Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind op je kamer slapen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 12 Aug 2019 10:55

Re: Kind op je kamer slapen

Elliot schreef:
Zolang je naar de behoefte van je kind luistert doe je het volgens mij gewoon prima, wat je dan ook doet :)


Maar hier zit het em in denk ik. Er zijn ook ouders die er zelf van overtuigd zijn dat samen slapen met je kind beter is dan een kind op zijn eigen kamer leggen, los van of het kind daar goed zou slapen. Dan ga je er van tevoren vanuit dat dat de behoefte is van je kind. En natuurlijk vinden alle kindjes nabijheid van papa en mama fijn, maar niet allemaal hebben ze het nodig om te kunnen slapen.
december 2016
juli 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Aug 2019 11:24

Re: Kind op je kamer slapen

Niekske schreef:
Elliot schreef:
Zolang je naar de behoefte van je kind luistert doe je het volgens mij gewoon prima, wat je dan ook doet :)


Maar hier zit het em in denk ik. Er zijn ook ouders die er zelf van overtuigd zijn dat samen slapen met je kind beter is dan een kind op zijn eigen kamer leggen, los van of het kind daar goed zou slapen. Dan ga je er van tevoren vanuit dat dat de behoefte is van je kind. En natuurlijk vinden alle kindjes nabijheid van papa en mama fijn, maar niet allemaal hebben ze het nodig om te kunnen slapen.

Ja dat is waar! Ik vind het dan ook wel belangrijk om een eigen bed voor een kindje te hebben en hem/haar te stimuleren daar te gaan slapen. Ik bedoel meer: als dat niet lukt dan vind ik dat dus niet erg, dan is het kind daar dus kennelijk niet aan toe. Maar wel lastig hoor, want inderdaad; wanneer weet je of het echt nodig is, of wanneer het gewenning is?

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Aug 2019 11:26

Re: Kind op je kamer slapen

Nu met onze tweeling merk ik daar trouwens echt verschil in, L. kun je gewoon wakker wegleggen en een paar minuten later ligt ze heerlijk te slapen. J. ligt ook heerlijk, maar slapen gaat ze bijna nooit. Zij valt het liefst in onze armen in slaap. Daarna kunnen we haar prima wegleggen en dan slaapt ze rustig verder.

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2019 11:31

Re: Kind op je kamer slapen

Grappig dat je dat verschil zo merkt, Elliot.

Ik denk ook inderdaad echt dat het kindafhankelijk is. Maar ook wel ouderafhankelijk. Waarmee ik niet bedoel dat de ene softer is dan de ander ofzoiets, maar bijvoorbeeld wel dat er ook wel een 'egoistische' reden bij zit (niet in de negatieve zin van het woord). Iemand die het zelf veel prettiger vindt om een kindje op zijn eigen kamer te laten slapen, zal misschien ook wat uitgebreider dat proberen vol te houden en een ouder die het zelf eigenlijk ook wel prettig vindt als het kindje bij hen op de kamer slaapt, zal misschien wat sneller zeggen ach joh kom lekker bij ons liggen. Snap je? Daar vind ik verder geen goed of fout in, maar ik denk wel dat dat een verschil in aanpak geeft als je kindje 's nachts wakker wordt. Ik zit liever uren op zijn kamer of zelfs beneden, dan dat ik hem mee in ons bed neem. En een ander vindt dat misschien de betere oplossing. We hebben het wel eens geprobeerd hoor, bij ons in bed, heeft hij denk ik twee of drie keer gedaan, maar hij is het zo niet gewend dat hij dat niet snapte en dus ging keetlellen ipv slapen. Dan vind ik dat echt niet zo lollig midden in de nacht haha.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Aug 2019 11:38

Re: Kind op je kamer slapen

Ja ook een goed punt Marin! Ik ben me er ook wel van bewust dat ik ‘s nachts graag de weg van de minste weerstand kies, haha! Maar ik heb simpelweg ook echt niet de tijd om ‘s nachts uren wakker te zijn, ik moet gewoon weer op tijd werken en scherp zijn. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jij niks hoeft natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou vaker mogelijk is het middagslaapje met O. mee te pakken.
En daarbij vind ik het dus een signaal dat je uren in de weer moet zijn om je kind in slaap te krijgen. Maar goed, bij ons slaapt ie tussenin echt binnen een minuut weer, dus dan is de keuze snel gemaakt. Als je een keter hebt tussenin kan ik me voorstellen dat dat geen zin heeft.

Oh well, al met al is er niet echt een goed of fout, dat wilde ik eigenlijk even zeggen :wink:

♥♥
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Aug 2019 11:40

Re: Kind op je kamer slapen

Ja, hier ook een "luie" moeder. Ik moet er echt niet aan denken om de hele tijd met hem in de weer te zijn. 's Morgens moet er wel weer gewerkt worden.
10-08-2017 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2019 11:42

Re: Kind op je kamer slapen

Elliot schreef:Ja ook een goed punt Marin! Ik ben me er ook wel van bewust dat ik ‘s nachts graag de weg van de minste weerstand kies, haha! Maar ik heb simpelweg ook echt niet de tijd om ‘s nachts uren wakker te zijn, ik moet gewoon weer op tijd werken en scherp zijn. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat jij niks hoeft natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het voor jou vaker mogelijk is het middagslaapje met O. mee te pakken.


Ja haha voor mij is dat dan dus de weg met de minste weerstand. Ik kies ook egoistisch hoor, ik ga liever met een kop koffie beneden zitten dan dat ik een kind dat bovenop me springt in bed heb en dus ook nog een chagrijnige man die inderdaad ook 's ochtends moet werken. Het is ook maar gewoon net wat werkt. Hij heeft wel één keertje naast mij geslapen toen hij hartstikke ziek was en ik eigenlijk zelf ook en m'n man was op zakenreis. Toen vond ik dat dus wel het makkelijkste.

En inderdaad, wat ik ook al zei, daar vind ik dus niet echt een goed of fout in en dáár heb ik dus ook niet echt een oordeel over hoor, no worries :)
Sterker nog, probeer maar eens helder na te denken wat de beste keuze is in de nacht. Dat doe je gewoon op gevoel dan haha.

Edit: Grappig dat jullie dat dan dus luie moeder noemen. Ik vind dit voor mijzelf dus de makkelijke weg. Zo zie je hoe persoonlijk dat is.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 12 Aug 2019 12:01

Re: Kind op je kamer slapen

Keten doet J tegenwoordig ook, als ze tussen ons in ligt. Met haar nieuwe kamer hebben we ook meteen een groot bed neergezet, maar daar lijkt ze nog niet aan toe. Als ze nu nachtmerries heeft, of iets anders wat haar dwarszit, wat niet weggaat met even een knuffel, dan pakken we nu zelf dat grote bed. Omdat ik nu hoogzwanger ben is dat overigens meestal mijn vriend nu. Soms slapen ze dan de hele nacht samen in dat bed, soms legt hij haar weer terug na een uurtje. Dat gebeurt misschien eens in de 2 weken.

Met oog op de baby straks en het keten vind ik dit ook wel prima zo. Baby zal vooralsnog naast ons in de co-sleeper gaan. J op haar eigen kamer, met soms mijn vriend of ik erbij. En als vriend of ik bij moet tanken kan één van ons naar de logeerkamer, die is echt een end weg en hoor je niks. En als de baby alleen moet; de babykamer staat wel klaar.

Overigens heb ik ook een hoop oordelen gehad over het feit dat J nog zo lang bij ons op de kamer lag. We zouden Grote Problemen krijgen. Het zou ongezond zijn. Ze zou nooit op een eigen kamer belanden. Vond ik altijd best stom, ze was een baby. Baby's zijn nou eenmaal niet zelfstandig. Ik vroeg dan altijd of ze verwachtten dat ze ook haar eigen boterhammen ging smeren.
Overigens heb ik er andersom niet echt een oordeel over. Fijn juist dat het werkt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2019 12:06

Re: Kind op je kamer slapen

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe dat werkt als O binnenkort in een peuterbed slaapt. Misschien geeft dat wel verandering gezien hij er dan zelf uit kan natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Aug 2019 12:22

Re: Kind op je kamer slapen

P slaapt al 1.5 jaar tussen ons in. Terwijl ik vroeger altijd zei dat nooit toe te staan.
Hij gaat wel in zijn eigen bed slapen en komt dan op afwisselende tijden naar ons toe.
Het kan me eigenlijk weinig interesseren wat anderen ervan zouden vinden. Wij vinden het prima. Gaat vanzelf over.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Aug 2019 13:11

Re: Kind op je kamer slapen

Slapen jullie kinderen dan ook gewoon in jullie bed? De mijne gaat écht niet slapen dan. We hebben het regelmatig geprobeerd als ze wakker werd en vroeger bleef ze gewoon huilen. Maar toen ze mobieler werd zag ze het bed als 1 grote speeltuin. En nog steeds. Ik zou het heel gezellig vinden als ze bij ons wil slapen als ze ‘s nachts wakker wordt, maar J gaat alleen maar keten.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 12 Aug 2019 13:20

Re: Kind op je kamer slapen

Dat is hier ook het geval IG.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 12 Aug 2019 13:22

Re: Kind op je kamer slapen

Ja D. komt zelf aanlopen met z’n kussen, die plempen we tussenin, hij gaat liggen en is weer vertrokken. Hij slaapt vaak ook veel langer door als hij bij ons ligt (tot ruim na 8 uur vs. half 7-7 uur op zijn eigen kamer).

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 12 Aug 2019 13:28

Re: Kind op je kamer slapen

IG: Hier wordt ook vooral gekeet hoor, vooral door L. E. heeft in de vakantie een keer bij ons in bed mogen slapen en een keer tot wij naar bed gingen. Dan valt ze dus prima in slaap. Zolang ik erbij was dus echt niet, dan gaat ze alleen maar praten, haha.

Hier slapen de kindjes beide op hun eigen kamer, dat bevalt hier gewoon prima. De eerste nachten met die kleintjes vond ik het ook wel een dingetje, maar de meisjes vinden het beide prima. Kijk gewoon naar wat jullie fijn vinden, dan komt het heus goed.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Aug 2019 13:30

Re: Kind op je kamer slapen

Elliot schreef:Ja D. komt zelf aanlopen met z’n kussen, die plempen we tussenin, hij gaat liggen en is weer vertrokken. Hij slaapt vaak ook veel langer door als hij bij ons ligt (tot ruim na 8 uur vs. half 7-7 uur op zijn eigen kamer).


Dit klinkt wel super schattig :)
Let's discover the world together.
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 12 Aug 2019 13:37

Re: Kind op je kamer slapen

Elliot schreef:Ja D. komt zelf aanlopen met z’n kussen, die plempen we tussenin, hij gaat liggen en is weer vertrokken. Hij slaapt vaak ook veel langer door als hij bij ons ligt (tot ruim na 8 uur vs. half 7-7 uur op zijn eigen kamer).


Aaahh dat is zo schattig!

Fijn om te lezen dat er meerdere zijn met ketende kinderen. Na al die reacties ging ik toch ineens twijfelen of wij soms iets verkeerds deden :-).
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 12 Aug 2019 13:39

Re: Kind op je kamer slapen

Hier is E natuurlijk ook niet anders gewend. Ziet ons bed gewoon als zijn bed. Spelen gebeurt voor het slapen wel op bed, stoeien met papa. Maar hij weet ook heel goed wanneer hij echt moet slapen. Bij oma slaapt hij alleen op een kamer en dat gaat prima.
10-08-2017 ♥
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 12 Aug 2019 13:47

Re: Kind op je kamer slapen

Bij ons komt hij aanlopen met een van zijn knuffels en zijn beker water. 'Mama en papa ik vind jullie zo lief, slaap lekker', kruipt tegen een van ons aan en valt dan in slaap. Heerlijk!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 12 Aug 2019 16:45

Re: Kind op je kamer slapen

Haha ahw wat lief Sam!

Hier slaap ik ook grotendeels samen met de kinderen, sowieso de afgelopen 2 jaar. Daarvoor hebben ze ook wel periodes in hun eigen bed gelegen maar dan eindigen ze ergens in de nacht toch bij mij.

Ik wilde ze sowieso bij mij op de kamer zolang er nog nachtvoedingen waren en zolang het vanuit beide partijen nog goed voelt.
Nu met de zwangerschap en nieuwe relatie gaan de jongens samen op een kamer, de baby komt dan bij ons in de cosleeper. Het liefste zou ik een familiebed willen haha.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Aug 2019 18:07

Re: Kind op je kamer slapen

M’n oudste heeft bijna anderhalf jaar bij ons op de kamer geslapen, we woonden toen nog erg klein en hadden maar 1 slaapkamer dus hadden weinig opties :)

De jongste heeft een maand of 4 in een wiegje bij ons gelegen denk ik. Man, ik weet dat ook niet meer goed.

Nu slapen de jongens altijd op hun eigen kamer. Sporadisch komt het wel eens voor dat de oudste een nachtmerrie heeft gehad en niet meer zelf in slaap komt. Dan komt ie in ons bed en vertrek ik naar zijn bed. Ik ga niet meer met kinderen erbij in ons bed liggen, het zijn allebei enorme woelmuizen en ik doe echt geen oog dicht met dat gewoel en gezucht.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2019 18:17

Re: Kind op je kamer slapen

Islandgirl schreef:Slapen jullie kinderen dan ook gewoon in jullie bed? De mijne gaat écht niet slapen dan. We hebben het regelmatig geprobeerd als ze wakker werd en vroeger bleef ze gewoon huilen. Maar toen ze mobieler werd zag ze het bed als 1 grote speeltuin. En nog steeds. Ik zou het heel gezellig vinden als ze bij ons wil slapen als ze ‘s nachts wakker wordt, maar J gaat alleen maar keten.

Same here. Ons bed is vooral leuk voor verstoppertje en uit het raam naar de paarden kijken.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Aug 2019 19:52

Re: Kind op je kamer slapen

Hier lang gedacht wat is het goede moment, moet hij nu niet naar zijn kamer etc. Met drie weken eerste poging gedaan en dat voelde zo niet oké dus dat was duidelijk. Met een maand of 4 heb ik het los gelaten en dacht ik ik zie het wel alles is goed. Dat gaf juist ruimte en met een maand of 5 paste hij niet meer goed in de wieg en ben ik hem langzaamaan in zijn kamer in slaap laten vallen, nacht kwam hij dan nog wel bij ons. Zo steeds uitgebreid tot ik hem steeds terug in zijn bedje legde. Vaak lag hij de laatste twee uurtjes nog wel bij ons, dan slaapt hij ook langer.

Ik vond het prettig om weer naar bed te kunnen gaan zonder te fluisteren/met lamp uit. De kast gewoon open te kunnen trekken en meer ruimte te hebben. Ook leek hij zelf wat rustiger te slapen en stoorden we elkaar niet. Ik vond het samen op een kamer slapen erg fijn en wil bij volgende baby zeker een co sleeper. Als hij nu ziek is of echt slecht zou slapen zou ik het ledikant ook zo weer even bij ons zetten tot het weer beter gaat.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 12 Aug 2019 19:54

Re: Kind op je kamer slapen

J heeft tot ze ruim 7,5 was bij ons op de kamer geslapen (in haar eigen bedje) ivm nachtmerries en angsten. Van de ene op de andere dag besloot ze dat ze op haar eigen kamer wilde en dat gaat nu prima. Af en toe komt ze s nachts nog bij ons in bed gekropen.
S is bijna 3 en slaapt nog bij ons in bed, ze heeft een tijdje in haar eigen kamer geslapen maar ze kreeg ook een periode van nachtmerries en toen is ze terug bij ons gekomen.
Zolang ze nog bij mij drinkt en s nachts wakker wordt blijft ze lekker bij ons, ik ben een ontzettend luie moeder s nachts en weiger om m'n bed uit te gaan als het niet nodig is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 12 Aug 2019 20:11

Re: Kind op je kamer slapen

Bij de oudste doen we het nu zo, dat als ze bij ons komt 's nachts, 1 van ons bij haar in bed gaat liggen tot ze slaapt. Dus zij blijft dan wel in haar eigen bed, maar wij blijven bij haar tot ze weer slaapt.
Wat jij zegt Elliot, vind ik ook gewoon bij je taak als ouders horen, dat je goed kijkt naar de behoeften van je kind. En als een kind zich onveilig voelt alleen, en veilig in bed bij ouders, dan is het voor mij vanzelfsprekend dat je een oplossing in die richting zoekt.
<<

Anoniem284

Bericht 12 Aug 2019 20:48

Re: Kind op je kamer slapen

Rond 9 weken groeide ze uit de wieg, want ze pokte steeds met haar armen tegen de spijlen. Toen eerst even een paar nachten getest hoe het ging als we de wieg aan de andere kant van onze slaapkamer zetten. Daar sliep ze niet minder om. Haar eigen kamer is een paar meter verder en met de deur open voelt het helemaal niet ver weg. Sindsdien slaapt ze in haar eigen bedje. Ik hoor haar goed en heb de babyfoon nog naast me op videoscherm zodat ik haar kan zien.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]