Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neem jij eten mee op vakantie

<<

Anoniem304

Bericht 24 Jul 2019 13:21

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Geel schreef:Maar Italianen en Grieken gaan niet kamperen in ons land. Denk ik. Dus misschien is het wel een kampeerding. Dan zouden we dus eigenlijk moeten kijken of Duitsers en Belgen die in Italië en Frankrijk gaan kamperen/op een camping staan dit ook doen.

De Duitsers die in Nederland kamperen (of met de boot zijn) doen het iig wel. :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 24 Jul 2019 13:26

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik had het vorig jaar ook bij me toen ik voor het eerst met de kinderen ging. En dat waren ook dingne waarvan ik wist dat ze lekker vonden en niet 1-2-3 in Frankrijk te krijgen waren. Bijv hagelslag, knakworstjes en dat soort dingen. in ieder geval voor de eerste paar dagen want ik heb er altijd een hekel aan als ik aankom, ik direct als eerste naar die kak supermarkt te moeten (heb ik in Nederland ook een hekel aan hoor). Dus dan wil ik gewoon al dingen bij me hebben.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 24 Jul 2019 13:29

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik deed het nooit en vond het heel suf eerlijk gezegd maar sinds we kinderen hebben en met de auto op vakantie gaan neem ik wel wat dingen mee.

Wij kwamen ‘s avonds laat aan op de camping, geen idee hoe laat in de ochtend het winkeltje op zou gaan en mijn jongste moet echt eten als hij in de ochtend wakker wordt anders gaat hij trillen.
Dus ik had ontbijtkoek, houdbare melk en een pot chocopasta mee ( ja heel gek maar hij is dol op ontbijtkoek met chocopasta). Daarnaast wc-papier, bubbel rosé, een fles cola en een zak chips zodat mijn man en ik er de eerste avond ook goed bij zaten nadat de kinderen in bed lagen.

Ik neem geen pakjes en zakjes ed mee, dat eten we normaal thuis ook niet dus op vakantie over het algemeen ook niet. Wij hebben de afgelopen week op vakantie regelmatig met uitstapjes warm geluncht en dan ‘s avonds op de camping simpel brood, Franse kaasjes, een gebakken worstje, een keer een pannenkoek, barbecue, kant en klare pasta salade, wat meloen, aardbeien ed. We hebben de hele week dus niet echt gekookt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 24 Jul 2019 13:32

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Dee schreef:En helemaal als je in Nederland op vakantie gaat. De Jumbo op Ameland heeft exacte dezelfde producten als de Jumbo in Schubbekutteveen.

Behalve dan dat de jumbo op ameland een stuk vroeger sluit dan de jumbo thuis. Dus als we laat vertrekken nemen we wel iets mee voor de eerste avond en ochtend.
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2019 13:47

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik heb een Cypriotische vriend en toen hij in Griekenland ging studeren stuurde zijn moeder hem voortdurend Cypriotische spullen, en als hij thuis kwam stopte ze bakjes eten in zijn koffer, want ‘daar in Griekenland kun je geen fatsoenlijk eten krijgen’ :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 24 Jul 2019 13:48

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Oh ja en als zijn ouders nu naar NL komen nemen ze ook vanalles mee, denk olijfolie, sardientjes in blik, noten, etc, want hier is het eten ook niks.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 25 Jul 2019 09:31

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen altijd wel iets mee. Vooral de restjes uit de koelkast omdat dit natuurlijk bederft.
Voor in de auto drinken en wat te snoepen.

Ik ben zelf dol op hagelslag en de kinderen ook dus die neem ik zeker mee.
We gaan nu voor het eerst met de kinderen naar het buitenland, maar de afgelopen jaren hebben we in Nederland vakantie gevierd. Dan neem ik sowieso weinig mee want overal kun je de producten kopen die we in onze eigen stad ook hebben.

Ik neem wel altijd 2 of 3 rollen wc papier mee. Dan hoef ik daarvoor niet direct naar de supermarkt te rijden. Soms heb je in zo'n huisje net te weinig rollen beschikbaar.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Jul 2019 10:04

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij gingen altijd met de tent weg en dan werd de koelkast leeggegeten thuis en wat over was ging mee op vakantie. Meestal konden wij hier de eerste avond van eten omdat we dan op een doorreis camping kwamen te staan. En als er weinig in de koelkast lag dan werden er blikken soep meegenomen voor de eerste avond.

Nu ik met de tent en motor weg ben gaat er nog minder mee. Nu doe ik het ook wel luxe met uit eten gaan etc en in de avond probeer ik boodschappen te doen voor de avond en eventueel ook de ochtend. Zondag ik zo vanaf de camping kan wegrijden. Gisteren is dat niet echt gelukt. Dus ik zit nu pas ergens aan het ontbijt. Dat is weer het nadeel van met de motor op vakantie gaan. Ruimte gebrek.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem300

Bericht 25 Jul 2019 10:13

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ja schuldig.
Ik neem echt best wel wat dingen mee;
Kaas
Pannenkoekenmix
Soepen (van maggi en meestal ook bouillonblokjes en vermicelli)
Kleine pakjes hagelslag
Kleine jam
Kleine pasta en pindakaas
Als ik Weet dat we een oven hebben neem.ik vaak, voor de eerste dagen, ook wat afbak broodjes mee.

Het is overigens niet zo dat dat echt mee moet, maar vooral bij bovenstaande ben ik erg van de merken en dan wil ik t wel graag mee hebben.
Moet wel zeggen dat ik dat alleen maar meeneem als ik plek over heb.wij hebben wel de afspraak alle belangrijke dingen eerst en dan de niet belangrijke dingen zoals eten/drinken.

Edit; dit is alleen als we met de auto op vakantie gaan.
Als we met het vliegtuig gaan neem ik eigenlijk nooit iets mee (maar wij zitten dan ook altijd in een all-in resort)
Laatst gewijzigd door Anoniem300 op 25 Jul 2019 10:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 25 Jul 2019 10:28

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Hmm ligt er aan wat voor vakantie het is. Als we ver gaan naar minder hygiënische landen neem ik crackers en kippenbouillon mee want ik krijg altijd wel een keer buiknarigheid.

Op wintersport nemen we wel best wel wat boodschappen mee want ik wil gewoon geen tijd besteden aan boodschappen doen op de berg. En verder vooral dingen voor onderweg. Ik vind het ook echt super leuk om boodschappen te doen in het buitenland, marktjes, mega supermarkten, heerlijk.

Ik kan me voorstellen dat dat met kinderen anders is, dat je dan wat veilige dingen meeneemt die altijd goed zijn.
<<

Anoniem317

Bericht 25 Jul 2019 12:22

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Nee, alleen eten voor onderweg.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Jul 2019 12:37

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Maar jij bent ook een foodie Marin.

Ik denk dat het:
- tijd scheelt,
- gezeur i.v.m. kids en hun gewoontes/smaak,
- misschien ook wel geld omdat je dingen dubbel koopt/ niet zo efficiënt shopt (bijv daar peper en zout koopt).

En ik denk dat sommige mensen ook gewoon niet zo open staan voor ‘ander’ eten/andere smaken. Ik verbaas me er telkens nog over als ik het over producten heb die mensen niet kennen (en ik eet echt niet heel bijzonder). Angstig zijn nieuwe dingen te proeven of aan mij vragen hoe ze een bepaalde vrucht moeten schillen want nog nooit op. En eigenlijk elke week hetzelfde eten.
<<

mevrouw Stemband

Kletskop

Berichten: 554

Geregistreerd: 06 Sep 2013 07:19

Bericht 25 Jul 2019 15:02

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ligt eraan wat voor soort vakantie het is. Vorige week zijn we een weekje naar de camping een uurtje rijden van huis geweest. Toen heb ik mn keukenkasten leeg getrokken en een hoop dingen meegenomen. Waarom zou ik ze daar nogmaals kopen als ik het thuis al heb.
Met wintersport nemen we ook veel mee omdat het daar altijd zo super duur is.

Als we gaan vliegen neem ik naast eten en drinken voor onderweg ook koekjes en rozijnen enzo van de kleine keuken mee voor dochter. De rest koop ik daar wel.

Nu gaan we met de auto naar Oostenrijk, dan neem ik wel wat meer dingen mee. Helemaal omdat wij sinds we een kind hebben altijd een huisje met keuken nemen en ik veel zelf koop. Niet uit gierigheid, maar mijn kind is niet zo'n makkelijke eter en trekt het ook niet om elke avond uit eten te gaan. En ik vind er zelf niks aan om bijvoorbeeld in Griekenland al om half 6 te gaan eten, want dan zit je in een leeg restaurant.
Toen ze net 2 was hadden we een hotel geboekt voor 10 dagen..Zonder keuken.. het enige wat ze lustte in de restaurants was patat of spaghetti haha. En toen weigerde ze nog om komkommer ofzo te eten. Dat doe ik voorlopig dus niet meer haha. Ach, ik hou erg van uit eten gaan maar vind het ook wel wat hebben om door te buitenlandse supermarkten te struinen en daar lekkere gerechten van te koken.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 25 Jul 2019 20:38

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij gaan in Nederland op vakantie. Dus als we daar aan komen gaan we gewoon die dag naar de AH om boodschappen te doen.
Als we naar het buitenland gaan neem ik eten voor onderweg mee en broodbeleg wat zoon altijd eet. Die eet elke dag hetzelfde op brood en kan nogal in paniek raken als dat er niet is. Voor dochter, mijn man en mezelf koop ik wel wat op plaats van bestemming.
2010 2012
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 26 Jul 2019 11:35

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij nemen wel een mee, al is het maar om de 1e dag door te komen. Met een pak appelsap en een pak meel kan zoon in ieder geval veilig en allergievrij eten. Maar we nemen ook kruiden en peper/zout mee, omdat het zonde is dat nieuw te kopen om vervolgens alles in 3voud in je eigen keukenkastjes te hebben te staan. Kleine moeite dan om het mee te nemen.
Maar dingen als koemelk-/sojavrije boter en havermelk/kokosmelk/rijstemelk gaan dit jaar wel mee voor zoon, puur omdat dat bijna niet te krijgen is in het buitenland. En hij heeft het wel hard nodig. Ook gaan er 1 of 2 volkoren broden mee, voor hem en voor mijzelf. De rest kopen we wel terplekke :)

Voor zoon is het dus pure noodzaak (helaas).
22112014 / 10042019
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 26 Jul 2019 19:49

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij hebben voor N ook glutenvrije dingen meegenomen, niet zo heel veel, want we gingen naar Italië en daar is de keuze glutenvrij wel goed. Maar voor onderweg hadden we broodjes, crackers en ontbijtkoek voor hem bij.
Mijn man eet graag pindakaas en hagelslag, dus die moet ook altijd mee.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem308

Bericht 26 Jul 2019 19:58

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Oreo schreef:Wij nemen wel een mee, al is het maar om de 1e dag door te komen. Met een pak appelsap en een pak meel kan zoon in ieder geval veilig en allergievrij eten. Maar we nemen ook kruiden en peper/zout mee, omdat het zonde is dat nieuw te kopen om vervolgens alles in 3voud in je eigen keukenkastjes te hebben te staan. Kleine moeite dan om het mee te nemen.
Maar dingen als koemelk-/sojavrije boter en havermelk/kokosmelk/rijstemelk gaan dit jaar wel mee voor zoon, puur omdat dat bijna niet te krijgen is in het buitenland. En hij heeft het wel hard nodig. Ook gaan er 1 of 2 volkoren broden mee, voor hem en voor mijzelf. De rest kopen we wel terplekke :)

Voor zoon is het dus pure noodzaak (helaas).


Geheel off topic maar hoe gaat dat in het buitenland? Neem aan dat daar ook kindjes zijn met allergien. Hebben die andere soorten dieetvoeding dan?
<<

Anoniem321

Bericht 03 Aug 2019 10:49

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Als we kamperen ja dan gaat er wel een krat met etenswaren mee. Denk aan pasta, pastasaus, chips, frisdrank, aardappelpureepoeder en dat soort dingen.
Als we op de bestemming aankomen hoeven we niet perse meteen naar de supermarkt om eten te halen. Dat komt de dag daarna wel. Ik vind het prettig. Als de tent staat kunnen we lekker relaxen en hoeven we niks meer.
Maar de rest van de vakantie vind ik het juist leuk om te sneupen in de supermarkt en op markten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 03 Aug 2019 15:20

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Wij kamperen met eigen caravan en neem altijd wel dingen van thuis mee. Zoals pindakaas, hagelslag, zakje om pasta saus te maken en pasta, zout en peper, Nederlandse mayo, Knaks en limo voor dochter (drinkt slecht en lust maar 1 soort graag)

Ook zorg ik voor spullen voor de eerste avond om te eten (op de doorreis camping). De eerste dag op de echte camping halen we wat makkelijks.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem286

Bericht 03 Aug 2019 18:32

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Nee wij nemen eigenlijk niet veel mee, het enige wat we helaas altijd meenemen is roosvicee laxo, dat lust s graag en heeft ze ook nodig. En kruiden, we gebruiken veel (gebruiken geen pakjes en zakjes) dus wel handig om mee te nemen.
Bij een midweekje in nl willen we nog weleens wat eten meenemen wat anders weg gegooid moet worden maar ik neem het niet mee naar het buitenland.

Ik ben altijd wel onder de indruk van wat mensen meenemen, sommige dingen snap ik wel maar sommige echt niet bv aardappelpuree poeder of pannenkoekmix. Dan koop je toch gewoon een zak aardappels en een zak bloem en een pak melk aldaar? Dat begrijp ik dan weer echt niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Aug 2019 02:51

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Ik ben er niet perse rouwig om dat we weinig eten hebben meegenomen, maar ik had wel wat extra boodschappen bij mij willen hebben. Zoals extra vaatwastabletten, een beetje afwasmiddel, thee- en keukenhanddoeken, wat kruiden, zoetjes voor m’n thee. We hebben het nu gekocht/gehuurd, maar moeten dus wel weer wat mee terug nemen of het is verspilling. Ze hebben bij onze accommodatie geen kast waar je het voor anderen kunt achterlaten.
L2014 & H2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Aug 2019 04:31

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Toen ik dit topic eerst zag dacht ik: huh, nee waarom zou je in vredesnaam eten meenemen??
Tot ik vanmorgen tegen mijn man zei: misschien moeten we toch even peper/zout en een pot pindakaas meenemen naar Hawaii. Hij keek me net zo verbaasd aan maar ik heb nou niet echt de meest goede ervaring met Amerika en eten (en met name het suikergehalte) en aangezien zoon elke dag zo'n 3 boterhammen verorberd heb ik liever de echte pindakaas dan die vieze Amerikaanse vol met prut. Zelfde met bepaalde snackies eigenlijk. Uit eten is ongetwijfeld wel ok, maar tering duur op Maui, dus dat doen we dan eens per dag ongeveer (lunch OF avondeten).
En peper en zout vind ik zonde aan te schaffen voor 3 dagen en dan weg te gooien (camper). Mijn ouders namen vroeger in de caravan ook altijd veel eten mee naar Frankrijk. Maar goed, ik had niet verwacht hier ooit ja op te zeggen haha. Maar wel dus ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2019 06:32

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Is het nog gelukt met zijn visum Marsy?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Aug 2019 10:20

Re: Neem jij eten mee op vakantie

Dinsdag afspraak ambassade! Van interview to visum in paspoort is 10 werkdagen, wij hebben er 8.. dus hopelijk kan het 1) versneld, 2) paspoort ophalen ipv opsturen, 3) ticket omboeken man 1/2 dagen later. Ik denk niet dat ze niet goedkeuren want we hebben de bruiloftsuitnodiging, heen en terug ticket, alle accommodatie bewijzen, feit dat zoon en ik onze ESTAS wél hebben. Dus duimen maar!
Gaat het niet door, dan verplaatsen we onze tickets allemaal. Heel duur grapje maar ik wil echt niet alleen, dat voelt in dit geval niet goed. Plus: Trump kan echt de tyfus krijgen (excuse my French).
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers