Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Urban Jungle/planten in huis

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 14 Mrt 2021 22:21

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik ben ook benieuwd wat jullie allemaal voor planten hebben. Ik heb onlangs alles weer verpot en gestekt. Een jaar geleden 2 pannenkoekenplanten gekocht en inmiddels heb ik die 9 stuks (en veeeel weggegeven). Ik wil in ons nieuwe huis ook een beetje een 'jungle' aan planten. We gaan eerst in een stacaravan wonen omdat we verbouwen en dus gaan m'n grotere planten een tijdje logeren. Dat vind ik super jammer. In ons nieuwe huis is wel veel meer licht, en dat is een stuk gemakkelijker. In het huis waar ik nu woon kan ik op sommige plekken namelijk de meeste planten niet in leven houden daardoor en heb dus ook wat neppers (wel mooie, niet te onderscheiden). Maar dat is toch minder leuk..
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 14 Mrt 2021 22:28

Re: Urban Jungle/planten in huis

Chinees lantaarntje wil ik binnenkort ook eens aanschaffen, die vind ik zo leuk! Heeft die een beetje makkelijk?

Ik heb overigens de neiging om mijn planten teveel water te geven, iemand daar een tip voor?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Linvi

Bericht 14 Mrt 2021 22:39

Re: Urban Jungle/planten in huis

Pure, misschien minder water geven en dan wat vaker controleren?

Ik werk zelf als bloemiste, heb niet de officiele papieren ervoor dus geen opleiding ergens in gehad. Ik geef zelf op 3vaste dagen in de week water, controleer goed laag in de potgrond en bij twijfel geef ik nog niet. Daarnaast heb ik zelf alles in binnenpotjes zodat ik overtollig water altijd kan weggooien.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2021 06:43

Re: Urban Jungle/planten in huis

Thanks Linvi! Die 2 die je noemt die wat sterker zijn zijn een soort vetplantjes he? Ik ga de anderen ook eens opzoeken.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2021 07:09

Re: Urban Jungle/planten in huis

Pure* schreef:Chinees lantaarntje wil ik binnenkort ook eens aanschaffen, die vind ik zo leuk! Heeft die een beetje makkelijk?

Ik heb overigens de neiging om mijn planten teveel water te geven, iemand daar een tip voor?

Hydrokorrels en minder water geven. Vaker controleren.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 07:49

Re: Urban Jungle/planten in huis

Pure* schreef:Chinees lantaarntje wil ik binnenkort ook eens aanschaffen, die vind ik zo leuk! Heeft die een beetje makkelijk?

Ik heb overigens de neiging om mijn planten teveel water te geven, iemand daar een tip voor?



Bij mij doen ze het alleen als ze op zolder staan, en dus nagenoeg geen water krijgen. Die heb ik altijd zomaar dood.
Binnenoor laten zitten is met zulke dingen wel altijd goed.
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 07:49

Re: Urban Jungle/planten in huis

Zora schreef:Wat voor hangplanten hebben jullie? Ik wil er graag in de slaapkamer in de hoek eentje! Komt niet veel directe zon, maar is wel licht. Oh en het is er koud :)



Ik heb inmiddels 2 groene graslelies, een lidcactus en een peperomia hangen. Die laatste is geen hangplant, maar staat wel erg leuk!
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 07:57

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik zal er vandaag of morgen eens voor gaan zitten en noteren wat ik allemaal heb.
Mijn smaak is nogal uiteenlopend maar opvallend genoeg eigenlijk nooit geen bloeiende planten.
Op de begonia’s na maar die hebben hele kleine bloemetjes dus dat vind ik wel leuk.

Ik heb nu een stekje van de epipremnum aureum op water staan, en ik denk dat ik die op water hou. Daar zijn sommige planten ook heel geschikt voor. En dat ziet er ook leuk uit als je ziet hoe de worteltjes groeien.


Verder vind ik het leuk stekjes te hebben van de niet zo standaard plant, en ik heb momenteel een epipremnum Marble queen, een monstera Siam Spider-Man, een dischia Apple leaf, en een dieffenbarchia Green magic staan.
En ik heb een zwak voor de peperomia, vooral de watermelon vind ik te leuk, gekocht als stekje, en blad 3,4,5 en 6 zie ik per dag groeien.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2021 08:07

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik vind vetplantjes en cactussen erg leuk en daarnaast voornamelijk groene plantjes. Calathea's doen het hier ook goed! Heb toevallig zaterdag nog een hele grote nieuwe gescoord voor maar €12, met een prachtig blad.

De stippenbegonia heb ik ook sinds 2 weken, erg leuk!

Scindapsus (Epipremnum) is trouwens een leuke hangplant ook, ook bekend als de Oriental Tiger. Vind het blad zo mooi.
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 08:09

Re: Urban Jungle/planten in huis

Hmmm die laatste heb ik ook, maar lijkt zich hier nog niet zo prettig te voelen. Geen idee wat ik verkeerd doe.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Mrt 2021 09:12

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik ben m’n huis even door gegaan en een lijstje gemaakt...

5 Pannenkoekplanten
1 ficus elastica robusta (rubberplant)
1 schefflera arboricola
1 Calathea rufibarba
2 Oxalis triangularis
1 Homalomena rubescens 'Home Alone'
3 Sansevieria’s
1 Alocasia (olifantsoor)
3 Graslelies (1 moeder plant en 2 medium stekjes)
1 Zaagcactus
1 Kamer den
1 cactus
1 Hoya Kerrii (hartjes plant)
1 Monstera
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Mrt 2021 09:33

Re: Urban Jungle/planten in huis

Ik zoek ook een leuke hangplant voor in de slap slaapkamer, ga er eens naar kijken.

Onze urban jungle wordt ook steeds groter. Hebben een paar calathea's, een monstera, alocasia op de slaapkamer, sinds zaterdag een pannenkoekplant en nog een paar waar ik de naam even niet van weet. Er komen er sowieso nog twee bij, want ik heb een plantenrek besteld waar er drie in kunnen. Wil in elk geval zo'n stippenplant!
❤ 7 juni 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2021 09:38

Re: Urban Jungle/planten in huis

Die home alone is leuk OLL! Doet die het een beetje goed?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Mrt 2021 09:58

Re: Urban Jungle/planten in huis

Zora schreef:Die home alone is leuk OLL! Doet die het een beetje goed?


Ja die doet het heel goed! Hij heet dus Home Alone omdat ie tegen een stootje kan. Ik heb 'm ooit gekregen op m'n werk en daar kreeg ie tussen donderdag en maandag nooit water. Vaak hing ie dan na het weekend wat slap maar dan gaf ik 'm maandag een glas water en zag je 'm gewoon weer omhoog komen. Nu staat ie thuis en doet ie het nog beter!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Mrt 2021 10:51

Re: Urban Jungle/planten in huis

Dat klinkt perfect!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 21 Mrt 2021 17:11

Re: Urban Jungle/planten in huis

Even een vraagje voor m’n mede-plantlovers. Mijn schoonmoeder kwam vandaag een bananenplant langsbrengen. Superlief! Helaas zijn er tijdens het transport een paar bladen geknakt. Moet ik deze eraf knippen? Of wat doe ik ermee?

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 21 Mrt 2021 18:51

Re: Urban Jungle/planten in huis

Elliot schreef:Even een vraagje voor m’n mede-plantlovers. Mijn schoonmoeder kwam vandaag een bananenplant langsbrengen. Superlief! Helaas zijn er tijdens het transport een paar bladen geknakt. Moet ik deze eraf knippen? Of wat doe ik ermee?

Ik zou 'm eerst in een pot zetten. Lekker in de zon en een beetje rust geven. Dan kan je de knakkers later wel afknippen.
<<

Anoniem331

Bericht 21 Mrt 2021 18:59

Re: Urban Jungle/planten in huis

Je kunt ze knippen. Maar hoe groter ze worden hoe vaker het onderste blad er af gaat. Dus ze verdwijnen dan ook wel.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers