Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wettelijke volmacht

<<

Anoniem307

Bericht 21 Aug 2019 20:45

Wettelijke volmacht

Ik weet niet zo goed waar ik deze vraag moet stellen. Het gaat in deze over een wettelijke volmacht van mijn man aan mij, voor zijn dochter. Het zit namelijk zo; In september moet ik zonder mijn man naar een evaluatie aangaande de dochter van mijn man. Mijn man kan niet mee en wil dus dat ik ga. Hij moet mij, nemen wij aan, een volmacht geven om aanwezig te mogen zijn bij de evaluatie en om mijn man's wensen over te brengen? Iemand die dit weet?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Aug 2019 21:55

Re: Wettelijke volmacht

Dat zou ik dan even neerleggen bij de instantie die deze evaluatie organiseert. Zij weten vast te vertellen of en hoe dat door een plaatsvervanger van de ouder gedaan kan worden.
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Aug 2019 00:12

Re: Wettelijke volmacht

Wat UN zegt, even informeren hoe en wat.

Hoe gaat het trouwens met het dochtertje van je man? En zijn er al consequenties geweest ivm de medewerker die fouten heeft gemaakt?
<<

Anoniem277

Bericht 22 Aug 2019 05:35

Re: Wettelijke volmacht

Kan deze (of de andere afspraak van jouw man) niet verzet worden? Lijkt mij belangrijk dat hij er zelf bij is.
Ik weet namelijk (zelf meegemaakt in privé sfeer, wil ik best in pb uitleggen maar niet op internet) dat het niet altijd mag dat een ander gaat.
Sommige instanties kunnen daar best moeilijk over doen. Ik zou het dus zeker even voorleggen aan de betreffende instantie.
<<

Anoniem307

Bericht 22 Aug 2019 08:35

Re: Wettelijke volmacht

Mijn man kan niet aanwezig zijn. Hij heeft de keuze tussen mij of een man van een organisatie die is aangesteld om hem te begeleiden door dezelfde organisatie die ook moeder begeleidt. In eerste instantie koos hij voor de man, wat ik ook goed vond, maar de pleegmoeder vond het niet zo handig omdat de man van de organisatie is die ook moeder begeleidt en je collega's nooit mag afvallen. Beetje te snappen? :palm: En daar geef ik pleegmoeder ook gelijk in. Dus dan ga ik om mijn man's wensen te behartigen. Maar omdat ik geen bloedband heb, heb ik daar wel een document voor nodig, denk ik.

Hoe het gaat? In de vakantieperiode heeft mijn man dé medewerker gesproken die dochter uit huis heeft geplaatst en beter dan wie dan ook op de hoogte is van de situatie. Zij kwam erachter dat er onvoldoende begeleiding bij terugkeer dochter naar huis was en heeft ervoor gezorgd dat er 24/7 begeleiding is. In hoeverre dit wordt nageleefd? Ik heb de dame van VT gevraagd of er consequenties zijn voor de mensen die willens en wetens, want dat denken we echt, de foute beslissingen hebben genomen door dochter terug te plaatsen zonder echte begeleiding. Het antwoord was dat het ook kon gaan om een inschattingsfout. En dat klopt, het kan ook gewoon een inschattingsfout zijn geweest. Maar ik heb voldoende bewijs dat het hier niet om een inschattingsfout gaat. Dit komt dan ook aan bod tijdens de evaluatie, waar VT ook bij aanwezig is. Iedereen maakt fouten en ook al gaat het hier om de gezondheid van een kind, het blijft mensenwerk, maar de manier waarop ze niet hebben gereageerd op onze zorgen maakt me erg verdrietig.

Het goede nieuws is dat de advocaat nu actie gaat ondernemen. Dat gaat nog een moeilijke strijd worden. Het gaat hierbij om wijziging hoofdverblijf dochter. Dat vinden we deels moeilijk en deels noodzakelijk. We vinden het moeilijk, omdat het moeilijk gaat zijn voor dochter en we weten niet of ze hier een trauma aan over houdt of hoe ze er überhaupt op reageert, maar noodzakelijk, omdat moeder heeft bewezen alles behalve klaar te zijn voor de zorg van beide dochters. Ze scheldt ze nog steeds uit, jaagt ze weg, stuurt ze op pad met onbekende mannen etc. Het gaat gewoon nog steeds niet goed.
<<

Anoniem279

Bericht 22 Aug 2019 08:54

Re: Wettelijke volmacht

Hoe het zit met volmacht weet ik niet, maar ik kan me eerlijk gezegd moeilijk een situatie bedenken waarin het voor je man niet mogelijk is om die afspraak te verzetten zodat hij wel hierbij aanwezig kan zijn. Hooguit een uitvaart, maargoed, het is in september zeg je.
<<

Anoniem307

Bericht 22 Aug 2019 08:59

Re: Wettelijke volmacht

Het is ook geen uitvaart, nee.

Zoals jullie weten is mijn man volledig afgekeurd. En na vier jaar ellende van ziekenhuis in - ziekenhuis uit, gaat mijn man, omdat hij dat graag wil, maandag weer aan het werk. Omdat zijn uitkering erachter hangt (IVA in dit geval), mag hij het proberen, zonder de uitkering kwijt te raken. Maar hij vindt dat hij het niet kan maken om vrij te vragen. Ik vind van wel, maar hij niet. En die discussie ga ik niet met hem aan, want ik weet dat ik daar zelf ook moeite mee zou hebben om net na start baan vrij te nemen. Hij is volwassen en moet daarin zijn eigen keuze maken.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 22 Aug 2019 10:01

Re: Wettelijke volmacht

Het gaat om zijn dochter!! Prioriteit nr 1!! Hij neemt maar vrij lijkt me.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem277

Bericht 22 Aug 2019 10:05

Re: Wettelijke volmacht

Dat vind ik in dit geval echt een belachelijke smoes. Oke hij heeft een goede werkmentaliteit maar zijn eigen kind hoort op 1 te staan en niet zijn werk. Heel lullig en hard misschien maar dit is geen reden dat hij niet bij een belangrijk gesprek kan zijn.
En als ik jou was, zou ik ook opkomen voor het meisje en toch het gevecht aangaan met jouw man!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Aug 2019 11:02

Re: Wettelijke volmacht

Zijn werkgever zal heus begrijpen dat een vader er in deze situatie voor zijn kind moet zijn. Daar zou ik me echt geen zorgen over maken. Het risico dat het niet komen opdagen voor hem maar met name voor zijn dochter op een bepaald moment desastreuze gevolgen gaat hebben weegt in mijn optiek vele, vele malen zwaarder.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Aug 2019 11:36

Re: Wettelijke volmacht

Eens met Caulfield.

En Isles, ik snap dat als je man net weer gaat werken dat hij een loyaliteitsprobleem kan hebben. Het is ook een bijzondere situatie natuurlijk. En dan is het zaak dat mensen om hem heen hem helpen wanneer hij zijn prioriteiten niet goed inschat. Want dit wat hij nu wil doen kan natuurlijk niet.

Misschien helpt het hem in zijn denkproces als hij de situatie eens zou bekijken vanuit jullie adviserende rol (ik zal de naam niet noemen maar jullie hebben een platform waar dit soort kwesties ook wel op voorkomen, toch?)
Zou hij anderen ook adviseren om hun werk de eerste prioriteit te geven? Ik kan het me haast niet voorstellen.
#teammaple🍁
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 22 Aug 2019 12:47

Re: Wettelijke volmacht

Als werknemer heb je recht op verlof, ook als je nog maar net begonnen bent.

Me dunkt dat als deze werkgever je man aanneemt na 4 jaar ziekte, met behoud van uitkering, zodat je man het weer kan ‘proberen’, dat je dan te maken hebt met een sociale werkgever die een paar uurtjes verlof voor zo’n afspraak ook wel begrijpt.

Je man kan het niet maken om niet zelf bij die afspraak te zijn. Ik zou daaraan niet meewerken en toch nog eens het gesprek met je man aangaan.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Aug 2019 17:02

Re: Wettelijke volmacht

Ik vind dit eerlijk gezegd best naar om te lezen. Een nieuwe baan is m.i. geen reden om niet op een dergelijke afspraak te verschijnen. Getuigt toch niet van prioriteiten op orde hebben en koste wat koste er voor dochter zijn. Ik krijg de indruk dat jij dat ook vindt Isles, maar niet tot man kan doordringen? Wellicht beseft jouw man niet dat het niet aanwezig zijn op belangrijke afspraken ook tegen hem kan werken? Uit jouw eerdere topics kreeg al vaker de indruk dat jouw man niet altijd de beste keuzes voor dochter maakt of alles er aan deed, maar vond dat jullie nu eindelijk goed bezig waren. Overigens weet ik natuurlijk niet om wat voor afspraak het precies gaat, dus misschien valt het mee. Ik zou daarom contact opnemen met de organisatie en de situatie voorleggen. Kan je gelijk vragen of een machtiging vereist is en of die vormvrij is. Ook zou ik dit met de advocaat overleggen, zowel de machtiging als de wel of niet aanwezig zijn van man.
<<

Anoniem316

Bericht 22 Aug 2019 17:15

Re: Wettelijke volmacht

Sorry hoor, maar het is maar net wat hij belangrijk vindt..
En inderdaad, hoe sta je er dan als vader op bij zo'n organisatie als je je werk voor laat gaan.
<<

Anoniem307

Bericht 22 Aug 2019 19:27

Re: Wettelijke volmacht

Mijn man zit op zo'n moment inderdaad in een loyaliteitsconflict. Hem overtuigen van mijn gelijk is op zo'n moment geen slimme zet. Maar natuurlijk stopt het gesprek niet nadat hij heeft gezegd dat ik 'maar alleen moet gaan'. Dan zoeken we uit hoe dat eruit gaat zien en praten vervolgens verder. Het probleem leek erin te zitten dat hij straks twee dagen vrij 'moet' nemen voor de verhuizing (eind september). Ik had hierin geopperd dat het, omdat we op een donderdag tekenen, handig is dat hij op vrijdag ook vrij is. Dat zijn twee vrije dagen, terwijl hij dan nog maar net begonnen is. Dat zag hij niet zitten, en dat zegt hij niet, omdat hij mij niet alleen met de dozen wil laten sjouwen. Nou, ik kan wat hebben. Dus de afspraak is nu dat hij bij de notaris tekent, ik hem afzet op de werklocatie en hij zo geen twee dagen vrij hoeft te zijn. We hebben slechts een paar dozen en ik heb zat familie om te helpen. Het hielp ook toen bleek dat de afspraak met instanties heel vroeg op de dag is, voor half tien, en dat ik aanbood om hem daarna af te zetten op de werklocatie. Zo is hij en aanwezig op een, ook voor hem, belangrijk gesprek en kan hij laten zien dat hij ook wil werken.

Gesprekken gaan bij ons altijd verder, al dan niet op een ander moment. Als het hem helpt om maar een paar uur vrij te nemen i.p.v. een paar dagen, dan doe ik dat graag voor hem. Maar hij ziet niet dat hij ook de optie heeft maar een paar uur vrij te nemen. Hij heeft dat overzicht op de één of andere manier niet. En ik realiseer het me niet altijd dat hij dat overzicht niet heeft. Wil hem dan ter wille zijn door het voor hem op te lossen, terwijl het gewoon zo is dat we er even over moeten praten om tot een oplossing te komen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Aug 2019 19:49

Re: Wettelijke volmacht

Betekent je verhaal dat hij dan wel zelf gaat en geen volmacht nodig heeft?

Als ik het goed begrijp wel, en daar ben ik blij om, en fijn ook dat jullie er samen lijken te kunnen ontdekken wat nou het werkelijke probleem is. Je kent je man goed volgens mij :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 22 Aug 2019 19:54

Re: Wettelijke volmacht

Hij gaat inderdaad mee. En ik wil nog steeds wel een volmacht hoor, want het kan handig zijn voor de toekomst, maar voor deze afspraak gaat die vlieger niet op.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Aug 2019 20:01

Re: Wettelijke volmacht

Superfijn! Goed geregeld!
#teammaple🍁
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 22 Aug 2019 21:00

Re: Wettelijke volmacht

Fijn!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Aug 2019 21:04

Re: Wettelijke volmacht

Goed gedaan Isles!
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 795

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 22 Aug 2019 22:32

Re: Wettelijke volmacht

Wat een fijne oplossing zo!
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 22 Aug 2019 22:38

Re: Wettelijke volmacht

Ja goed om te lezen deze update!
<<

Anoniem277

Bericht 23 Aug 2019 06:08

Re: Wettelijke volmacht

Goed dat hij toch gaat.
Succes!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Aug 2019 09:53

Re: Wettelijke volmac

Mooi opgelost Isles!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One