of 2 zijn. Ik heb een hoop lichamelijke ongemakken, maar die had ik ook al toen ik een aantal jaar geleden nog zo'n 25 kilo (jawel!) lichter was. Ik heb toen een tijdje best fanatiek gesport voor mijn doen, drie keer per week waarvan twee keer steps, en mijn knieën zijn daar helemaal van naar de klote gegaan. Sindsdien kamp ik met knieklachten en bij elke traptree hoor je ze hardop kraken. Gaat niet meer weg. Heb er nu niet meer last van dan toen, maar vervelend blijft het sowieso natuurlijk. Ook mijn vermoeidheidsklachten heb ik al m'n halve leven en ik heb op verschillende gewichten geen aanzienlijk verschil opgemerkt.

Natuurlijk wil ik graag gezond zijn en heb, ondanks mijn overgewicht, ook niet het idee dat ik dat absoluut niet ben. Qua conditie is er véél winst te behalen, daar hoop ik over een tijdje ook weer de energie voor te hebben / te creëren. Maar ik ben wel trots dat mijn lichaam bijvoorbeeld zo'n leuke dochter heeft gemaakt. Als ik even in de put zit over mijn gewicht, dan probeer ik dat te bedenken en dan neem ik de tien tot twaalf zwangerschapskilo's die er al anderhalf jaar aan zitten maar even voor lief.

@ Spencer: dit klinkt niet echt goed, wat naar voor je. Ik zag je hier al vaker zeggen dat het niet goed met je gaat, heb je hier wel hulp voor?

Als ik nu trouwens foto's van mezelf zie van een paar jaar geleden, dan denk ik wel: jeetje, ik was toen (voor mijn doen) gewoon slank! Maar op dat moment heb ik dat nooit zo gevoeld en was het nooit goed genoeg. Altijd moest er nog wel een paar kilo af tot m'n streefgewicht en daardoor voelde het continu als falen en was ik nooit goed genoeg. Ik ben dat gewoon zat. Ik wil mezelf nu ook gewoon goed vinden en door me meer te verdiepen in body positivity lukt dat al iets beter.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2019 16:32

Re: Body positivity

Ik zit tussen 3 en 2 in, gaat steeds meer naar 2 denk ik.

Ik vind 't heel goed dat je er mee bezig bent Bliss. Ik vind het dan bijvoorbeeld heel leuk om te lezen dat je dan vindt dat je zo'n leuke dochter hebt gemaakt (heb je ook). Dat soort kleine dingen zijn eigenlijk heel groots. Ik zou 't wel heel leuk vinden als je ons beetje op de hoogte houdt hoe 't gaat. Dit is duidelijk een gevoelig onderwerp voor velen en ook een maatschappelijk discussiepunt maar naast dat alles vind ik 't ook gewoon heel leuk om op persoonlijk vlak een forummer zoals jij te volgen met dit soort ontwikkelingen. Keep it up! ?
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Aug 2019 16:35

Re: Body positivity

We zullen zien. In elk geval meld ik me voorlopig niet in het afvaltopic. Lees daar altijd nog wel mee, maar word er een beetje naar van soms. Heb nu gewoon andere prioriteiten en later zien we wel weer verder!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem316

Bericht 29 Aug 2019 16:43

Re: Body positivity

Mij heeft het geholpen om het boek 'Knap voor een dik meisje' van Tatjana Almuli te lezen en Stylehasnosize te volgen. Misschien ook wat voor jou Bliss?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 29 Aug 2019 16:59

Re: Body positivity

Dee schreef:Mij heeft het geholpen om het boek 'Knap voor een dik meisje' van Tatjana Almuli te lezen en Stylehasnosize te volgen. Misschien ook wat voor jou Bliss?


Is idd een goed boek!

Voor mij zit body positivity ook wel voor een groot deel in kleding overigens. Ik laat me niet leiden door wat ik wel en niet zou 'mogen' dragen met mijn figuur en draag wat ik zelf leuk vind. Ook als je daarin mijn buik ziet of een vetrol. Of een stukje blote buik. Let op: niet a la de kleding is te klein of de pasvorm voegt niet met mijn vorm. Buik inhouden doe ik niet aan en figuurcorrigerend ondergoed ook niet. Vaak zelfs helemaal geen bh/ondergoed ?

Van iemand of in een winkel horen 'Het kleedt mooi af!' vind ik ontzettend storend en zeg ik dan ook iets van.

Leuk topic!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Aug 2019 17:01

Re: Body positivity

@bliss het gaat hele stukken beter dan een half jaar geleden gelukkig, ik werk er hard aan ☺️
R. 2013
D. 2016
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Aug 2019 17:16

Re: Body positivity

Wat een goed topic! Ik vind het wel interessant om te lezen dat een topic over body positivity voornamelijk over te zware mensen gaat. Het komt gedeeltelijk denk ik ook omdat Bliss dat aanhaalt in de OP, maar ik denk dat als je iemand op straat vraagt waar body positivity over gaat ook snel zal zeggen dat het gaat over te zwaar zijn en toch blij met je lijf. Voor mij gaat body positivity over alle lijven. Over blij zijn dat je er bent en dat je een lijf hebt waar je in woont en keuzes over dat lijf mag en kan maken omdat JIJ dat wilt. Het zou heel mooi zijn als we los zouden kunnen komen van een schoonheidsideaal, maar ik denk dat dat een utopie is. Ik denk wel dat het een mooie beweging is dat we veel meer diversiteit zien in bijvoorbeeld campagnes, zoals die van Rihanna.
Laatst gewijzigd door Harrison op 29 Aug 2019 17:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 29 Aug 2019 17:19

Re: Body positivity

Dee schreef:Mij heeft het geholpen om het boek 'Knap voor een dik meisje' van Tatjana Almuli te lezen en Stylehasnosize te volgen. Misschien ook wat voor jou Bliss?


Ik zit helemaal niet in dat body positivity influencers gebeuren maar toevallig zag ik laatst een filmpje van die dame van Stylehasnosize. Ze was bij mijn favoriete winkel, Joline Jolink, en die twee bleken elkaar ook al heel lang te kennen. Werd een heel tof filmpje vond ik, waarbij SHNS kleding van Joline ging aandoen om te kijken of het paste en hoe, en hoe het er dan uitzag. Heel leuk om te zien dat het Joline ook weer inzichten gaf voor haar ontwerpen. En ze zag en ziet er natuurlijk gewoon fab uit, ik ga haar volgen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 29 Aug 2019 17:30

Re: Body positivity

Dee schreef:Mij heeft het geholpen om het boek 'Knap voor een dik meisje' van Tatjana Almuli te lezen en Stylehasnosize te volgen. Misschien ook wat voor jou Bliss?
Ja, mooi en goed boek! Ik luisterde hem in de luisterbieb-app.
#teammaple🍁
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 29 Aug 2019 17:34

Re: Body positivity

Heeft niet alleen met body positivity te maken, maar ik volgde altijd heel veel influencers op insta die het perfecte leven leken te hebben en alleen maar perfecte plaatjes posten. Sinds een tijdje ontvolg ik de mensen die me een naar gevoel geven omdat ik niet goed genoeg ben, meer moet sporten, meer geld moet verdienen, meer met vrienden moet doen, meer op reis moet. Dat werkt ook goed moet ik zeggen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Aug 2019 17:39

Re: Body positivity

Harrison schreef:Heeft niet alleen met body positivity te maken, maar ik volgde altijd heel veel influencers op insta die het perfecte leven leken te hebben en alleen maar perfecte plaatjes posten. Sinds een tijdje ontvolg ik de mensen die me een naar gevoel geven omdat ik niet goed genoeg ben, meer moet sporten, meer geld moet verdienen, meer met vrienden moet doen, meer op reis moet. Dat werkt ook goed moet ik zeggen!


Dit heb ik laatst ook gedaan! Heb wel meer dan honderd accounts ontvolgd omdat ik er veelal onzeker van werd of ik ergerde me er aan. Ik merkte dat ik insta ging vermijden dus dit leek me een slimme zet. Had verder niks met m'n figuur te maken maar verder herkenbaar. Nergens voor nodig om je te laten leiden door dat soort accounts. (is in mijn geval dus meer mind positivity dan body positivity)
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Aug 2019 18:38

Re: Body positivity

Maar is mind positivity niet de hele sleutel? Lijkt me wel! Ik herken het ook erg dat je bij oudere foto's ziet dat je er prima uit zag maar dat toen niet zo voelde. Jammer!

@Chiq: gelukkig, ik wilde het toch egen checken omdat het me een beetje een naar gevoel gaf.
Ik denk dat een groot deel van mensen met overgewicht misschien wel gezellig is, maar niet perse gelukkig. Emotieeten is geen teken van geluk in ieder geval. Maar dat staat los van jouw opmerking hoor!

@Spencer, wat naar om te lezen dat je zo slecht in je vel zit. Wel fijn dat je al een stijgende lijn ervaart.
<<

Anoniem301

Bericht 30 Aug 2019 00:13

Re: Body positivity

En niet alle dikke mensen zijn gezellig, toch? Hoeft ook helemaal niet, ben ik ook niet altijd.
<<

ChiQ

Bericht 30 Aug 2019 07:28

Re: Body positivity

Oh waar is de humor van mensen heen joh. Lekker op alle slakken zout leggen. Mijn man zegt dit heel vaak, als ik weer eens me aanstel en zeg: ik ga dat echt niet eten, zitten 7 miljoen calorieen in, dan zegt hij: schat, eet nou dikke mensen zijn gezellig. Ik zie dan zo’n schattige dikke vrouw lekker te genieten van het leven. En nog grappiger hoe mijn man dan zo’n lekker plat Amsterdams accentje erin gooit. Lekker negatief hier. Bah.
<<

ChiQ

Bericht 30 Aug 2019 07:29

Re: Body positivity

Carrie schreef:En niet alle dikke mensen zijn gezellig, toch? Hoeft ook helemaal niet, ben ik ook niet altijd.


Wel. Hoeft wel. Iedereen moet zijn hele leven lang, elke dag en minuut gezellig zijn. Omdat IK dat zeg.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Aug 2019 07:44

Re: Body positivity

Kwestie van ander gevoel voor humor, lijkt me.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Aug 2019 09:15

Re: Body positivity

Ik zeg juist dat mijn tekst los staat van jouw opmerking.
<<

ChiQ

Bericht 30 Aug 2019 10:22

Re: Body positivity

Sorry, ik kan niet begrijpen dat mensen om iets redelijk onschuldigs meteen gaan piepen. Zo saai!!!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Aug 2019 10:36

Re: Body positivity

ChiQ schreef:Sorry, ik kan niet begrijpen dat mensen om iets redelijk onschuldigs meteen gaan piepen. Zo saai!!!!


Maar als dikke mensen gezellig zijn volgens jou, dan snap ik best dat mensen jouw opmerking niet zo heel grappig vinden, immers ben jij zelf dun, en dus ongezellig toch? :smile:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Aug 2019 10:45

Re: Body positivity

Ik zie niemand piepen.
Wel heb ik een hoop genuanceerde constructieve bijdragen gelezen in dit topic en dat vind ik echt gaaf! Bedankt daarvoor.
<<

ChiQ

Bericht 30 Aug 2019 10:55

Re: Body positivity

Marin schreef:
ChiQ schreef:Sorry, ik kan niet begrijpen dat mensen om iets redelijk onschuldigs meteen gaan piepen. Zo saai!!!!


Maar als dikke mensen gezellig zijn volgens jou, dan snap ik best dat mensen jouw opmerking niet zo heel grappig vinden, immers ben jij zelf dun, en dus ongezellig toch? :smile:


Klopt! Nee maar ik vind de laatste tijd dat dit forum zo snel op teentjes getrapt is. Waarom?
<<

Anoniem304

Bericht 30 Aug 2019 11:00

Re: Body positivity

Harrison schreef:Wat een goed topic! Ik vind het wel interessant om te lezen dat een topic over body positivity voornamelijk over te zware mensen gaat. Het komt gedeeltelijk denk ik ook omdat Bliss dat aanhaalt in de OP, maar ik denk dat als je iemand op straat vraagt waar body positivity over gaat ook snel zal zeggen dat het gaat over te zwaar zijn en toch blij met je lijf. Voor mij gaat body positivity over alle lijven. Over blij zijn dat je er bent en dat je een lijf hebt waar je in woont en keuzes over dat lijf mag en kan maken omdat JIJ dat wilt. Het zou heel mooi zijn als we los zouden kunnen komen van een schoonheidsideaal, maar ik denk dat dat een utopie is. Ik denk wel dat het een mooie beweging is dat we veel meer diversiteit zien in bijvoorbeeld campagnes, zoals die van Rihanna.

En dat is hetgeen wat ik bedoel te zeggen. Maar dat is misschien dan weer een beetje een andere discussie, of dat zorgelijk is.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers