Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verhuizen - tips & trucs

<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 31 Jul 2019 20:42

Verhuizen - tips & trucs

Mogelijk gaan mijn vriend binnenkort verhuizen. Voor mij is het de eerste keer echt verhuizen. Ik ben alleen nog van mijn ouderlijk verhuis bij mijn vriend ingetrokken en dat stelde weinig voor.

Wat zijn dingen om op te letten voor, tijdens en na het verhuizen?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 31 Jul 2019 20:44

Re: Verhuizen - tips & trucs

Wat bij ons super goed werkte: de dozen nummeren en een notitieblokvel ophangen op centrale plek met op elke regel een nummer en daarachter opschrijven wat er in zit.

Had ik ooit al eens gepost in een oud topic van Lejow over verhuizen
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Jul 2019 20:46

Re: Verhuizen - tips & trucs

Je kamers een duidelijke naam geven en dit op de dozen zetten zodat de dozen in de juiste kamers terecht komen.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 31 Jul 2019 20:50

Re: Verhuizen - tips & trucs

Op dozen schrijven waar ze naartoe moesten werkte hier ook erg goed.
Wij hadden twee mensen die in het oude huis kasten en bedden uit elkaar haalden en ze vervolgens in het nieuwe huis weer in elkaar zetten. Dat werkte ook goed.
<<

Lovely

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 04 Jan 2019 16:03

Bericht 31 Jul 2019 20:52

Re: Verhuizen - tips & trucs

Goede verhuisdozen kopen. Kost misschien meer dan je vooraf bedacht had, maar is echt de moeite waard.
<<

Anoniem309

Bericht 31 Jul 2019 21:02

Re: Verhuizen - tips & trucs

Zorgen dat je de doos met schoonmaakspullen, stofzuiger, gereedschap, keukentrapje en verhuispeertjes zelf meeneemt. Dan kan je gelijk aan de slag en hoef je niet uit te zoeken in welke doos dat zit.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Jul 2019 21:09

Re: Verhuizen - tips & trucs

De helft van je spullen wegdoen. Dingen waarvan je denkt misschien handig voor ooit weg, ooit komt toch nooit en het is alleen maar extra ballast om te verhuizen.

En begin vroeg met inpakken. Alles wat je al in kan pakken inpakken. Verder heel duidelijk op de dozen wat erin zit, of als je jezelf inschat als luie uitpakker alleen de kamer er op zetten.

Breekbare spullen kun je ook prima inpakken in kleding of handdoeken. Dat moet toch ook verhuisd worden.

En mochten er al delen klaar zijn terwijl je nog aan het klussen bent, verhuis dan vast wat kleine dingen. Wij hadden bv de keuken al compleet ingericht voor we hier sliepen. Eten deden we toch niet meer in mijn huis.

Probeer zo min mogelijk etenswaren te verhuizen. Net als toiletartikelen en wasmiddelen.
2015 💙
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:55

Bericht 01 Aug 2019 06:30

Re: Verhuizen - tips & trucs

Verzamel in de weken voor de verhuizing bananendozen of sinaasappeldozen bij de supermarkt. Die zijn stevig, goed stapelbaar en gratis! Perfect om te verhuizen, wij hebben er veel profijt van gehad!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 01 Aug 2019 13:58

Re: Verhuizen - tips & trucs

Goede stevige verhuisdozen. Niet die van de Gamma ofzo, die zijn echt slap. Van bananendozen ben ik ook geen fan. Grotere/hogere spullen passen er niet in en er vallen sneller spullen uit.

Wij gebruikte gekleurde tape op de dozen en elke kleur was voor een ruimte. (Nu moesten wij ook nog veel opslaan en kwam het daarna eerst in de garage maar zo konden we makelijker per ruimte sorteren).

En gooi dingen weg. Echt, je hebt zoveel meer dan je nodig hebt. Wij zijn in februari begonnen met inpakken, 12 juli kwamen de spullen naar het nieuwe huis en er staan nu nog spullen in de garage en ik mis ze niet eens. (En dan hebben we ook echt al héél veel weg gedaan)

Maak een planning van wat er gedaan moet worden en door wie. Anders loopt iedereen maar een beetje doelloos rond. En zorg dat je alles al hebt staan zoals verf, gereedschap etc.

Hou je poetsspullen apart zodat je die meteen bij de hand hebt.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Aug 2019 14:07

Re: Verhuizen - tips & trucs

Je vriend op één locatie, jij op de andere.

Mijn vriend was in het nieuwe huis, ik was in het oude en zo was er op beide plekken iemand om te coördineren. Ik had 3 man hulp, 2 reden heen en weer met aanhanger, mijn vriend had 6 man hulp en 1 persoon zorgde voor eten (en gaf ook mee aan degenen die reden). Ging echt als een trein, achteraf nog gehoord dat het zo echt goed ging, niemand liep elkaar echt in de weg en de hele inboedel was in een uur of 6 over.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 01 Aug 2019 15:20

Re: Verhuizen - tips & trucs

Op tijd beginnen met inpakken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 13 Aug 2019 21:19

Re: Verhuizen - tips & trucs

Handige tips!

We zijn al begonnen met inpakken en we gaan over een maand verhuizen, dus ik verwacht dat dat wel goed komt.

Ik had online ook nog een handige tip gevonden: maak een eerste-dag-doos. Daarin kun je allerlei dingen stoppen die je op de eerste dag nodig gaat hebben: EHBO spulletjes bijv., maar ook een toiletrol, schoon setje kleren voor eerste nacht etc.
<<

Anoniem307

Bericht 14 Aug 2019 08:16

Re: Verhuizen - tips & trucs

Wij zijn in de afgelopen maanden drie keer verhuisd en volgende maand mogen we nog een keer. De enige echte tip die ik heb is, zorg voor hele stevige verhuisdozen. De verhuisdozen van Action zijn goedkoop, maar waardeloos.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 14 Aug 2019 08:59

Re: Verhuizen - tips & trucs

Wij hebben juist weer goede ervaring met de gamma verhuisdozen :)

Mijn ultime tip:
Geef elke doos een nummer
Maak in een excel een overzicht en zet daarin het nummer van de doos, kort de inhoud beschrijven en in welke ruimte het moet.

Bij onze laatste verhuizing (toen was ik ruim 37 weken zwanger) kwamen de hulptroepen met de dozen en riepen de nummers. Ik zat op een stoel met een laptop en het exceloverzicht en riep naar welke ruimte het moest.
En toen ik de handdoeken voor het douchen zocht, kon ik in het overzicht zien welke doos ik daarvoor moest hebben
22112014 / 10042019
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 14 Aug 2019 12:28

Re: Verhuizen - tips & trucs

Ik zou ervoor zorgen dat de kasten zo snel mogelijk over zijn en in elkaar gezet worden. Dan kun je direct beginnen met inpakken en zit je niet met al die spullen in dozen. Ik weet niet of jullie iets speling hebben, maar ander zou ik er bijvoorbeeld ook al voor zorgen dat de keukenspullen al in de keuken staan enzo. Dat scheelt echt heel veel zoekwerk.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Aug 2019 13:00

Re: Verhuizen - tips & trucs

Mijn tip: probeer niet alles in één dag te doen als het niet hoeft. Wij deden het zo:
- Dag 1: Alle essentiële dingen verhuizen. Dus inhoud badkamer/toilet, keuken en alles uit de slaapkamer. Eventueel wat grote dingen uit de woonkamer (meubels). Daarna zorgen dat dat allemaal is ingeruimd/in elkaar gezet en dan kan je heerlijk slapen. Paar klapstoeltjes om op te zitten die dag.
- Dag 2: Alle overige spullen verhuizen.
- Dag 3 en verder: alles uitpakken/inruimen.

Op deze manier ben ik de afgelopen 5 jaar al 3x verhuisd en dat ging prima (met 5/6 man). Ik vind het vooral belangrijk dat het relaxt gaat, geen stress en geren. Lekker met z'n allen eten 's avonds als het klaar is.

Ik heb nooit aan nummering gedaan, gewoon alleen op de doos gezet naar welke kamer het moet. Ik zorgde er sowieso voor dat binnen een week alle dozen waren uitgeruimd en ik begon ook pas een paar dagen voor de verhuizing met inpakken :P
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Aug 2019 16:59

Re: Verhuizen - tips & trucs

@ Scandic, dan heb je waarschijnlijk weinig spullen of niet? Hier staat de zolder (onder de schuine kanten) vol met spullen en dozen en dan heb ik het niet eens over mijn grote bordspellencollectie. Die verhuizen zonder dat de dozen daarvan beschadigen lijkt mij het lastigst.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Aug 2019 18:34

Re: Verhuizen - tips & trucs

Ik weet niet wat je als weinig ziet, maar we zijn met zijn tweeën + 2 katten en we zijn allebei vrij opgeruimde types, dus veel spullen zullen we inderdaad niet hebben.

Oh en we hebben geen zolder, alleen een berging in huis, dat scheelt ook. Hoe minder ruimte, hoe minder troep :-)
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 15 Aug 2019 18:13

Re: Verhuizen - tips & trucs

Oreo schreef:Mijn ultime tip:
Geef elke doos een nummer
Maak in een excel een overzicht en zet daarin het nummer van de doos, kort de inhoud beschrijven en in welke ruimte het moet.

Een variatie hierop, die wij hebben gebruikt:
Nummer de kamers of geef ze een heel duidelijke omschrijving, hang een A4 op de deur en geef de dozen het nummer/de naam van de kamer. Verder had ik de inhoud op de doos beschreven.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem269

Bericht 15 Aug 2019 19:59

Re: Verhuizen - tips & trucs

Gewoon verhuizers inhuren die voor je inpakken en de ingepakte dozen op de juiste plek voor je zetten.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Aug 2019 15:19

Re: Verhuizen - tips & trucs

Claire**** schreef:Gewoon verhuizers inhuren die voor je inpakken en de ingepakte dozen op de juiste plek voor je zetten.


Dit :smile:

En als je mensen vraagt te helpen, geef ze dan na het verhuizen goed te eten en te drinken.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 17 Aug 2019 19:33

Re: Verhuizen - tips & trucs

Taeda schreef:
Oreo schreef:Mijn ultime tip:
Geef elke doos een nummer
Maak in een excel een overzicht en zet daarin het nummer van de doos, kort de inhoud beschrijven en in welke ruimte het moet.

Een variatie hierop, die wij hebben gebruikt:
Nummer de kamers of geef ze een heel duidelijke omschrijving, hang een A4 op de deur en geef de dozen het nummer/de naam van de kamer. Verder had ik de inhoud op de doos beschreven.


Dit hadden wij ook en raad ik anderen ook altijd aan, werkt perfect.
Op de bovenzijde van de doos waar het heen moet want dat leest makkelijk wanneer je de doos vast hebt + eventuele bijzonderheden zoals breekbaar.
Op de zijkant onder het handvat de inhoud van de doos. We hadden dozen met een schrijfvlak aan de bovenkant maar die zie je niet meer wanneer de dozen worden opgestapeld dus dat is niet handig voor de inhoud. Onder het handvat omdat je een doos dan makkelijk uit een stapel kan trekken.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Aug 2019 21:33

Re: Verhuizen - tips & trucs

Als je van jezelf weet dat je laks bent bent uitpakken zou ik alleen de ruimte erop zetten. Als je dan wat zoekt pak je ongemerkt al snel veel dozen uit.
2015 💙
<<

Anoniem269

Bericht 17 Aug 2019 21:36

Re: Verhuizen - tips & trucs

Hoeveel dozen hebben jullie? Ik heb t idee dat wij wellicht heel weinig spullen hebben. Wij zijn meestal in een dagje wel weer uitgepakt.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Aug 2019 21:01

Re: Verhuizen - tips & trucs

Claire**** schreef:Hoeveel dozen hebben jullie? Ik heb t idee dat wij wellicht heel weinig spullen hebben. Wij zijn meestal in een dagje wel weer uitgepakt.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Mijn vriend dacht met 10 dozen klaar te zijn hahaha. Wij hebben beiden alleen al veel boeken.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers