Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe begon jouw bevalling?

<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 20 Aug 2019 19:45

Re: Hoe begon jouw bevalling?

De eerste bevallig begon met 40 weken met weeën. Na ongeveer 2 uur weeën braken de vliezen. Geboorte ongeveer 10 uur na de eerste weeën.

Tweede bevalling overdag met 40.6 wat gerommel, niet pijnlijk. Ik was gewoon in de weer met het huishouden. Om 17:00 uur uit twijfel verloskundige gebeld. Zij was er om 17:15 uur, wat ik echt onzinnig vond. Toen ik ben gaan liggen om te kijken of ik ontsluiting had, braken de vliezen en na enkele minuten is zoon geboren.

Derde bevalling begon weer met dit soort vaag en niet pijnlijk gerommel. Wel direct verloskundige gebeld. Dochter was er binnen 2 uur na het lichte gerommel.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 20 Aug 2019 20:17

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Bij beide kinderen begonnen de bevalling met het breken van de vliezen. En bij allebei op 40+2.
Bij zoon duurde het 13 uur en toen werd besloten tot een keizersnede.
Dochter was er na het breken van de vliezen binnen anderhalf uur.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 20 Aug 2019 20:32

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Ik heb eigenlijk niet veel gemerkt of gevoeld. Ik ging naar de wc en toen bloedde ik. De vk gebeld en toen zij er na een half uur was bleek ik al 4 cm ontsluiting te hebben. Zij is met mij naar het ziekenhuis gegaan en daar bleek ik al 8 cm te hebben (ongeveer een half uur later). Omdat zoontje in stuit lag kreeg ik vrij kort daarna een keizersnede (er was geen spoed maar wel haast aldus de gynaecoloog). Ik heb 1 wee gevoeld, dat was net voor de ruggenprik. Dit was met 33+2.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 20 Aug 2019 20:39

Re: Hoe begon jouw bevalling?

De eerste begon met gebroken vliezen (17:30) met 35+3. Ivm termijn naar het ziekenhuis waar ik langzaam aan wat krampen begon te krijgen. Om 21:30 gingen ze voor het eerst toucheren (4 cm). Ging toen naar de verloskamer waar 2,5 uur later onze zoon werd geboren.

De tweede begon met 39+6 weer met gebroken vliezen. De eerste 12 uur gebeurde er niets. Om 3:30 de eerste wee en om 5:45 is ze geboren bij precies 40 weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Aug 2019 20:54

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Nummer 1: zijn ze met 35 weken begonnen met inleiden omdat ik te ziek werd, mijn bloeddruk was torenhoog en ik had pijn in mijn lever, eiwitten in mijn urine etc. Pre-eclampsie dus. Op zondag werd ik opgenomen, op maandag kreeg in een ballonkatheter. Op dinsdag kreeg ik er nog een en dinsdagnacht werd ik nog zieker dus ik zou woensdag of bevallen of een keizersnee krijgen. Woensdagochtend viel toen het ballonnetje er uit en daarna konden ze mijn vliezen breken. Omdat de weeën nog niet echt goed op gang kwamen kreeg ik weeënopwekkers. Uiteindelijk stond die in de hoogste stand en nam mijn lijf het ineens over waardoor ik in een mega weeenstorm terecht kwam, maar goed dat terzijde. Lu. Is met 35+3 weken geboren.

Nummer 2: Op zondag met 36+2 weken verloor ik mijn slijmprop. Op woensdag met 36+5 kreeg ik veel harde buiken die ook wat pijnlijk waren en had ik wat bloedverlies. Na een nacht niet slapen werden donderdag de harde buiken steeds regelmatiger en langzaamaan ook zodanig dat ik even moest pauzeren met wat ik aan het doen was. ‘S avonds naar het ziekenhuis maar daar bleek ik nog maar nauwelijks ontsluiting te hebben en de weeën waren nog niet echt sterk. Omdat ik al zo lang niet geslapen had wilden ze me sowieso houden en een nachtje sederen om te slapen. Ze zouden 2 uur later nog een keer komen controleren en als ik dan 4 cm ontsluiting had mocht ik naar de verloskamer. De weeën zakten bijna helemaal weg daarna, tot 15 minuten voor ze zouden komen om 23.45u , toen barste het in volle hevigheid los. Een half uurtje later toen ze kwamen controleren zat ik inderdaad op 4 cm ontsluiting en mocht ik toch gaan bevallen. Ik was precies 37 weken!
<<

Anoniem284

Bericht 20 Aug 2019 21:12

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Mijn bevalling begon met het spontaan breken van mijn vliezen. Ik was 36 weken zwanger en het was op mijn eerste verlofdag.

Ik was alleen thuis. Ik stond in de keuken, had alvast wat voor het avondeten voorbereid en ik wilde in de tuin gaan zitten met een boek. En toen dacht ik dat ik in mijn broek stond te plassen. Maar ik was net naar de wc geweest. Nadat ik als een kip zonder kop door het huis had gelopen (en een mooi spoor achterliet), 2x een andere broek aan heb getrokken (why?!), beneden en boven op het toilet ben gaan zitten, viel het kwartje en ben ik de verloskundige gaan bellen. Daarna mijn vriend dat hij naar huis moest komen. En toen ben ik de meiden van de lentegroep gaan appen, want ik moest het tegen iemand zeggen, maar ik wilde geen familie of vriendin bellen.

Ik moest ivm de termijn gelijk naar het ziekenhuis en daar kreeg ik te horen dat ik mijn tijd in het ziekenhuis moest gaat uitzitten tot de 37 weken en niet meer naar huis mocht. Dat vond ik vreselijk. Maar gelukkig is ze die nacht al geboren.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 20 Aug 2019 21:29

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Bij de eerste begonnen de weeen met 39+4 smorgens om 11 uur. Heel de dag nog van alles gedaan omdat het prima vol te houden was. Tegen een uur of 17 gebeld naar het ziekenhuis dat het toch wel regelmatig werd. Ik mocht komen. Had toen nog maar 1 cm ontsluiting. En omdat de machine mijn weeën niet kon registreren geloofden ze eigenlijk niet dat ik ging bevallen. Ik had het gevoel dat het wel ging gebeuren. Dus hebben ze en verpleegster naast me gezet. Die constateerde dat er wel iets bezig was dus mocht ik blijven. Uiteindelijk kwamen de weeen steeds sneller en ben ik 0.21 uur bevallen met 39+5.

Bij zoon was ik 39+2 toen mijn vliezen om 3 uur snachts braken. Ik had geen weeën. Omdat zoon in vruchtwater had gepoept mocht ik direct komen. Om 6.00 uur hebben ze me weeenopwekkers gegeven. Om 10.19 uur ben ik bevallen.

Bij de 3e ben ik ingeleid ivm kinder leven voelen. Ik kreeg de avond met 39+1 een ballon. Deze viel er na 1,5 uur uit. Verder deed het nog niet veel. Mocht naar huis en moest me de volgende ochtend melden. Om 7 uur werd ik weer aan de weeenopwekkers gezet. Tot 10 uur voelde ik daar niets van. Totdat het ineens wel begon. Uiteindelijk met 39+2 Om 11.29 bevallen.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 20 Aug 2019 21:54

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Oh wat spannend Nan! Hopelijk hoef je niet zo heel lang meer te wachten! Succes!

Mijn 1e bevalling begon met weeen. En meteen knetter regelmatig. En duidelijk ook.

2e bevalling was een inleiding. Eerst draadje op het hoofd van de baby (“vliezen breken”). Na ruim 2u wachten hebben ze de weeopwekkers aangezet. Dus twee compleet verschillende bevallingen
22112014 / 10042019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 21 Aug 2019 12:39

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Echt veel gebroken vliezen zeg! Ik begreep dat maar 10% van de bevallingen begon met gebroken vliezen, maar dat percentage lijkt hier veel hoger te liggen.

Op zich zie ik wel veel bemoedigende verhalen, het zou vandaag nog kunnen. :smile: Nog helemaal niks gaande hier en ik heb me er ook wel een beetje bij neergelegd. Wel het gevoel dat ik nu al 3 weken over tijd ben. Op het werk van mijn vriend is het al een beetje een vaste grap aan het worden, die roept al 3 weken dat het elk moment kan gebeuren. Eigenlijk zou ik uiterlijk vandaag ingeleid worden vanwege diabetes, maar ik mag dus gewoon door. Dat is wel even schakelen.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 21 Aug 2019 13:53

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Met 35,2 op 5 december verloor ik mijn slijmprop in zijn geheel (heel vies) en vanaf toen wat krampen, op 9 december dacht ik dat het nog steeds oefen weeën waren maar door mijn chronische ziekte toch 's avonds zhuis gebeld en toen moest ik komen. Daar aangekomen had ik 4 cm ontsluiting maar er waren niet genoeg mensen in huis dus wilde ze rekken tot de volgende dag, nacht vol echte weeën die steeds heftiger werden, vooral in rug en benen. Uiteindelijk op 10 december bevallen om 15.30 uur.

Bij de 2e kreeg ik weer lichte krampen maar toen was ik pas 32 weken, ik ben toen aan de weeën remmers en longrijpers gegaan en uiteindelijk met 37+6 weken door middel van keizersnede geboren.

En bij nummer 3 stond de keizersnede gepland, en daar ook geen vroegtijdige weeën of dergelijke.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 21 Aug 2019 14:41

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Veel met gebroken vliezen idd!
Had ik ook niet verwacht :)

Hier bij de 1e met 40.6 hele nacht constante buikpijn. Rond 5uur de vk gebeld omdat ik baby niet voelde. Ze hoorde een hartje, maar toch voor de zekerheid een ctg. Eenmaal in het ziekenhuis bleek ik weeën te hebben. Paar uur later braken m'n vliezen. Iets na 11'en mocht ik persen en 12.14u was ze er.

Bij de 2e 2 keer gestript. Wel ontsluiting, verder niks. Met 41.3 had ik 's avonds 7cm, nog geen weeën of wat dan ook. Vk heeft om 20.04 m'n vliezen gebroken, daarna gelijk heftige weeën. Kon het mentaal niet echt bijbenen, daardoor toch nog precies een uur over de bevalling gedaan, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 21 Aug 2019 15:25

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Tegen mij werd gezegd dat ik er niet vanuit moest gaan dat de tweede bevalling ook met gebroken vliezen zou beginnen. Het zou maar weinig voorkomen, zeker 2 keer na elkaar. Maar het kan dus wel.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Aug 2019 17:16

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Ik ben met 40+2 bevallen. Al weken onrustige voorweeën. Op die vrijdag was ik niet lekker, maar geen weeën, meer een constante malaise.
Er was iemand in de tuin bezig dus ik wilde niet boven in bed gaan liggen. Ik liet aan m'n man weten dat ik me niet lekker voelde maar dat ie niet naar huis hoefde te komen. Wel 't verzoek om niet te blijven hangen op werk en naar huis te komen zodra ie vrij was, zodat ik naar boven kon. Eenmaal boven in bed belde ik nog even met m'n moeder. Ik zei dat ik niet lekker was maar geen weeën had. Toen hing ik op en direct begonnen de weeën. Alsof het goed was dat ik m'n mama nog had gesproken en ik in m'n holletje kon kruipen. Toen heb ik een paar uur weeën opgevangen in bed voordat de verloskundige kwam.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Aug 2019 20:23

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Bij de eerste was ik om 2:00 naar de wc geweest. Weer in bed dacht ik dat ik in mijn broek plaste om 2:10 Ging direct uit bed en toen stroomde het eruit. Mijn man pakte eerst het schema van de cursus om te kijken in welke fase van de bevalling ik was....terwijl ik liever een handdoek kreeg. Even op de wc gezeten en toen met 2 paracetamol naar bed gegaan. Geen VK gebeld omdat ik dacht dat die zou zeggen dat ik maar 2 PCM moest nemen en nog wat proberen te slapen. Om 3u had ik al regelmatige weeën en toen de vK gebeld. Die was er om 4uur en had ik 4cm ontsluiting. Ze wilde weer weggaan en tegen 6uur weer langskomen. Maar ik wilde niet dat ze wegging. En dat was maar goed ook. Om 6u was V er al. Met 37.4 geboren.

Bij de tweede begin het iets na 8u wat te rommelen. Ik dacht dat ik gewone buikkrampen had omdat ik al even niet gepoept had...
Maar tegen 9 waren ze iets regelmatiger en hebben de vk gebeld. Bellen is rijden. Maar de vk kon niet weg ivm een andere bevalling. Over een half uur zou ze weer bellen. Ik gaan douchen en de weeën zakten wat weg. Dus de vk is toch naar huis gegaan.
Ondertussen had ze diverse achterwachten gebeld, maar die konden allemaal niet ivm andere bevallingen. We moesten over een half uur maar weer bellen. Vanaf toen ben ik de tijd wat kwijt. We hadden in elk geval met opgehangen en de hel brak los. Meteen weer de vk gebeld. Die zei dat ze er met 45min zou zijn. Ik riep al dat ik dat niet meer zou gaan halen. Dus open lijn met haar en ondertussen moest ik wel blijven zuchten...want ja hoeveel ontsluiting ik had...?
Ik kreeg persdrang maar mocht niet persen. Dus ik was op een gegeven moment aan het persen en met mijn handen haar hoofd terug aan het duwen. Uiteindelijk dacht ik..laat maar er is ook wel weer een oplossing als ik van voor tot achter uit scheur.

Ondertussen was er ook een ambulance opgeroepen om mijn man 'over te nemen'. Die stonden net in de slaapkamer toen S werd gelanceerd met de vliezen die op dat moment ook braken en voor een waterballet zorgden. Al met al dus heel spannend. De vk was uiteindelijk een kwartiertje te laat. S is 10:50 geboren volgens de vk. Volgens mij was ze er toen al even.
Met 39.4 geboren
Laatst gewijzigd door Jip op 21 Aug 2019 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 21 Aug 2019 21:02

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Eerste bevalling begon met 41+3 gebroken vliezen om 4.30uur snachts toen ik naar de wc ging. Pas om 14.30 begonnen de weeën na het toucheren van de verloskundige. Binnen een half uur weeën om de twee minuten, dat was al snel niet meer vol te houden dus om 19.30 naar het ziekenhuis voor een ruggenprik. Onsluiting vorderde niet dus op dn duur weeenopwekkers, maar dat maakte dat m'n dochters hartslag dipte. Spoedkeizersnede met op 41+4 om 1.51 uur snachts de geboorte uiteindelijk.

De tweede bevalling begon niet, en dus werd ik op 41 weken(ik mocht niet langer afwachten ivm vorige bevalling) ingeleid met een ballon. Door de eerste keizersnede mocht ik geen hormonen en de ballon bleek een dag later om 9.30uur sochtends niet geholpen te hebben (na wel een nacht lichte weeën), er was geen mogelijkheid tot breken van de vliezen en andere dingen mochten dus niet ivm geschiedenis. En dus kreeg ik weer een keizersnede. Tweede dochter is geboren om 12.13uur smiddags.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Aug 2019 21:49

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Bij de oudste kreeg ik buikkramp, ik dacht dat ik naar het toilet moest, eenmaal op het toilet al snel duidelijk dat het weeën waren. 4 uur later is ze geboren.

Bij de 2e dacht ik dat ik teveel met F. gelopen had, op de fiets weggebracht een paar keer en erop en eraf getild. Half uur later wist mijn man dat het weeën waren, 2 uur later is ze geboren.

Bij beide wel in de ochtend gestript. Oudste 2e keer strippen,2e de eerste keer.
⁠♡♡♡
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 22 Aug 2019 07:25

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Bij de eerste begon het met 41+3 om 19.00 uur met lichte rugweeën. 'S nachts waren die al zo pijnlijk dat ik nauwelijks kon slapen. In de ochtend mochten we naar het ziekenhuis komen (medische bevalling ivm te veel vruchtwater). Daar bleek de ontsluiting niet echt te vorderen en ik werd weer naar huis gestuurd. Thuis zette het door en toen mochten we om 18.00 weer terug komen. Om 23.00 uur kreeg ik een ruggenprik met 7 cm ontsluiting. Toen vielen de weeën weg en kreeg ik opwekkers. Om 5.06 is hij geboren na een uur persen met 41+5 weken.

Bij de tweede had ik al een week voorweeen. Met 41+3 werd ik er om 4.00 uur wakker van en kon ik niet meer slapen. Om 7 uur werden ze regelmatiger. Om 9 uur was de vk er en mochten we rustig aan naar het ziekenhuis. In het ziekenhuis heeft ze met 4 cm mijn vliezen gebroken. Om 13.00 uur kreeg ik lichte persdrang en toen had ik snel volledige ontsluiting. Na 6 min persen is L. om 13.26 geboren.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 22 Aug 2019 08:40

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Beide bevallingen begonnen met weeën. Vliezen zijn beide keren door de vk gebroken.
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 22 Aug 2019 10:35

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Bij de oudste werd ik met 40+5 om 4.30 wakker van weeën. Nog wel wat geslapen, ze waren onregelmatig. Man is om 6.00 naar zijn werk gegaan, maar na een uurtje hem toch maar gebeld dat hij thuis moest komen omdat ze wel regelmatiger kwamen. Onder de douche gestaan, om 9.00 was de vk er en toen zat ik al op 6 cm! Naar het ziekenhuis. Daar zijn om 10.30 mijn vliezen gebroken door de vk. Om 12.16 is dochter geboren.

Bij de jongste met 39+3 op controle bij de vk bleek zoon niet meer goed te liggen. Echo in het ziekenhuis, toen lag hij toch wel weer met zijn hoofd naar beneden, maar niet ingedaald.
Dag erna, 60e verjaardag van mijn moeder, waar we niet heen zouden omdat ze 1,5 rijden bij ons vandaan wonen. Rustig aan gedaan thuis, wel nog koekjes gebakken met de jongste. Haar thuis gehouden van de psz omdat ik niet mocht fietsen van de vk. 's avonds in de rust, man kookt en zei dat ik het hele weekend niks mocht doen. Ik dacht nog, harde buiken doen wel zeer vanavond. Man ging om 22.30 naar bed. 23.00 wilde ik naar bed gaan en dacht ineens, dit lijken wel weeën. 24.00 man wakker gemaakt, hij heeft dochter weg gebracht. Toen hij thuis was vk gebeld en onder de douche. Om 1.00 3cm ontsluiting. Maar wel naar ziekenhuis omdat hij nog niet ingedaald was. Om 7.18 is zoon geboren met 39+5. Een dag na mijn moeder haar verjaardag dus. En precies een week eerder dan mijn dochter.
Het overviel me ook echt een beetje. In mijn hoofd zou ik wel weer overtijd gaan.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 27 Aug 2019 14:43

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Ik liep in de ikea (36+1) en opeens een doorweekte broek. Dacht een trap tegen mn blaas maar het bleef lopen.. rustig naar huis en dan naar het ziekenhuis omdat ik zo vroeg was, om toch eens te laten checken. Ik lag om half 3 aan de monitor, om half 4 begonnen opeens mijn weeën en om half 5 is ze geboren :cheers:
2019
2022
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 27 Aug 2019 17:33

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Oh Femke, dat leek me zo naar: gebroken vliezen in de supermarkt of Ikea oid.

Ik werd op vrijdagavond wakker met een enorme kramp. Ik dacht dat het een wee was, er gebeurde niks. Oefenweeen zei de verloskundige. Zaterdagavond had ik dezelfde krampen maar ja; Oefenweeen. Mijn moeder zei nog; weet je zeker dat het geen echte weeën zijn? Bleek achteraf wel want toen we middenin de nacht toch maar eens de verloskundige belden had ik al 6 cm ontsluiting, zij racete met me naar het ziekenhuis waar ik vervolgens direct kon gaan persen. Dat duurde helaas nog wel maar met 41.5 werd onze dochter eindelijk geboren.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 27 Aug 2019 20:18

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Nou gelijk maar een heel bevalling verhaal zo ;)

Mijn vliezen braken bij 37+3 op de informatie avond van de VK in het ziekenhuis (die was daar ivm ruimtegebrek). Het praatje was afgelopen en ik sta op en het begint te stromen. Mijn vriend dacht eerst dat ik een grapje maakte haha en kreeg daarna een beetje paniek (huis moest nog schoon, hij was nog bezig met de box schilderen en hij had een paar belangrijke werkafspraken met mensen uit het buitenland, etc).

Voor vriend zijn gemoedsrust moest ik de gebroken vliezen gelijk even gaan melden bij de VK’s van het praatje. Nadat ze uitgelachen waren heeft een VK op een behandelkamer even gecheckt of zoon volledig in gedaald was. Dat was zo dus we mochten naar huis en afwachten of er iets op gang zou komen. Ze zou eind van de volgende dag even bellen als ik me niet eerder gemeld had.

Volgende dag gebeurde er niks, en begin vd avons werd ik overgedragen aan het ziekenhuis. ‘s Avonds moest ik op controle komen en heb ik 2u aan de ctg monitor gehangen. Ging allemaal prima, maar 1x was er even paniek. Monitor liet een dip zien in hartslag van zoon blijkbaar en het gordijntje werd ineens door 3 artsen weggerukt, ik moest op mijn zij liggen en werd getoucheerd. Toen deed een arts de uitspraak richting collega: ‘we zijn hem kwijt’. Ik ving dit maar half bewust op door alle consternatie en was dit nog aan het processen (ik dacht aan het klassieke pieeeeeeeep *flatline* van de film) toen gelukkig al gelijk duidelijk werd dat het ging over dat ze hem op de monitor even kwijt waren doordat het registratiekastje was verschoven. Baha echt ongelukkige woordkeuze dus. Dip leek verder eenmalig, of kastje had mogelijk mijn hartslag geregistreerd.

Weer naar huis en volgende middag om 12u weer terugkomen. Weeën kwam toen licht op gang ook. Weer echt lang aan de ctg gehangen. Hartslag was heel steady, maar te steady eigenlijk. Hij liet geen variatie door beweging zien. Alles bij elkaar wilden ze me gelijk houden en inleiden.

Rond half 3 lag ik op een beval kamer aan de opwekkers. Heel snel heftige rugweeen maar ontsluiting vorderde niet echt. Zoon werd door bloedtesten via krasjes op hoofd in de gaten gehouden. Tijdens de derde test om 21 uur werden zijn scores echt minder. Hij moest eigenlijk binnen een half uur wel geboren gaan worden en dat ging natuurlijk niet lukken dus het werd uiteindelijk een keizersnede. Om 22.23 was hij er.

Ik vond het vet interessant en bijzonder allemaal die hele ziekenhuiservaring en kijk er heel positief op terug :)
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:41

Bericht 27 Aug 2019 21:06

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Op zaterdag (39+3 weken) merkte ik om 6.00uur in de ochtend dat mijn vliezen waren gebroken. Om 7.00 uur de VK maar gebeld omdat de kleine een paar dagen ervoor nog niet helemaal ingedaald was. Om 8.00 uur kwam de VK even controleren en inderdaad ze lag nog steeds niet ingedaald. Daarom moest ik direct naar het ziekenhuis.
Aangekomen in het ziekenhuis was de kleine inmiddels wel ingedaald ?Dus we mochten weer naar huis en daar wachten op weeen.
Zondag ochtend moest ik voor een controle naar het ziekenhuis, nog steeds geen weeeen en de kleine had het prima. Afgesproken dat ik maandagochtend ingeleid zou worden.
Zondagavond liep ik dus al het hele weekend rond met gebroken vliezen, verschrikkelijk! Ik was er klaar mee. Maar gelukkig begonnen om 20.00 uur in de avond toch nog uit zichzelf de weeen. Uiteindelijk is ze op maandag om 7.20 uur geboren! ☺️
09-07-2018
11-07-2021
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 28 Aug 2019 11:00

Re: Hoe begon jouw bevalling?

Ik was 40+3 en werd nogal ongeduldig... toen las ik dus een van de vele fabeltjes dat seks de bevalling zou kunnen opwekken. 's Avonds seks gehad met mijn man en 's ochtends rond 05:30 werd ik wakker en moest naar de wc. Toen ik van bed naar de wc liep vond ik het wel heel raar dat ik nu zelfs mijn urine niet meer kon ophouden.... totdat ik me dus besefte dat mijn vliezen waren gebroken en het vruchtwater was wat op de grond druppelde.
Pas een dag later ben ik uiteindelijk bevallen :palm:
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers