Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Urban Jungle/planten in huis

<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Aug 2019 13:39

Urban Jungle/planten in huis

Is hier een beetje animo voor qua topic? Zijn wel een aantal meiden met heel wat planten in huis volgens mij!

Foto's graag :D
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Aug 2019 13:39

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik dacht trouwens dat er al zo'n topic was, maar kan alleen heel oude exemplaren vinden!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 21 Aug 2019 13:48

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik had nooit planten, maar inmiddels wel.
Ze maken mij echt blij. Ik heb een grote bananenplant, 2 monstera's en wat vetplanten.
Ik wil sowieso nog een pannenkoekenplant en wat kleine plantjes voor in mijn kast.

De bananenplant doet echter gek en ik krijg het niet onder controle. De grote bladen groeien niet en worden bruin (gaan dus dood), maar onder aan de stam komen allemaal plantjes omhoog. Ik heb 1 er al afgehaald en geprobeerd te stekken, maar die is ook dood gegaan. Nu zitten er nog 2 plantjes onder, 1 van 10 cm en 1 van 2.
Wie weet wat ik hier mee moet/kan doen?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 21 Aug 2019 14:49

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik heb best wel wat planten maar ik heb echt geeeen groene vingers dus momenteel staan ze er niet heel florisant bij. Ik ben nog een beetje zoekende naar de juiste verzorging en plek in huis.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2019 15:01

Re: Urban Jungle/planten in huis

Wij hebben überhaupt geen planten thuis staan al zou ik een vijgenboompje wel erg leuk vinden.
Maar ik ben nu bij m'n moeder thuis en daar is het wel een plantenwalhalla, zeker nu de halve huisraad van m'n zus en broer er staat. Ik kan dus niet mee doen aan de plantenpraat maar ik kan wel wat foto's showen voor wie het leuk vindt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oh deze sinaasappeltak is nep zie ik!

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2019 15:18

Re: Urban Jungle/planten in huis

Die olifantenoor vind ik altijd leuk Marin! Als ie zo heet haha. En die sinaasappeltak is eigenlijk best leuk.

Wij hebben veel plantjes en planten. Heel veel pannenkoekenplantjes en een echt hele grote moederplant (ooit nog een stekje van Ooh La La!). Een paar hangplanten, van die sprietplanten en Chinese hangplantjes.

Een grote dracena en een grote monstera. Ohja 2 grote potten oxalis, die zijn zo mooi en leuk! Het zijn een soort parapluutjes die savonds dicht gaan en sochtends weer open. Mooie paarse kleur.

Verder allerlei verschillende peperplantjes! In het voorjaar staan die allemaal binnen en dan gaan ze in de zomer naar buiten. Beetje de hobby van mijn vriend.

Tot slot nog een aantal planten waar ik de naam niet van weet. ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Aug 2019 15:49

Re: Urban Jungle/planten in huis

Wat leuk dat je stekje het zo goed doet Zora!

Ik heb er destijds veel verstuurd dus ben benieuwd hoe het met de andere stekjes is ;)

Zelf heb ik de volgende planten:

- 6 grote pilea’s
- 2 bananenplanten, ook groot
- een rubberboom
- een grote monstera
- een zaagcactus
- 4 sansevieria’s
- 3 oxalis triangularis
- 1 mega graslelie met veeeeel baby’s
- 1 alocasia
- een cactus
- 3 lucht plantjes
- wat vetplantjes
- en een plant waar ik de naam even niet van weet.

Best veel dus :)
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 21 Aug 2019 15:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 21 Aug 2019 15:51

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ooh la la, wat heerlijk lijkt mij dat! Ik moet nog van die groene vingers kweken. Heb jij tips wat ik moet doen met mijn bananenplant?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Aug 2019 15:55

Re: Urban Jungle/planten in huis

De bananenplant heeft veeeel water nodig. Hier krijgt ie elke dag water.

Een van onze bananen is ook dood gegaan. Ik heb toen de stekjes zo diep mogelijk afgegraven en in een pot met water gezet tot ze gingen wortelen. Toen pas in de grond gezet.
En de gele bladeren er afhalen. Daar gaat anders teveel energie naar toe. Maar goed, het is een heel gevoelige plant. Die van ons zijn ook niet zo mooi als ik zou willen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 21 Aug 2019 16:47

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik hou van planten in huis en langzaam groeit dan ook de plantenstash. Ben alleen vet slecht in namen, haha.
Heb er trouwens (nog) niet echt foto's van.

Vinden jullie het ook leuk om te stekken? Daar ben ik op het moment druk mee. Het ene gaat wat beter dan het andere.
Op het moment heb ik nog een pannenkoek staan die flink gestekt kan gaan worden. Benieuwd hoeveel baby's ik er nu precies vanaf kan halen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Aug 2019 17:00

Re: Urban Jungle/planten in huis

Leuk! Ik hen ook heel erg aan het stekken! Ik heb een pilea waar ik al een stuk of 8 stekjes vanaf heb gehaald. Ik geef ze weg en bewaar er zelf wat, het wordt steeds groener in m’n huis!
Ik kreeg een stekje van m’n zus van een plant die ik niet bij naam ken. En ik heb nog een andere plant als stek van m’n werk meegenomen, die gaat goed en die stek ik nu ook weer door.

Misschien kunnen we een stekjes-ruil-programma opzetten!
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 21 Aug 2019 17:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Aug 2019 17:37

Re: Urban Jungle/planten in huis

Oh La La; mijn stekje doet het ook nog erg goed! Die heeft inmiddels ook al voor meerdere stekjes gezorgd die bij mijn zusjes en moeder terecht zijn gekomen.
Momenteel groeit ie niet zo hard, want hij staat nu meer op schaduwrijke plekken.

Bij mijn ouders staan er ook veel planten in huis en bij mijn vriendin staan er een paar (maar geen mooie vind ik, hahaha)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 21 Aug 2019 18:54

Re: Urban Jungle/planten in huis

Lijkt me leuk UN!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2019 19:00

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ohja luchtplantjes heb ik ook!

Afbeelding

Hmm plaatjes plakken werkt niet meer. Maar het zijn jellyfish plantjes :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Aug 2019 19:19

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik ben ook gek op planten tegenwoordig, maar ik maak wel foto's als we in ons nieuwe huis wonen! Heb laatst nog drie leuke planten voor 11 euro gekocht, de bloemist ging op vakantie en wilde daarna met een schone lei beginnen. :thumbup:
❤ 7 juni 2018
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Aug 2019 20:01

Re: Urban Jungle/planten in huis

Zora schreef:Ohja luchtplantjes heb ik ook!

Afbeelding

Hmm plaatjes plakken werkt niet meer. Maar het zijn jellyfish plantjes :)


Ja die luchtplantjes heb ik ook!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Aug 2019 20:09

Re: Urban Jungle/planten in huis

Bliss schreef:Ik ben ook gek op planten tegenwoordig, maar ik maak wel foto's als we in ons nieuwe huis wonen! Heb laatst nog drie leuke planten voor 11 euro gekocht, de bloemist ging op vakantie en wilde daarna met een schone lei beginnen. :thumbup:


Oeh, dat zijn de leuke deals! Ik heb gisteren een schefflera van 1,5 meter bij iemand opgehaald, voor niks :D Yeah
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Anoniem269

Bericht 21 Aug 2019 20:14

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik ben ook een plantenvrouwtje. Ik hou vooral van grote statement planten, maar zit in m'n nieuwe huis ook na te denken over kleinere plantjes.
Het liefst wil ik een plantenmuur, ik heb voor deze soort een offerte opgevraagd. Vind m eigenlijk te duur...
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2019 20:15

Re: Urban Jungle/planten in huis

Oh leuk! Dat hadden wij op kantoor bij m'n oude baan. Rook wel enorm naar muffig mos.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 21 Aug 2019 20:27

Re: Urban Jungle/planten in huis

Marin schreef:Oh leuk! Dat hadden wij op kantoor bij m'n oude baan. Rook wel enorm naar muffig mos.
Oh ja? Goed om te weten. Hoopte juist dat je er een hoog zuurstof gehalte van zou krijgen in huis.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Aug 2019 21:12

Re: Urban Jungle/planten in huis

Dat is tof zeg Claire!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Aug 2019 21:15

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ja ik vond 't muf ruiken! Wel kleine ruimte.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Aug 2019 07:49

Re: Urban Jungle/planten in huis

Gelukkig kreeg ik een nieuwe pannekoek van Oh la la toen de eerste kapot ging :palm: . Deze is al wel redelijk gegroeid maar heeft nog nooit baby's gekregen.
Ik heb ook zo'n lucht plantje en nog een grote plant, geen idee hoe die heet maar die heeft het vanaf het begin niet goed gedaan dus ik wil hem eigenlijk vervangen. Niet heel erg groene vingers dus maar ik vind het wel leuk staan!

Ik heb in het voorjaar wel zaadjes uit een snoeppaprika geplant en daar heel veel plantjes van gekregen, ik heb elf plantjes weg gegeven toen ze ongeveer 10cm waren en er zelf 6 gehouden. Daarvan staat er 1 in de keuken die eigenlijk te weinig zonlicht krijgt dus klein blijft en vijf buiten in een grote pot, die laatste gaan heel goed en de laatste keer dat ik geteld heb zaten er 18 paprika's in!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 22 Aug 2019 17:25

Re: Urban Jungle/planten in huis

Mijn pannekoekplantje van Ooh La La! is pas sinds kort echt goed gaan groeien en krijgt nu ook baby's, dus binnenkort meer plantjes en wil ze dan ook verspreiden, net zoals jij toen gedaan hebt. Ik dacht echt dat wordt nooit wat, hij bleef heel lang heel klein en zonder dat ik iets veranderd heb qua waar hij staat, hoeveelheid water & licht enzo doet hij het opeens als een tierelier!
<<

Anoniem269

Bericht 23 Aug 2019 09:44

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik heb welgeteld twee planten in huis. Een pannenkoeken plant die helemaal niet zo mooi is gegroeid. Het is echt zo’n lang stengel met heel weinig blad. En ik heb een lepelplant. De is wel mooi. Vooral als er van die witte kelken uitkomen.

Ik ben gewoon net zo goed in planten onderhouden. Ik had een paar stekjes van de pannenkoeken plant maar die had ik buiten te lang in de zon laten staan :palm: Ze leven nog maar daar is ook alles mee gezegd..
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers