Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oogkleur baby

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 20 Aug 2019 08:59

Oogkleur baby

Wanneer begon de oogkleur van jullie kinderen te veranderen en na hoeveel tijd was deze definitief?
Smile, it's free!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Aug 2019 09:09

Re: Oogkleur baby

Mijn kinderen kregen zeker binnen 6 maanden bruine ogen, maar eerlijk gezegd kan het ook eerder zijn geweest.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 20 Aug 2019 09:10

Re: Oogkleur baby

Bij onze dochter is de oogkleur nauwelijks veranderd. Geboren met blauwe ogen en hooguit wat grijsblauw geworden.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem304

Bericht 20 Aug 2019 09:14

Re: Oogkleur baby

Dochter werd geboren met hele donkerblauwe ogen, tegen het bruine aan. Na een paar weken waren ze al bruin.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2019 09:20

Re: Oogkleur baby

Zoontje heeft altijd blauwe ogen gehad. Wij hebben allebei groene ogen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem294

Bericht 20 Aug 2019 09:20

Re: Oogkleur baby

Als ik het mij goed herinner heeft dat bij alledrie niet lang geduurd. Ze hadden alledrie al snel bruine ogen.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 20 Aug 2019 09:24

Re: Oogkleur baby

Bij onze dochter begonnen de ogen rond de 6 maanden langzaam van blauw naar hazelbruin te veranderen. Als ik de foto's terug kijk zijn ze met 1 jaar nog steeds ‘blauwig’. De definitieve kleur was rond de 1,5 jaar denk ik. Maar het is net hoe het licht er op staat dat ze blauw/groen/bruin zijn
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 20 Aug 2019 09:25

Re: Oogkleur baby

Hier blauwe ogen bij geboorte en nu nog steeds. Ze zijn iets lichter geworden. Ik denk dat hun kleur niet veel meer verandert, want het ligt heel dicht bij mijn oogkleur. Van de jongens zijn nog heel helder blauw, mijn kleur is met de jaren iets grijsblauw geworden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 20 Aug 2019 09:37

Re: Oogkleur baby

Ben heel benieuwd wat het hier wordt. Vriend heeft bruine ogen en ik groen maar zus en haar man allebei bruine ogen en hun kind (van 7 ondertussen) heeft hele blauwe ogen. Oma’s aan beide kanten ook, dus waarschijnlijk zo meegekregen. Moeder van vriend heeft ook blauwe ogen dus zou dus hier ook zo kunnen gebeuren. Lijkt me toch een beetje gek haha.
Smile, it's free!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Aug 2019 11:11

Re: Oogkleur baby

Jongste kreeg na een maand of vier bruine ogen. Oudste is blauw gebleven.
R. 2013
D. 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Aug 2019 11:28

Re: Oogkleur baby

Lavendel schreef:Ben heel benieuwd wat het hier wordt. Vriend heeft bruine ogen en ik groen maar zus en haar man allebei bruine ogen en hun kind (van 7 ondertussen) heeft hele blauwe ogen. Oma’s aan beide kanten ook, dus waarschijnlijk zo meegekregen. Moeder van vriend heeft ook blauwe ogen dus zou dus hier ook zo kunnen gebeuren. Lijkt me toch een beetje gek haha.

Mijn ouders hebben/hadden allebei bruine ogen en de mijne zijn ook blauw, zo apart!

D. heeft groene ogen, zijn ogen zijn nooit echt blauw geweest, ze hebben altijd al een groene gloed gehad. Bij de meiden is het nog niet echt te zeggen, ik verwacht dat J. ook groene ogen krijgt (zij heeft ook die groenige gloed) en dat L. blauwe ogen houdt, maar het kan nog veranderen. Man heeft groene ogen en ik blauw, dus het kan alle kanten op!

♥♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Aug 2019 11:32

Re: Oogkleur baby

Ik ben daar dus ook zo benieuwd naar! Vriend heeft blauw en ik heb groen. J heeft nu nog blauw, iets lichter inmiddels dan bij zn geboorte. Hoop stiekem dat het blauw blijft, dat vind ik mooier dan groen haha.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Aug 2019 11:53

Re: Oogkleur baby

Iedereen in onze beider families heeft blauwe ogen. Ik zou dus heel raar opkijken als dat bij m'n dochter (5mnd) nog verandert.
<<

Anoniem316

Bericht 20 Aug 2019 12:23

Re: Oogkleur baby

Hier blauwe ogen maar is wel feller geworden sinds dat ze een half jaar is ofzo. Het is wel leuk om te zien dat ze mijn tint blauwe ogen heeft maar de felheid ervan van mijn man.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Aug 2019 12:39

Re: Oogkleur baby

E heeft nog een tijdje een mysterieuze blauwbruine oogkleur gehad voor zijn ogen echt bruin werden. Y had volgens mij met een maand of twee al bruine ogen. Haar ogen zijn nu ook donkerder bruin, die van E hebben een zweempje groen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Aug 2019 12:51

Re: Oogkleur baby

Oei dat weet ik echt niet meer. Van de jongste van twee kan ik sowieso niet echt een goed antwoord geven wat voor een kleur ogen hij heeft, het lijkt te veranderen als het licht er anders in valt, er zit donker blauw, grijs, bruin en groen in lijkt wel. Ik ben wel benieuwd of dat uiteindelijk wel echt duidelijk gaat worden of zo blijft.

Mijn oudste heeft mijn ogen, groen met bruin alleen heeft hij meer bruin er in zitten dan ik heb. Mijn man heeft donker blauwe ogen, zijn vader, broertje en zusje hebben ook allemaal diverse kleuren blauw, beide oma's fel groen en mijn vader en broer donker bruin. Alle opties stonden dus wel echt open wat dat betreft.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 20 Aug 2019 12:54

Re: Oogkleur baby

Onze zoon had diepblauwe ogen bij zijn geboorte. Deze zijn vrij snel bruin geworden. Hij heeft nu echt donkerbruine ogen.

Onze dochter had iets lichter blauwe ogen dan haar broer bij de geboorte en dat was na een maand of 3 al lichter geworden. Volgens mij is het nu ook iets grijziger geworden.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1954

Geregistreerd: 23 Apr 2015 10:55

Bericht 20 Aug 2019 14:13

Re: Oogkleur baby

Ik heb blauwe ogen en mijn man groen. De ogen van de oudste werden donkerbruin, die van mijn dochter groen en mijn jongste heeft nog steeds blauwe ogen. Heel bijzonder stel zo ?. Ik weet bij de oudsten niet zo goed meer met welke termijn de ogen verkleurden, volgens mij duurde dat wel een jaar en ging dat heel geleidelijk, maar het zou ook een half jaar kunnen zijn. Gek dat je zulke dingen zo snel vergeet.
2011 2012 2017
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 20 Aug 2019 14:17

Re: Oogkleur baby

Die van J waren echt pikzwart de eerste weken. Heel donker, net als haar haar overigens. En nu blauwe ogen. Mijn vriend en ik hebben allebei groen.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 20 Aug 2019 16:13

Re: Oogkleur baby

Dochter heeft heel lang donkerblauwe ogen gehad. Iedereen riep dat ze vast en zeker blauwe ogen zou houden. Net voor haar eerste verjaardag veranderden ze in bruine ogen. Ze heeft nu lichtbruine ogen.
Zoon had bij geboorte al donkere ogen. Net iets blauwer, maar dat veranderde al in een paar weken naar donkerbruine ogen.

Nu zoon heeft licht blauw/grijzige ogen. Hij is nu bijna 5 maanden. Denk zelf dat ze nog wel veranderen van kleur naar bruin. Man en ik en onze beiden ouders hebben bruine ogen. Dus de kans dat er ineens een blauw of grijsoog geboren wordt is best wel klein.
<<

Anoniem326

Bericht 20 Aug 2019 16:38

Re: Oogkleur baby

De oudste twee hadden meteen blauwe ogen en die zijn blauw gebleven. Ik vond het in het begin zo raar dat ik kinderen had met blauwe ogen, omdat ik zelf donkere ogen heb. Ik dacht dat bruin dominant was. Maar vader heeft blauwe ogen en zijn ouders hebben blauwe ogen. Ik heb bruine ogen, maar mijn vader heeft groene ogen en mijn moeder lichtbruine ogen.

De jongste had vanaf haar geboorte al meteen donkerbruine ogen.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Aug 2019 17:04

Re: Oogkleur baby

Bruin is ook dominant Holly :). Maar als jij een recessief blauw gen doorgeeft en de vader van je kind ook, dan krijgt je kind dus blauwe ogen. Eén van jouw ouders moet dus een gen voor blauwe ogen hebben, want jij hebt blijkbaar een recessief blauw gen.
Laatst gewijzigd door Harrison op 20 Aug 2019 17:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem326

Bericht 20 Aug 2019 17:09

Re: Oogkleur baby

Maar dat is dus niet zo. Mijn vader heeft groene ogen en mijn moeder bruine. Ik wist natuurlijk wel dat het niet per se bruin hoefde te zijn, maar ik stond er wel van te kan kijken dat ze beide blauwe ogen hebben.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 20 Aug 2019 17:12

Re: Oogkleur baby

Oh grapje, ik heb je bericht niet goed gelezen. Een gen voor blauwe ogen dan inderdaad :). Kijk dit overzichtje is wel interessant:
Afbeelding

Kleine side note, de ogen van de grootouders hebben natuurlijk ook invloed.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Aug 2019 17:24

Re: Oogkleur baby

Man heeft bruin, ik heb blauw, beide kinderen hebben blauw.
Mijn schoonouders hebben bruine en blauwe ogen en de mijne beide blauw. Dus de kans op blauw wordt daardoor al aardig groot. Hier veranderden de blauwe ogen binnen een paar maanden naar 'anders' blauw. De ene heeft meer grijsblauw, de ander helderblauw.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kaat