Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kapsel

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Aug 2019 18:14

Re: Kapsel

Oh ja sorry die mousse heb ik ook! Ik gebruik het niet elke keer, omdat ik de cast er niet goed uit krijg. Hoe doe jij dat? Als ik er in knijp blijven het gewoon harde stukken haar zegmaar. Ik laat het inderdaad gewoon aan de lucht drogen. Heb ook een föhn met diffuser maar dat veroorzaakt meer pluis.

Overigens denk ik dat een kappertje ook geen overbodige luxe is hoor, heb veel droge stijle plukken in de bovenste laag van mijn haar. Ik denk dat daar wel een stukkie af moet.

♥♥
<<

Anoniem307

Bericht 19 Aug 2019 19:28

Re: Kapsel

Mijn hoofdhaar komt nat uit tussen mijn schouderbladen, maar het krult enorm en het ziet er halflang uit. Ik gebruik naast shampoo en conditioner, een leave-in. Afhankelijk van hoe mijn haar zich voelt, handelbaar of onhandelbaar, gebruik ik schuimversteviger en/of haarlak. Maar een knotje is hier momenteel favoriet.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 19 Aug 2019 19:39

Re: Kapsel

Ik heb haar tot net iets boven mijn billen, met aan de voorkant een schuine pony. Ik heb het ooit kort gehad, maar vond ik zonde toen. Ik was het om de 2 dagen ongeveer en dan stijl ik het meestal. Dan zit het ook voor 2 dagen goed, alleen even uitborstelen.

Enige nadeel is dat mijn jongste nu regelmatig aan mijn haren grijpt en ik me soms net een moeder aap voel.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Aug 2019 19:39

Re: Kapsel

Elliot schreef:Oh ja sorry die mousse heb ik ook! Ik gebruik het niet elke keer, omdat ik de cast er niet goed uit krijg. Hoe doe jij dat? Als ik er in knijp blijven het gewoon harde stukken haar zegmaar. Ik laat het inderdaad gewoon aan de lucht drogen. Heb ook een föhn met diffuser maar dat veroorzaakt meer pluis.

Overigens denk ik dat een kappertje ook geen overbodige luxe is hoor, heb veel droge stijle plukken in de bovenste laag van mijn haar. Ik denk dat daar wel een stukkie af moet.

Ik doe dat product verdelen zelf met een denman brush. Eerst deel ik m’n natte, schone haar op in een onderste helft en een bovenste helft. De onderste helft daar doe ik m’n mousse in en dan kam ik pluk na pluk met die denman brush. Daarna de bovenste helft. Ik noemde dit expres niet omdat het weer een extra product is en een extra handeling, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :)

Maar ik denk wel dat een goeie verdeling van de mousse belangrijk is. Als je plukken zo hard worden dat je het er niet uit krijgt naderhand gebruik je misschien iets teveel of is het niet goed verdeeld.

Als m’n haar droog is dan kan ik de cast er vrij makkelijk uit scrunchen door er in te knijpen.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 19 Aug 2019 20:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 19 Aug 2019 19:57

Re: Kapsel

Urban Naked schreef:Oh, wat heb je voor een slag/krul dan Anelisan? Want ik lees vaak over mensen met slag (ik heb eigenlijk ook slag ipv krul, ik denk dat ik op 2b zit) en dat de hardcore CG-methode eigenlijk niet goed werkt voor ze.
Zelf merk ik dat ook. Alleen maar 'wassen' met conditioner maakt zwaar en viezig. Ik heb nu een redelijk goeie balans gevonden: 1 keer per week was ik het met een milde CG-shampoo (boucleme), en 1 keer met conditioner (andrelon kokosboost). Maar daarnaast doe ik ook 1 keer per maand een final wash (ik heb de shampoo van neutral) zodat ik alle build up weer kwijt ben.

Dus mocht jij ook meer slag hebben dan krul, net als ik, dan is een afgezwakte CG-methode zoals ik 'm doe misschien ook iets voor jou.


Ik altijd maar denken dat ik mijn haar alleen maar stijl kan föhnen om het een beetje normaal te laten zitten, maar als ik het aan de lucht laat drogen heb ik een beetje het zelfde haar als Marin... en nu lees ik dat jij dat ook ongeveer hebt en zulke prachtige krullen??! Ik vind het de moeite waard om te proberen dat ook te krijgen, ma a r ik lees zoveel dingen die ik niet ken haha. Je was dus zeg maar op maandag je haar met die bouclemen shampoo en op donderdag met andrelon cremespoeling? Of 1x per week allebei achter elkaar?
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 19 Aug 2019 19:59

Re: Kapsel

Urban Naked schreef:
Elliot schreef:Oh ja sorry die mousse heb ik ook! Ik gebruik het niet elke keer, omdat ik de cast er niet goed uit krijg. Hoe doe jij dat? Als ik er in knijp blijven het gewoon harde stukken haar zegmaar. Ik laat het inderdaad gewoon aan de lucht drogen. Heb ook een föhn met diffuser maar dat veroorzaakt meer pluis.

Overigens denk ik dat een kappertje ook geen overbodige luxe is hoor, heb veel droge stijle plukken in de bovenste laag van mijn haar. Ik denk dat daar wel een stukkie af moet.

Ik doe dat product verdelen zelf met een denman brush. Eerst deel ik m’n natte, schone haar op in een onderste helft en een bovenste helft. De onderste helft daar doe ik m’n mousse in en dan kam ik pluk na pluk met die denman brush. Daarna de bovenste helft. Ik noemde dit expres niet omdat het weer een extra product is en een extra handeling, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :)

Maar ik denk wel dat een goeie verdeling van de mousse belangrijk is. Als je plukken zo hard worden dat je het er niet uit krijgt naderhand gebruik je misschien iets teveel of is het niet goed verdeeld.

Als m’n haar stof ik dan kan ik de cast er vrij makkelijk uit scrunchen door er in te knijpen.


Als ik Google op denman brush zie ik zoveel verschillende... welke moet ik dan hebben?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 19 Aug 2019 20:01

Re: Kapsel

Urban Naked schreef:
Elliot schreef:Oh ja sorry die mousse heb ik ook! Ik gebruik het niet elke keer, omdat ik de cast er niet goed uit krijg. Hoe doe jij dat? Als ik er in knijp blijven het gewoon harde stukken haar zegmaar. Ik laat het inderdaad gewoon aan de lucht drogen. Heb ook een föhn met diffuser maar dat veroorzaakt meer pluis.

Overigens denk ik dat een kappertje ook geen overbodige luxe is hoor, heb veel droge stijle plukken in de bovenste laag van mijn haar. Ik denk dat daar wel een stukkie af moet.

Ik doe dat product verdelen zelf met een denman brush. Eerst deel ik m’n natte, schone haar op in een onderste helft en een bovenste helft. De onderste helft daar doe ik m’n mousse in en dan kam ik pluk na pluk met die denman brush. Daarna de bovenste helft. Ik noemde dit expres niet omdat het weer een extra product is en een extra handeling, kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt :)

Maar ik denk wel dat een goeie verdeling van de mousse belangrijk is. Als je plukken zo hard worden dat je het er niet uit krijgt naderhand gebruik je misschien iets teveel of is het niet goed verdeeld.

Als m’n haar stof ik dan kan ik de cast er vrij makkelijk uit scrunchen door er in te knijpen.

Thanks voor je uitgebreide reactie! Het is inderdaad weer wat extra werk, maar ik wil zo graag pluisvrij haar, ik heb het er wel voor over! Heb nog wel twee vraagjes, sorry.
Als je het pluk voor pluk kamt, houd je dan wel echt de krul? Als ik m’n natte haar kam, is het daarna steil. ?
En wat bedoel je in je laatste alinea met “als ik m’n haar stof”?

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Aug 2019 20:02

Re: Kapsel

Mevrouw stemband, ik zou rustig aan beginnen en er is een topic hier op het forum waar het helemaal over de CG methode gaat. En als je me even je fb stuurt per Pm dan nodig ik je uit voor de CG pagina op fb.
Anders kapen we het topic van anelisan die op zoek is naar kapsels :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Aug 2019 20:04

Re: Kapsel

Elliot schreef:Thanks voor je uitgebreide reactie! Het is inderdaad weer wat extra werk, maar ik wil zo graag pluisvrij haar, ik heb het er wel voor over! Heb nog wel twee vraagjes, sorry.
Als je het pluk voor pluk kamt, houd je dan wel echt de krul? Als ik m’n natte haar kam, is het daarna steil. ?
En wat bedoel je in je laatste alinea met “als ik m’n haar stof”?
Ja met die denman lukt dat dus, want die maakt zelf clumps (plukjes). Heb er wel redelijk wat tutorials op YouTube voor moeten bekijken en het lukt me nog steeds niet altijd.
#teammaple🍁
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5491

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Aug 2019 22:21

Re: Kapsel

Mijn haar is tot over mijn schouders, bijna tot mijn bh bandje. Ik wil weer naar de kapper, ik vind net over mijn schouder eigenlijk wat frisser ogen.

Ik vind lang haar makkelijk en leuk staan. Kan vast en los.

Als ik zo lees over de de krullen methode en ook los daarvan, weet ik dat mijn haar een ondergeschoven kindje is. Ik heb vrij makkelijk haar maar doe er eigenlijk niks aan. Het zou zoveel mooier kunnen als ik wat meer moeite zou doen. Stijlen of föhnen en in de ochtend even wat droogshampoo voor volume bovenop of de krultang in de punten. Ik vind/maak daar alleen de tijd nog niet voor.
<<

Anoniem315

Bericht 19 Aug 2019 22:27

Re: Kapsel

Ik heb uhhh halflang haar denk ik. Het komt bijna tot aan mijn bh-sluiting. Wat is de definitie van de haarlengtes?
<<

Anoniem304

Bericht 19 Aug 2019 22:44

Re: Kapsel

Ik kan het bij m'n broek in stoppen, dat valt wel onder lang denk ik, haha.

Maar er moet eigenlijk even een goed stuk af.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 20 Aug 2019 07:09

Re: Kapsel

Mijn haar is in laagjes tot mijn bh-bandje. Ik heb ook heel makkelijk haar, het valt in laagjes mooi met een slag en ik hoef er weinig moeite voor te doen. Toch draag ik het (te) vaak in een staart. Ik ga trouwens wel altijd naar een dure kapper en ‘durf’ ook niet naar een andere, dat is mij altijd tegen gevallen.
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 20 Aug 2019 08:02

Re: Kapsel

Ik heb een Bobline, die van achter wat korter is dan van voor. Ik verfde mijn haar altijd zelf, maar sinds kort laat ik het bij de kapper verven en highlights zetten. Dat verhult de grijze? uitgroei wat meer.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem279

Bericht 20 Aug 2019 08:26

Re: Kapsel

Ik heb vreselijk dun haar, ik heb het eigenlijk al jaren in een bob. Wisselend qua lengte tusen net onder de kaak, of ongeveer bijna tot de schouders. Ik zou heel graag langer haar willen maar dat is met mijn aar niet te doen. Het gaat sluik hangen, het gaat breken en m’n haar valt dan ook niet mooi meer. Ik ben blond/donkerblond van mezelf maar verf het regelmatig bruin, vind ik mooier staan bij mezelf. Mijn moeder is ook brunette en ik heb haar huid/ogen/gezicht. Maar het haar dus van m’n vader ?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 20 Aug 2019 08:28

Re: Kapsel

Heb ook (blijkbaar) een bobline, wist niet dat het zo heette. Voor tot net over m'n schouders en achter korter.
Heb het een tijdje laten groeien, maar tot m'n schouders of net erover staat het mooist. Ik draag m'n haar het liefst los. Heb heel makkelijk haar en doe er te weinig mee, zelfde verhaal als Lot. Ik verf het donkerbruin, iets donkerder dan m'n eigen haarkleur.
<<

Anoniem277

Bericht 20 Aug 2019 09:45

Re: Kapsel

Oh grijze haren heb ik ook! Vooral als ik het los doe, springen die naar boven dus extra goed zichtbaar.
Maar verven is tot nu toe nog geen succes, wordt niet de juiste kleur of grijs blijft zichtbaar.

Weet even niet meer wie maar definitie van lang haar is ook lastig. Wilde gisteren een afspraak plannen. Kort haar was alles boven de schouder en lang haar alles eronder. Maar mijn haar is net iets langer maar vind er nogal een verschil in met bv tot de billen.
En dan ook nog nat of droog. Is het nat, dan ruim over de schouders. Is het droog dan op de schouders.
De dilemma's van het leven :smile:
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 08:19

Bericht 21 Aug 2019 07:22

Re: Kapsel

Urban Naked schreef:Mevrouw stemband, ik zou rustig aan beginnen en er is een topic hier op het forum waar het helemaal over de CG methode gaat. En als je me even je fb stuurt per Pm dan nodig ik je uit voor de CG pagina op fb.
Anders kapen we het topic van anelisan die op zoek is naar kapsels :)


Sorry, lees dit nu pas. Dankjewel, ik ga dat topic even door spitten!
<<

Anoniem280

Bericht 21 Aug 2019 11:59

Re: Kapsel

Ik had lang haar, viel tot midden van mijn rug, dus over bh bandje.
Ik droeg het altijd in een knotje.
Staart zat niet lekker, zat dan weer haar tussen mijn oksel en lichaam. Gewoon te lang, vond ik.
Afgelopen zaterdag laten knippen tot in mijn nek.
Erg blij mee, staartje draag ik nu op werk, verder lekker los.

Mijn haar is stijl met een lichte natuurlijke slag.
<<

Anoniem317

Bericht 25 Aug 2019 13:05

Re: Kapsel

Mijn haar komt ongeveer tot m’n schouders. Ik kan het makkelijk in een staart/knot/etc. doen. Toch twijfel ik weer om er weer een stukje af te laten halen. Misschien wel een bob of lob. Als m’n haar lang is, vind ik het suf bij mezelf zitten. Ik weet het niet zo goed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Sep 2019 13:47

Re: Kapsel

Ik heb lang haar, stijl:

Afbeelding

Meestal zit het in een knot op m'n hoofd
Afbeelding
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers