Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Hoeveel spaargeld hebben jullie?

Minder dan 500 euro
7
5%
Minder dan 1000 euro
6
5%
Tussen de 1000 en 2500 euro
10
8%
Tussen de 2500 en 5000 euro
16
12%
Tussen de 5000 en 7500 euro
10
8%
Tussen de 7500 en 10000 euro
8
6%
Tussen de 10000 en 15000 euro
10
8%
Tussen de 15000 en 20000 euro
13
10%
Tussen de 20000 en 40000 euro
26
20%
Meer dan 40000 euro
25
19%
 
Aantal stemmen : 131
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Aug 2019 21:47

Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Mijn man en ik hadden vandaan discussie over hoeveel spaargeld mensen gemiddeld hebben en wat nou een beetje gemiddeld is.

Het leek me een leuke poll, omdat je zo ook geheel anoniem kunt reageren zonder bedragen te noemen. Dat laatste mag natuurlijk wel :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pitty

Bericht 19 Aug 2019 21:50

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

25.000 euro ongeveer.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Aug 2019 21:56

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

De afgelopen tijd ging alles op aan ons huis en hadden we een hele kleine buffer. Nu zijn de meeste uitgaven daarvoor wel geweest. We willen nu weer flink sparen. We hebben voor de komende drie jaar vier spaardoelen; keuken, auto, studieschulden versneld afbetalen en sparen voor een langere reis. Zonder doel zomaar 10000 euro ofzo sparen als minimum spaargeld werkt voor ons niet. Het is niet gezegd dat we al die doelen binnen of over drie jaar zeker gaan verwezenlijken, maar we zouden graag de mogelijkheid hebben.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 19 Aug 2019 22:00

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Meer :)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2019 22:01

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Ergens rond de 18K geloof ik. Vorige week een nieuwe auto opgehaald en hadden nog wat kosten. Groot gat er in geslagen in 1 week.

Nu weer verder sparen want we willen graag verbouwen en toch ook wel minimaal 10K als buffer houden.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2019 22:08

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Ik denk trouwens niet dat het forum representatief is voor NL gemiddeld. Volgens mij heeft iedereen het hier relatief goed, qua opleidingsniveau, baan en inkomen.

Buiten 1 koppel (waarvan de vrouw net zo gierig is als ik ben ? ) heeft niemand in onze groep zoveel spaargeld.

Op het Nibud heb je zo'n tool hoeveel spaargeld je zou moeten hebben. Die tool vind ik echt bullshit trouwens.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2019 22:13

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Momenteel de laatste optie. Maar dat gaat binnenkort weer slinken, aangezien er weer een stukje verbouwing aan komt. Maar over het algemeen zit ik rond dat bedrag.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:04

Bericht 19 Aug 2019 22:20

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Ik denk ook dat het niet heel representatief is. Ook omdat het natuurlijk uitmaakt of je alleen bent (of een kostwinner in het gezin/stel) of dat je twee inkomens hebt en kosten deelt.

Maar ik ben alleen en zit net onder de 10k.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 19 Aug 2019 22:25

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Op dit moment genoeg voor twee dakkapellen en het maken van zolderkamers. Doordat we afgelopen anderhalf jaar nog elke keer grote dingen hebben gedaan aan het huis, sparen we nu van het één naar het ander. Hierna willen we nog een zonnescherm en rolluiken, dan zijn de grote kosten voor het huis komende jaren wel geweest.
Als buffer houden we €5.000 aan na een grote uitgave (zoals bovengenoemde dingen). Met dat bedrag proberen we echt bij te sparen. Boven de €10.000 zijn we in het overmaken naar de spaarrekening wat minder strikt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem270

Bericht 19 Aug 2019 22:28

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Eens met Verde.
Daarnaast zit er van mij veel eigen geld in mijn huis wat ik hoop ik terug krijg bij verkoop. Is dat ook spaargeld of telt dat niet mee?
<<

Anoniem313

Bericht 19 Aug 2019 22:38

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Eens met de dames voor mij; je kunt hier nooit representatieve gegevens uit krijgen. Sowieso niet voor nl maar ik denk zelfs niet eens voor het yesforum.
En dan zijn er nog zaken als: ben jij of is je partner zelfstandige met een eigen bedrijf, reken je überhaupt het geld van je partner mee, spaar je apart voor je pensioen, heb je een koophuis met overwaarde ja of nee, heb je passief inkomen, (uitzicht op) een erfenis, net een nieuwe auto of inboedel, you name it.
In algemene termen geldt voor ons dat er weer heel wat bij te sparen valt als we straks verhuisd zijn :smile:
Laatst gewijzigd door Anoniem313 op 19 Aug 2019 22:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Aug 2019 22:38

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Ik tel dat niet mee Scott.

Ik dacht juist dat het forum wel aardig representatief zou zijn, maar misschien zitten hier toch relatief meer hoogopgeleiden en tweeverdieners. Toch wel interessant om te zien hoor.
Laatst gewijzigd door Lady op 20 Aug 2019 09:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Aug 2019 22:39

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Caulfield schreef:Eens met de dames voor mij; je kunt hier nooit representatieve gegevens uit krijgen. Sowieso niet voor nl maar ik denk zelfs niet eens voor het yesforum.
En dan zijn er nog zaken als: ben jij of is je partner zelfstandige met een eigen bedrijf, reken je überhaupt het geld van je partner mee, spaar je apart voor je pensioen, heb je een koophuis met overwaarde ja of nee, heb je passief inkomen, (uitzicht op) een erfenis, net een nieuwe auto of inboedel, you name it.
In algemene termen geldt voor ons dat er weer heel wat bij te sparen valt als we straks verhuisd zijn :smile:

Ach, maar dan blijft het gewoon leuk om een beetje te vergelijken toch? :thumbup:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 19 Aug 2019 22:40

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Momenteel bijna de laatste. Maar niet voor lang meer, de verbouwing gaat bijna beginnen! Ik hoop dat we daarna nog wat over hebben..
We willen normaal wel graag minimaal 10 Hebben, maar denk dat dat hierna wel eventjes duurt. Lening van de verbouwing aflossen heeft dan prioriteit.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem313

Bericht 19 Aug 2019 22:40

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Lady schreef:Ik tel dat niet mee Scott.

Ik dacht juist dat het forum wel aardig representatief zou zijn, maar misschien zitten hoer toch relatief meer hoogopgeleiden en tweeverdieners. Toch wel interessant om te zien hoor.


Voor een representatieve steekproef heb je duizenden antwoorden nodig en moet je ervoor zorgen dat er van diverse groepen voldoende mensen antwoorden, dat gaat je hier niet lukken. Wat hier meer of minder zit zou ik je niet kunnen zeggen eigenlijk.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Aug 2019 22:41

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Lady schreef:
Caulfield schreef:Eens met de dames voor mij; je kunt hier nooit representatieve gegevens uit krijgen. Sowieso niet voor nl maar ik denk zelfs niet eens voor het yesforum.
En dan zijn er nog zaken als: ben jij of is je partner zelfstandige met een eigen bedrijf, reken je überhaupt het geld van je partner mee, spaar je apart voor je pensioen, heb je een koophuis met overwaarde ja of nee, heb je passief inkomen, (uitzicht op) een erfenis, net een nieuwe auto of inboedel, you name it.
In algemene termen geldt voor ons dat er weer heel wat bij te sparen valt als we straks verhuisd zijn :smile:

Ach, maar dan blijft het gewoon leuk om een beetje te vergelijken toch? :thumbup:


Haha ja zeker, ik voorspel dat dit topic bovenaan komt te staan.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 19 Aug 2019 23:38

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Niet genoeg. Ik kan volgende maand mijn instellingscollegegeld betalen en deze maand overbruggen met latere betaling vanwege de ww. Daarna is het weer sparen en wachten tot de teruggave in mei of juni.

En qua steekproef. Je hebt ook nog te maken met een betrouwbaarheidsinterval en hoeveel % deze mag afwijken. Hoeveel % hou je aan? Etc.
Sorry. Vanavond weer bezig geweest met mijn studie.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem282

Bericht 20 Aug 2019 01:07

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Maar waar doel je dan precies op, Lady? Puur wat er nu op je spaarrekening staat, los van Caulfield aandraagt? En stel dat het 30.000 euro is als je met iemand samen bent en een gezamenlijke spaarrekening hebt, moet ik het bedrag dan gaan delen, zodat we speken over p.p.?

De vorige keer dat een dergelijk topic werd geopend, waren er forummers die zich niet prettig voelden - een substantieel deel werd er verdrietig van, omdat lang niet iedere forummer in de buurt kwam van wat er hier werd genoemd. Daar ontstond discussie over en daar zal iedereen wat van vinden, maar in dit geval weet ik niet wat de vergelijking zou moeten/kunnen zijn.

Puur voor mezelf gesproken word ik er niet warm of koud van wat jij op je rekening hebt staan. Ik kan er namelijk niets mee, omdat ik het met mijn eigen centen moet doen. Onze situaties zijn ook niet te vergelijken, dus vandaar mijn vragen in de eerste alinea.

Eerlijk gezegd denk ik ook dat je dit topic niet had geopend als jullie (als tweeverdieners) onder de 500 euro zaten, omdat iedereen weet dat dit vrij bijzonder is als je beiden een inkomen genereert en niet boven je stand leeft. Ik heb een tijdje geleden ook deze vraag op Viva voorbij zien komen. Van de 100 reacties, reageerden er minimaal 90 met een aanzienlijk bedrag aan spaargeld. Ik verwacht hier niet iets anders, want waarom zou ik zeggen dat ik als alleenstaande 129,56 euro op mijn rekening heb staan (bij wijze van spreken, hè)? Daar kan/hoeft een gemiddeld werkend persoon zich over het algemeen niet mee vergelijken, laat staan tweeverdieners. Ik denk namelijk dat we allemaal weten dat dit niet tot het gemiddelde behoort, wat dat dan ook mag zijn (volgens jou, het Nibud, of wie dan ook).
<<

Anoniem277

Bericht 20 Aug 2019 06:43

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Wow wat zijn er veel boven de 15.000! Wij tikken de 5 net niet aan.
Wij hebben maar 1 inkomen en dat zorgt ervoor dat wij keuzes moeten maken. Af en toe zou ik het wel breder willen hebben maar het is een bewuste keuze en het is goed zo.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Aug 2019 07:16

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Ik verbaas me altijd over hoeveel spaargeld sommigen hebben.

Wij hebben niet veel meer. Hebben afgelopen maanden besloten om 2 schulden in 1x af te lossen ipv een regeling dus daar ging ons spaargeld. Maar alleen maar goed want scheelt veel in de maand en veel rente. Nu weer streng zijn dan hebben we volgend jaar weer een leuk bedrag
Afbeelding
<<

Anoniem268

Bericht 20 Aug 2019 08:30

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Veel meer dan de laatste optie. Zijn tweeverdieners en vriend en ik hebben beiden veel winst gemaakt op ons eerste huis. Toch best veel nog die boven de laatste optie zitten!
<<

Anoniem294

Bericht 20 Aug 2019 09:15

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Lady schreef:Ik tel dat niet mee Scott.

Ik dacht juist dat het forum wel aardig representatief zou zijn, maar misschien zitten hoer toch relatief meer hoogopgeleiden en tweeverdieners. Toch wel interessant om te zien hoor.


Ik lees/hoor dit toch vrij vaak maar ik ken juist vooral onopgeleide of "laag"opgeleiden die grootverdieners zijn en een goedgevulde spaarrekening of andere kapitalen hebben en de hoogopgeleiden die struggles hebben met rondkomen en ergens tussen de 1,8 en 2,5 verdienen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Aug 2019 09:21

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Mijn hoogopgeleide vrienden hebben ook niet zóveel spaargeld. Veel hebben net een nieuw huis of gaan verhuizen. De meesten hebben een studieschuld, veel kinderopvang kosten en gaan graag vaak met vakantie en leven naar hun inkomsten. Dan gaat sparen niet per se snel.
Sowieso hebben die langer gestudeerd en komen ze ook van niks. Ze hebben niet al vanaf hun 20ste een baan waarmee ze al konden sparen. Vanaf een jaar of 25 (of later) zijn de inkomsten dan wel beter, maar velen zijn afgestudeerd tijdens de crisis en hebben nu (pas) een baan op niveau.
Laatst gewijzigd door Joey op 20 Aug 2019 09:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2019 09:24

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Joey schreef:Mijn hoogopgeleide vrienden hebben ook niet zóveel spaargeld. Veel hebben net een nieuw huis of gaan verhuizen. De meesten hebben een studieschuld, veel kinderopvang kosten en gaan graag vaak met vakantie en leven naar hun inkomsten. Dan gaat sparen niet per se snel.


Daar zit best wat in denk ik inderdaad. Een hoger salaris (vaak x2) maar wel hogere lasten ook. Op zich ook wel logisch.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Aug 2019 09:39

Re: Hoeveel spaargeld hebben jullie? POLL

Maar een deel van de kosten heb je natuurlijk zelf ook invloed op. Als je een maximale hypotheek afsluit en daarbij vaak op vakantie wil en ook nog eens hoge kinderopvang kosten hebt is het logisch dat je minder spaart dan iemand die niet een max hypotheek heeft en maar 1x per jaar een weekje gaat kamperen. Die kinderopvangkosten zullen dan wel blijven maar de andere kosten zijn dan wel lager.
2015 💙
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron