Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haarlem met baby

<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 18 Aug 2019 08:32

Haarlem met baby

Volgend weekend gaan wij naar Haarlem met kleine F. We willen sowieso even naar het strand, maar hebben verder nog niets bedacht om te gaan doen. Heeft iemand tips voor leuke restaurantjes en dingen om te doen met een baby van 9 weken oud?
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem270

Bericht 18 Aug 2019 08:50

Re: Haarlem met baby

Om te lunchen kan ik je By Lima aanraden. Volgens mij zijn er wel eens eerder topics over Haarlem geweest.

Veel plezier alvast!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Aug 2019 09:00

Re: Haarlem met baby

Wat gezellig! :)

De meeste restaurantjes zullen wel met zo'n kleine baby te doen zijn.

By Lima is inderdaad leuk! Niet heel erg ruim, dus wel even kijken of het past met een kinderwagen. Er tegenover zit Vascobelo, ook leuk voor de lunch. Sowieso is de Zijlstraat leuk om doorheen te wandelen, het oude centrum sowieso.
Ook leuk zijn wat van die kleine hofjes, het Proveniershofje is leuk om doorheen te wandelen en openbaar toegankelijk. Ernaast zit ook Hofje zonder Zorgen, nog een leuk lunchrestaurantje.
De DakKas bovenop de parkeergarage de Kamp is ook leuk en er is een lift naar toe. Mooi uitzicht over de stad en lekkere lunchkaart.
Als je een stukje wilt lopen buiten de stad is lopen naar Frisk aan de overkant van het Spaarne ook leuk. Beetje Nordic cuisine, ook heel prima met kinderen. En dan leuk via de Bolwerken terugwandelen als het mooi weer is. Aan de overkant van het Spaarne zit ook nog het stadsstrandje De Oerkap, mocht het lekker weer zijn.

Voor 's avonds als je goed Italiaans wilt eten zou ik naar Diga gaan. Tikje upscale maar wel groots en ruim opgezet dus met kinderwagen prima te doen. Bambu is leuk low key streetfood Aziatisch. Morris is ook ruim opgezet voor met een kinderwagen.

De Kleine Houtstraat is ook leuk om even door te lopen en even een bezoekje te brengen bij mijn favoriete kinderwinkel Never Grow Up. Ze hebben niet heel veel kleding (wel een paar mooie rompers en pakjes hoor), maar ook veel mooie duurzame spulletjes en speelgoed. Leuk, klein winkeltje dat ik altijd graag steun.
Er vlakbij zit ook de Baby Plus, ook wel leuke babywinkel mocht je nog wat willen kopen.
De Gierstraat vind ik ook een leuk winkelstraatje. En een rondje door de Vijfhoek lopen is ook leuk, een klein schattig buurtje in het centrum, met van die oude kroegjes ook.

Ik moet zeggen dat ik zelf nog nooit in de musea hier ben geweest dus ik kan niet oordelen hoe kinderwagenvriendelijk die zijn. De Grote Kerk op de Grote Markt kan je wel prima bezoeken met kinderwagen en is mooi.
En wat misschien ook leuk is als je de draagdoek/zak mee hebt is de Bavo Kathedraal bezoeken. Die heeft nu tot september een 'tentoonstelling/activiteit' (weet niet precies hoe ik het moet noemen) dat Klim naar het Licht heet. Je kunt dan via trappen en een grote loopbrug naar boven op de kathedraal en van het uitzicht genieten. Schijnt heel spectaculair te zijn (ik heb het zelf niet gedaan want toen ik zou gaan, kon ik uiteindelijk niet). Als je F draagt moet dat prima te doen zijn (hebben vrienden van mij ook gedaan met baby in de draagzak). https://www.koepelkathedraalhaarlem.nl/ ... rhetlicht/

Hopelijk heb je hier wat aan! Veel plezier!
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Aug 2019 08:30

Re: Haarlem met baby

Wauw, bedankt Marin, ik ga de komende dagen even oriënteren op jouw tips.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2019 08:34

Re: Haarlem met baby

Leuk! Gaan jullie een dagje of blijf je ook slapen? Leuk hotelletje gevonden al?
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Aug 2019 15:39

Re: Haarlem met baby

We blijven twee nachten, we zitten in een b&b.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 20 Aug 2019 17:12

Re: Haarlem met baby

Er is ook nog een foodtruck-festival dit weekend :)
Wij gaan er met vrienden en de hele kinderschare heen zondagmiddag!

Geniet ervan, het wordt heerlijk (strand)weer!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Aug 2019 18:14

Re: Haarlem met baby

Ja dat is altijd erg leuk! Wij gaan vrijdagavond.
Let's discover the world together.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 20 Aug 2019 18:51

Re: Haarlem met baby

Oh wat een goede tip! Dat is met F ook ideaal natuurlijk. Wie weet gaan wij ook vrijdagavond en komen we je misschien wel tegen Marin.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Aug 2019 09:28

Re: Haarlem met baby

Veel plezier dit weekend! Het wordt heerlijk weer!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 23 Aug 2019 17:04

Re: Haarlem met baby

Veel plezier Bisq!!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Aug 2019 22:58

Re: Haarlem met baby

Dank jullie! Hebben vandaag al een heerlijke dag gehad, zitten middenin het centrum met een heerlijk terras. Zijn bij het foodtruckfestival geweest, echt genoten!
Insta: je_ei_kwijt
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 24 Aug 2019 05:48

Re: Haarlem met baby

Nog even een vraagje, we willen vandaag even richting zee. Lekker even langs de boulevard lopen en wat lunchen op een terras. Wat raden jullie aan, Bloemendaal of Zandvoort? Gisteren werd ons afgeraden om naar Bloemendaal te gaan met de bus, maar wij twijfelen of het echt zo erg zal zijn (drukte). We zijn hier met de auto dus dat kan eventueel ook.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Aug 2019 07:22

Re: Haarlem met baby

Bloemendaal is echt veel kleiner dan Zandvoort. Bloemendaal zijn maar drie (of nou ja vast iets meer maar echt weinig) strandtenten en verder niks.
Zandvoort is een beetje een troosteloze kustplaats maar het heeft wel meer. Meer strandtenten, een klein centrumpje. Ik zou dus naar Zandvoort gaan.
Mijn favoriete strandtent is Tent 6, Hippie Fish en Ubuntu zijn ook leuk.
Bovendien kan je heel makkelijk met de trein van Haarlem Station naar Zandvoort. Naar Bloemendaal zal je inderdaad met de bus moeten, maar Bloemendaal centrum ligt echt nog wel stukje van 't strand dus bij 't strand heb je dus verder alleen wat strandtenten.

En leuk dat 't verder leuk was! Heb je gisteren niet meer gezien op 't festival, jammer!
Let's discover the world together.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 24 Aug 2019 07:35

Re: Haarlem met baby

Zandvoort is zeker wel bedrijviger en inderdaad goed bereikbaar met de trein!
Als je voor 10 uur gaat, dan is er ook zeker nog wel parkeerplek. 2 uurtjes later zal het al een stuk drukker zijn.
Qua strandtenten zitten wij vaak bij Ahoi, maar dat is meer vanwege de grote speeltuin die erbij zit ?.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Aug 2019 07:58

Re: Haarlem met baby

Snirp Tent 6 heeft ook toffe speeltuin op 't strand! Ahoi ga ik eens opzoeken!
Let's discover the world together.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers