Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rode wijn

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 30 Okt 2020 22:27

Re: Rode wijn

Yes! Leek me wel logisch, 2 vliegen in 1 klap! Woonruimte en geen gedoe met daten meer ?

Nou, toch een aanrader om een keer te stoppen! Als de lockdown over is kun je er heerlijk lunchen/dineren en alsnog een flesje wijn meenemen :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Okt 2020 22:31

Re: Rode wijn

Jazeker heb ik wat aan jullie antwoorden. Ik ben op wijn gebied best een leek, maar ondertussen begin het langzaam te snappen waarom ook buiten Frankrijk wijn Merlot of Pinot genoemd kan worden. Dat ligt dus aan het druivenras en de smaak die dat heeft. Een Merlot is wat fruitiger en zoeter van smaak. Ik heb er nu eentje uit Spanje (Bota real roble van 2017) open en die smaakt goed. Alleen zo'n fles binnen 3 dagen op krijgen is nog wel een uitdaging (anders is die niet meer lekker).

Ik heb geen idee welke wijn van het kloostet ik precies ga krijgen.

haha kerel en Feline.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 30 Okt 2020 22:33

Re: Rode wijn

Is zo’n vacuümpompje niet iets voor je dan? Ik heb die ook (maar gebruik m bijna nooit), een rubberen dop die icm het pompje de fles vacuüm trekt zodat hij langer houdbaar is!
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Okt 2020 08:51

Re: Rode wijn

Ik gebruik nu een aluminium dop met ringetjes van de Ikea. Werkt tot nu toe goed.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Okt 2020 08:53

Re: Rode wijn

Fred schreef:Ik gebruik nu een aluminium dop met ringetjes van de Ikea. Werkt tot nu toe goed.

Oh ik dacht dat je hierboven zei dat het een uitdaging vond om de wijn langer dan 3 dagen goed te houden. Vandaar mijn tip om wijn langer houdbaar te kunnen houden.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Okt 2020 08:58

Re: Rode wijn

Fijn dat je wat aan de antwoorden hebt Fred.
En ik hoop voor je dat je binnenkort een leuke date hebt waarbij de fles gewoon lekker op gaat. Of in elk geval waarbij je een glas inschenkt en het leuke achtergrondverhaal erbij kan vertellen.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 31 Okt 2020 09:50

Re: Rode wijn

Thanks Marin. Aan de date wordt gewerkt... haha.
Ik hoop dan uiteindelijk bijv voor degene te koken, wijntje erbij en daarna een goed bordspel met eventueel ook een wijntje erbij te spelen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Apr 2021 21:17

Re: Rode wijn

Ik heb via een collega mijn eerste doosje bewaarwijn besteld en ergens vind ik dat heel tof en ook heel spannend haha.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 20 Apr 2021 05:43

Re: Rode wijn

Wat leuk! Wat heb je besteld en hoe heb je gekozen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Apr 2021 06:38

Re: Rode wijn

Echt gekozen heb ik niet. Het gaat op mijn werk nog wel eens over eten en wijn en mijn collega besteld elk jaar en dit jaar weer dus hij vroeg of we ook mee deden. Ach ja waarom niet.

Dit specifieke jaar vind je nog niet bij Vivino maar andere jaren staan echt goed beschreven.

https://www.okhuysen.nl/wijn/item/Rserv ... informatie
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2021 07:03

Re: Rode wijn

Leuk Minx! Okhuysen is een prachtige wijnwinkel. Deze wijn heb ik denk ik wel eens tijdens een evenement bij hen geproefd, ken de naam iig wel.

En weet je waarom dit een bewaarwijn is volgens die collega?
En hoe ga je 'm bewaren?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Apr 2021 08:52

Re: Rode wijn

Oh, ik heb bij bewaarwijnen hele andere prijscategorieën in mijn hoofd, dit valt alles mee!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2021 07:59

Re: Rode wijn

Marin schreef:Leuk Minx! Okhuysen is een prachtige wijnwinkel. Deze wijn heb ik denk ik wel eens tijdens een evenement bij hen geproefd, ken de naam iig wel.

En weet je waarom dit een bewaarwijn is volgens die collega?
En hoe ga je 'm bewaren?


Advies is om hem echt nog ff in de kast te laten. Wij hebben een kelderkast daar komen ze te liggen.

Het is niet een extreme bewaarwijn maar over 5-10 jaar echt nog lekker en schijnt ook echt beter te worden de smaak.

@caulfield de prijs die ik betaald heb ligt zelfs nog lager. Het was in totaal een bestelling van meer dan 6000 flessen 🤣🤣
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2021 08:11

Re: Rode wijn

Ja de blend van Cabernet Sauvignon en Merlot kan over 't algemeen wel goed op fles rijpen. Goed dat je 'm in de kelder legt, hopelijk beetje enigszins constante temperatuur.
Mocht je een doosje van drie hebben gekocht oid zou je er eentje na een jaar of 3 a 4 kunnen openen en proeven. Ik zou zelf zo'n wijn denk ik niet nog tien jaar weg leggen. M'n gevoel zegt dat dat te lang is. Aan de andere kant, gewoon proberen. Je weet 't toch niet tot je 't proeft.

Edit haha ik las al bij Okhuysen dat de wijn dit jaar sneller gaat. Met zulke bestellingen snap ik waarom. 😅
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2021 08:24

Re: Rode wijn

Ik heb een doos van 12 haha dus kan ff vooruit. Dit is een redelijk standaard bestelling voor deze groep. Hij was nu ietsje groter dan normaal.

Mijn collega heeft laatst een fles uit 2010 gedronken en die was echt goed. Dus nog ff bewaren durf ik echt wel aan. Ik heb in dat opzicht best een toffe werkplek gaat veel over lekker eten en wijn haha
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Apr 2021 20:46

Re: Rode wijn

Oh dat is lekker veel! Dan zou ik het zelf leuk vinden om er nu eentje te proeven en over paar jaar weer. Proefnotitie van maken en dan vergelijken.

Over bewaarwijn gesproken, m'n man heeft net een McKenzie (5 liter, 6.6 keer groter dan een normale fles wijn) fles gekocht van Vino Nobile de Montepulciano. Die kan dus zéker nog even blijven liggen (flesrijping gaat goed in grote flessen, hoewel dit misschien te groot is) en kan natuurlijk pas open als we weer feestjes mogen geven. Hoop dat we het ding beetje kwijt kunnen haha.
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 22 Apr 2021 21:17

Re: Rode wijn

Wow, da's een flinke fles Marin!

Ik baal omdat we vandaag hoorden dat onze rode huiswijn niet langer leverbaar is (en hij was zo lekker, ook een Montepulciano) en dat onze eigen lievelingswijn ook niet meer verkrijgbaar is via onze vaste leverancier. Ik zag dat hij nog maar op 1 plek beschikbaar is en voor 6 euro meer per fles, dus dat vind ik zonde. We hebben nog 1 fles, dus even goed bedenken voor welke gelegenheid we die openmaken ;-) Voordeel is dat onze leverancier binnenkort langs komt voor een proeverij om een nieuwe huiswijn te kiezen, altijd leuk :ja:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Apr 2021 21:22

Re: Rode wijn

Oh wat balen Pineco.
Was het een Montepulciano (dus naar 't stadje) of Montepulciano de Abruzzo? En zoek je een Belgische leverancier of mag Nederlands ook? Als je het laatste van beide dingen zoekt, heb ik misschien nog wel een tip en mag je me pm'en.
Schonk je 'm ook voor klanten?
Hopelijk vind je gauw weer een andere lekkere!
Let's discover the world together.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 22 Apr 2021 21:34

Re: Rode wijn

Een Montepulciano d'Abruzzo, we schonken hem aan klanten inderdaad. Maar aangezien we al zo lang dicht zijn, heb ik er zelf ook af en toe een flesje van gekraakt :angel:

We willen wel trouw blijven aan onze leverancier, het is een Italiaans stel dat hier in het dorp woont. Ze gaan altijd op zoek naar Italiaanse wijnboeren met een mooi verhaal, kleine bedrijven meestal. Nadeel is dus wel dat veel wijnen niet op grote schaal geproduceerd worden en we regelmatig moeten veranderen. Ik vond het nu gewoon jammer, omdat iedereen hier echt weg van was. Maar ze hebben ons verzekerd dat ze goede vervangers voor ons in petto hebben :yes:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Apr 2021 21:35

Re: Rode wijn

Oh dat is leuk en heel logisch dat je daar bij wil blijven.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers