Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke outfit?

<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2019 22:21

Welke outfit?

Volgende week heb ik een sollicitatiegesprek bij de Rijksoverheid en twijfel wat gepaster is: een pantalon met een nette blouse en pumps, of een jurk (kokermodel) met 15/20 panty en pumps. In het verleden ben ik vaker bij deze werkgever geweest en de medewerkers zijn daar nogal verschillend gekleed. Een kokerrok met nette blouse voel ik me niet zo prettig in, dus die combinatie valt af. In de andere outfits voel ik me beide prima, maar ik kom er niet goed uit. Wat zouden jullie doen?

Edit: als deze vraag bij Beauty & Mode hoort te staan, verplaats het dan gerust. :)
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Aug 2019 22:51

Re: Welke outfit?

Absoluut de pantalon.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Aug 2019 23:17

Re: Welke outfit?

Reva schreef:Absoluut de pantalon.


Daar neig ik ook naar. Waarom kies jij voor de pantalon? :)
<<

Anoniem313

Bericht 22 Aug 2019 07:32

Re: Welke outfit?

Voor mij klinkt het beide als zeer geschikt.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2019 07:50

Re: Welke outfit?

Volgens mij zou beide prima kunnen maar ik neig toch naar de pantalon. Omdat dat iets neutraler oogt dan een rok. Ik heb eens gesolliciteerd in een rok op knielengte en men dacht toen dat ik dit vanuit geloofsovertuiging droeg.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Aug 2019 07:59

Re: Welke outfit?

Haha Lady, dan ben ik benieuwd wat voor rok dat was.

Guattari, ik neig naar de jurk maar dat is puur omdat ik zelf graag jurken draag. Beiden outfits lijken me geschikt, kies degene waarin je je het prettigst voelt. Succes met je gesprek!
<<

Anoniem307

Bericht 22 Aug 2019 09:07

Re: Welke outfit?

De kokerrok klinkt erg mooi en zakelijk, maar als je je fijner voelt in een pantalon, zou ik daar voor kiezen. Ik heb een tijdje gewerkt voor de Rijksoverheid en ik heel veel mooie kledingcombinaties voorbij zien komen, maar wel vooral pantalons en weinig kokerrok.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Aug 2019 10:00

Re: Welke outfit?

SoGood schreef:Haha Lady, dan ben ik benieuwd wat voor rok dat was.

Guattari, ik neig naar de jurk maar dat is puur omdat ik zelf graag jurken draag. Beiden outfits lijken me geschikt, kies degene waarin je je het prettigst voelt. Succes met je gesprek!

Gewoon een strak zwart rokje :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Aug 2019 10:31

Re: Welke outfit?

Guattari schreef:
Reva schreef:Absoluut de pantalon.


Daar neig ik ook naar. Waarom kies jij voor de pantalon? :)


Dat vind ik krachtiger staan, zeker met jouw lengte. Succes alvast!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem318

Bericht 22 Aug 2019 10:52

Re: Welke outfit?

Als je je in beide outfits prettig voelt, zou ik ook voor de pantalon kiezen. Een kokerjurk heeft vaak ook iets sexy's, dat zou ik op een sollicitatie niet willen. Als je er eenmaal werkt, kan het weer wel prima, vind ik.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 22 Aug 2019 13:37

Re: Welke outfit?

Ik werk bij de Rijksoverheid en ik zou zeggen dat beide echt prima geschikt is. Ene ministerie is veel formeler dan de andere, maar over het algemeen is er geen donkere pakken cultuur en kan iets hippers heel goed. Ik had beide outfits aan tijdens sollicitatierondes en voelde me prima gekleed voor de gelegenheid. Succes!
Smile, it's free!
<<

Anoniem282

Bericht 22 Aug 2019 13:55

Re: Welke outfit?

Thanks! De keuze is tussen een pantalon met nette blouse of jurk (kokermodel), dus geen kokerrok. :)

Ik ben 1,56m dus zou een pantalon een veilige keuze zijn idd. Maar gek genoeg heb ik naar verhouding wel lange benen, voor zover dat kan met deze kabouterlengte. Droeg voorheen vaak jurkjes met pumps, maar dat kan ik ook nog doen als ik door mocht gaan naar de tweede ronde.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers