Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eigen baan als vacature tegenkomen

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 31 Jul 2019 21:05

Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik ben zojuist mijn eigen baan tegen gekomen als vacature... Nu weet ik zelf ook wel dat ik daar niet op mijn plek zit. De klik is er wederzijds niet, ik kan niet aan de gestelde eisen voldoen en kan mij ook niet vinden in deze eisen.
Elke dag opnieuw doe ik mijn best er het beste van te maken, ik maak extra uren, werk thuis, maar het komt er gewoon niet uit zoals het zou moeten.
De laatste twee weken gaat het iets beter, maar daarvoor trok ik het echt niet meer. Was de hele dag misselijk met het gevoel ieder moment over te moeten geven, heel veel hoofdpijn (dit heb ik nog steeds), ieder moment in huilen uit kunnen barsten, zelfs in tranen tegenover mijn baas gezeten.
Inmiddels is er zo veel tegen mij gezegd daar dat ik me lamgeslagen voel. Mails moeten eerst door een collega worden goedgekeurd, ik heb zo'n beetje wekelijks een meeting waarin er wordt verteld wat ik allemaal niet goed doe en ik heb het gevoel dat er op elke slak zout wordt gelegd. Zo heb ik deze week een meeting gehad, nadat deze was afgelopen heb ik de spullen opgeruimd, een pakket verstuurd en iets met een collega overlegd. Twee uur na deze meeting heb ik een samenvatting ter goedkeuring opgestuurd waarvan de reactie van collega 1 was dat de samenvatting prima was, maar dat voortaan echt direct na de meeting moest. Collega 2 heeft de mail herschreven omdat ze het toch niet goed genoeg vond.
Ik weet inmiddels gewoon niet meer waar ik wel en niet goed aan doe... Als ik A kies had het B moeten zijn, maar als ik de volgende keer voor B kies had het A of zelfs C moeten zijn.
Ik herken dit niet, mezelf ook niet. Bij eerdere banen ging het altijd prima, waren ze blij met mij en werd mijn inzet gewaardeerd. En nu, het lijkt wel alsof ik niks goed kan doen, ze geven me het gevoel dat ik er een potje van maak en dat ik het expres doe (wat natuurlijk absoluut niet het geval is).
Dus ik kan eigenlijk niet heel verbaasd zijn dat ik deze vacature nu open zie staan, maar leuk is het natuurlijk niet. Ik weet alleen niet zo goed wat te doen, baas confronteren? Het laten en doorploeteren? Ziek melden?

Sorry voor het lange 'lief dagboek' verhaal, maar misschien heeft iemand tips, of ook zoiets meegemaakt?
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jul 2019 21:21

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Jee, dat klinkt heel naar en onzekermakend. Ik weet niet of je het durft, maar ik zou mijn baas confronteren. En daarnaast zou ik nu, direct, allerlei vacatures bekijken en een nieuwe baan zoeken, want je moet echt uit deze situatie weg, lijkt me!
<<

Anoniem270

Bericht 31 Jul 2019 21:22

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Alsof ik mijn eigen verhaal lees.
Inmiddels gaat het bij mij iets beter doordat ik het gesprek ben aangegaan maar nog steeds heb ik het gevoel weinig goed te kunnen doen en moet ook alles nagelezen worden.
Volgens mij gaan ze bij jou nog een stapje verder. Super kinderachtig!

Niet zo netjes dat ze zonder dat jij het weet deze vacature hebben open gezet. Je zou een opmerking kunnen maken van he, krijgen we een nieuwe collega erbij of iets van die strekking.

Wat voor contract heb je?
Als je wil mag je mij pb-en
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 31 Jul 2019 21:23

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Oh, dat is naar!

Ik zou denk ik de confrontatie aangaan en bij je leidinggevende aangeven dat je de vacature hebt gezien en graag hoort hoe en wat.

Sterkte gewenst, lijkt me erg pittig om op die manier elke dag naar het werk te moeten.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 31 Jul 2019 21:26

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik heb een contract voor bepaalde tijd, deze loopt nog een paar maanden. En de afgelopen tijd ben ik inderdaad al alle vacatures in de gaten aan het houden en heb ik op een aantal gesolliciteerd, maar tot op heden nog geen uitnodiging voor een gesprek mogen ontvangen helaas.
Vervelend dat je echt herkend Scott, maar wel fijn dat het inmiddels iets beter gaat!
Misschien stuur ik je binnenkort inderdaad een pm, eerst even een beetje laten bezinken...
<<

Anoniem269

Bericht 31 Jul 2019 21:28

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Dat klinkt als een hele nare situatie. Ik heb ook een keer een baan gehad waar ik niet goed tot m'n recht kwam. Het probleem is dat je van de regen in de drup belandt. Dat merk je nu ook al. Je kan 't niet meer goed doen en wordt alleen meer onzekerder waardoor je alles gaat overdenken en daardoor juist weer fouten maakt.
De enige oplossing is daar weggaan. Gezien de vacature lijkt me dat er een regeling te treffen is. Van beide kanten klikt het niet, wellicht kun je op deze manier recht op uitkering behouden en vertrekken.
Dan kun je rustig op zoek naar een leuke baan waar je positieve energie van krijgt. Het is gewoon een mismatch, je moet het jezelf niet teveel aan rekenen. Maar vooral ook niet te lang daar blijven zitten!
<<

Anoniem309

Bericht 31 Jul 2019 21:56

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik heb zoiets ook eens meegemaakt, hoewel het in mijn geval ook een iets persoonlijkere situatie was. Ik weet dat het behoorlijk klote voelt als je er op die manier achter komt dat ze van je af willen. Maar zo te lezen ben jij daar ook helemaal niet op je plek daar. Ik denk dat, zoals Claire als zei, je het best in gesprek kan gaan om te kijken of er een regeling te treffen valt. Zoveel negativiteit is niet goed en maakt je alleen maar onzekerder. Dus hoe sneller je daar weg bent, hoe sneller je van deze nare ervaringen kan opkrabbelen en weer iets nieuws kan proberen te vinden. Wel goed dat je al op zoek bent naar iets anders.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 01 Aug 2019 02:17

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Wat een rotsituatie Prosecco! Ik kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij Claire. Je kunt je afvragen wat het voor jou toevoegt om je bepaalde tijd nog uit te zingen, want zo te lezen reageer je erg op de stress die je ervan ervaart en helpt het je zelfvertrouwen absoluut niet. Ik denk dat je moet willen voorkomen dat je door dit werk overspannen of met een burn-out thuis komt te zitten. Een confrontatie met je werkgever is misschien een groot woord, maar ik zou zeker proberen een open gesprek met ze aan te gaan. En dus hopelijk tot een wederzijdse ontbinding van het contract te komen. Laat je hierin bijstaan door rechtsbijstand. Ik hoop dat je eruit komt. Sterkte ermee in ieder geval.
L2014 & H2017
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 01 Aug 2019 09:52

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ook ik heb zoiets meegemaakt al stond de vacature niet op een site. Bij had het accountantskantoor waar ik werkte geen planning. Na zo'n 8 maanden liep ik zoveel uit mijn werk dat ik duimen zat te draaien. Dit uiteraard aangegeven en ze zeiden dat ik vakliteratuur kon gaan lezen (8 uur lang per dag, erg saai). Na dat een paar weken te hebben gedaan ben ik boos naar de directeur gestapt en heb ik gezegd dat dit het eerste kantoor is dat ik ken dat zonder een planning werkt en dat ik nu een oplossing eis want ik blijf niet tot einde contract lezen. Gevolg was dat ik betaald (op hun kosten) thuis mocht gaan zitten tot einde contractdatum. Uiteraard heb ik dat op papier laten zetten zodat ik ze mij niet konden pakken op werkweigering en ik wel recht zou hebben op ww na contractdatum.

Kom voor jezelf op en probeer ook zoiets te regelen.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 01 Aug 2019 09:57

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik weet niet hoe lang je er werkt, je zou kunnen gaan voor een vaststellingsovereenkomst of hen vragen jou te ontslaan. Super vervelend dit voor je en het wordt er niet gezelliger op. Ik zou echt het gesprek aan gaan met je baas hierover.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Aug 2019 12:22

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ah bah. Wat een nare mensen ook. Klinkt alsof je daar ook echt super onzeker wordt, en dat lijkt me op de lange termijn ook geen oplossing. Ik zou kijken wat er mogelijk is. Pak je laatste restje zelfvertrouwen bij elkaar, stap op de manager af en confronteer hem hiermee. Liefst met een plan wat je voorstel is. Dat je in gezamenlijk overleg tot een einde van je contract wil komen, met behoud van je uitkering.

Bah. Word er naar van als ik het zo lees. Snap dat dit je niet zomaar in de koude kleren gaat zitten!
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 01 Aug 2019 12:39

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik zou inderdaad een voorstel vragen voor een vaststellingsovereenkomst. Heb je een rechtsbijstandsverekering, of ben je lid van een vakbond? In die twee gevallen zou ik er eens met een jurist over praten. Dit is niet netjes, zoals dat gaat. Krijg je een concreet plan van aanpak hoe je wel zou kunnen voldoen aan hun eisen, want ze mogen je niet zomaar laten dobberen.
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 01 Aug 2019 12:49

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Oh bah dit heb ik ook eens gehad. Bij dat bedrijf ben ik toen via het uitzendbureau terecht gekomen nadat ik door een faillissement werkloos was geworden.

Ik was daar aangenomen ter vervanging van een zwangerschapsverlof en als ik een paar maanden fulltime wilde werken mocht ik daarna de uren verdelen met degene die met verlof was. Ik haalde mijn spullen van de printer en daar lagen notulen van een vergadering ‘zodra X. Terug is van verlof stoppen we met Pluis’. Toen ik dat las was ik zo boos dat ik naar huis ben gegaan waarop de directeur belde dat dat plannen van de bedrijfsleider waren maar hij het er niet mee eens was. Toen de directeur twee weken later ziek thuis was kreeg ik op woensdag te horen dat er die dag eigenlijk iemand zou beginnen voor mijn functie maar dat die gene ziek was en die mocht ik de volgende dag inwerken, vrijdag mocht ik thuisblijven en m’n uren schrijven. Ze hadden voor de volgende dag gebak en een bloemetje besteld om het ‘in stijl’ af te sluiten. Ik heb ze direct de hand geschud en verteld dat het 10.30 was en Pluis per direct stopt met uren schrijven en verteld dat ze het morgen mogen vieren met gebak en dat ie die bloemen in een gaatje mocht stoppen waar het zonnetje niet schijnt omdat ik de manier waarop alles was gegaan niet echt ‘in stijl’ vond.

Ik zat daar ook totaal niet op m’n plek en het bleek maanden later niet eens aan mijn kwaliteiten te liggen maar aan een bedrijfsleider die dingen achterover drukte en mijn ijverigheid om de voorraad kloppend te krijgen zijn praktijken aan het licht hebben gebracht. Ik heb daar best wel een tijdje last van gehad tot ik dus maanden later van een oud collega hoorde dat het achteraf dus niet aan mij lag.
<<

Anoniem282

Bericht 01 Aug 2019 13:35

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Wat naar voor je, Prosecco. Ik zou hetzelfde adviseren als kerel.

Ben er zelf ook eens uitgegaan met een vaststellingsovereenkomst en dat ging aanvankelijk niet van harte, maar mijn advocaat bleef erop aansturen, omdat ik uit principe er anders een zaak van had gemaakt. Toen was de werkgever overstag en hebben ze getekend. Soms zit je ergens gewoon echt niet op je plek. Mijn leidinggevende had heel vaak iets op mijn stukken aan te merken en liep weg met de stukken van mijn rechtstreekse collega (zelfde functie). Om te testen of het nou echt aan mijn zogenaamd belabberde schrijfstijl lag, of dat de klik er gewoon niet was wilde ik testen. Ik heb een stuk voor mijn geliefde collega geschreven en met haar naam ondertekend en vice versa. En toen viel mijn leidinggevende door de mand, want het stuk waarvan ze dacht dat door de geliefde collega was geschreven, was ze heel blij mee en het stuk dat die goede collega onder mijn naam had geschreven had ze van alles op aan te merken. Achteraf gezien nog steeds voor mij een boost voor mijn zelfvertrouwen toen ik haar hierop wees. De uitdrukking op haar gezicht vergeet ik niet meer.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 01 Aug 2019 14:55

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Wat een toxische situatie. Ik zou proberen te zorgen dat je daar zo snel mogelijk weg bent. Dit is niet gezond
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 01 Aug 2019 19:34

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Wat een lieve reacties allemaal, dank jullie wel!

En ondanks dat ik het niemand gun, ben ik toch blij dat jullie je ervaringen delen. Het maakt dat ik me wat minder dom en alleen voel.

Ik weet dat is daar zo snel mogelijk weg moet, maar jammer genoeg is het in de zomervakantie niet de beste periode om te solliciteren. Er zijn weinig vacatures momenteel.

Vandaag ook even met de rechtsbijstand gebeld en zij adviseren om gewoon te blijven werken alsof er niks aan de hand is en het af te wachten, (en ondertussen iets anders zoeken). Zodra er vanuit het werk begonnen wordt over contract beëindiging kan ik het naar hun doorzetten en zorgen zij er voor dat het goed opgelost wordt. Wel fijn om te weten.
Ik denk dat ik het op m'n werk wel op tafel leg, al is het alleen maar om te kijken wat de reactie is en er vervolgens gebeurd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Aug 2019 20:04

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Misschien helpt het jou ook. Je weet al dat het tijdelijk is, dus kan je ook je eigen mindset erop aanpassen. Zie het als een soort zomerbaantje, geen druk meer. Je doet je best, je krijgt geld, thats it. (Niet dat ik nu propageer dat mensen er met de pet naar gooien met zomerbaantjes maar het is toch anders;)). Je weet toch al dat je weggaat; dus erger kan het niet worden!
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 04 Aug 2019 20:21

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

@Pluis, dat vind ik ook echt onprofessioneel!

Ik werd een keer opgewacht door 2 leidinggevende toen ik terug kwam van pauze.
HR had mij namelijk een mail gestuurd dat mn contract niet werd verlengd (toen die mail verstuurd werd was ik dus met pauze) en leidinggevenden wilden dat nog voor zijn ofzo. Ik was zoo boos en verdrietig, vooral ook omdat ze hadden gewacht met het nieuws na de jaarafsluiting(wat dus altijd super drukke periode is) zodat ik nog gemotiveerd zou zijn.

Maar weetje, het zegt niks over jou, dat je geen goede werknemer bent. Het is gewoon een mismatch, je bent waarschijnlijk gewoon echt een top werknemer, alleen past dit bedrijf niet bij jou en kom je beter tot je recht ergens anders.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 06 Aug 2019 18:05

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Hoe gaat het nu Prosecco? Ben je het gesprek aangegaan?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Aug 2019 05:59

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met Prosecco!
L2014 & H2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 07 Aug 2019 19:11

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Ik had een update met meer info willen geven, maar ik heb m'n baas nog steeds niet gesproken dus ik weet nog steeds niks. Zodra ik wat weet zal ik weer updaten!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 17 Sep 2019 20:24

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Hee Prosecco, hoe hangt de vlag er nu bij? Ik hoop dat het goed gaat.
L2014 & H2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Sep 2019 06:39

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Wat zal ik er over zeggen? Het is leefbaar. Ik ga geen discussies aan, maar knik braaf "ja" en "amen". Als ik toch iets durf aan te stippen wat niet kan of anders ligt dan gewenst zegt m'n baas: "ik wil het niet horen, regel het".
De vacature zou voor een assistent zijn, want die hadden we toch nodig? Maar ondertussen hoor ik er niks over. Daarnaast wordt ik ook buiten heel veel werkgerelateerde topics gehouden. Ik weet niet hoe het zich precies gaat ontwikkelen, let's see...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Sep 2019 10:01

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Wat een rotsituatie! Ben je ondertussen wel aan het solliciteren?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Sep 2019 10:22

Re: Eigen baan als vacature tegenkomen

Caro schreef:Wat een rotsituatie! Ben je ondertussen wel aan het solliciteren?


Ja zeker! Maar het loopt nog niet echt storm met vacatures. Maar goed, ik heb er maar 1 nodig als ik geluk heb ;-)
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers