Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

<<

Anoniem307

Bericht 05 Aug 2019 18:54

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Flo schreef:Misschien moet je dan niet benoemen dat je ‘ongelofelijk veel geld’ terugkrijgt van de belasting als je eigenlijk toch al niet van plan bent om dat uit te geven aan een auto :)


Het feit blijft staan dat ik we 'ongelofelijk veel geld' terugkrijgen van de Belastingdienst. Maar een huis koop je ook niet zonder spaarpot hè. En of ik een auto koop op lening? Mezelf kennende is dat een absolute nee en wil ik het graag contant, of zoals het nu gaat per pin, betalen. Daarnaast gaat het hier niet om een Mercedes, maar om een zeven jaar oude Ford. Weten jullie veel hoeveel wij terugkrijgen, weten jullie veel hoe duur de auto is?

Edit: De vraag was dan ook: Wie leent voor een auto en wie niet? En niet, wat zal ik doen met mijn belastinggeld?
Laatst gewijzigd door Anoniem307 op 05 Aug 2019 18:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem279

Bericht 05 Aug 2019 18:57

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Oké het kwam niet uit de openingspost naar voren dat je dat in een huis wilt steken. Je noemde het in één zin met een auto vanaf 2012 dus ik snap Marin haar opmerking wel.
<<

Anoniem307

Bericht 05 Aug 2019 19:00

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Flo schreef:Oké het kwam niet uit de openingspost naar voren dat je dat in een huis wilt steken. Je noemde het in één zin met een auto vanaf 2012 dus ik snap Marin haar opmerking wel.


Ik wil graag een nieuwe auto, maar ik heb liever een nieuw huis. Geld geef je maar één keer uit. In mijn openingspost staat dan ook niets over het huis, want dat weet ik zelf wel, en was gewoon benieuwd wat anderen zouden doen. Lenen of pinnen voor een auto.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Aug 2019 19:10

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Oké dan heb ik je topic insteek verkeerd begrepen, sorry.

Mijn antwoord is dan dat mijn auto van spaargeld gekocht is en die van m'n man op de zaak.

Succes met het beslissen welke financieringswijze je wilt gebruiken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Aug 2019 19:30

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik zou kopen naar wat je op dat moment kunt missen. En dan die auto, hoe barrel dan ook, gebruiken als inruil op een nieuwe auto.

En ik vind je heel stom reageren op tips en adviezen. Ik snap heus wel dat je een nare nasmaak hebt, door eerdere voorvallen hier. Maar of blijf dan wel of pas je aan. Niemand hier doet vervelend, ze proberen je te adviseren. Als dat je niet zint, dan moet je het bij een dagboekje houden en niet een openbaar forum willen gebruiken als klankbord. Natuurlijk wordt er dan gereageerd en dat dat niet is wat je wil horen, tja...
<<

Anoniem315

Bericht 05 Aug 2019 21:05

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik heb mijn auto's altijd gekocht van mijn eigen geld. De laatste is er eentje uit 2013.

Isles, ik vind het vervelend voor Marin dat je haar zo afbekt en voel de behoefte om voor haar op te komen bij deze. Je komt erg hard over, terwijl ik uit haar reacties niets dan advies lees. Mijn advies: je topic-inleiding korter houden en minder details gebruiken. Maar dat weet je zelf ook wel, denk ik ;)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Aug 2019 21:11

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Oh ik snap best dat ze nog steeds boos op me is hoor, dat mag ook best. Misschien had ik niet moeten reageren in dit topic. If so, sorry.
Denk alleen dat mijn advies niet heel afwijkend is van de rest dus misschien heeft ze er via een ander wel wat aan. Of niet, als ze geen echt advies wilde maar wilde weten hoe de rest een auto financiert. Daar staan ook genoeg antwoorden op volgens mij.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Aug 2019 21:43

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Marin, volgensmij wilde ze ook niet horen hoe anderen dat doen. Het is algemeen bekend dat geld lenen (voor een auto) geen populaire mening is. Maar als je jezelf probeert te overtuigen en iets 'slechts' probeert goed te praten, dan wil je vooral die ervaringen horen en dan met name de positieve.
<<

Anoniem307

Bericht 05 Aug 2019 21:44

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Joh, ik ben niet boos. Ik heb andere dingen aan mijn hoofd dan boos blijven op mensen die kennelijk vasthouden op feiten uit het verleden. Ik weet wel beter. En ik voel niet de behoefte om hierover door te gaan. Het is simpelweg de moeite niet en verspilling van mijn energie.

Bazinga, serieus? Pas je aan? Het is een openbaar forum, zoals je zelf al opmerkt, en ik hoef me aan niemand aan te passen. Dat doen jullie immers ook niet. En daar hoor je mij ook niet over. Jullie vragen je af waarom het forum zo rustig is en dat snap ik wel als je met dergelijke antwoorden komt. Het is een forum, geen sekte, groepsvereniging, school, studentenvereniging or what so ever. Het spijt me dat het je niet bevalt dat ik gewoon blijf reageren, maar dat ligt in jezelf en hoef je niet op mij te projecteren.
<<

Anoniem307

Bericht 05 Aug 2019 21:46

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Bazinga schreef:Marin, volgensmij wilde ze ook niet horen hoe anderen dat doen. Het is algemeen bekend dat geld lenen (voor een auto) geen populaire mening is. Maar als je jezelf probeert te overtuigen en iets 'slechts' probeert goed te praten, dan wil je vooral die ervaringen horen en dan met name de positieve.


Ik heb in mijn leven drie auto's gekocht en alle drie handje contantje afgerekend. Ik weet nog die keer in 2004 dat ik 8000 euro van mijn rekening opnam en naar de dealer reed voor mijn Ford Ka. En geld lenen voor een auto niet populair? Je wilt niet weten hoeveel mensen lenen. Ik niet, maar veel.
<<

Anoniem281

Bericht 05 Aug 2019 21:54

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Vrouw, ik lig niet wakker van jouw wel of niet reageren, hoor. Doe lekker wat je wilt. Maar struikel dan ook niet over opmerkingen van anderen, als die je niet aanstaan.

En dat iets veel voorkomt, maakt het niet populair. Supertof, hoor, dat je 15 jaar geleden veel geld neer hebt gelegd voor een auto en fijn dat je er lang mee gedaan hebt. Maar neemt niet weg dat je zelf ook al aangaf dat je jezelf probeert te overtuigen dat het geen kwaad kan om te lenen. Dat geeft toch ook al aan wat voor keuze het is?

En natuurlijk zal een autoverkoper zeggen dat iedereen het doet, daarom is ie ook de verkoper.

Maar goed, ik ga weer lekker terug naar de negeerknop want ik heb hier geen zin in. Ik vind je onwijs negatief en nogmaals, met jouw ervaringen is dat ook wel wat begrijpelijk hier. Ik krijg alleen niet de indruk dat je hier bent voor de interactie. Je wilt je ei kwijt en da's prima, doe je ding, maar zo lang je niet openstaat voor andere reacties, heb ik niks te zoeken in je topics.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 05 Aug 2019 22:00

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Wij hebben onze auto ook vanuit spaargeld betaald. Ik wil liever ook niet lenen. Maar ja, ik besef me wel dat dit makkelijk zeggen is vanuit een luxepositie. als je geen of niet genoeg spaargeld hebt wordt is het nou eenmaal anders. Ik kan me in jullie situatie dus wel voorstellen geld te lenen voor een auto. Met de gezondheid van je man zou ik in elk geval wel graag de beschikking hebbrn over een auto, lijkt me dan geen overbodige luxe. En maar geld blijven pompen in een auto die een soort van op is, is ook zonde natuurlijk. Ik zou dus kijken wat in jullie situatie handig is, lease of toch een lening. En misschien mijn eisen wat bijstellen.
Lenen van familie of bekenden zou ik dan weer nooit doen, maar ieder zijn ding.
<<

Anoniem279

Bericht 05 Aug 2019 22:30

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik vind dat inmiddels toch zo’n dooddoener worden he, dat het forum rustig is doordat wij niet open staan voor andere meningen/bepaalde mensen/noem maar op. Nee, het forum is rustig omdat veel mensen niet mee verhuisd zijn zes jaar geleden, én omdat mensen andere prioriteiten hebben gekregen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 06 Aug 2019 09:09

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik zou normaal ook nooit lenen voor een auto.
Maar coor onze huidige hebben we wel wat bij geleend. Maar ook weer snel afbetaald met de teruggave van de belastingdienst die we toen een paar maanden later kregen.

Wij hadden een auto gekocht omdat de auto van man kapot was gegaan. Mijn auto had ik even ervoor verkocht, omdat we er maar één nodig hebben.
Die "nieuwe auto" bleek een jaar later echt een miskoop te zijn. Hij starte niet altijd en hij ging ook niet altijd van het slot af. Op dat moment was ik hoogzwanger van dochter. Omdat de garage dacht dat het een breuk in de kabelboom was. En wij al veel geld hadden uitgegeven aan het opsporen van het defect. Hebben we besloten om toch een nieuwe auto te kopen.
We wilde een goede ivm vervoer van de kinderen en we rijden best veel in het jaar. Daarom hebben we toen wat bij geleend. Normaal zou ik dat nooit doen. Als we met zijn tweeën waren geweest had ik zeker voor een minder goede auto gekozen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem307

Bericht 06 Aug 2019 12:44

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Flo schreef:Ik vind dat inmiddels toch zo’n dooddoener worden he, dat het forum rustig is doordat wij niet open staan voor andere meningen/bepaalde mensen/noem maar op. Nee, het forum is rustig omdat veel mensen niet mee verhuisd zijn zes jaar geleden, én omdat mensen andere prioriteiten hebben gekregen.


Als dat jouw overtuiging is, dan laat ik je in die waan. :)

Bazinga, je maakt een grap zeker? Bazinga? :12:

Fijn om ervaringen te lezen. Ook om de reden erachter te lezen waarom je juist wel of juist niet zou lenen. Thanks Raven, Luisa en de anderen.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2019 12:57

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Wij kopen trouwens regelmatig een andere auto. Onze droom is toevallig dezelfde als die van Isles, maar een halve ton voor een auto hebben we nog niet (en heb ik er ook niet voor over nu), dus als we een andere auto moeten dan nemen we juist niet het nieuwste en proberen we een wat oudere, maar kwalitatief wel goede auto te vinden. We hebben nu een Volvo uit 2006. Prima auto. Voor vergelijkbare auto van 2012 of ouder waren we zo meer dan 12K kwijt en dat vind ik zonde van het geld als er binnenkort toch weer een Mercedes komt.

Lang verhaal kort; Niet lenen dus en een 'gewoon' wat anders kopen en ondertussen sparen voor iets luxer/duurder/nieuwer.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Aug 2019 13:10

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Isles het straalt enorm van je af dat je nog steeds erg boos bent over bepaalde dingen die door sommige forummers gezegd zijn. Sommige, niet alle, misschien een stuk of 2,3? En het lijkt nu dat je iedereen stom vindt. Je reageert vaak naar en kattig. Als dat zo is, waarom ben je dan terug gekomen?
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Aug 2019 13:34

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik zou een lening best overwegen hoor, als ik het geld momenteel niet zou hebben en zeker zou weten dat ik het snel kan aflossen, een goede vaste baan heb, nog genoeg geld over heb voor andere dingen etc.

Maar daarom alleen al zou ik het in jouw situatie niet adviseren Isles, want jullie hebben maar één inkomen uit werk toch en wat als dat wegvalt? Ik zou dat risico niet willen nemen.
Natuurlijk zegt die autoverkoper iets anders, die wil zijn auto kwijt. Ons wilden ze ook laten leasen voor ruim €300 per maand, maar daar beginnen we niet aan want veel te groot risico.
<<

Anoniem284

Bericht 06 Aug 2019 17:34

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Private lease zou ik wel overwegen, maar een groot bedrag lenen van de bank bijv. zou ik niet doen.

Hier alleen zakelijke lease. Wel een eigen auto gehad en die heb ik toen zelf gekocht van spaargeld.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 06 Aug 2019 18:51

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Geld dat je niet hebt, kun je niet uitgeven. Ik zou nooit een lening aangaan voor een auto. Ik rijd een oudje uit 2005 omdat ik me deze auto een aantal jaar terug kon veroorloven. Private lease zitten naar mijn mening best veel haken en ogen aan. Maar je moet het allemaal zelf weten, als jij wil lenen voor een auto, vooral doen.
<<

Anoniem307

Bericht 06 Aug 2019 20:57

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Carrie schreef:Isles het straalt enorm van je af dat je nog steeds erg boos bent over bepaalde dingen die door sommige forummers gezegd zijn. Sommige, niet alle, misschien een stuk of 2,3? En het lijkt nu dat je iedereen stom vindt. Je reageert vaak naar en kattig. Als dat zo is, waarom ben je dan terug gekomen?


Ik ben niet boos. Als ik überhaupt al boos was. Verdrietig en teleurgesteld in sommige mensen, absoluut, maar boos is niet mijn stijl. Dat er mensen zijn die een ander iets misgunnen, kan ik met mijn hoofd niet bij. Dan ben ik niet boos, dan ben ik blij dat ik niet zo ben.

Mijn reacties zijn niet naar en kattig bedoeld. Zal kijken of ik iets aan de toon kan doen, die kennelijk schriftelijk naar en kattig overkomt. Maar als ik een vraag niet inhoudelijk beantwoord, dan komt het waarschijnlijk omdat ik er niet echt inhoudelijk op in wil gaan.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2019 07:42

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Isles schreef:
Carrie schreef:Isles het straalt enorm van je af dat je nog steeds erg boos bent over bepaalde dingen die door sommige forummers gezegd zijn. Sommige, niet alle, misschien een stuk of 2,3? En het lijkt nu dat je iedereen stom vindt. Je reageert vaak naar en kattig. Als dat zo is, waarom ben je dan terug gekomen?


Ik ben niet boos. Als ik überhaupt al boos was. Verdrietig en teleurgesteld in sommige mensen, absoluut, maar boos is niet mijn stijl. Dat er mensen zijn die een ander iets misgunnen, kan ik met mijn hoofd niet bij. Dan ben ik niet boos, dan ben ik blij dat ik niet zo ben.

Mijn reacties zijn niet naar en kattig bedoeld. Zal kijken of ik iets aan de toon kan doen, die kennelijk schriftelijk naar en kattig overkomt. Maar als ik een vraag niet inhoudelijk beantwoord, dan komt het waarschijnlijk omdat ik er niet echt inhoudelijk op in wil gaan.


Ok, fijn om te lezen dat je niet boos bent en dat het niet je bedoeling is kattig over te komen! Fijn als we gewoon gezellig kunnen forummen.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 07 Aug 2019 10:12

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Toen wij afgelopen jaar een hypotheek afsloten keken ze trouwens ook naar eventuele leasings, dat kan best veel schelen op de uiteindelijke hypotheek. Misschien wel verstandig om dat eerst even uit te zoeken als jullie van plan zijn te gaan kopen.

Wij lenen trouwens ook niet voor een auto, ook mede om de reden dat als ie kapot is je er nog wel steeds voor betaald.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Aug 2019 10:37

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Ik moet wel zeggen dat ik de eerste 2x voor een auto geleend heb bij mijn ouders. Zelf wilde ik wel goedkoper maar zij hadden zoiets van je kan beter een wat jongere auto kopen waar je minder kosten aan hebt waarschijnlijk. En ik wist dat ik het snel af kon betalen. Maar bij een bank lenen zou ik nooit doen.
Laatst gewijzigd door Minx op 07 Aug 2019 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
2015 💙
<<

Anoniem308

Bericht 07 Aug 2019 10:46

Re: Nieuwere auto; Hoe hebben jullie dit gedaan?

Idd Minx ik vind lenen bij ouders wel echt anders dan bij een bank.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers