Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Radler 0,0% voor een 7-jarige

Een Radler 0,0 voor een 7-jarige moet kunnen

Ja
4
5%
Nee
83
95%
 
Aantal stemmen : 87
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 06 Aug 2019 14:50

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Savi schreef:Ik vind het ook tokkie staan trouwens. Valt voor mij onder dezelfde noemer als roken achter de kinderwagen en een biertje doppen in je voortuin terwijl je in je trainingsbroek op je scooter hangt.


Ah ja, exact hetzelfde inderdaad
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Aug 2019 14:52

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Voor mij valt dat wel hetzelfde straatje ja. Je gaat een kind toch ook geen alcoholvrije gin of wijn geven?
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 06 Aug 2019 14:53

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Net zoals dat je als vrouw geen alcoholvrije wijn mag gaan drinken?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Aug 2019 14:54

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Een vrouw is volwassen. Die mag dus gewoon wijn, zowel met als zonder alcohol.

Maar goed, iedereen zijn eigen ding. Ik geef alleen maar aan wat ík vind en ik vind een kind met een blikje Radler gewoon oprecht een nee. Op ieder vlak eigenlijk.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 06 Aug 2019 14:57

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Ah zo. Ik dacht dat we het ineens over volwassenen hadden aangezien Savi het had over roken achter een kinderwagen of in je voortuin een biertje doppen met je trainingsbroek half op je kont ;) Tenminste, ik ga er toch vanuit dat het in haar reactie ook niet over kinderen ging.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Aug 2019 14:58

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Zoals ik het lees, gaf Savi aan dat ze dat óók Tokkie vond. Net als een kind met een blikje/ flesje Radler. Zo las ik het.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2019 15:00

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Missmaiorana schreef:Ah zo. Ik dacht dat we het ineens over volwassenen hadden aangezien Savi het had over roken achter een kinderwagen of in je voortuin een biertje doppen met je trainingsbroek half op je kont ;) Tenminste, ik ga er toch vanuit dat het in haar reactie ook niet over kinderen ging.

Nee dat ging zeker niet over kinderen (al zal je ze er tussen hebben :laughcry: ), maar wel over tokkie gedrag.

Voor mij valt dat dus in hetzelfde straatje. Kinderen met radler 0,0%, volwassenen die roken achter de kinderwagen en het biertje doppen in de voortuin.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 06 Aug 2019 15:02

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Missmaiorana schreef:Net zoals dat je als vrouw geen alcoholvrije wijn mag gaan drinken?



Ah, ik zie nu dat ik ‘zwangere’ vergeten ben. Een zwangere vrouw dus.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2019 15:08

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Missmaiorana schreef:
Missmaiorana schreef:Net zoals dat je als vrouw geen alcoholvrije wijn mag gaan drinken?



Ah, ik zie nu dat ik ‘zwangere’ vergeten ben. Een zwangere vrouw dus.


Alcoholvrije wijn of bier of radler is voor mij gewoon de 'vervanger' van hetzelfde product waar wel alcohol in zit. Je drinkt het omdat je op dat moment geen alcohol kan/mag drinken. Bijv. omdat je zwanger bent of nog moet rijden of omdat je morgen fris wilt opstaan i.p.v. met een kater.
Het staat voor mij niet gelijk aan frisdrank. En volgens de producent (leverancier, fabriek, whatever) ook niet lijkt me, anders zou het in de supermarkten wel bij de limonade en de Spa staan.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 06 Aug 2019 16:04

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Het staat voor mij ook niet gelijk aan frisdrank, maar ook niet gelijk aan alcohol. Net zoals dat een zwangere vrouw geen wijn moet drinken, omdat dat schadelijk is voor haar kind. Zo moet een kind ook geen bier met alcohol drinken omdat dat schadelijk is voor zijn hersenen. Echter, 0,0 zegt het al. Er zit geen alcohol in. Is dus niet schadelijk.

Dan blijft over dat je daar een mening over kan hebben, maar dat ook alleen maar een mening is.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 06 Aug 2019 16:05

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Eens met Savi.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 06 Aug 2019 16:06

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Missmaiorana schreef:
Dan blijft over dat je daar een mening over kan hebben, maar dat ook alleen maar een mening is.

Dat is toch het hele punt van het topic?

Wat vind jij?
Dat is de vraag.

Ik vind het dus tokkie. En dat is inderdaad mijn mening.

Snap het niet meer zo goed geloof ik. :angel:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2019 16:10

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Savi schreef:
Missmaiorana schreef:
Missmaiorana schreef:Net zoals dat je als vrouw geen alcoholvrije wijn mag gaan drinken?



Ah, ik zie nu dat ik ‘zwangere’ vergeten ben. Een zwangere vrouw dus.


Alcoholvrije wijn of bier of radler is voor mij gewoon de 'vervanger' van hetzelfde product waar wel alcohol in zit. Je drinkt het omdat je op dat moment geen alcohol kan/mag drinken. Bijv. omdat je zwanger bent of nog moet rijden of omdat je morgen fris wilt opstaan i.p.v. met een kater.
Het staat voor mij niet gelijk aan frisdrank. En volgens de producent (leverancier, fabriek, whatever) ook niet lijkt me, anders zou het in de supermarkten wel bij de limonade en de Spa staan.


Ja dit vind ik ook. En dus daarmee zeker niet geschikt voor kinderen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 06 Aug 2019 18:33

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

En jip en janneke champagne dan? Dat vinden we allemaal heel normaal met oud en nieuw of een feest.
Maar een keer een radler 0% op een zomerbbq is dan wel fout?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2019 18:37

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Ja dat is eigenlijk wel een goed punt. Gevoelsmatig vind ik dat anders maar kan niet goed beargumenteren waarom. Misschien heeft iemand anders er nog een zinnige kijk op.

Ik denk omdat dat echt bewust als kinderproduct is gemaakt. 0.0 bier natuurlijk niet.
Let's discover the world together.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 06 Aug 2019 20:18

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Marin schreef:Ja dat is eigenlijk wel een goed punt. Gevoelsmatig vind ik dat anders maar kan niet goed beargumenteren waarom. Misschien heeft iemand anders er nog een zinnige kijk op.

Ik denk omdat dat echt bewust als kinderproduct is gemaakt. 0.0 bier natuurlijk niet.


Dat laatste denk ik ook idd. Er is bij kinderchampagne niet geprobeerd een smaak na te bootsen, misschien zit daar gevoelsmatig het verschil in.

Mijn oppaskindje (groep 8) heeft een keer heel 'stoer' met een vriendje een 0.0 radler gekocht en die vervolgens stiekem meegenomen op schoolreisje en samen met zijn partner in crime opgedronken op plaats van bestemming. De juf was zo kwaad dat zelfs zijn moeder op school moest verschijnen :laughcry:
Zijn moeder en ik hebben ons kapot gelachen en waren dankbaar dat er een ouder was die een foto van de boeven had gemaakt.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Kira

Bericht 07 Aug 2019 07:03

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Ik zou een 7jarige geen eigen flesje geven maar een slokje heb ik geen problemen mee. Mijn zoon is nu 12 en drinkt sinds deze zomer Jilzz 0.0. Hij mag ook wel een Radler maar die vindt hij niet lekker.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 07 Aug 2019 07:25

Re: Radler 0,0% voor een 7-jarige

Reva schreef:
Marin schreef:Ja dat is eigenlijk wel een goed punt. Gevoelsmatig vind ik dat anders maar kan niet goed beargumenteren waarom. Misschien heeft iemand anders er nog een zinnige kijk op.

Ik denk omdat dat echt bewust als kinderproduct is gemaakt. 0.0 bier natuurlijk niet.


Dat laatste denk ik ook idd. Er is bij kinderchampagne niet geprobeerd een smaak na te bootsen, misschien zit daar gevoelsmatig het verschil.


Voor mij zit inderdaad hierin het verschil. Het lijkt niet op champagne qua smaak en is er ook nooit voor bedoeld geweest om een BOB-versie van alcoholische champagne te zijn. Maar misschien is het wel erg krom van mijzelf, ik zou ook niet graag kinderbier of kinderwijn voor mijn kinderen kopen als dat had bestaan.
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers