Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Draagzak of draagdoek?

<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Aug 2019 14:06

Draagzak of draagdoek?

Ik ben me aan het verdiepen in de aanschaf van een draagzak of -doek. Ben daarom benieuwd wat anderen hebben, waarom deze keuze en of die bevalt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 07 Aug 2019 14:30

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik heb beide. Gebruikte de doeken heel veel vaker dan de drager. Met name toen j zwaarder werd zat dat veel comfortabeler. Voor snelle dingen gebruikte ik dan de ringsling. Drager heb ik alleen gebruikt van 3-6 maanden, toen ik nog wat minder bedreven was in knopen.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Aug 2019 14:35

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik heb toen B. baby was een draagzak gebruikt. Ik had B. daar overigens niet zo vaak in, alleen op dagen dat hij huilerig was. Zo had ik de handen vrij om toch nog wat te kunnen doen. Ik vond het wel makkelijk.
Heb me overigens nooit in draagdoeken verdiept.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 07 Aug 2019 14:39

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik heb ze beide.
Bij E. vooral de doek gebruikt, de drager die ik toen had vond ik niet fijn. Bij L. vooral een drager gebruikt. Had ik gewoon veel sneller om, wat wel zo praktisch was met een peuter aan m'n been, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43733

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Aug 2019 14:48

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik had (nou ja heb, maar gebruik ze niet meer) een ringsling (dat is een draagdoek met een ring) en een Tula draagzak. De ringsling gebruikte ik met name binnenshuis en de draagzak buitenshuis.

Ik had bij beide meer verwacht ervan. Ja ik had m'n handen vrij maar ik kon alsnog niet echt huishoudelijke taken doen ofzo, voorover buigen voelde heel ongemakkelijk en zitten op de bank ook. En de hele tijd staan en rondlopen is niks voor mij, ik wil wel kunnen zitten. Voelde me als een vreemde in m'n huis, heel onhandig. Wat wel goed ging was rechtop zitten op de bureaustoel als ik aan 't werk was. Dus daar gebruikte ik 't met name voor. En de draagzak ging eigenlijk wel prima maar alsnog vond ik de kinderwagen wel makkelijker. Bij een volgende baby zou ik 't toch denk ik wel weer willen gebruiken, zeker met een peuter in huis.
Laatst gewijzigd door Marin op 07 Aug 2019 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Aug 2019 14:59

Re: Draagzak of draagdoek?

Draagzakken hier, superfijn. Ik heb t geduld en de handigheid niet voor doeken. Bij m’n 2e baby heb ik er een marsupi draagzak bijgekocht voor de eerste weken/maandjes. Echt perfect vond ik dat, ook voor binnenshuis. Nu gebruik ik inmiddels de tula weer veel, daar kun je idd niet zo vrij mee bewegen, maar voor onderweg vind ik t heel fijn. En hij slaapt er ook lekker in.

M’n dochter hebben we tot iets na haar 3e verjaardag gedragen. :) heerlijk
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11591

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Aug 2019 14:59

Re: Draagzak of draagdoek?

Beiden maar als ik er 1 zou moeten kiezen doek. Merkte dat dat bij mij minder kracht kostte en ik het preciezer af kon spannen.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 07 Aug 2019 15:14

Re: Draagzak of draagdoek?

Bij een (jonge) baby definitely een goede draagdoek. Ik had er meerdere. Veel fijner om echt uren te dragen terwijl je kleintje lekker kan cocoonen. Nu gebruiken we de draagzak veel. Kan hij goed rondkijken en is ook makkelijker snel te zekeren.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 07 Aug 2019 15:15

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik vond bij allebei m’n zoons een rekbare doek fijn in de eerste maanden. Daarna werd me dat te zwaar. Ik heb ook nog gebruik gemaakt van een drager vanaf dat ze 4 mnd/een half jaar waren. Mij te warm en te zwaar. M’n man heeft de jongste nog wel geregeld in de beco drager op zn rug gehad tijdens vakanties/dagjes uit.
#teammaple🍁
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 07 Aug 2019 15:43

Re: Draagzak of draagdoek?

Jonge baby een rekbare doek en daarna een draagzak ik heb een Bondolino draagzak en een ByKay. Die eerste heb ik uitgeleend dus ik gebruik nu vooral de ByKay op mijn rug.
De Bondolino kan overigens vanaf de geboorte al, ByKay ook dacht ik maar had ik toen nog niet dus weet ik niet zeker.

Ik denk dat beide wel fijn is, je moet er even wat handigheid in krijgen maar ik kreeg de doek net zo snel om als dat ik de drager dicht klik.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem272

Bericht 07 Aug 2019 17:55

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik sluit me aan bij bovenstaande! Bij een jonge baby is een rekbare doek zo fijn. Je kunt 'm heel precies aanspannen zodat je kindje perfect zit. Bij newborns in een draagzak is het soms toch een beetje alsof ze erin verdwijnen. Afhankelijk van de maat van je draagzak natuurlijk.

Bij een ouder kind vond ik ook een draagzak juist prettiger. Het zat net zo lekker, maar het is minder werk om je kind even in en uit de drager te halen. En juist peuters en kleuters willen er steeds even in en dan weer uit.

Volgens mij is het wel zo dat als je dagelijks draagt met een draagdoek, je er zo handig in wordt, dat je 'm net zo snel kan omdoen als een draagzak.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 07 Aug 2019 18:15

Re: Draagzak of draagdoek?

ik zou een pasconsult plannen bij een consulente. op de site van de vereniging van draagconsulentes kun je iemand in je buurt vinden.
Ik heb zelf helemaal geen rekbare doek gebruikt, alleen maar geweven. Geen drager, al zou ik, als ik het geld had, voor een hop ty/my kay of een Isara the One gaan.
22112014 / 10042019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 07 Aug 2019 20:30

Re: Draagzak of draagdoek?

Huh Oreo jij hebt toch 2 tula’s en een Isara?
Of bedoel je geen drager voor newborn?
<<

Anoniem281

Bericht 07 Aug 2019 20:38

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik was niet zo handig in dat knopen, ondanks veel proberen en oefenen. Toen kreeg ik van collega's een Bykay draagzak en die vond ik echt heel fijn!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 07 Aug 2019 20:49

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik had de Marsupi draagzak voor in het begin. Heel simpel in gebruik en dat was voor mij een vereiste zo die eerste maanden. Heel veel gebruik van gemaakt in het begin.
Gebruiken de draagzak ook nog regelmatig, maar alleen voor onderweg. Naar aanleiding van een pasconsult (aanrader!) hebben wij voor de limas draagzak gekozen en we zijn er enorm blij mee. Hij is half gesp en half doek, gemaakt van draagdoekenstof.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 07 Aug 2019 21:53

Re: Draagzak of draagdoek?

Hier ook een fan van rekbare doek bij new born, die knoopt ook makkelijker.

Nu (maat 86) in een drager maar deze drager gebruik ik ook voor mijn peuter die in maat 104 zit. Ideaal bij dagjes uit.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 07 Aug 2019 22:54

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik had ook een marsupi in het begin, echt een hele fijne en gemakkelijke draagzak.
Daarna heb ik niet meer gedragen dus andere ervaringen heb ik niet.
10.04.17
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 07 Aug 2019 23:35

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik heb beide. Voor een newborn vind ik ook een rekbare doek het fijnst.
De draagzak gebruik ik nu vooral als ik even snel wil zijn. Als ik wat meer tijd heb pak ik de doek want daar zit hij toch fijner in vind ik.
Ik heb twee verschillende draagzakken gehad, 1 van bykay en 1 van little frog. De laatste is van draagdoekenstof en vind ik zoveel fijner dan de bykay.
<<

Anoniem272

Bericht 07 Aug 2019 23:42

Re: Draagzak of draagdoek?

Jaa Little Frog is zo heerlijk zacht!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 08 Aug 2019 00:08

Re: Draagzak of draagdoek?

SophieZMY schreef:Huh Oreo jij hebt toch 2 tula’s en een Isara?
Of bedoel je geen drager voor newborn?

Haha ik heb 3 tula’s zelfs, helaas nog steeds geen isara, maar die komt wel!

Maar nee, ik heb geen drager gebruikt bij mijn newborn. Ze paste niet in de Tula. En die zat me niet lekker.


Daarom mijn eerste advies ook: doe een pasconsult. Het is per persoon anders wat lekker zit. Mijn vriend draagt het liefste met Tula. Ikzelf met de Isara. In mijn doekenbieb zit inmiddels ook Manduca. Maar dat zit me al helemáál niet lekker.
Een draagconsulente heeft veel in huis meestal en dan kan je passen wat lekker zit. Vaak kan je ook een poosje huren. Ideaal. Dan maak je daarna pas een beslissing :)

De jongste wordt hier alleen maar in doeken gedragen. LIttle Frog doeken zijn idd fijn om mee te beginnen en ook nog fijn geprijst
22112014 / 10042019
<<

Anoniem284

Bericht 08 Aug 2019 08:22

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik heb de tula free to grow. Doordat ze zo klein was, duurde het wel even voordat ik kon gaan dragen, maar toen het eenmaal kon, gebruikte ik ‘m heel veel. De laatste weken wat minder door het hele warme weer. Nu is het weer aangenamer. Ik heb ‘m aangeschaft zodat ik mijn hond kan uitlaten en mijn handen vrij heb. Ideaal. Maar ik gebruikte ‘m in de krampentijd ook veel in huis. En bij drukke feestjes vind ik het ook handig. Ze slaapt dan lekker en heeft minder prikkels.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 08 Aug 2019 08:54

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik gebruikte voor Naomi de draagzak het meeste en voor m'n gastkindje nu alleen maar doeken. Hij bleef en blijft stil liggen dus kon rustig leren aanspannen in het begin met rugdragen. Vind doeken ook veel fijner nu.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Aug 2019 10:35

Re: Draagzak of draagdoek?

Ik heb een rekbare en geweven doek en inmiddels 3 draagzakken. Als S heel erg huilde vond ik knopen te lang duren en door de stress lukte het knopen me ook niet op dat moment.

Ik heb een luchtige draagzak met mesh achterkant. Die vind ik fijn als ze wat groter is; althans met V heel veel gebruikt.
Ik heb een twist van draagdoeken stof maar ik krijg S daar nog niet zo lekker in: die overweeg ik te verkopen...maar ik vind m zo leuk!

En ik heb een Isara the one. Die draagt tot nu toe het allerfijnste!

Ik zou een consult wel aanraden. Ik heb diverse dingen tijdens een cursus kunnen proberen en voelde al snel wat wel of niet lekker zat bij mij.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Aug 2019 11:43

Re: Draagzak of draagdoek?

Dank voor alle tips! Ik ga het op mn gemak allemaal eens bekijken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers