Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 29 Jul 2019 21:14

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Op m’n 14e mocht ik 1 fles alcohol uitzoeken en soms thuis in het weekend een glaasje drinken daarvan. Vond dat helemaal niet interessant eigenlijk. Mocht ook wel eens een Sneeuwwitje toen.
Juli 2019
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 29 Jul 2019 21:16

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Volgens mij vanaf mijn 15e ongeveer.
Mijn moeder bood het eigenlijk altijd op feestjes ed. Ze had liever dat ik dronk waar ze bij was, dan ergens anders. Had er zelf nooit behoefte aan toen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jul 2019 21:16

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Best jong allemaal!
Zou deze leeftijd voor jullie eigen kinderen hoger liggen nu de leeftijdsgrens ook omhoog is gegaan?
Let's discover the world together.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1711

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 29 Jul 2019 21:19

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Geen idee nog eigenlijk. Maar heb nu wel zoiets dat ik liever heb dat ze thuis ontdekken soms wat te drinken dan dat ze dat stiekem gaan doen.
M’n ouders waren er vrij open over en vrij in, hierdoor heb ik alcohol nooit als iets spannends gezien waar ik geheimzinnig over moest doen.
Terwijl een vriendin van mij absoluut niks mocht en dit vaak stiekem deed en ook al jong heel dronken was
Juli 2019
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Jul 2019 21:36

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Marin schreef:Best jong allemaal!
Zou deze leeftijd voor jullie eigen kinderen hoger liggen nu de leeftijdsgrens ook omhoog is gegaan?


Ik ga ze wel stimuleren om tot hun 18e niet te drinken dus bied het ook niet aan. Ik heb genoeg onderzoeken gelezen om te weten wat het doet als je het als ouders normaliseert en zelf aanbiedt. Voelt een beetje gek omdat ik zelf als puber al wel dronk (werd vanaf mijn de 4e klas, ik was toen 15, gewoon verkocht op schoolfeesten), maar toch. Ze kunnen hun hele volwassen leven nog drinken, liever pas beginnen als de hersenen wat verder ontwikkeld zijn.
Laatst gewijzigd door Teun op 29 Jul 2019 22:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Joontjuh

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:04

Bericht 29 Jul 2019 21:38

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

13 of 14, de bekende Breezer, niet ieder weekend hoor, meestal in de zomervakantie bij een avondje barbecueën of bij mijn tante op de camping.

Onze meiden mogen straks onder begeleiding, dus thuis, van ons echt wel proeven vanaf een jaar of 14/15. Meer om ze niet stomdronken of wat dan ook uit de kroeg te moeten halen. Gewoon met mate leren drinken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 29 Jul 2019 21:39

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik ben het met je eens Teun. En voor mij voelt het ook gek omdat ik ook vroeg dronk en nu nog wel drink. Maar dat wij zo opgevoed zijn (normalisatie van alcohol) betekent niet dat we het ook zo door moeten geven :).
Ik denk normalisatie van alcohol door ouders juist leidt tot hoger alcoholgebruik van de jongere.
Laatst gewijzigd door Joey op 29 Jul 2019 21:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jul 2019 21:41

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ja gek is dat he. Mijn kleine zusje is net 14 geworden. Maar die zie ik echt nog niet drinken en dat zou ik best opmerkelijk vinden als zij dat al zou doen. En toch deden we het zelf ook. Wel fijn dat dat echt is veranderd eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jul 2019 22:08

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik was ook 14,

Voor nu klinkt dat echt heel erg vroeg, maar ik denk ook dat het komt doordat we meer weten wat alcohol met een lichaam doet en de grens waarop je legaal alcohol mag kopen verschoven is van 16 naar 18.
2015 💙
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 29 Jul 2019 23:15

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

14/15 volgens mij. Zou dit nu zeker nooit doen met mijn dochter zeker omdat de ‘norm’ nu niet meer bij die leeftijd ligt hoef je dit soort discussies als ouder volgens mij minder snel te voeren bij deze leeftijd dan voorheen. In mijn tijd (jaren 90/00) was drinken op deze leeftijd een norm en gewoon, gelukkig is dat nu wel anders!
Carpe Diem
<<

Anoniem316

Bericht 30 Jul 2019 00:11

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

13/14 zoiets. Met Breezers en Safari mixdrankjes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jul 2019 00:25

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik ben wel van plan me aan die grens te houden, ja. Ik lees wel eens dat mensen het hypocriet vinden om het de jongeren van nu te verbieden terwijl onze generatie wel veel dronk, maar ik vind dat onzin, dat heet gewoon voortschrijdend inzicht.

Ik bedacht mij laatst wel dat uitgaan enorm is veranderd. Ik ging vroeger uit in een discotheek die officieel voor 18+ was, maar je kwam er met 15/16 gewoon in en dan was je enorm trots dat je was binnengekomen - terwijl ik achteraf denk dat het grootste deel van het zaterdagavondpubliek jonger was dan 18. Die aanpak was heel slim, want daardoor ging iedereen naar die disco, al was bijna iedereen scholier, het voelde niet als een jongerendisco. Tegenwoordig zou dat nooit kunnen en is de scheidingslijn tussen 18+ disco en jongerendisco veel duidelijker.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 30 Jul 2019 07:45

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Oh, dan ben ik toch wel een uitzondering. Ik was een jaar of 10-11 toen ik mijn eigen breezers mocht uitzoeken in de supermarkt. Om het weekend als ik naar mijn vader ging, kreeg ik 1 flesje voor de zaterdagavond.

Ik heb er niets aan overgehouden. Drink nu nooit meer eigenlijk.

Bij mijn moeder kreeg ik thuis geen alcohol. Was ook nooit in huis.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Jul 2019 07:53

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ooh wat jong. Geen oordeel naar je ouders want die tijd was ook echt wel iets anders, maar ik krimp toch wel een beetje ineen als ik denk aan huidige tienjarigen die zouden drinken.
Let's discover the world together.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 30 Jul 2019 09:09

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik was ook best jong. In dronk sowieso al vanaf ik denk mijn achtste shandy als ik bij mijn oma was, wel altijd 1 flesje en meer niet. Later kreeg ik thuis ook wel eens een sneeuwwitje, voornamelijk met kerst of een feestje. Vanaf halverwege de brugklas, dus toen was ik 12/13 begon ik af en toe wat te drinken. Dat was toen voornamelijk de breezers en dat breidde zich uit tot mix drankjes zoals passoa jus, bessen jus, blue curaçao 7up, safari Cola. Vanaf de kerst na mijn 14de verjaardag ging ik wekelijks uit en toen ben ik begonnen met het drinken van wijn en bier.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Jul 2019 09:15

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik was 15 toen Ik voor het eerst alcohol kreeg. Vond het toen al niet lekker en nu nog niet. Drink wel eens maar dat is meer in de zomer of eens met kerst.
2014 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11844

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 30 Jul 2019 09:24

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Wij kregen vanaf mijn 12-13de op vakantie kinderbier. 1 of 2 flesjes over de hele vakantie van 20 dagen. De rest van het naar af en toe een nipje van een drankje van mijn ouders.
Ik mocht op vakantie rond mijn 15de soms wel drinken, maar alleen onder toezicht. En ook dat werd dan wel beperkt. Met 16 konden mijn ouders er minder over zeggen omdat ik het huis uit ging.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 30 Jul 2019 09:35

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Geen idee, ik denk dat ik vanaf mijn 16e weleens een breezer of smirnoff ice dronk. Ik heb tijdens mijn tienerjaren maar weinig gedronken.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 30 Jul 2019 09:50

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik denk toen ik 14-15 was. Maar vond er niks aan. En dat heb ik nog steeds.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 30 Jul 2019 10:13

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik was 15 toen gingen we voor t eerst uit met de klas.
Zou bij mijn dochter het niet aanmoedigen maar als ze er interesse in krijgt wel proberen uit te leggen hoe en wat en mocht ze het willen proberen dan mag ze wel vanaf 16 keertje proeven in ons bijzijn.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2528

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Jul 2019 10:28

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Teun schreef:
Ik ga ze wel stimuleren om tot hun 18e niet te drinken dus bied het ook niet aan.Ik heb genoeg onderzoeken gelezen om te weten wat het doet als je het als ouders normaliseert en zelf aanbiedt.

Ja, die onderzoeken ken ik dus ook vanuit een jaartje pedagogische wetenschappen. Heel interessant dat mensen denken het goed te doen door kinderen thuis te laten proberen, maar het heeft dus een averechts effect. Net als met een beloning als een rijbewijs voor niet roken voor je achttiende. Dat werkt ook averechts.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Jul 2019 11:51

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

M'n eerste slokje alcohol was toen ik 10 was, op wintersport in Tsjechië. Dat was echt een slokje. Vanaf m'n 13e mocht ik sneeuwwitjes en vanaf m'n 15e mocht ik alles drinken en zoveel als ik wilde, alleen niet door elkaar en niet met een rietje.

Ik dronk met m'n vriendengroep, allemaal oudere jongens, elke vrijdagavond bier. Iedereen nam zelf een kratje Brand mee, 12 flesjes. En dat dronk ik ook op, echt bizar. Ook met hun naar Terschelling geweest toen ik 15 was, alleen maar drinken.

Toen ik 17 was kreeg ik shotjes ouzo thuis. Heb een keer zoveel gedronken thuis voor het stappen dat ik bij binnenkomst in de kroeg al moest overgeven.

En nog steeds krijg ik alles wat ik wil, wijn, bier, dropshot, ouzo, jagermeister.

Echt een bizarre opvoeding wat dat betreft. Ik snap ook niet dat m'n maag nooit leeggepompt moest worden ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jul 2019 11:58

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Oh gatver Ouzo heb ik ook een keer gedronken haha.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 30 Jul 2019 12:09

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Ik was 14 denk ik. Passoa Jus en Sneeuwwitje en later rond mijn 16e Smirnoff. Daarna dronk ik misschien 4x per jaar Coebergh en toen járen niks gedronken. Nu drink ik sinds 2 of 3 jaar zoete witte wijn, rode wijn, rosé of Lolita. Soms een fles op 1 avond (1 avond in de week, met een bbq of met vrienden ofzo) en soms een maand niks.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 30 Jul 2019 12:31

Re: Vanaf welke leeftijd mocht jij alcohol van je ouders?

Shandy kreeg ik al kind al als ik bij mijn vader was. Nu zit er 0.5% alcohol in maar toen 1%. Heel gek dat ik dat kreeg. Echt alcohol mocht ik vanaf mijn 16de denk ik, maar ik heb alcohol nooit lekker gevonden en heb er altijd een weerstand tegen gevoeld. Op mijn 15de had ik 2 vriendinnen die voor het uitgaan ieder 2 flessen lambrusco naar binnen klokten. Ik vond dat toen echt al super stom.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers