Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omgangsregeling kindje

<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 30 Jul 2019 21:15

Omgangsregeling kindje

Dames ik heb jullie hulp nodig.

Mijn ex en ik zijn net uit elkaar. We hebben samen een zoontje van 1 jaar en mijn ex heeft een dochter van 7.
We zitten nu te bakkeleien over de omgangsregeling.
Laat ik voorop stellen dat ik niks toe ga zeggen aan hem zonder mediator of zo.

Ik heb me wat verdiept in omgangsregelingen met een dreumes en kom tot de conclusie dat er aangeraden wordt om 1 vaste verblijfplaats te hebben voor het kindje en dat er frequent contact is met de andere ouder. En om dit dan steeds verder uit te bouwen.

De dochter van ex is er elke donderdag op vrijdag en om de week het weekend er achteraan. Hij wil de zelfde omgangsregeling. En dat snap ik, dat is ook wat ik voor ogen heb.
Maar ik weet niet of ik er goed aan doe om dit meteen zo te laten lopen of dat we dit beter op kunnen bouwen.
Hij vind dat ik zijn dochter dan contact ontneem, terwijl ze altijd welkom zijn.

Ex wil daarom nu naar advocaat omdat we er zo niet uitkomen. Maar wat doe je dan in tussenliggende periode van dat het voor de rechter komt en er een uitspraak is? Hoe doen we dat dan met zoon? Ik kan hem zijn vader niet onthouden en dat wil ik ook niet.

Wat denken jullie waar we goed aan doen? Meteen een regeling of opbouwen? En hoe dan?
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem298

Bericht 30 Jul 2019 21:27

Re: Omgangsregeling kindje

Ik heb hier niet echt verstand van en kan je hierin helaas geen advies geven, maar wilde je wel zeggen dat ik het echt heel rot vind om te lezen dat jij en je vriend uit elkaar zijn. Sterkte!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jul 2019 21:49

Re: Omgangsregeling kindje

Het allerbeste advies wat ik je kan geven is: Zorg dat er geen advocaat en al helemaal geen rechter aan te pas hoeft te komen. Dat maakt zoveel kapot.

Ik vind het een prima omgangsregeling en snap dat je ex niet met minder toe wil. Je zoontje heeft net zoveel recht op zijn vader en op deze leeftijd lijkt het me dat hij juist sneller van zijn vader zal vervreemden wanneer hij hem nog minder ziet.

Ik zou deze regeling proberen en dan kun je na een aantal weken of maanden evalueren hoe het gaat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 30 Jul 2019 22:28

Re: Omgangsregeling kindje

Lady schreef:Het allerbeste advies wat ik je kan geven is: Zorg dat er geen advocaat en al helemaal geen rechter aan te pas hoeft te komen. Dat maakt zoveel kapot.

Ik vind het een prima omgangsregeling en snap dat je ex niet met minder toe wil. Je zoontje heeft net zoveel recht op zijn vader en op deze leeftijd lijkt het me dat hij juist sneller van zijn vader zal vervreemden wanneer hij hem nog minder ziet.

Ik zou deze regeling proberen en dan kun je na een aantal weken of maanden evalueren hoe het gaat.


Ja hier ben ik het helemaal mee eens!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jul 2019 07:57

Re: Omgangsregeling kindje

Lady schreef:Het allerbeste advies wat ik je kan geven is: Zorg dat er geen advocaat en al helemaal geen rechter aan te pas hoeft te komen. Dat maakt zoveel kapot.

Ik vind het een prima omgangsregeling en snap dat je ex niet met minder toe wil. Je zoontje heeft net zoveel recht op zijn vader en op deze leeftijd lijkt het me dat hij juist sneller van zijn vader zal vervreemden wanneer hij hem nog minder ziet.

Ik zou deze regeling proberen en dan kun je na een aantal weken of maanden evalueren hoe het gaat.


Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ouders hebben inderdaad net zoveel recht. Alleen als je de onderzoeken leest en ook rekening met de hechting houd kun je beter afspreken dat hij zijn vader vaker en wat korter ziet dan gelijk overnachtingen erbij.

Omgangsregelingen voor kinderen onder de 3 kunnen ivm veilige hechting het beste opgebouwd worden. Dus vaker en dan korter dan een paar keer lang. Dit heeft niets te maken met het kind bij de ouder weg houden maar er juist voor zorgen dat ze met beide ouders een goede band op kunnen bouwen. Later bouw je dit dan uit naar de regeling die je uiteindelijk wil hebben.
2015 💙
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 31 Jul 2019 08:03

Re: Omgangsregeling kindje

In theorie zou die omgangsregeling natuurlijk kunnen, maar ik zou mijn kind niet bij een vader willen laten slapen die hem klootzak of eikel noemt als hij huilt. Het is super moeilijk om met je ex te bespreken natuurlijk en je ex klinkt niet bepaald een goede om mee te overleggen over zijn aandeel, maar je zoontje moet wel helemaal veilig zijn daar, ook op emotioneel niveau.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 31 Jul 2019 09:22

Re: Omgangsregeling kindje

Dat staat hier toch niet Olive?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jul 2019 09:24

Re: Omgangsregeling kindje

Lot schreef:Dat staat hier toch niet Olive?


Staat in het gescheiden meiden topic
2015 💙
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 31 Jul 2019 10:36

Re: Omgangsregeling kindje

Olíve schreef:In theorie zou die omgangsregeling natuurlijk kunnen, maar ik zou mijn kind niet bij een vader willen laten slapen die hem klootzak of eikel noemt als hij huilt. Het is super moeilijk om met je ex te bespreken natuurlijk en je ex klinkt niet bepaald een goede om mee te overleggen over zijn aandeel, maar je zoontje moet wel helemaal veilig zijn daar, ook op emotioneel niveau.


Daar ben ik het zelf ook mee eens alleen kan ik dat natuurlijk aan niemand hard maken. Dat is wel lastig.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1897

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 31 Jul 2019 10:56

Re: Omgangsregeling kindje

Wat een lastige situatie. Ik hoop dat het voor jullie, maar vooral voor zoon met zo min mogelijk geruzie opgelost kan worden.

Ik kan me het meest vinden in de reactie van Minx, de hechting is zo enorm belangrijk. Dat is de basis voor de relaties voor de rest van zijn leven. Daarom zou ik nu zoveel mogelijk proberen een veilige en stabiele basis voor zoon te bieden en van daaruit kijken naar wat voor zoon goed werkt. Het ene kind reageert hier nou eenmaal anders op dan een ander.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Pitty

Bericht 31 Jul 2019 11:00

Re: Omgangsregeling kindje

Ik zou even kijken wat handig is met jouw en zijn werkdagen. Van dodag op vrdag 1 nacht logeren is prima, maar ik zou dit pas over een jaar ofzo gaan uitbouwen. Wellicht dat je hem ook elke zondagmorgen kunt brengen en zondagavond weer ophalen?
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jul 2019 11:16

Re: Omgangsregeling kindje

Ik zou in belang van het kind ook nog niet zo'n omgangsregeling opstarten. Uit onderzoeken blijkt dat het voor hechting en rust echt beter is om nog op één adres te wonen. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat vader zijn kind niet ziet. Ik zou in jullie geval een mediator erbij halen. Jullie willen allebei het beste voor jullie kind. Een mediator kan het proces naar een regeling begeleiden en daarbij rekening houden met het belang van het kind (zorg ervoor dat je een mediator hebt die goed op de hoogte is van onderzoeken). Jouw ex wil vast ook het beste voor zijn kind. Daar moet je op proberen te vertrouwen. Heel veel sterkte.
<<

NerdChic

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 813

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:49

Bericht 31 Jul 2019 11:45

Re: Omgangsregeling kindje

HollyGolightly schreef:Ik zou in belang van het kind ook nog niet zo'n omgangsregeling opstarten. Uit onderzoeken blijkt dat het voor hechting en rust echt beter is om nog op één adres te wonen. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat vader zijn kind niet ziet. Ik zou in jullie geval een mediator erbij halen. Jullie willen allebei het beste voor jullie kind. Een mediator kan het proces naar een regeling begeleiden en daarbij rekening houden met het belang van het kind (zorg ervoor dat je een mediator hebt die goed op de hoogte is van onderzoeken). Jouw ex wil vast ook het beste voor zijn kind. Daar moet je op proberen te vertrouwen. Heel veel sterkte.


Hij wil vooral het beste voor zichzelf.
Hij zegt dat ik wel aan ons zoontje denk maar bijvoorbeeld niet aan zijn dochter en die heeft ook het recht om haar broer te zien.
M'n ex wil ook meteen naar rechter stappen met dit omdat we er bij mediator niet uit gaan komen.

Hebben jullie nog bronnen van die onderzoeken?

Heb er al een paar gehad van Minx, maar wil natuurlijk wel mijn zaak goed hard maken.
Don't let the fear of striking out keep you from playing the game!
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jul 2019 11:53

Re: Omgangsregeling kindje

Weet je al waar je gaat wonen? Heb je daar al zicht op? Ik zou alles stap voor stap nemen. En als jouw ex er zo instaat, zou ik er professionals bij betrekken. Je hoeft in ieder geval niet akkoord te gaan met de omgangsregeling die hij voorstelt. En als in gesprek gaan nu alleen maar leidt tot ruzie dan zou ik het gesprek even niet aangaan en meteen initiatief nemen en professionele hulp inschakelen. Zij kunnen jou hierin ook adviseren.
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jul 2019 11:56

Re: Omgangsregeling kindje

Als het voor de rechter komt dan ga je zelf je zaak niet hard maken. Dat doet een advocaat. En ik denk dat het geen zin heeft om je ex documenten of internetlinks te laten zien over hoe een omgangsregeling moet zijn. Dan maak je hem waarschijnlijk alleen maar boos. Of denk je dat hij dan wel tot inzicht komt en akkoord gaat met jouw voorstel? Als het antwoord hierop nee is, zou ik er ook niet aan beginnen, want dan leidt het alleen maar tot meer strijd en verdriet. Ik zou echt hulp en begeleiding inschakelen. En zelf niet discussie aangaan.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 31 Jul 2019 12:08

Re: Omgangsregeling kindje

Ik wil je een boek aanraden waar je misschien wat aan kunt hebben. Het heet 'een ouderschapsplan maken'. Staan allerlei onderwerpen in waar je rekening mee kunt houden bij het maken van zo'n plan, bijvoorbeeld gezondheid, financiën, maar ook de omgangsregeling. Per leeftijd staan er dan adviezen en die zijn dan ook weer onderverdeeld in de manier waarop de ouders met elkaar omgaan, van heel goed tot liever zo min mogelijk. Adviezen in het belang van het kind.

Hier was het bij zoon van toepassing en ik heb aan de adviezen uit het boekje deels wel wat gehad. Met name qua omgangsregeling omdat ik mijn zoon uiteraard niet bij zijn vader wilde weghouden, maar wel het belang van zoon en de hechting voorop wilde zetten.

Ik de praktijk kwam het er hier op neer dat hij heel in het begin zoon een paar keer per week zag en zoon daar nog niet sliep, maar dat kwam ook omdat zoon BV dronk en geen fles accepteerde en vast voedsel grote problemen gaf. Toen dat beter ging dan ging hij daar al gauw 1 nachtje per week slapen. Wij hebben het hier echt opgebouwd van een paar keer per week wat korter zien (soms hier thuis en soms met papa mee) naar om het weekend van vrijdagmiddag tot en met maandagochtend en elke week maandag na school tot dinsdagochtend. Al is zoon nu inmiddels 5 en gaat dit al een tijd zo.

Ik hoop dat jullie er zonder al teveel gedoe met eventuele advocaten of de rechter uit kunnen komen. Bij ons ging het echt niet meteen goed en vanzelf en hebben we best wat discussies gehad, maar hebben we het zelfs zonder mediator kunnen doen. Nu snap ik dat dit niet altijd haalbaar is, maar hoop wel dat jullie er op een beetje redelijke manier uit weten te komen.

Stel dat je ex echt niet aan een andere regeling wil denken zou je er ook over kunnen denken om het op zijn manier te proberen, maar dan wel een termijn af te spreken waarbinnen je kijkt of het kan werken. En een beetje water bij de wijn doen kan soms geen kwaad, maar als ik het zo lees zou ik aan de andere kant ook zeker niet zomaar alles toegeven en ook zeker opletten of jullie zoon bij je ex wel (emotioneel) veilig is.
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jul 2019 12:13

Re: Omgangsregeling kindje

Hippie schreef:Hier was het bij zoon van toepassing en ik heb aan de adviezen uit het boekje deels wel wat gehad. Met name qua omgangsregeling omdat ik mijn zoon uiteraard niet bij zijn vader wilde weghouden, maar wel het belang van zoon en de hechting voorop wilde zetten.

Ik de praktijk kwam het er hier op neer dat hij heel in het begin zoon een paar keer per week zag en zoon daar nog niet sliep, maar dat kwam ook omdat zoon BV dronk en geen fles accepteerde en vast voedsel grote problemen gaf. Toen dat beter ging dan ging hij daar al gauw 1 nachtje per week slapen. Wij hebben het hier echt opgebouwd van een paar keer per week wat korter zien (soms hier thuis en soms met papa mee) naar om het weekend van vrijdagmiddag tot en met maandagochtend en elke week maandag na school tot dinsdagochtend. Al is zoon nu inmiddels 5 en gaat dit al een tijd zo.



Dit vind ik een mooie regeling. Maar dan moet ex daar wel mee akkoord gaan. Misschien kan je hem dat boek geven. Al denk ik dat hij, zoals je hem nu omschrijft, niet bereid is om hiermee akkoord te gaan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jul 2019 12:16

Re: Omgangsregeling kindje

Ik zou dus echt afraden om het dan maar op zijn manier te doen. Wij waren net te vroeg met het voor het eerst slapen bij mijn ex, wat een drama’s hebben we daar van gehad. Ex vond dat het goed ging, ik kreeg een compleet onherkenbaar kind terug dat weken van slag is geweest. Met veel pijn en moeite heb ik het toen nog 2 maanden kunnen rekken voor we het weer opnieuw gingen proberen onder hele strikte voorwaardes. En in zulke situaties sta je lijnrecht tegenover elkaar. Daar gaat het toch ging het toch goed, ja daar ging het goed maar ik kreeg vervolgens alle shit over me heen.
2015 💙
<<

Anoniem270

Bericht 31 Jul 2019 12:34

Re: Omgangsregeling kindje

Ik sluit mij ook aan bij Minx en HG qua omgangsregeling en heeft de mediator die wij hadden ook geadviseerd. Als je meteen naar de rechter gaat zal die je eerst naar een mediator sturen om het op te lossen. Ik zou echt zo snel mogelijk contact opnemen met een mediator die kan jullie beide ook meer over de omgangsregeling vertellen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2019 12:35

Re: Omgangsregeling kindje

Maar even los van de vraag van TO ben ik dan zo benieuwd waarom moeders altijd lijken te denken meer recht te hebben op het hoofdverblijf, kijkend naar de hechting. Dan zou je net zo goed kunnen kiezen voor het hoofdverblijf bij de vader en dan een opbouwende omgangsregeling voor de moeder.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jul 2019 12:39

Re: Omgangsregeling kindje

Lady schreef:Maar even los van de vraag van TO ben ik dan zo benieuwd waarom moeders altijd lijken te denken meer recht te hebben op het hoofdverblijf, kijkend naar de hechting. Dan zou je net zo goed kunnen kiezen voor het hoofdverblijf bij de vader en dan een opbouwende omgangsregeling voor de moeder.


Ik geloof niet dat iemand dat zegt. In de omschrijving van TO van haar ex (in het andere topic), kan ik me voorstellen waarom zij denkt dat het beter is als zij het hoofdverblijf is. In mijn geval had mijn ex geen eigen woning en was ik al de enige hoofdverzorger. Maar het zou ook zomaar anders kunnen zijn. Er zullen ook vast situaties zijn waarin het wenselijk is dat vader hoofdverblijf is.

Edit en tijd doet veel. Ik heb nu erg goed contact met de vader van mijn kinderen. Maar wij hebben ook veel pijnlijke gesprekken gehad. Ook bij een mediator en een coach.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 31 Jul 2019 12:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 31 Jul 2019 12:43

Re: Omgangsregeling kindje

HollyGolightly schreef:
Lady schreef:Maar even los van de vraag van TO ben ik dan zo benieuwd waarom moeders altijd lijken te denken meer recht te hebben op het hoofdverblijf, kijkend naar de hechting. Dan zou je net zo goed kunnen kiezen voor het hoofdverblijf bij de vader en dan een opbouwende omgangsregeling voor de moeder.


Ik geloof niet dat iemand dat zegt. In de omschrijving van TO van haar ex (in het andere topic), kan ik me voorstellen waarom zij denkt dat het beter is als zij het hoofdverblijf is. In mijn geval had mijn ex geen eigen woning en was ik al de enige hoofdverzorger. Maar het zou ook zomaar anders kunnen zijn. Er zullen ook vast situaties zijn waarin het wenselijk is dat vader hoofdverblijf is.


Toch is in gewone gevallen de moeder de primaire hechtingspersoon. Door 9 maanden dragen en eventueel borstvoeding, voelen baby's zich meer verbonden met de moeder.
<<

Anoniem326

Bericht 31 Jul 2019 12:47

Re: Omgangsregeling kindje

Joey schreef:
HollyGolightly schreef:
Lady schreef:Maar even los van de vraag van TO ben ik dan zo benieuwd waarom moeders altijd lijken te denken meer recht te hebben op het hoofdverblijf, kijkend naar de hechting. Dan zou je net zo goed kunnen kiezen voor het hoofdverblijf bij de vader en dan een opbouwende omgangsregeling voor de moeder.


Ik geloof niet dat iemand dat zegt. In de omschrijving van TO van haar ex (in het andere topic), kan ik me voorstellen waarom zij denkt dat het beter is als zij het hoofdverblijf is. In mijn geval had mijn ex geen eigen woning en was ik al de enige hoofdverzorger. Maar het zou ook zomaar anders kunnen zijn. Er zullen ook vast situaties zijn waarin het wenselijk is dat vader hoofdverblijf is.


Toch is in gewone gevallen de moeder de primaire hechtingspersoon. Door 9 maanden dragen en eventueel borstvoeding, voelen baby's zich meer verbonden met de moeder.


Ja dat denk ik ook.
<<

Anoniem270

Bericht 31 Jul 2019 13:06

Re: Omgangsregeling kindje

HollyGolightly schreef:
Joey schreef:
HollyGolightly schreef:
Ik geloof niet dat iemand dat zegt. In de omschrijving van TO van haar ex (in het andere topic), kan ik me voorstellen waarom zij denkt dat het beter is als zij het hoofdverblijf is. In mijn geval had mijn ex geen eigen woning en was ik al de enige hoofdverzorger. Maar het zou ook zomaar anders kunnen zijn. Er zullen ook vast situaties zijn waarin het wenselijk is dat vader hoofdverblijf is.


Toch is in gewone gevallen de moeder de primaire hechtingspersoon. Door 9 maanden dragen en eventueel borstvoeding, voelen baby's zich meer verbonden met de moeder.


Dit inderdaad.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 31 Jul 2019 13:43

Re: Omgangsregeling kindje

Ik zou er geloof ik ook voor kiezen om de omgangsregeling geleidelijk uit te bouwen maar voor eerst wat kortere periodes te doen (Ik snap de wens van je ex maar heb jouw verhaal in het andere topic ook gelezen).
Misschien kun je eerst kiezen voor een weekenddag in de 2 weken en bijvoorbeeld samen met zijn andere dochter eten op de donderdagavond? En dat dan uitbreiden naar een nacht erbij in het weekend etc.
Hier was zoon bijna 3 toen onze regeling startte. Hij ging toen eens in de 2 weken van zaterdagmorgen tot zondagmiddag naar zijn vader en we aten elke dinsdag met zijn drieën. Inmiddels gaat hij iets langer en ook weleens een extra dagje naar zijn vader (hij is nu ruim 7.5). Zo voelt het voor ons alle 3 goed.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers