Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 15:02

Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Kopen jullie wel eens zomaar speelgoed voor jullie kinderen, zonder dat hij/zij jarig is of voor feestdagen (Sint/Kerst etc)? En dus ook niet cadeautjes van oma's of anderen. Gewoon echt zelf nieuw speelgoed kopen? Koop je dat dan samen met je kindje als je langs een speelgoedwinkel loopt en hij/zij zooo graag iets wil? Of omdat je merkt dat hij/zij toe is aan iets nieuws en het gewoon nog te lang duurt tot een verjaardag bijvoorbeeld?

Wij doen dat eigenlijk vrijwel niet, maar ik heb laatst wel stoepkrijt en klei gekocht omdat ik vond dat hij wat meer creatieve dingen kan gebruiken. (nou was het stoepkrijt geen succes van mijn kant, maar de klei is wel erg leuk). Ik vind dat hij momenteel wel wat puzzels kan gebruiken, ook om puzzelen te oefenen want ik merk dat hij op de peuterspeelzaal daar ook niet echt naar grijpt bij binnenkomst en de meeste kindjes wel. Gezien het voorlopig nog geen Sinterklaas is, ga ik daar nu maar eentje van kopen, maar ik wil het wel beperken want hij heeft al zo veel speelgoed (met name van verjaardagen/feestdagen en graaggevende oma's dus). Ik probeer daar dus wel op te letten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem276

Bericht 12 Aug 2019 15:07

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ik doe dat wel met knutsel spullen, voor beide. En voor de oudste doe ik dat nog wel eens als er bv een rage op school is van zo een veter of spinner. Soms moet ze die dan van haar zakgeld kopen, maar soms neem ik dat dan mee. Maar dat zijn kleine dingen.

Verder probeer ik altijd beetje vooruit te denken met haar verjaardag of met een rommelmarkt ofzo. Dat ik dan iets meeneem if vraag waar ze dan later in het jaar wat aan heeft
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Aug 2019 15:09

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja ik doe het wel eens. Zo heb ik laatst een grondplaat van Duplo gekocht, omdat dat handig was ivm de Duplo die ze al heeft.

Of ik koop en geef een kleurboek, of een speelgoed gsm, omdat ze zo graag met de onze speelt :wink:
Laatst gewijzigd door Amandine op 12 Aug 2019 15:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem326

Bericht 12 Aug 2019 15:09

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja ik doe dat wel. Ik vul knutselspullen (klei, verf, tekenenboeken, stiften, kleurpotloden) sowieso aan. Een aantal maanden geleden toonde mijn zoon veel interesse voor insecten. Toen heb ik een insectenboek en insectenpotjes gekocht. En ik koop ook zeer regelmatig boeken. Op de leeftijd van jouw zoon heb ik inderdaad ook puzzels gekocht.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Aug 2019 15:11

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Wij wel. Best vaak zelfs.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem300

Bericht 12 Aug 2019 15:20

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja hoor, dat doen wij ook. Meestal zijn dat wel kleinere speelgoedje.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 12 Aug 2019 15:23

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja
Soms een kleurboek of gewoon een boek. Laatst nog een paraplu gekocht geen speelgoed maar goed er staat Nijntje op en daar is ze gek van. Ligt er maar net aan wat ik tegen kom. Zoals een pak kaarten bij de Action om woordjes te leren was 1,50 of een bal ook 1,50 ect. Het zijn maar kleine dingetjes en ze zeurt ook niet om is meer dat mama het leuk vindt om te verwennen.
<<

Anoniem316

Bericht 12 Aug 2019 15:41

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja, best vaak ook wel. Geen hele dure dingen ofzo maar soms een boek, bal, klei, puzzel of barbie ofzo.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Aug 2019 15:51

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja hoor, regelmatig. In 6 weken tijd is hij jarig, sint en kerst en dan is een jaar niks wel erg lang en ontwikkelt hij zich weer voor ander speelgoed, dus ik koop tussendoor ook los dingen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Aug 2019 16:14

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja hoor. Knutselspullen sowieso, voorleesboeken koop ik ook gewoon tussendoor, en ik vind het ook leuk om haar af en toe met iets te verrassen. Ondanks dat ze relatief veel krijgt, is ze altijd heel blij en dankbaar. Laatst bijvoorbeeld was ze zo blij met een nieuw etui dat ze het 's nachts zelfs naast haar hoofdkussen had liggen.

E speelt niet veel met speelgoed, maar bijvoorbeeld met scheerschuim, dat is dus altijd wel in huis. Hij vindt het ook leuk om bij de kringloop dvd's uit te zoeken en dat mag ook regelmatig tussendoor.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 12 Aug 2019 16:26

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Op het moment heel veel, met name zitspeelgoed. Mijn energie is tot een nulpunt gedaald en ik denk dat ze straks met de baby ook veel binnen zit. Schermen interesseren haar maximaal een halfuur. In de kast ligt nog een magneetbord, autootjes, nieuwe potloden, een krasboek en een schaar. Klei en het kleurboek heb ik al gegeven. Als ik er even doorheen zet trek ik iets nieuws uit de kast. Vaak spelen we wel samen, maar het helpt een hoop dat ik kan blijven zitten dan.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Aug 2019 16:28

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Bv een bal voor nu buiten, speelhoek met treinbaan, boekjes, Duplo, bussen, knutsel spullen, we kopen van alles :)

Heb wel een voorraadje al voor december aangelegd met wat Duplo doosjes, leuke boeken, etc.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 12 Aug 2019 16:30

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Toevallig zat ik gisteren hier aan te denken. Ik zag een leuk keukentje en wou die eigenlijk kopen, maar ik dacht neeeee, dat is voor Sinterklaas. Maar ik heb wel ander speelgoed gekocht, gewoon omdat ze zich ontwikkelt en dus interesse krijgt in andere dingen dan die we thuis hebben.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Aug 2019 16:40

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Toen we alleen de oudste nog hadden deden we dat wel, hij is ruim een week voor Sinterklaas jarig en zou anders de rest van het jaar niks meer krijgen. Dus ik kan me herinneren dat ik inderdaad weleens puzzels, voorleesboeken of een bal voor hem gekocht had omdat hij dat nog niet had.

Knutselspullen vul ik nu wel aan als dat nodig is, zo zijn er altijd wel nieuwe potjes klei op voorraad bijvoorbeeld. Maar ik koop eigenlijk nog maar heel zelden cadeautjes tussendoor. Ze hebben zo ontzettend veel speelgoed en het speelgoed wat S nodig had qua uitdaging is voor M nu allemaal ruimschoots in huis en doordat M in de zomer jarig is, hebben we inmiddels ook al het nodig zomerspeelgoed in huis. S ontwikkeld zich nu niet meer zo hard dat hij halverwege het jaar echt nieuwe uitdaging nodig heeft, behalve een fiets, die heeft hij nog wel tussendoor ( Marktplaats) gekregen toen hij daar interesse in kreeg.

Wij proberen de hoeveelheden speelgoed echt te bepreken, hebben de opa's en oma's ook gevraagd om met verjaardagen ed. iets te geven waar de jongens heel erg blij van worden en niet naar de prijs te kijken ( en dan bedoel ik uiteraard wel een maximum maar niet een minimum bedrag) en een bedrag vol willen maken omdat ze allemaal voor hetzelfde bedrag een cadeau moeten krijgen, ze hebben nu toch nog helemaal niet het besef van waarde en ons huis puilt echt uit van het speelgoed.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 12 Aug 2019 16:55

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja, wij hebben dat gedaan toen ze nog kleiner waren en nu ook nog af en toe.

Ze zijn nu 7 en 9 dus het echte speelgoed begint aanzienlijk minder te worden. Zoon is al een jaar aan het sparen voor een Nintendo Switch. Hij heeft tussendoor echt niks uitgegeven. Dat vonden we heel knap (normaal moet elke 20 cent meteen op). Nu hebben we beloofd om de rest bij te leggen. Dochter krijgt datzelfde bedrag voor een nieuwe tablet.

En vorige week waren we op de markt en heeft zoon een knuffel van Mario gehad en dochter zo'n glitteroog knuffel waar de tablet tegenaan kan. Voor de verhuizing heeft zoon een luxe op afstand bestuurbare auto gekregen (via mijn man zijn werk) en dochter een rekstok.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Aug 2019 17:05

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja ik koop zo wel eens speelgoed voor ze. Maar vaker niet meer dan 10 euro
2014 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Aug 2019 17:49

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja af en toe. Maar met name dan dingen die niet specifiek voor 1 van de kinderen is maar voor beide. Zoals klei of nu in de vakantie een bordspel gekocht.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Aug 2019 18:13

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja wij doen dat wel. Knutselspullen, de Bobo, of iets van de Action als we er zijn. Soms met haar erbij, soms zonder haar erbij als we iets zien wat ze mogelijk leuk vindt.
<<

Anoniem281

Bericht 12 Aug 2019 18:23

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja, veel te veel eigenlijk. Ik heb een ongelooflijk verwend nest en dat is m'n eigen schuld. Maar ik ben zo gek op dat blije smoeltje als ie z'n PJ Mask figuren kan uitbreiden bijvoorbeeld.

Staat wel tegenover dat ie voor z'n verjaardag niet specifiek een groot cadeau krijgt. (Ik praat shit voor mezelf goed... Ik weet heus wel dat ie teveel krijgt maarja.)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Aug 2019 18:58

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ik doe dat wel eens ja, vooral van die suffige boekjes in de supermarkt waar een speeltje bij zit. Echt speelgoed koop ik niet vaak zomaar.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Aug 2019 19:06

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja wel een paar keer gedaan, bijvoorbeeld een mobieltje van V-tech toen ze steeds die van ons wilde hebben. En laatst nog een xylofoon van Fisher Price. Die stond op haar lijstje voor haar verjaardag, kreeg ze niet en ik vond 'm toch leuk. Er staat nog wel meer op, maar de meeste dingen probeer ik wel voor Sinterklaas te bewaren nu. Maar als ik eens iets leuks zie, koop ik dat gerust. Het scheelt trouwens wel dat ze precies een halfjaar voor Sinterklaas jarig is (op twee dagen na), dus het verdeelt zich wel lekker over het jaar. :thumbup:
❤ 7 juni 2018
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 12 Aug 2019 20:08

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Hier is het vaak ook knutsel dingetjes, van de week nog een schetsboek en een etui.
En zo nu en dan een bezoekje aan een rommelmarkt, dan komen we ook wel met spulletjes thuis.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 12 Aug 2019 20:11

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Ja zo af en toe.
Afgelopen week wel iets meer, we waren toen op vakantie en toen hebben ze op de 2de dag in de ochtend een duikbril gehad (gingen daarna ook zwemmen), een keer een klein ding van LOL, een grotere pop van LOL en op een dagje dat we niet gingen zwemmen hebben ze waterverf gehad. Op dat soort dagen vinden ze het heerlijk om te knutselen, tekenen etc, dus dan is zo iets heel leuk om te geven.

Meestal een heb ik wel een max van €15,- per kind.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Aug 2019 20:35

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Grote dingen kopen we niet zomaar.
Knutselspullen ed vullen we wel gewoon aan, ook wel eens met wat extra's. Ze is echter niet zo van het knutselen, dus die spullen hebben we niet heel veel nodig, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 12 Aug 2019 20:43

Re: Zomaar speelgoed kopen (zonder verjaardag/sint etc)

Arwyn, wat vind jij “groot”?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers