Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 20:34

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Feb 2020 21:02

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Ja maar Gympie, als je dat los van een relatie trekt dan heeft een man daar nooit last van. Niemand maakt zich druk om hoe ik naar huis fiets, pas in een relatie gaat een man dat wellicht beseffen.

Vond het ook wel een confronterend stripje. Inderdaad ook dat eeuwige eten en niet slank genoeg zijn.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 21:04

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Feb 2020 21:14

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Ben ik het toch niet mee eens Gympie. Toen ik geen relatie had en niet meer bij m'n ouders woonde, was er echt niemand die daar bezorgd over was. Mijn vriend nu heeft dat overigens ook helemaal niet.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 21:23

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Feb 2020 21:26

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Wat Joey zegt. Overigens vind ik het ook niet vergelijkbaar want een man zal nooit begrijpen hoe een vrouw zich voelt als ze alleen door een donker park fietst. Ik liet net de hond uit en verderop stond een hele groep jongens, ik ben maar weer omgedraaid om problemen te voorkomen. Dat vooruit denken zal een man niet eens hebben, laat staan dat ie omdraait.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 21:30

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Feb 2020 21:37

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Nee, is ook niet vreemd en fijn dat je vriend zich daar om bekommert :)
<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 21:38

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 02 Feb 2020 21:43

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Dat hoop ik niet nee ;) Maar er zullen ook mannen zijn die er niet over nadenken dus dan is het wel extra fijn als er iemand wel een beetje op je let :)
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Feb 2020 21:48

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Het is idd niet de discussie die je hierover moet voeren. Ik vind het niet vergelijkbaar en beargumenteren dat mannen dat ook wel eens hebben, want ik ken die mannen ook wel, doet juist de moraal van dit stuk wat teniet. Bij elk punt kun je genoeg op- of aanmerkingen hebben waardoor het punt onzin is in bepaalde gevallen en dat mannen dat ook heus kunnen hebben. Dat neemt niet weg dat de punten die aangehaald worden een greep zijn uit de dingen die voor vrouwen vaak gelden en waarvan de gevolgen voor vrouwen vaak veel groter zijn mbt keuzes maken, vooruit denken.
<<

Anoniem284

Bericht 02 Feb 2020 21:50

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 02 Feb 2020 23:09

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Joey schreef:Het is idd niet de discussie die je hierover moet voeren. Ik vind het niet vergelijkbaar en beargumenteren dat mannen dat ook wel eens hebben, want ik ken die mannen ook wel, doet juist de moraal van dit stuk wat teniet. Bij elk punt kun je genoeg op- of aanmerkingen hebben waardoor het punt onzin is in bepaalde gevallen en dat mannen dat ook heus kunnen hebben. Dat neemt niet weg dat de punten die aangehaald worden een greep zijn uit de dingen die voor vrouwen vaak gelden en waarvan de gevolgen voor vrouwen vaak veel groter zijn mbt keuzes maken, vooruit denken.

Mooi verwoord Joey en ben het met je eens.
<<

Anoniem284

Bericht 03 Feb 2020 07:35

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

*
Laatst gewijzigd door Anoniem284 op 16 Feb 2020 23:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 03 Feb 2020 07:37

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Ik snap je nu hoor!
<<

Kira

Bericht 03 Feb 2020 08:27

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Ik vind het stripje treffend op sommige punten maar zeker niet op allemaal. Ik ben nooit vanaf kind af aan al bezig geweest met calorieën namelijk. En ik eet gewoon wat ik wil.
En mijn ex is ook wel eens een blikje ok gelopen omdat hij zich minder veilig voelde.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Feb 2020 08:47

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Kira schreef:Ik vind het stripje treffend op sommige punten maar zeker niet op allemaal. Ik ben nooit vanaf kind af aan al bezig geweest met calorieën namelijk. En ik eet gewoon wat ik wil.
En mijn ex is ook wel eens een blikje ok gelopen omdat hij zich minder veilig voelde.
Ik denk ook niet dat ze het stripje specifiek op jouw situatie heeft gemaakt, meer naar het merendeel van de vrouwen. En dan klopt ie aardig denk ik.
#teammaple🍁
<<

ChiQ

Bericht 03 Feb 2020 08:48

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Ik vind t heel treffend. Zéker het stuk waarbij een man alleen aan werk denkt en een vrouw aan haar werk en alles thuis. Zo gaat ie hier ook.
<<

Kira

Bericht 03 Feb 2020 09:30

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Urban Naked schreef:
Kira schreef:Ik vind het stripje treffend op sommige punten maar zeker niet op allemaal. Ik ben nooit vanaf kind af aan al bezig geweest met calorieën namelijk. En ik eet gewoon wat ik wil.
En mijn ex is ook wel eens een blikje ok gelopen omdat hij zich minder veilig voelde.
Ik denk ook niet dat ze het stripje specifiek op jouw situatie heeft gemaakt, meer naar het merendeel van de vrouwen. En dan klopt ie aardig denk ik.


Dat is waar natuurlijk :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Feb 2020 11:22

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Geinig, maar ik als man zijnde denk nauwelijks aan werk. Sowieso vind ik dat niet het belangrijkste meer.

Verder vond ik dat het nogal over uiterlijk gaat (was gisteren trouwens op ned 1, ook een test over tussen mooie en gewone vrouwen of ze verschil merkten in benadering.)

Vergeet niet dat dit een Frans onderzoek is geweest. In Frankrijk hebben ze bijv. een heel goede kinderopvang (beter dan hier) die volledig wordt betaald door de overheid. Dat is daar allemaal anders geregeld dan hier, want ik miste het stuk van de kinderen namelijk en daar hoeven ze zich in Frankrijk dus geen zorgen over te maken mbt opvang en scholing etc.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2020 11:32

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Fred schreef:Vergeet niet dat dit een Frans onderzoek is geweest. In Frankrijk hebben ze bijv. een heel goede kinderopvang (beter dan hier) die volledig wordt betaald door de overheid. Dat is daar allemaal anders geregeld dan hier, want ik miste het stuk van de kinderen namelijk en daar hoeven ze zich in Frankrijk dus geen zorgen over te maken mbt opvang en scholing etc.

Nee? De kinderen hoeven er niet op tijd te zijn? Ze hoeven niks mee te nemen? Je hoeft ze ook niet weer op te halen? Broodbakjes smeren? Welk weer is het, wat moeten ze vandaag aan? Moeten ze de laarzen ook mee?
Er is ALTIJD wat om aan te denken als je kinderen hebt.
In de meeste gevallen komt die mental load neer op de vrouwen.

Al zie ik op onze opvang ook verrassend veel vaders die de kinderen halen en brengen! :hulde:
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Feb 2020 11:36

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

@ Savi, veel van wat jij noemt hoeft daar inderdaad niet. Ik heb er een docu van gezien en volgens mij kunnen ouders zelf bepalen wanneer ze hun kinderen ophalen en brengen. Brood etc. krijgen ze daar.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Feb 2020 11:38

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Fred schreef:@ Savi, veel van wat jij noemt hoeft daar inderdaad niet. Ik heb er een docu van gezien en volgens mij kunnen ouders zelf bepalen wanneer ze hun kinderen ophalen en brengen. Brood etc. krijgen ze daar.

Dan moet je er toch alsnog aan denken? De kabouters doen dat niet voor je.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 03 Feb 2020 11:42

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Savi schreef:Dan moet je er toch alsnog aan denken? De kabouters doen dat niet voor je.

De mannetjeskabouters sowieso niet :( De vrouwtjes misschien nog als je ze lief aankijkt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 03 Feb 2020 11:43

Re: Huishoudelijke verdeling en mental load: de test!

Afbeelding

Bij veel reacties in op het nieuwe stripje komt bovenstaand in me op.
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers