Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kindertekeningen en knutsels

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 08:48

Kindertekeningen en knutsels

Een topic over kindertekeningen en knutsels.

Tekent of knutselt jouw kind veel? Wat vindt hij/zij leuk om te doen?

Maken de kinderen ook tekeningen voor bijvoorbeeld opa en oma die ze dan geven op verjaardagen (schoonmoeder is vandaag jarig, vandaar dat ik hier aan moest denken).

Waar bewaren jullie tekeningen en knutselwerken? Hang je ze op in huis? Vaak zie je zo'n muur (bijv in de keuken) vol kindertekeningen. Ik vind het erg druk maar wel gezellig uit zien en zou dat mettertijd ook best willen, bijvoorbeeld aan onze kelderdeur. Als je een foto hebt van je kinder hall of fame laat het gerust zien, vind ik leuk :)

En heb je exceptioneel mooie exemplaren? Show ze hier!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2019 08:54

Re: Kindertekeningen en knutsels

G heeft inderdaad een 'deur of fame'. Dat is de kelderdeur in de keuken en die hangt eigenlijk al bijna vol.
Daar hangen ook tekeningen van m'n neefje die we krijgen als wij jarig zijn..

Hier wordt nu thuis heel vele gekleurd. G heeft een unicorn kleurboek van de HEMA :P
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 12 Aug 2019 09:13

Re: Kindertekeningen en knutsels

Ja wij maken vaak wel een tekening voor de opa's en oma's als ze jarig zijn of als de jongens daar gaan logeren bijvoorbeeld.

Hier komen heel veel tekeningen en knutsels mee naar huis, de meeste bekijk ik uitvoerig met ze en leg ze daarna achter op de eettafel om na een dag of wat te "verdwijnen". De mooiste of waar ze lang mee bezig zijn geweest of bij een thema passen of iets dergelijks hang ik aan het rek van draadstaal wat wij in de keuken hebben hangen, meestal haal ik weer iets weg als ik iets nieuws op hang dus zo vernieuwd het elke keer weer.

Beide jongens vinden het hier het leukst als ik zo'n grote rol papier ( Ikea) over de hele tafel heen rol en ze dan waterverf geef, dan gaan ze met de kwastjes maar ook met hun handen aan de slag, als ze er dan ook nog stickers bij mogen plakken is het feest compleet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Aug 2019 09:25

Re: Kindertekeningen en knutsels

Ik heb in de gang de deur van de meterkast volhangen met tekeningen. Die is nu vol dus op de kelderdeur hangen inmiddels ook al wat tekeningen. Ik zal zo even een foto maken. Ik vind het wel gezellig staan!

Ik denk dat ik straks als de meiden ook gaan knutselen wel wat dingen moet opbergen om ruimte te maken. Dan plak ik de rest in een plakboek ofzo.

Oh en nog een tipje, mijn zus heeft een soort kabeltjes gespannen in haar gang, daar hangt ze alle knutsels aan. Vind ik ook erg leuk, voor als je niet met plakband op je deuren wilt knoeien :wink:
Dit heeft ze:
https://img-etsystatic-com.cdn.ampproje ... ?version=1

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 09:29

Re: Kindertekeningen en knutsels

Zoiets is inderdaad leuk Elliot! Ik vind het er ook gezellig uit zien.
O krijgt van z'n peuterspeelzaal niet veel tekeningen mee. Alleen de echte vader/moederdag knutsels natuurlijk en de feestdagen knutsels. De rest komt als ie naar de basisschool gaat in een grote map mee. Dat vind ik best jammer.

Thuis tekenen we niet zo vaak, hij vindt het niet heel boeiend. Best jammer maar eens in de zoveel tijd is het wel even een kwartiertje vermaak. We hebben zojuist maar een tekening voor oma's verjaardag gemaakt.
Let's discover the world together.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Aug 2019 09:34

Re: Kindertekeningen en knutsels

Dat kan zomaar eens veranderen hoor! L kraste eigenlijk altijd in 1 kleur op kleurplaten op de opvang, maar nu maakt hij hele creaties zowel op papier als in bouwwerken (knutsels). Ik mik denk ik 80% weg en de mooiste dingen bewaar ik in een opbergdoosje. Er hangt hier ook een magneetbord, waar vaak tekeningen op hangen. H vindt kleuren ook leuk, maar gebruikt daarvoor brieven/oud papier haha.
L2014 & H2017
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 12 Aug 2019 09:37

Re: Kindertekeningen en knutsels

Wij hebben op een muur in de keuken een kurkwand gemaakt (ongeveer 1 meter breed en van dan van grond tot plafond). Alles wat ze maken en willen ophangen, prikken ze daar op.
Het blijft dan een tijdje hangen en vervolgens ruim ik het op. Met de oudste van 4 overleg ik vaak wat hij wil bewaren, meestal alles :smile:
Scheelt wel dat hier niet dagelijks tekeningen en knutsels worden geproduceerd. Dat komt nog wel met dochter denk ik!
Met verjaardagen van opa's en oma's wordt er niet altijd wat gemaakt. Het initiatief hiervan ligt bij de kinderen. Zo wilde de oudste vorig jaar een vlaggenlijn maken en dit jaar niets voor opa, helemaal prima. Als je het ieder jaar braaf laat doen, wordt het een gewoonte en nu is het een verrassing.

Op school hebben ze hier trouwens een map waar alle themawerkjes in worden verzameld. Na de kleuterperiode mag hij de map houden. Daardoor heb je weinig losse dingen thuis. Voor als er eens wat komt heb ik een soort magnetische posterklem waar het dan tussen hangt.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Aug 2019 09:47

Re: Kindertekeningen en knutsels

Oh wat jammer Marin! Al is zo’n map ook wel heel tof, dan heb je alles bij elkaar.

D. krijgt heel vaak dingen mee maar ik hang niet alles op, soms krijg ik op 1 dag 5 velletjes mee waar dan 3 strepen kleurpotlood op staat. Soms geef ik die dingen aan opa en oma, die vinden alles geweldig haha.

Kijk dit zijn onze deuren:
Afbeelding
Afbeelding

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 09:50

Re: Kindertekeningen en knutsels

Ah dat is hartstikke leuk. Ja het zijn maar krasjes en klieders maar toch vind ik dat leuk, zeker van je eigen kind haha. Ik was ook helemaal trots toen hij met Koningsdag met een kroon thuis kwam. Die had ie met champagnekurken bestempeld zag ik op de foto-app van de psz. (over decadent gesproken Elliot hahaha). Die kroon heb ik wel bewaard, die vind ik te leuk.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 12 Aug 2019 09:56

Re: Kindertekeningen en knutsels

Marin schreef:Ah dat is hartstikke leuk. Ja het zijn maar krasjes en klieders maar toch vind ik dat leuk, zeker van je eigen kind haha. Ik was ook helemaal trots toen hij met Koningsdag met een kroon thuis kwam. Die had ie met champagnekurken bestempeld zag ik op de foto-app van de psz. (over decadent gesproken Elliot hahaha). Die kroon heb ik wel bewaard, die vind ik te leuk.

Ahh ja superleuk!
Ik heb ook D.’s verjaardagsmutsen bewaard en toen hij laatst mocht trakteren omdat hij grote broer is geworden kreeg hij ook een hele toffe muts, die bewaar ik ook zeker :heart:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 10:06

Re: Kindertekeningen en knutsels

Als iemand trouwens nog tips heeft voor andere leuke knutseldingen met een 2.5 jarige, dan houd ik me aanbevolen. Ik merk dat ik veel minder knutselig ben dan ik van te voren had verwacht want ik heb geen zin in die zooi, maar ik wil het wel graag leuk vinden en met hem doen.
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 611

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 12 Aug 2019 10:27

Re: Kindertekeningen en knutsels

@ Marin Hier is kleuren, stickers plakken en (vinger) verven. Echt een succes! Voor het verven heb ik kleine kwastjes en sponsjes in de hoop dat het dan wat minder met de vingers gaan maar dat snapt mijn kleine dame nog niet echt.

Misschien van dat foam mais dat in elkaar plakt nog leuk?

Hier wil ik ook graag knutsels ophangen, maar hoe en wat eigenlijk nog geen idee. Op de deur van onze trapkast vind ik wel leuk, maar ook weer wat bang dat het dan rommelig oogt.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2019 10:28

Re: Kindertekeningen en knutsels

Ja stickers plakken is wel echt een groot succes hier. We hebben drie stickerboeken vol. Ook goed voor z'n kleuren kennis!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem300

Bericht 12 Aug 2019 10:28

Re: Kindertekeningen en knutsels

Hier knutselen of tekenen we eigenlijk nog steeds iedere verjaardag van opa en oma. Laatste x hebben we een verjaardagsslinger gemaakt van houten driehoekjes (Bij de action gekocht) maar soms knip ik die ook zelf.
Verven is hier ook favoriet om te doen (canvas en daarop maak ik dan vaak een tekening (overtrekken met speciaal papier) en dan laten verven of in laten kleuren).
Zelf hang ik geen tekeningen op (Heel eerlijk ze belanden hier in het oud papier) en knutsel laat ik vaak 1 of 2 weken staan en die verdwijnen dan ook in de papierbak.

Nu ze van school knutselboeken mee krijgen (na ieder jaar) bewaar ik die, wel leuk om de verandering te zien. Ook de schrijfboekjes enz. Bewaar ik daarbij (in een grote curver box).
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 12 Aug 2019 10:51

Re: Kindertekeningen en knutsels

Ik bak vaak koekjes, die gaan vanzelf op :nerd:

Van de knutsels van de gastouder hangen er een paar op het memobord in de keuken en op het prikbordje in het speelhuisje. Tekeningen die hij krijgt voor zijn verjaardag of zomaar hangen aan de zijkant van zijn kledingkast, dat ziet hij vanuit zijn bed. (Mijn nichtjes kleuren nog wel eens wat voor hem.)
Wanneer hij iets nieuws heeft, halen we een andere weg. Dit mag hij zelf kiezen. Ik bewaar niet zoveel van wat er niet meer hangt.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem326

Bericht 12 Aug 2019 11:41

Re: Kindertekeningen en knutsels

Mijn kinderen zijn er echt dol op. Ze verven als ze thuis zijn iedere dag. En de tekendoos en het tekenpapier liggen standaard op tafel. Vaak hebben ze voordat ze naar school gaan al een tekening gemaakt Ik denk dat mijn kinderen per dag gemiddeld zo'n 5 tekeningen per kind produceren. Dus nee, die bewaar ik niet allemaal. Kleien doen ze ook graag.

Omdat ze dus zoveel tekenen is het maken van een tekening van een verjaardag er altijd wel bij. Mijn dochter tekent prinsessen, kabouters, regenbogen, eenhoorns en bloemen. Mijn zoon tekent dino's, monsters en regenbogen. Mijn jongste dochter krast nog veel, maar probeert regenbogen te maken.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Aug 2019 11:57

Re: Kindertekeningen en knutsels

Dochter krijgt regelmatig knutselwerken mee van het kdv. Die zet ik dan een tijdje op de afzuigkap. Of ik hang ze met magneten op het whiteboard. De mooiste bewaar ik in een doos op haar kamer.

Onlangs heeft ze nog kleurplaten gekleurd voor opa en oma.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 12 Aug 2019 14:48

Re: Kindertekeningen en knutsels

Ik merk dat ik wel wat opruimerig ben aangelegd met die knutsels. Ja leuk zo’n schaap met watten of papier met wat strepen maar wat moet ik ermee?

Ik vind het alleen maar extra onnodige rommel. Ik snap nu ook wel waarom mijn moeder niets van ons heeft bewaard :-).

Maar goed, misschien dat ik toch maar ergens een stukje muur ervoor vrij ga maken.

Verder doen we nog niet veel creatiefs thuis, ik denk dat ze daar nog wat te jong voor is.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 12 Aug 2019 14:58

Re: Kindertekeningen en knutsels

Hier hangt al twee maanden haar eerste en enige knutsel van het kdv in de keuken haha, ben ook gewoon te lui om 'm weg te halen. Ik denk dat-ie binnenkort wel gewoon weggaat. Ze had al wel een keer eerder iets gemaakt voor de verjaardag van m'n vriend, dus dat werkje bewaren we denk ik wel. En de knutsels voor Vader- en Moederdag. Maar verder hang ik het denk ik gewoon even op en doe het daarna weer een keer weg.
❤ 7 juni 2018
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 12 Aug 2019 16:29

Re: Kindertekeningen en knutsels

Hier hangt altijd 1 knutsel. Komt er een volgende knutsel mee dan gaat de andere in de map.
Knutselen voor de verjaardag van opa en oma deed mijn zoon altijd op de psz.
Vingerverf vond mijn zoon altijd erg leuk op die leeftijd.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 12 Aug 2019 16:38

Re: Kindertekeningen en knutsels

Voorheen hing hier heel de keuken vol, maar na de verbouwing niet meer.
Onze kinderen hebben alle 3 een eigen box met daarin hun mooiste/grappigste etc tekeningen, knutsels en andere persoonlijke dingetjes.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 12 Aug 2019 16:41

Re: Kindertekeningen en knutsels

Tekeningen overleven het hier amper. Als ze met een knutsel uit de peuterspeelzaal komt gaat er thuis meteen de schaar in. Onlangs had ze een bouwhelm gemaakt. Ze pakt hem uit de tas, scheurt er alles af, tot er alleen nog maar een rond geniete strook papier over is. Die heeft ze dan nog wel een aantal keer gedragen. :laughcry:

Tekenen thuis doet ze het liefst samen. Zit ze ons te commanderen wat we moeten tekenen, zij kleurt het daarna in. We zijn inmiddels best bedreven in het tekenen van konijntjes en hondjes. Maar om ons eigen broddelwerk op te hangen gaat dan weer wat ver.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers