Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezonde en snelle recepten

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 09 Aug 2019 10:46

Gezonde en snelle recepten

Ik zoek snelle en gezonde recepten voor extra weerstand en een goede gezondheid. Waar denken jullie dan aan?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Aug 2019 11:02

Re: Gezonde en snelle recepten

https://chickslovefood.com/recept/aziat ... kinny-six/

Allerlei groenten en (zoete) aardappelen uit de oven vind ik ook makkelijk. Denk aan (zoete) aardappelen, pastinaak, wortel, bieten, courgette, aubergine, tomaat, paprika enz.. een favoriet qua makkelijk en lekker is bij mij; krieltjes in schil en tomaatjes uit de oven. Beide flink kruiden en dan een stukje vlees of vis erbij, of kaas erover.

Grote pan pasta bolognesesaus maken met veel groenten en in de vriezer bewaren.

En meer van de Skinny Six van chicks love food. Sommigen vind ik niet toereikend als maaltijd en dan verzin ik er ingrediënten bij of maak er iets makkelijks naast. https://chickslovefood.com/categorie/re ... skinnysix/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Aug 2019 11:55

Re: Gezonde en snelle recepten

Lot schreef:Ik zoek snelle en gezonde recepten voor extra weerstand en een goede gezondheid. Waar denken jullie dan aan?


Mijn eerste gedachte hierbij was verse pasta koken (is maar 4 minuten vaak) met zelf een pesto maken (met de juiste Blitzer/keukenmachine is dat zo gebeurt) met niet alleen de standaard pesto ingrediënten maar bijv ook wat rucola of spinazie of boerenkool erdoor voor wat extra groene bladgroenten. Ik heb vaak behoefte aan dat soort groenten als ik extra weerstand wil.
Evt met wat gerookte kip bijv, dat hoef je ook niet te garen dus lekker snel klaar.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 09 Aug 2019 12:34

Re: Gezonde en snelle recepten

Ik denk dan voornamelijk aan veel groenten. Soep is echt super makkelijk. Je fruit wat uit en knoflook, gooit er groenten bij, bouillon, even koken, pureren en klaar.

Of bijvoorbeeld een salade met bulgur, gegrilde groenten, kip en kruiden.

Als je op de ah site naar recepten zoekt is er ook een kopje gezonde recepten. Daar staan best wel wat lekkere en snelle dingen tussen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Aug 2019 12:37

Re: Gezonde en snelle recepten

Oh ja soep is inderdaad een goeie en lekkere (vind ik) manier om veel groenten binnen te krijgen. Goeie Harrison. De AH heeft ook lekkere pureersoepen.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Aug 2019 21:59

Re: Gezonde en snelle recepten

Goede tips! Ga er mee aan de slag.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2019 08:53

Re: Gezonde en snelle recepten

Deze bloemkoolcurry maak ik vaak op drukke doordeweekse dagen: https://uitpaulineskeuken.nl/2017/03/bl ... rwten.html

Ik gebruik i.p.v. currypasta een paar lepels Masala die ik aanfruit. En ik doe soms i.p.v. rijst, naan.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers