Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers #2

<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 29 Nov 2021 15:31

Re: Weight Watchers #2

Loïs schreef:Ik volg dit dieet niet, maar ik zou ook zeggen 19 punten. Bij de lunch staat +2 dus denk dat je die ook mee moet tellen


10+4+2 is nog altijd geen 19 😆
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Nov 2021 15:41

Re: Weight Watchers #2

Loïs schreef:Ik volg dit dieet niet, maar ik zou ook zeggen 19 punten. Bij de lunch staat +2 dus denk dat je die ook mee moet tellen


Nee dat zijn twee punten die je extra verdiend (aan je week punten) door veel groenten te eten.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Nov 2021 08:52

Re: Weight Watchers #2

Grappig trouwens Lejow. Die wortelpeterselie (of andersom, mag allebei) die jij noemt is idd 0 punten maar pastinaak is 2 punten. Zijn wel twee verschillende soorten groenten maar had dat toch niet verwacht op de één of andere manier.
Ik at gisteren knolselderij-pastinaak soep van de AH, die was erg lekker. Vandaag restje voor de lunch.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 30 Nov 2021 09:01

Re: Weight Watchers #2

Marin schreef:Grappig trouwens Lejow. Die wortelpeterselie (of andersom, mag allebei) die jij noemt is idd 0 punten maar pastinaak is 2 punten. Zijn wel twee verschillende soorten groenten maar had dat toch niet verwacht op de één of andere manier.
Ik at gisteren knolselderij-pastinaak soep van de AH, die was erg lekker. Vandaag restje voor de lunch.


Dat is inderdaad wel grappig ja..
Ik vind wortelpeterselie erg lekker, ik maak er bijvoorbeeld ook wel eens zelf kapsalon mee. Dan gebruik in de schijfjes als patat.
Of ik bak het op met paprika en kipfilet.
<<

Marlein

Noob

Berichten: 117

Geregistreerd: 18 Aug 2021 13:26

Bericht 29 Dec 2021 16:06

Re: Weight Watchers #2

Ik ben uiteindelijk 9 kilo afgevallen maar sinds december weer 2,5 erbij (jaaa heeel stom)
Maar ik weet hoe het komt natuurlijk.

In januari weer herpakken maar dan via de caloriechecker via het voedingscentrum.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 31 Dec 2021 07:52

Re: Weight Watchers #2

Vandaag en morgen 60% korting via de insta biolink van Beautygloss!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jan 2022 20:03

Re: Weight Watchers #2

Ik heb me ook herpakt sinds maandag. Het was weer de spuigaten uit gelopen en ik was sinds de zomer ruim vijf kilo aangekomen. Op zich nog netjes als ik bedenk wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt, maar goed. Vooral december was killing. Nu weer even normaal doen en hopelijk krijg ik er nog tien kilo af!
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 05 Jan 2022 21:02

Re: Weight Watchers #2

Ik heb me ook weer aangemeld. Zwanger worden en zijn heeft plus tien kilo opgeleverd, die wil ik er voor de zomer graag weer af hebben.

Succes Bliss!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 05 Jan 2022 21:05

Re: Weight Watchers #2

Jij ook!

Ik vergat er trouwens bij te zeggen dat ik geen WW meer doe, ik probeer het nu zelf met WW wel in m'n achterhoofd. Maar ik tel geen punten oid. Dus even zien hoe het gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Jan 2022 08:13

Re: Weight Watchers #2

Hier gaat het nog steeds netjes. De afgelopen week is er niks af gegaan, dat is niet gek gezien het vieren van oud en nieuw en 3 dagen Disney. Daar tegenover stond wel dat we de afgelopen 3 dagen 15 km per dag gewandeld hebben.
We gaan nu gewoon weer lekker verder.
Ik hoop eind april onder de 70 kilo te zitten (nog 7.4 te gaan).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Jan 2022 12:20

Re: Weight Watchers #2

Resultaat na een week: -1.8 kilo. Blij mee! Ik zit er best weer lekker in, dus hoop het nog even vol te houden zo. Nog zo'n negen kilo te gaan als het even kan. Heb echt gigantisch veel geplast afgelopen week, ik hield gewoon echt veel vocht vast volgens mij. En ik heb het steeds ijskoud, dat kan ik me van vorig jaar nog wel herinneren toen ik begon met afvallen. Wel echt irritant, want zelfs in bed met m'n elektrische deken op de hoogste stand krijg ik het bijna niet warm.
❤ 7 juni 2018
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 10 Jan 2022 12:28

Re: Weight Watchers #2

Je mag wel wat warmte van mij 's nachts Bliss.
Ik heb het elke nacht bloedheet, helemaal nu met zo'n stomme waterdichte molton op bed 😅
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 22 Jan 2022 10:35

Re: Weight Watchers #2

Hoe gaat het hier?

Mijn eerste maand zit er al weer op en ik ben 3.5 kilo afgevallen en dat met de feestdagen erbij! Ik moet nu nog ongeveer een kilo om op het gewicht van voor mijn zwangerschap te zitten en dan wil ik er nog vijf kilo af. Ik ben echt al blij met dit resultaat. De punten helpen me vooral in portiebewustwording. Soms vind ik de puntentoekenning erg streng. Zo had ik van het weekend een taartje gegeten, 28 punten voor 400 kcal, want veel suiker en vet. Ik had ook een rondje gelopen, 350kcal extra verbrand volgens mijn smartwatch, dat was +4 punten. Dat vond ik erg uit balans :palm: Gelukkig is er dan naast gezond eten ook een gezond verstand en heb ik dat taartje dus wel op, maar op verjaardag 2 niet :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 22 Jan 2022 11:11

Re: Weight Watchers #2

Gaat lekker! Ik ben alweer enigszins gestagneerd helaas. 🤐
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Jan 2022 21:30

Re: Weight Watchers #2

Hebben jullie tips voor weinig punten ontbijt en lunch? (met name lunch). Het lukt me gewoon maar niet om op die 21 punten te komen. Zit er altijd overheen.
Edit: en die een beetje vullen natuurlijk. Een bakje kwark met niks of een salade zal wel weinig punten zijn maar ook niet vullend genoeg. 😅

Wat goed Taeda! En ja bij sommige dingen schieten de punten echt ineens omhoog he. Vaak logisch maar soms ook niet echt voor mijn gevoel, idd beetje te veel.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 04 Feb 2022 09:16

Re: Weight Watchers #2

0 punten: Schijfjes wortelpeterselie opbakken, met paprika, ui en blokjes kipfilet.
Wil je toch iets met koolhydraten erbij: Een no fairytailes wortelwrap: 2 punten per stuk.

Ik doe vooral veel met kipfilet enzo, lekker opbakken, of in de airfryer.

Ik ben nu ook weer volop bezig, alleen gaat het bij mij totaal niet hard.
Heb niet veel kunnen bewegen deze week, omdat ik last heb van mijn rug, maar het valt me goed tegen.
Mijn dochter vierde afgelopen weekend haar verjaardag (ivm corona uitgesmeerd over 3 dagen, dus 3 dagen taart, chips enz) en ik heb maar 1 klein puntje taart op en misschien 2 handjes chips. Verder gekozen voor komkommers en wortels enz.
Ik vul netjes mijn punten in, mijn weegdag is vrijdag en toch was er vanmorgen maar 3 ons af..
Gelukkig is het beter dan helemaal niets, of iets erbij en ik zal ook gewoon doorgaan, maar frustrerend is het wel!
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 04 Feb 2022 11:40

Re: Weight Watchers #2

Ik heb mij 31 dec ingeschreven voor een jaar met de intentie om 1 februari echt te beginnen maar ivm corona zal dat ergens volgende week zijn als ik klachtenvrij ben en ook weer lekker naar buiten kan. Ben al wel maaltijden aan het maken met voornamelijk zero points zodat de overstap straks makkelijk is. Wil 5-10 kg kwijt.

Wat hebben jullie allemaal als persoonlijke zeropoints behalve groente en fruit?
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 04 Feb 2022 12:01

Re: Weight Watchers #2

Marin, ik eet graag :

* griekse yoghurt en dan niet maar 150 gram maar minimaal 300gr anders heb ik snel weer trek inderdaad ( ik eet het liefst de 2% variant omdat die minder zuur is maar heb ook altijd de 0,2% variant in huis voor dagen waarop ik met de 2% variant te snel aan mijn punten kom en bij de 0,2% variant doe ik er 2 druppels stevia door om het zure er af te halen)
* Kwark met een schep whey erdoor en dan ook een schaal vol en niet maar 150 gram of een hele bak kwark en ipv whey stevia erdoor, zonder vind ik het te zuur en dat krijg ik niet weg. Stuk fruit erbij.
* Een wrap te van 2 eieren en die vullen met kipfilet, cottage cheese (light variant Lidl is bij mij 0 punten), wat sla en reepjes zoete puntpaprika.
* Een bordje met 2 gekookte eieren in 4 parten, gewikkeld in runderrookvlees, paar augurkensticks, cherry tomaatjes, komkommer en plakjes kipfilet gevuld met cottage cheese. Allemaal zero points, ook eventueel geschikt als 15uurtje bijv als je weer gauw trek hebt na de lunch.
* Een omelet met champignonroerbakmix, daarbij nog wat rauwe groentes
* Scrummble eggs, kipfilet, roerbakgroentes en wat zilvervliesrijst (bij mij 0 punten)
* Volkorencouscous (o punten bij mij) met een fijngemaakte salade van komkommer, rode ui, tomaat, marokkaanse azijn en wat zwarte peper en een paar blokjes 50% minder vet feta van Apetina verkruimeld eroverheen.
* Zaalouk, groenteschotel van gegrilde aubergines, tomaten, pepers, paprika's en kruiden en dan doe ik dat op 2 sneetjes geroosterde volkoren boterhammen (4 pnt) of 2 fjord volkoren crackers ( per stuk 1 punt)
* salade van koude zilvervliesrijst, blikje tonijn en 3eelepels mexico melange van bonduelle en komkommer.

Ik haal ook regelmatig die bakjes fruitsalade bij ah van 3 voor 4,- met druiven, appel en ananas en doe die door de griekse yoghurt of kwark.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Feb 2022 20:59

Re: Weight Watchers #2

Ik ben sinds januari ook weer begonnen met WW. De eerste kilo's zijn er af, toch een fijne start :)
Helaas slaapt onze jongste zoon nog niet altijd even goed (understatement) dus door vermoeidheid vind ik het soms wel extra lastig om vol te houden.

Marin, als je 21 punten hebt, dan heb je waarschijnlijk ook een heel aantal producten voor 0 punten? Die zou ik dan combineren met groente (want plus punten) en nog een aantal punten besteden aan bijvoorbeeld volkorenbrood.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Feb 2022 21:07

Re: Weight Watchers #2

Sorry was dit topic een beetje vergeten. 🙈

Green Pepper, ja groenten en kip is bijv 0 punten bij mij. Dus ik heb voor deze week voor de lunch wraps bedacht met rauwkost en kipfilet. Één meergranen wrap is 3 of 5 punten (weet even niet welk merk ik heb). Dat vind ik dan best wel weer veel. Idem dito met pita's die ik vanavond had, had twee pita broodjes, 7 punten.

Maar het gaat steeds beter, zit vandaag op 24 punten. Al stuk beter dan de 30 die ik vorige week steeds had.

Lekkere tips Signature! Wel veel werk die dingen. Moet ik even goed op anticiperen dan want als ik eenmaal honger heb wil ik snel eten. Daarom grijp ik altijd naar boterhammen dan. Eigenlijk zijn dit haast avondmaaltijden maar dan iets minder ingewikkeld. En veel groenten idd, dat helpt. Ik heb havermout ook als 0 punten trouwens. Daar maak ik veel lekkere ontbijtjes mee.

Knap dat je zulke goeie keuzes kon maken op zo'n feestelijk weekend Lejow! Knap hoor! Hoe gaat het nu?

Wat fijn dat je zo'n goeie start had GP! maar idd wel zwaar zeg in die newborn fase. Geef je ook bv of niet? Dat was voor mij helemaal de periode dat ik wel kon blijven eten.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 07 Feb 2022 21:14

Re: Weight Watchers #2

Heb je (zoete) aardappel en ei ook als zero points? Ik had laatst heerlijke tortilla gemaakt daarmee.

Oh en ik eet ook vaak en graag brood. Twee boterhammen zijn dan 3 punten, dat valt nog mee toch? Ik beleg vaak met hummus, kipfilet en kleingesneden paprika+komkommer.
Of eiersalade maken met remia friteslijn (1 punt voor 2 eetlepels geloof ik).
Van wasa heb ik krackers en die zijn 2 voor 1 punt. Dus die eet ik ook vaak met de lunch. Voor de duidelijkheid: die eet ik dan samen met twee boterhammen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Feb 2022 21:27

Re: Weight Watchers #2

Nee ei is 2 punten (maar houd ik toch niet zo van) en zoete aardappel is zelfs 3! Heb sowieso het idee dat carbs best hoog bij mij zitten. Nou zat ik sowieso te denken om wat meer koolhydraatarm (niet volledig vrij) te eten. Dat zal misschien nog net wat meer doen.

Ja dat soort beleg is wel slim GP! Neem je nog wat groenten erbij ook!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers