Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hardloopschoenen

<<

Anoniem290

Bericht 30 Jul 2019 13:52

Hardloopschoenen

Welke hebben jullie? Ooit heb ik mijn schoenen laten aanmeten en kwam toen uit oo Nike lunarglide. Jaren heb ik deze opnieuw gekocht, maar de laatste versies zitten me niet meer zo goed als die van jaren geleden. Ik heb verschillende Nike modellen gehad en nu heb ik Pegasus geloof ik. Ik ben er alleen niet helemaal weg van. Asics is niet mijn merk, ik krijg er steeds blaren van, omdat de hielkappen te hard zijn.

Welke hebben jullie? En misschien tips waar ik ze kan laten aanmeten? Ik ga nu altijd naar run2day (in Eindhoven heet die tegenwoordig rønnør.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 30 Jul 2019 14:32

Re: Hardloopschoenen

Runnersworld op de Willemstraat? Die is fijn!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Jul 2019 14:32

Re: Hardloopschoenen

Ik heb nu Brooks laten aanmeten bij runnersworld
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 30 Jul 2019 17:02

Re: Hardloopschoenen

Ik heb saucony's aan laten meten bij run2day.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jul 2019 17:32

Re: Hardloopschoenen

Ik heb Asics, de gel-sanoma 3. Bevalt me super!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 30 Jul 2019 18:41

Re: Hardloopschoenen

Brooks zijn erg goed inderdaad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jul 2019 19:11

Re: Hardloopschoenen

Asics gel nimbus 20 ik heb ze ooit aan laten meten en ik had een neutrale schoen nodig. Asics zitten mij altijd goed. Ik heb toen gezocht welke schoenen geschikt waren voor een zware loper. Deze kwamen er toen uit, dus heb ik deze gekocht.
2015 💙
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Jul 2019 23:32

Re: Hardloopschoenen

Ik heb ook Saucony's, ben er erg tevreden over. Overigens ook laten aanmeten en deze waren het beste gezien mijn voeten en looppatroon.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 31 Jul 2019 07:26

Re: Hardloopschoenen

Eigenlijk heb je er niks aan om te weten op wat voor schoenen ik loop, want wat bij mij goed zit, kan een schoen zijn die niet bij jouw loopstijl of voet past.

Maar goed om toch je vraag te beantwoorden: mijn man had ook altijd Nikes en vindt ze de laatste jaren ook niet meer zo fijn.

Ik loop zelf op Brooks cadence (natural running), hoka tracer en op Newtons.

Ik zou je ook run2day, Runnersworld of tripro aanraden om ze aan te laten meten. Die laatste winkel is een stuk rijden voor je maar ze kunnen echt fantastische metingen doen en de schoenkeuze is enorm. Wel altijd ook je oude schoenen meenemen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem290

Bericht 02 Aug 2019 08:32

Re: Hardloopschoenen

Ik ben even gaan laten meten. Ben een uur binnen geweest, diverse metingen gedaan, met alle schoenen (incl mijn oude) filmpjes gemaakt. Conclusie: ik heb echt Nike nodig, die verkochten ze niet. Ik heb saucony, New balance, mizuno en Adidas gepast. Van asics wist ik al dat die mij niet lekker zitten (hielkappen te breed en te hard). Maar niks zat zo goed als mijn Nikes. Jammer!
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 02 Aug 2019 10:59

Re: Hardloopschoenen

Ik gebruik altijd hardloopschoenen voor fitness omdat ik de stevigheid heel fijn vind:) Anyway ik heb meerdere merken gehad:
- Saucony -> Echt geweldige schoenen! Alleen vond mijn hond, destijds pup, dat ook en vond het nodig om zijn tanden in de zool te zetten.. Ik heb ze nog steeds als reserve want ondanks het gaatje wat 'ie gemaakt heeft lopen ze nog wel fijn
- New Balance -> Niet fijn, veel te stug en plat, weinig demping.
- Nike Lunarglide -> Mwah, in het begin heel fijn maar ze lopen te snel uit waardoor de demping weg is. Gewone Nike sneakers vind ik fantastisch maar de sportschoenen zijn het niet voor mij..
- Asics cumulus -> Vreselijke schoen! Vrij breed en geen ventilatie (= hallo zweetvoeten) waardoor je heel snel letterlijk door de schoen glijd :laughcry:

Ik heb vorige week nieuwe gekocht: de Asics Gel Contend 5, deze lopen écht heerlijk! Zijn wat smaller dan de cumulus waardoor ze goed aansluiten en ventileren beter dus geen overdreven zweetvoeten. En zoals hier ook wordt gezegd; voor iedereen voelt een schoen anders aan, maar je bent van alle sportschoenen (Nike en Asics bijv) heel veel verschillende modellen.. Ik vond bijv. Asics cumulus vreselijk zitten/lopen maar de Gel contend 5 vind ik heerlijk.
Wat als het lukt
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Aug 2019 11:23

Re: Hardloopschoenen

@ Pannetoet, heb je bij de Asics je dan niet een te grote schoen aan laten meten. Ik heb deze ook maar wel deze om precies te zijn: ASICS Gel-Cumulus 15 en vond ze wel fijn. Er zijn volgens mij verschillen in de cumulus serie. Zijn meerdere types van. Nike en New Balance vallen voor mij sowieso af, die merken richten zich niet specifiek op hardloopschoenen. Als je bijv bij een wedstrijdje rondkijkt waar de meeste mensen op lopen dan is dat toch een Asics of Saucony, dat zegt denk ik wel genoeg lijkt mij...
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 02 Aug 2019 12:09

Re: Hardloopschoenen

@ Fred: Nee, ik had destijds eerst 37 aan maar daar kwamen mijn tenen tegen de bovenkant aan (je zag ze erdoor heen) en had ik bijna geen ruimte meer over. Maat 37,5 zat gewoon goed qua maat maar na een paar keer sporten leek het wel of ze teveel 'uit liepen' + ik kreeg er vreselijke zweetvoeten in :palm: Ik had/heb trouwens de cumulus 20..
Wat als het lukt
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Aug 2019 14:06

Re: Hardloopschoenen

@fred Nike heeft een hele serie goede hardloopschoenen hoor. Ik weet eigenlijk niet of er wel eens geteld wordt welke merken er voorbij komen. Bij een bepaalde triathlon wordt dat wel met de fietsen gedaan. Leuk om te zien vind ik altijd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Aug 2019 19:50

Re: Hardloopschoenen

Fred schreef:@ Pannetoet, heb je bij de Asics je dan niet een te grote schoen aan laten meten. Ik heb deze ook maar wel deze om precies te zijn: ASICS Gel-Cumulus 15 en vond ze wel fijn. Er zijn volgens mij verschillen in de cumulus serie. Zijn meerdere types van. Nike en New Balance vallen voor mij sowieso af, die merken richten zich niet specifiek op hardloopschoenen. Als je bijv bij een wedstrijdje rondkijkt waar de meeste mensen op lopen dan is dat toch een Asics of Saucony, dat zegt denk ik wel genoeg lijkt mij...


Maar uhm Fred zijn je schoenen ondertussen niet een keer aan vervanging toe? Geloof dat ze ondertussen bij 21 zijn. 1 paar per seizoen zijn jouw schoenen toch al 6 jaar oud.
2015 💙

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers