Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meningen van anderen

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2019 14:30

Re: Meningen van anderen

Joey schreef:
Ik hoop overigens wel dat ze straks in het zitgedeelte van de kinderwagen wil. Want al zullen we dan ook voornamelijk dragen, ergens eten zonder kind op schoot lijkt me ook wel weer eens leuk.


Op een gegeven moment kan ze dan natuurlijk ook in de kinderstoel, dat scheelt ook enorm!
En je hebt best kans dat ze het in het zitgedeelte van de kinderwagen wel enorm leuk vindt en ze als een kleine koningin de wereld in kijkt.
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Aug 2019 14:32

Re: Meningen van anderen

Marin schreef:
Joey schreef:
Ik hoop overigens wel dat ze straks in het zitgedeelte van de kinderwagen wil. Want al zullen we dan ook voornamelijk dragen, ergens eten zonder kind op schoot lijkt me ook wel weer eens leuk.


Op een gegeven moment kan ze dan natuurlijk ook in de kinderstoel, dat scheelt ook enorm!
En je hebt best kans dat ze het in het zitgedeelte van de kinderwagen wel enorm leuk vindt en ze als een kleine koningin de wereld in kijkt.

Oh haha ja kinderstoel kan dan natuurlijk op een gegeven moment ook. Al nemen we haar inmiddels wel redelijk makkelijk overal mee naar toe, daar kijk ik wel naar uit.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2019 14:34

Re: Meningen van anderen

Ja leuk hoor! Wij doen dat ook heel veel en Ollie vindt dat ook heel leuk.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Aug 2019 15:27

Re: Meningen van anderen

Ik kan me soms lichtelijk ergeren aan mensen die ongevraagd advies geven over E terwijl ze overduidelijk totaal geen idee hebben waar ze over praten, maar het is niet dat ik het me enorm aantrek. Over Y krijg ik niet echt veel ongevraagd advies. Heel soms van mijn ouders, die mij dan te streng vinden met snoepen en weer te soft met andere dingen.

Over lang borstvoeding geven heb ik trouwens heel veel commentaar gehad en dat stoorde me wel, niet dat het commentaar me inhoudelijk iets deed, want ik vond het allemaal onzin, maar meer dat ik zoiets had van: wie zijn jullie in godsnaam om daar zo ongezouten kritiek op te hebben, wie denk je dat je bent om je in die beslissing te mengen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Aug 2019 15:34

Re: Meningen van anderen

Joey schreef:

Ik hoop overigens wel dat ze straks in het zitgedeelte van de kinderwagen wil. Want al zullen we dan ook voornamelijk dragen, ergens eten zonder kind op schoot lijkt me ook wel weer eens leuk.


Wij hebben om die reden J al met 2,5 maand in het zitgedeelte gedaan (die kan bij ons ook helemaal horizontaal). En dat ging top! Eindelijk niet meer het gehuil in de wagen (en gedragen worden wou ze ook niet).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Aug 2019 15:52

Re: Meningen van anderen

Hier, als tienermoeder, bakken met commentaar gehad, ook veel van compleet onbekenden. Gelukkig heb ik mij er nooit iets van aangetrokken, alhoewel het soms ook echt niet leuk was. Zelfs op het CB moest ik mij ‘verantwoorden’.
Mijn directe omgeving heeft niet zo vaak commentaar gegeven, mede omdat ze mij kennen en ik toch doe wat ik wil en geen blad voor de mond neem om te reageren op eventueel commentaar.

Oh en over lang borstvoeding geven heb ik overigens maar weinig commentaar gehad.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Aug 2019 15:53

Re: Meningen van anderen

Ik heb op het werk van oudere vooral mannelijke collega's weleens opmerkingen gekregen over hoeveel ik werk in combinatie met het moederschap en de kinderen weg brengen naar een dagverblijf, maar die mensen staan ver van me af en ik hecht weinig waarde aan die meningen, ik vind het eerder bekrompen en ouderwets en trek me daar weinig van aan.

Mijn moeder geeft weleens tips maar heeft door haar werk dan ook echt ervaring en ze doet het eigenlijk nooit echt ongevraagd en dringt het niet op dus dat kan ik prima hebben en als ik het er niet mee eens ben dan kan ik het ook wel naast me neer leggen zonder dat zij er wat over zegt verder.

Ongevraagd advies geven probeer ik zelf niet te doen, wel praat ik met vriendinnen weleens over dingen waar zij tegen aan lopen en dan kan ik wel vertellen hoe ik het met mijn kinderen aan pak en wat bij ons werkt maar ik begrijp heel goed dat wat voor de ene werkt, voor de andere niet hoeft te werken dus op die manier probeer ik dat in ieder geval ook over te brengen.

Toen de jongste een week oud was ging ik een boodschap met hem doen en wilde hij niet in de wagenbak, dus liep ik met hem op de arm boodschappen in de wagenbak te laden. Toen kreeg ik ook van een wild vreemde oudere man een opmerking dat, dat bakje niet bedoeld was voor de boodschappen hoor en die baby daar prima in kon. Ik moet zeggen dat ik toen vooral verbaasd was en dat soort dingen vooral echt heel dom vind. Waar bemoei je je mee, mijn baby van een week oud, nog geen 2700gram die gewoon bij mij wilde zijn, die neem ik uiteraard op de arm en daar trek ik me verder niks van aan. Maar ik heb het ruim twee jaar later wel onthouden.....
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 12 Aug 2019 16:09

Re: Meningen van anderen

Ik had een redelijk duidelijke (onderbouwde) mening over bepaalde keuzes die we maakten en kon op die manier goed tegen opmerkingen over rapley, niet laten huilen, kind bij ons op de kamer en wat langer voeden dan ‘standaard’ (lees: 1,5 jaar niet echt lang ofzo).
Over dragen met doek heb ik veel positief commentaar gehad en ook wel geïnteresseerde vragen.
Ik was laatst op een familie feest waarbij een van mijn nichtjes vertelde dat ze het raar/not-done vond om een kind in een jogging broek naar school te doen. Toen heb ik gewoon mijn mond gehouden, zij wist niet dat ik mijn zoontje wel zo naar school stuur.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Aug 2019 16:18

Re: Meningen van anderen

Soleil, heb je dan niet de neiging om te zeggen dat jij dat wel doet? Dat zou automatisch mijn reactie zijn :)

Ik krijg weinig commentaar/advies. Ik weet waarom ik dingen doe, heb er zelf al over nagedacht en ik doe bijna nooit iets ‘zomaar’, wellicht dat dat helpt.
#teammaple🍁
<<

Anoniem301

Bericht 12 Aug 2019 18:37

Re: Meningen van anderen

Hm ik doe ook weinig zomaar en ga er vanuit dat de meeste ouders wel nadenken over zaken in de opvoeding van hun kinderen. Toch kreeg ik in het begin vooral van m’n moeder ongevraagd advies, ontzettend vervelend vond ik dat.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 12 Aug 2019 18:55

Re: Meningen van anderen

Owhrrrzzz ik moet even iets kwijt over mijn buurvrouw.
Ze had al eerder laten blijken dat ze opmerkt dat mijn dochter geen gemakkelijke is maar nu !.
Mijn dochter is echt een huilbaby geweest vooral de eerste 3 maanden nu wordt ze een peuterpuber en geeft ze niet op totdat haar zin krijgt. Gaat nu al stukken beter dan vorige maanden maar mevrouw kan huilen/krijsen dat klopt en niet 10 min nee veel langer.
Ik ben dus al lang blij dat het nu echt de goede kant op gaat en dat ze dondersgoed weet niet doen en als ze de gang op moet het echt menis is. En als ze een driftbui heeft dan helpt alleen een label of Nijntje kijken maar dat doe ik liever niet.

Oké get to the point.
Belt mijn buurvrouw dus aan van heb je dat filmpje op YouTube al gezien met die vader die dan harder dan die kinderen gaat huilen en dan houden ze op want dat vinden ze niet leuk ect. Ik dacht echt mens waar bemoei jij je mee en dit meen je toch niet serieus ?!. Altijd zeggen heb nergens last van hoor niks. Maar mevrouw had 2 weken geleden ernorme huildag en toen was buurvrouw ook thuis en sindsdien owh mens hou op met je opmerkingen.


Ook mijn schoonmoeder komt soms met ongevraagd advies en tich keer het zelfde. En dan steeds maar zeggen je moet het zelf weten...ja duh ik ken mijn kind het beste.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5350

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 12 Aug 2019 19:13

Re: Meningen van anderen

Wij krijgen eigenlijk nooit commentaar en dat zou me in principe ook heel weinig kunnen schelen.
Maar laatst kreeg ik opeens commentaar van mijn schoonvader die bij ons thuis aan het schilderen was.
De dag daarvoor had ik ruim 13 uur gewerkt zonder pauze dus ik was nog best moe. De volgende ochtend deed ik dus rustig aan met zoon, heb een paar wasjes opgevouwen toen hij met zijn autootjes aan het spelen was, de stofzuiger en stoomreiniger door de benedenverdieping gehaald en het toilet gepoetst. Daarna een paar boekjes gelezen met zoontje en fruit gegeten.
Toen boodschappen voor de lunch gedaan en na de lunch zoon naar bed gedaan. Hij wilde alleen niet slapen, wat de laatste tijd heel vaak gebeurt.

Uiteindelijk toen mijn vriend thuis kwam, wist mijn schoonvader opeens te vertellen dat zoon niet wilde slapen omdat ik het allemaal niet goed deed met zoon en best wat actiever in huis had kunnen zijn. Ik heb normaal gesproken mijn woordje wel klaar maar ik was nu zo verbaasd en verdrietig dat ik niets heb gezegd.
Uiteindelijk heb ik het er wel met mijn vriend en daarna schoonvader over gehad, maar evengoed ben ik blij dat schoonvader nu even een ander schilderklusje heeft.
10.04.17
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Aug 2019 20:00

Re: Meningen van anderen

Valt me erg mee, vind dat mensen over het algemeen wel veel respect hebben voor keuzes die ik (bewust) maak.

Wel heb ik het idee dat er altijd vergeleken wordt met mijn neefje, dat ik nog te lang nachtvoedingen geef, dat hij lang bij ons sliep, dat ik hem nu nog teveel melk geef, dat ik hem te weinig ‘uitleen’ en dat ik hem verwen met slapen. Vind ik soms wel lastig maar dan denk ik: mijn kind dus ik doe het hoe ik wil.

Ik heb het zelf nu trouwens met op vakantie gaan zonder kind, hoor en lees dat nu overal om me heen en heb het idee dat het hip is of wordt gepromoot. Daar heb ik wel gemengde gevoelens bij. Alsof het dan juist gek is als je daar (nog) geen behoefte aan hebt. Of dat ik denk dat ik mezelf daarin te kort doe (niet alleen vakantie maar ook veel op pad zonder kind).

Saga wat een raar verhaal zeg! Zijn ze gewoon raar of hoe komt hij daar nu toch bij? Al had je niks in huis gedaan wat heeft dat met zijn slaapgedrag te maken? Vervelend als je iemand in huis hebt en al helemaal als deze dus daadwerkelijk ook op je let en daar nog een mening over heeft. Bah.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Aug 2019 20:52

Re: Meningen van anderen

Sage, herkenbaar. Schoonvaders zijn soms een beetje lomp denk ik. Ik kwam een keer eind van de ochtend beneden met haar en toen zei hij; zo, nu pas?

Tja, ik had een gebroken nacht, dus we hebben ‘s ochtends wat slaap ingehaald, maar daar had hij even niet over nagedacht.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Aug 2019 23:50

Re: Meningen van anderen

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het héél moeilijk vind mijn mond te houden met mijn mening. Dat merken jullie hier ook wel. Gelukkig is mijn omgeving het gewend en wordt me ook wel gezegd m’n mond te houden, maar het is soms zó moeilijk!

Voorbeeld: ik ben natuurlijk ‘expert’ in tweetaligheid nu. Ik woon in een soort dorp in de stad dus iedereen kent elkaar, heel bijzonder. Zit ik gisteren koffie te drinken in ons café en raak aan de praat met Braziliaans stel naast me met kind zelfde leeftijd R. Ze weten wat ik doe dus moeder begint erover dat ze moeite hebben met tweetalig opvoeden. En vervolgens zegt de vader zo’n beetje alle clichés die niet waar zijn. Ik was er met een vriendin en die zei: ‘ik zag je worstelen van binnen’. Want tja: hoe zeg je tegen vader dat hij fout zit te denken. Uiteindelijk rustig de feiten uitgelegd maar dan vind ik het zó moeilijk!

Mening van anderen doen me niks. Ik probeer het positieve eruit te halen. Niemand bedoelt het verkeerd toch? En als ik het er niet mee eens ben gooi ik het over mijn schouder. Ik ben heel erg zelfverzekerd als het aankomt op de opvoeding van onze zoon dus als ik ongevraagd advies krijg dan denk ik daar over na en doe daar iets mee of gewoon niks.
Woede aanval in supermarkt ofzo maakt mij ook altijd sterker: kijk mij eens supermama zijn haha.

Alleen tijdens het eerste jaar was ik zo ondersteboven van zijn non stop krijsen en dat niemand míj serieus nam. Alle adviezen hadden we al geprobeerd op gegeven moment en had de kracht niet meer om te zeggen: dat hebben we allemaal al geprobeerd. Ik wilde juist dat iemand iets aanreikte waar ik iets mee kon. Moest alles zelf doen. Vind het met dit onderwerp ook zo lastig want ik wil zo graag dat mensen dit bespaard blijft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 13 Aug 2019 05:44

Re: Meningen van anderen

Hier is het ook vooral ex-schoonmoeder die met opmerkingen komt.. En dan ook erbij zeggen "je moet het zelf weten maar ik zou..."
Heel irritant want ik ben haar niet en ik doe het dus ook niet op haar manier. Ik vind het uiteraard geen probleem als ik haar iets voorleg en zij geeft haar mening.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 13 Aug 2019 06:18

Re: Meningen van anderen

Ik vind het wel vervelend als anderen zich ongevraagd met onze opvoeding bemoeien, maar leg het zo naast me neer als het van vreemden komt of ik geef het even aan als het door familie of vrienden wordt gezegd. Man en ik hebben altijd al veel gepraat en nagedacht over de opvoeding en deden en doen alles behoorlijk bewust, dus dan heb ik echt geen boodschap aan opmerkingen als: ‘zo, wat heb jij een strenge mama zeg’ (cb-arts tegen mijn kind van net 1 omdat ik hem nog geen diksap gaf :eyes: ) of ‘laat maar huilen, anders redt ie het nooit in het leger’ (stiefvader over mijn halfjaar oude baby) :laughcry: .

Als ouders van een kind dat ‘anders’ is krijgen we al helemaal een steeds dikkere huid. Iedereen heeft een mening, maar het zal allemaal wel. Buiten hij zelf zijn wij en zijn juf degenen die het beste weten wat hij op dagelijkse basis doormaakt en nodig heeft. We overleggen veel met elkaar, zoeken hulp en advies als we het nodig hebben, maar dat hoeft dan niet van vreemden in het winkelcentrum te komen. :P En eerlijk gezegd ook niet van mensen die dichterbij ons staan, tenzij ik er expliciet om vraag.

Vice versa hou ik ook mijn mening (die ik echt wel heb) voor me over andermans opvoeding (met name die van mijn zus is min of meer het tegenovergestelde van het onze) tenzij er om wordt gevraagd.

Je doet het toch nooit voor iedereen goed, onze opvoeding wordt door een vriendin van mij vaak als behoorlijk ‘los’ beschouwd, terwijl mijn zus het echt spartaans vindt. :smile:
Laatst gewijzigd door Lonely Goatherd op 13 Aug 2019 07:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem277

Bericht 13 Aug 2019 06:33

Re: Meningen van anderen

Ik heb heel veel commentaar gekregen op het feit dat ik ben gestopt met werken. Vooral van vriendinnen en familie.
Van oudere mensen hoor ik juist het tegenovergestelde. Dat ik trots op mijzelf moet zijn dat ik het doe, dat ik er ben voor mijn kinderen en dat ze mij daar altijd dankbaar voor zullen zijn.
Maar mijn vriendinnen deden alsof het het einde van de wereld was, dat ik niet meer mee telde in de maatschappij en in de vriendengroep pas ik dus ook niet meer echt. Want ik had toch geen ander verhaal meer dan de kinderen (en dat is absoluut niet waar, ik wilde het liever niet over de kinderen hebben of maar heel kort). Ik zeg toch ook niets over hun werkschema en over het aantal dagen opvang?

Daarnaast kreeg ik ook heel veel commentaar over mijn kinderen en de ontwikkeling. Beide kinderen hebben hun eigen problematiek. Ik doe mijn best om ze te stimuleren, zorgen voor de ontwikkeling, ga alle doktersafspraken af. Maar ik kreeg commentaar dat ik er teveel bovenop zat, dat ik ze meer los moet laten en dat alles wel goed komt als ze maar tijd hebben om zich te ontwikkelen.
Dat kan misschien zo zijn maar ik wil voorkomen dat ze met een grote achterstand op school starten. Ik doe dus alles om het beste te krijgen voor mijn kind.

Sommige opmerkingen raken mij wel. Vooral als ze inspelen op mijn gevoel. Ik doe wat het beste is voor mij en voor mijn gezin, ook al moet ik mij daarvoor opzij zetten. Ik heb het gevoel dat ik mij altijd en met alles moet verdedigen.

Overigens heb ik ook een mening over andere maar die zeg ik niet. Ik bespreek het met mijn man en dan is het klaar. Een enkele keer bespreek ik met mijn (schoon)moeder zodat zij tips kunnen geven als er om gevraagd wordt door (schoon)zussen.
Ongevraagd mijn mening geven doe ik alleen bij 1 schoonzus omdat ik weet dat zij dat waardeert. De rest niet. Maar mijn schoonzus is af en toe onzeker en had nog geen ervaring met kinderen. Dus geef ik tips als haar kind bv verkouden is of hoe te kleden als het heet is. Maar ik ben heel close met haar en met haar kind.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 13 Aug 2019 07:16

Re: Meningen van anderen

Bij de oudste leg ik al die meningen makkelijker naast me neer dan bij de jongste. Dat komt denk ik omdat ik nu ook weer onzeker ben en zoekend naar wat er wel en niet werkt bij onze baby. Mijn moeder geeft veel (ongevraagd) advies en ze heeft gewoon echt niet door dat ze dat doet. Het heeft ook geen zin om het uit te leggen, dus we zeggen dan altijd 'dankjewel, maar wij doen het op onze manier' Mijn moeder is verder echt een schat en ze doet heel veel voor ons, dus we willen er geen issue van maken.
december 2016
juli 2019
<<

Pitty

Bericht 13 Aug 2019 07:58

Re: Meningen van anderen

Ik las deze: je moet werken alsof je geen kinderen hebt, en je moet thuis zijn alsof je geen werk hebt. Vond ik heel toepasselijk in deze tijd van werkende moeders.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Aug 2019 10:01

Re: Meningen van anderen

Anelisan schreef: Maar ik kreeg commentaar dat ik er teveel bovenop zat, dat ik ze meer los moet laten en dat alles wel goed komt als ze maar tijd hebben om zich te ontwikkelen.


Dat commentaar kreeg ik ook bij mijn oudste. Ik had er niet aan denken dat ik toen hij al vier of vijf was nog eens had moeten beginnen met alle instanties inschakelen en het wiel uitvinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Aug 2019 15:00

Re: Meningen van anderen

@sanskie dat filmpje pas ik hier toe en V vindt het juist heel grappig en stopt dan met huilen haha!

Ik krijg momenteel heel veel commentaar van mijn schoonmoeder over dat ik nog borstvoeding geef omdat de situatie met S nog steeds zwaar is. Ze denkt dat met kv haar darmproblemen over gaan en er meer regelmaat komt. En nog meer vindt ze er van. Ze heeft zich totaal moet verdiept in de voordelen van bv en met het idee dat S mogelijk een afweerstoornis heeft ga ik nog niet stoppen.

Ik merk dat haar opmerkingen mij wel aangrijpen en dat vind ik moeilijk.

Verder laatst 1x opmerking gehad over V bij de kapper. Vond ik ook wel lastig. Maar verder probeer ik me niet te veel van van alles aan te trekken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 13 Aug 2019 19:55

Re: Meningen van anderen

@jip
Als F huilt en ik doe het harder of na dan trekt ze zich daar echt niks van aan, maakt geen enkele indruk. En verder vind ik ook maar een rare manier.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Aug 2019 20:59

Re: Meningen van anderen

Pitty schreef:Ik las deze: je moet werken alsof je geen kinderen hebt, en je moet thuis zijn alsof je geen werk hebt. Vond ik heel toepasselijk in deze tijd van werkende moeders.


Ik snap het wel maar kan niet altijd natuurlijk :).

En voor Jip.
Kun je je schoonmoeder niet duidelijk zeggen dat je niet gaat stoppen, dat ze het vast goed bedoeld maar je niet op advies zit te wachten en je daar wel over uitgepraat bent, jouw kind jouw manier.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 13 Aug 2019 21:10

Re: Meningen van anderen

Oh, ik weet zeker dat mijn (schoon-)familie het belachelijk heeft gevonden dat we ons kind tot 2 jaar nauwelijks snoep, ijs of chips gevoerd hebben. Daar heb ik me niks van aangetrokken, maar me wel erg aan geërgerd. Ook hebben wij ons erg gehouden aan een vast ritme, ik denk dat daarover ook negatief is gesproken. Lekker boeiend, ze is onze eerste en we hebben gedaan wat het beste voelde. Misschien mocht vooral ik achteraf gezien wat losser zijn daarin maar ik was een beetje van de kaart sowieso het eerste jaar, haha.

Oja, en F hoeft van mij absoluut iemand geen kus, hand, knuffel of whatever te geven als ze dat niet wil. Dat vonden bepaalde oudere mensen respectloos. Interesseert me niet, als zij dat niet wil dan gebeurt het niet, klaar.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers