Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op welke leeftijd koffie?

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 01 Aug 2019 14:23

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik mocht thuis cola vanaf de middelbare school 1x in de week in het weekend. Daarvoor vond ik het ook niet lekker maar heb ik het wel eens geprobeerd bij m'n opa en oma. Ik denk dat ik zoiets zelf ook wel goed vind.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 01 Aug 2019 14:30

Re: Op welke leeftijd koffie?

Caro schreef:En wanneer laten jullie het toe dat kinderen cola drinken? En dan geen kindercola, of cola light maar gewoon échte cola?

Mijn dochter vraagt nu altijd al of ze een slokje mag. Heb ik geen probleem mee, als het bij een slokje blijft. Maar ik drink zero. Man drinkt gewone cola en daar mag ze nooit een slokje van.

Ik denk dat het nog jaren gaat duren voor dochter dat mag. In principe mag en drinkt ze nu alleen nog water, dus de overstap naar limonadesiroop oid zou ik al lastig vinden. En zeker met gezoete frisdranken zou ik moeite hebben.
Ze vindt water overigens heerlijk ('Hmm lekker water') dus ik hoop daar ze daar voorlopig voor voorkeur aan blijft geven.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 01 Aug 2019 14:56

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik vind de middelbare school wel een mooi moment.
Zwarte thee wordt hier trouwens bijna niet gedronken. Voornamelijk groene thee (of andere kruidenthee) en munt thee. Dus thee drinken is hier geen probleem.

Cola krijgt S nog niet. Ook geen slokje. Kindercola vind ik nog niet nodig. Andere frisdranken hebben we wat minder moeite mee, dus hij krijgt wel eens wat icetea of
fanta ofzo. Spa rood vind ik dan weer geen probleem, daar doe je onze zoon echt een groot plezier mee :)
22112014 / 10042019
<<

Anoniem308

Bericht 01 Aug 2019 15:08

Re: Op welke leeftijd koffie?

En cafeine vrije koffie? Beetje zelfde idee als 0% alcohol? Of toch anders?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Aug 2019 15:09

Re: Op welke leeftijd koffie?

Cola krijgen ze hier wel af en toe. Maar ik heb het nooit in huis normaal gesproken, als ik het drink is het als we uit eten gaan en dan willen ze soms een slokje. Met een verjaardag haal ik het vaak wel in huis en dan mogen ze ook wel een glaasje als ze erom vragen. Maar dat is dus sporadisch aangezien we maar met z'n drieën zijn en dus 3 verjaardagen vieren hier thuis. Ik heb naast cola ook nagenoeg nooit andere priklimonade in huis dus dat is hier verder ook niet echt een issue. Kindercola hebben ze inmiddels ook een enkel keertje op, dan mochten ze een flesje of pakje drinken kiezen in de supermarkt en dat hebben ze wel eens gekozen. Ze lusten volgens mij wel veel dingen en als ik altijd sinas of cola oid zou halen dan zouden ze er denk ik ook wel vaker om vragen. Maar dat doe ik dus niet en ze drinken meestal melk, water, sap, taksi of siroop.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 01 Aug 2019 15:11

Re: Op welke leeftijd koffie?

Koffie mag wanneer ze er serieus om vragen. Cola mag de oudste nu proeven maar durft hij niet. Vanaf 10 jaar af en toe een glaasje. Jongste lust alles en wil alles dus die krijgt het vast eerder.
R. 2013
D. 2016
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 01 Aug 2019 16:42

Re: Op welke leeftijd koffie?

Koffie vanaf 15/16 denk ik
Cola vanaf 13 ofzo op een feestje en dan een glaasje.

Wij waren laatst zwemmen was er een gezin met twee hele jonge kinderen. De jongste ern maand of 6/7.
Ze hadden 2, 2 liter flessen cola bij en ze goten zo het flesje van die jongste vol met cola en die dronk het op.
En Wij hadden echt zoiets van wtf. Kind kon nog niet eens zelf de fles vasthouden.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Pitty

Bericht 01 Aug 2019 20:01

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik heb cola alleen in huis voor verjaardagen, maar als ze dat willen, dan mag dat hoor. Nu op vakantie bestelt de oudste ook wel cola in een restaurant, de anderen houden niet zo van prik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2019 20:08

Re: Op welke leeftijd koffie?

Off topic, maar ik volg jullie vakantie via Instagram en het ziet er zo leuk en gemoedelijk uit Pitty. Je hebt een heel leuk gezin!
Let's discover the world together.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Aug 2019 16:48

Re: Op welke leeftijd koffie?

De oudste gruwelt van koffie en cola, hij wilde het 1x proberen en daarna nooit weer.
Bij de jongste dacht ik het ook zo te proberen maar hij vindt het dus heerlijk. Hij krijgt altijd het laatste slokje koffie.
Cola drink ik bijna nooit en als ik het drink niet waar hij bij is.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Aug 2019 06:50

Re: Op welke leeftijd koffie?

Frisdrank heb ik niet over nagedacht. M’n dochter heeft weleens het laatste beetje (zeg maar ‘de btw’) platgeslagen cola light op. M’n zoon hoeft het echt niet, vraagt er ook niet naar. Gevoelsmatig vind ik 10+ vroeg genoeg voor een eigen glas frisdrank. En dan het liefst dat onze zoon 13 is en de jongste 10 haha, dan hoef ik ook niet moeilijk te doen over die wel en die niet.

M’n dochter neemt overigens ook weleens het laatste slokje zwarte thee.
L2014 & H2017
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 03 Aug 2019 08:14

Re: Op welke leeftijd koffie?

Wow Raven, wat schokkend om een baby cola te geven. Arm kind zeg!
Koffie mogen ze denk ik vanaf 15 jaar of zo, maar als ze het echt super lekker vinden mag het denk ik best wel eerder, maar dan misschien op bijzondere dagen of zo.
Cola vanaf 10 denk ik. Ik zie niet zo waarom zero eerder zou mogen. Wat is daar beter aan? Ik heb liever dat ze suiker binnenkrijgen dan aspartaam. En verder is Cola ook troep natuurlijk maar helaas wel heel erg lekkere troep.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Aug 2019 08:30

Re: Op welke leeftijd koffie?

Mijn kinderen drinken geen cola. De jongste drinkt überhaupt geen frisdrank, soms een sapje. De oudste lust het niet. Die drinkt liever sinas of cassis en dat mag hij ook. Ik haal 1 fles per week voor hem.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Aug 2019 08:50

Re: Op welke leeftijd koffie?

G krijgt overigens gewoon zwart thee.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2019 09:38

Re: Op welke leeftijd koffie?

Koffie heeft de oudste totaal geen interesse in, wel het melkschuim van de cappuccino dus dat krijgt ze af en toe in een bekertje. Ik denk dat ik ook een jaar of 15 geschikt vind daarvoor. Ik dronk zelf pas echt koffie toen ik 21 was en heel vroeg in de zorg stage moest lopen.
Cola vind ze wel interessant. Ze heeft weleens een bekertje gehad maar dan laat ze de helft staan. Het klinkt interessanter dan dat het lekker is. Ze moet wel nog wat groter zijn en dan mag ze het wat mij betreft op verjaardagen etc, ik denk rond 8/9 jaar.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 03 Aug 2019 12:09

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik zelf lust geen koffie. Mijn vriend drinkt veel koffie.
Ik heb echt geen idee wanneer je dus begint over koffie drinken of dat je het wilt proeven. Mijn dochters vragen het nu ook niet aan hun vader.

Cola hebben ze wel eens geproefd vonden ze niet lekker, prima. Ik had het ook niet goed gevonden als ze daar een hele beker van hadden gedronken. Al lijk ik daar dan wel moeilijk in want ik weet van klasgenoten dat die dat prima allemaal mogen drinken. Mijn dochters zijn 7.
:heart: :heart: 2011
<<

Pitty

Bericht 03 Aug 2019 18:50

Re: Op welke leeftijd koffie?

Marin schreef:Off topic, maar ik volg jullie vakantie via Instagram en het ziet er zo leuk en gemoedelijk uit Pitty. Je hebt een heel leuk gezin!


Bedankt, dat is lief!! Andersom was jullie reisblog net zo inspirerend. Wat knap dat je alles al zo goed hebt uitgestippeld van te voren!
<<

Anoniem307

Bericht 03 Aug 2019 21:14

Re: Op welke leeftijd koffie?

Op mijn 15e mocht ik zo nu en dan, en dan praten we over eens per maand, een kopje koffie, met veel suiker en melk, meedrinken. Ik vond het stoer, maar smerig tegelijkertijd. Koffie ben ik pas echt gaan waarderen op latere leeftijd. Voor mijn eigen kinderen zou ik dezelfde leeftijd aanhouden.
<<

Anoniem280

Bericht 05 Aug 2019 19:44

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik dronk koffie op mijn 13de.
Melk met suiker, toen ik 15 was dronk ik het zwart met suiker.
Nu drink ik het al jaren pure koffie, geen suiker meer.

Mijn kinderen mogen op hun 14de/15de zeker wel koffie leren drinken.
<<

Anoniem321

Bericht 07 Aug 2019 14:32

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik weet nog dat een van mijn broers op hele jonge leeftijd (4 jaar?) al koffie dronk. Eigenlijk was dat veel melk met een beetje koffie, maar toch.. Hij vond het heerlijk en nu is het nog een echte koffieleut.
Ik zou mijn zoon niet zo vroeg koffie voorschotelen. Ik zou daar geloof ik pas mee beginnen als hij lang en breed op het voortgezet onderwijs zit.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 09 Aug 2019 12:16

Re: Op welke leeftijd koffie?

Mijn jongens van 2,5 en 7 bietsen hier wel eens een slokje cola van ons. We hebben ook spa rood in huis, dat noemen we "witte cola" en dat is volgens de jongste fantastisch. Ze houden erg van priklimonade. Koffie vinden ze vies, geen idee wanneer ze dat zouden mogen drinken.
Wat ik stom vind is dat mijn nichtjes van 10 en 11 wel koffie drinken/ radler 0% drinken en dan ook helemaal bij het koffiedrinken/borrelen worden betrokken als ware het volwassenen. Daar vind ik ze nog echt te jong voor. Niet voor het drinken an sich, ook wel maar dat is niet mijn keuze. Het zijn nog jonge grietjes die als volwassenen benaderd worden, dat voelt gek. Ze gedragen zich ook wat asocialer dan, echt anders dan wanneer ze gewoon bij mij zijn.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Aug 2019 15:16

Re: Op welke leeftijd koffie?

Caro schreef:En wanneer laten jullie het toe dat kinderen cola drinken? En dan geen kindercola, of cola light maar gewoon échte cola?

Ik denk liever helemaal niet. Thuis drinken we alleen water/melk/thee. Mijn man soms wel een blikje cola zero. Dus het zit niet zo in het systeem, zeg maar.

Vind 7/8 wel jong hoor, poeh.

Raven, wow, echt bi-zar.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 09 Aug 2019 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Aug 2019 15:18

Re: Op welke leeftijd koffie?

Meg schreef:
Caro schreef:En wanneer laten jullie het toe dat kinderen cola drinken? En dan geen kindercola, of cola light maar gewoon échte cola?



Ik denk dat het nog jaren gaat duren voor dochter dat mag. In principe mag en drinkt ze nu alleen nog water, dus de overstap naar limonadesiroop oid zou ik al lastig vinden. En zeker met gezoete frisdranken zou ik moeite hebben.
Ze vindt water overigens heerlijk ('Hmm lekker water') dus ik hoop daar ze daar voorlopig voor voorkeur aan blijft geven.

Oh ja, zie jou reactie nu pas, maar dit!
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 09 Aug 2019 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Aug 2019 22:00

Re: Op welke leeftijd koffie?

Ik sta er ook nog steeds achter. Ik vind cola niet nodig, qua prik krijgt de jongste wel eens Spa rood thuis. Verder hebben we nooit frisdrank dus thuis is het ook geen optie. De oudste gaf nooit iets om fris, maar laatst op een terras ging ze zelf cola bestellen. Voelde ik me direct een zeikerd dat ik ‘nee’ zei maar vind het gewoon echt niet nodig.

Nu gaan ze aankomende week met mijn vriend op vakantie en heb ik wel kindercola voor ze gekocht. Mogen ze één flesje ter traktatie.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Aug 2019 23:13

Re: Op welke leeftijd koffie?

Koffie drinken ze hier niet en ik denk dat ik het vanaf 16 jaar zo af en toe wel oke zou vinden. Niet elke dag.

Cola (of andere frisdrank) drinkt mijn oudste sinds z’n 11e op feestjes, de middelste ook rond die leeftijd pas, want voorheen vond hij het niet lekker. De jongste daarentegen wel al vanaf z’n 8, tja met 2 grote broers gaat dat een stuk sneller.
Ze drinken het verder alleen bij feestje/uiteten/vakantie en zo nu en dan in het weekend. Dan haal ik 1 fles of voor alle 3 een eigen blikje.
(Oke de oudste wel meer, maar dat is een ongelofelijke snaai puber die ook z’n eigen geld verdient en dus zelf dingen koopt, gelukkig geen energiedrankjes etc. Hij vreet rustig een doos zoenen in 1 keer op met een blikje fernandes....)
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers