Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 05 Aug 2019 18:23

zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

We zijn bezig om te proberen onze dochter (3,5 jaar) zindelijk te krijgen. Plassen gaat, op een enkel ongelukje na, heel goed.
De ontlasting is een lastiger verhaal, want ze poept erg vaak en steeds kleine beetjes. Dit belandt ook allemaal in de onderbroek en het is duidelijk dat ze het totaal niet voelt aankomen.
Vorige week bleef ze een paar uur lang om het kwartier zo poepen en nu zijn de tussenpozen wel iets groter, maar heeft ze nog altijd vaak ontlasting.
Kan dit bij het proces van zindelijk worden horen?
In de luier poept ze ook vaak op een dag, maar niet zo vaak als nu.
<<

Anoniem277

Bericht 05 Aug 2019 23:30

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Ja dat kan. Vindt ze poepen spannend? Gebruik je een potje of wc?
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2019 10:09

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Kan het zijn dat ze het poepen juist ophoudt? Dit deed mijn dochter ook een poosje, omdat ze het eng vond. Maar het zo lang ophouden lukt niet goed, waardoor haar onderbroekje steeds vies was. Vond het zo sneu, het was echt even een proces met die poederzakjes van de dokter en het boekje Joep moet poepen heeft ook goed geholpen. Het boekje staat ook in zijn geheel online, dus je hoeft niet niet te kopen. We lazen het dan op de iPad.

http://www.kinderboekopmaat.nl/kinderbo ... ekjes/joep
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 07 Aug 2019 19:56

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Ik ben er inmiddels achter dat ze het inderdaad spannend vindt om te poepen. Ze heeft nu het tegenovergestelde, poept bijna helemaal niet meer. Wel geeft ze aan dat ze buikpijn heeft.
Ze heeft nooit op het potje gewild, wil alleen op de wc.
Ik ben inderdaad van plan boekjes te lezen met haar hierover of filmpjes te kijken. Ik heb al aangegeven dat ze ook om een luier mag vragen als ze moet poepen, maar ze zegt dat ze het op de wc wil doen. Maar doet dat dus niet. Even kijken hoe het zich verder ontwikkelt.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2019 20:03

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Mijn dochter heeft het ruim een week opgehouden dus als ik je een advies mag geven is direct aan de slag gaan. Die zakjes bij de dokter aanvragen en meteen het boekje uit m’n link erbij pakken :) Je dochter loopt er ook al even mee toch, dus zou niet langer uitstellen en afwachten.

Oh ik zei toen ook dat ze het in de luier mocht maar toen was ze al te ver heen en te bang.
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 07 Aug 2019 20:13

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Je hebt gelijk hoor. Ik heb de huisarts vorige week al om advies gevraagd en toen zei hij alleen dat het hoort bij het proces van zindelijk worden. Ik wist toen niet goed of er iets lichamelijks aan de hand was waardoor ze zoveel poepte of dat het meer een proces in haar hoofd was. Het is nu van de laatste 2 dagen dat het ineens omslaat in heel weinig poepen. Maar ze eet en drinkt ineens ook erg weinig, helpt ook niet mee.
Ik ga aan de slag met je tips!
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2019 20:26

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Ah, goed dat je de dokter al hebt gebeld!
Die zakjes maken haar hard geworden ontlasting door het ophouden weer zacht, dus dat gaat vast helpen. Hier was het ook echt even een ding. Ook met die zakjes vond ze het eng, want dat helpt natuurlijk niet hij het spannende. Toen nóg een week ermee bezig geweest en eindelijk durfde ze. En er kwam die dagen echt heel veel uit, zo erg had ze het opgehouden.

Nog een tipje, als je die zakjes geeft zeggen dat het limonade is. Want toen ik eerst zei dat het zou helpen bij de ontlasting wilde ze het zakje niet.
<<

Anoniem277

Bericht 07 Aug 2019 20:33

Re: zindelijk worden, vaak kleine beetjes ontlasting

Probeer eens een prop wc papier in de wc te leggen. Ik weet niet of ze nu ook mag doorspoelen? Anders laten zien dat er niets gebeurd.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers