Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Festival en drugs

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 17 Jul 2019 20:09

Festival en drugs

Hello allemaal,

De laatste tijd ga ik steeds vaker op zaterdag naar een festival of dancefeest (trance, techno, house, edm) en nu heb ik laatst mijn eerste xtc pilletje (halfje) geprobeerd en was helemaal in de hemel toen urenlang, heb echt onwijs genoten van de muziek, de mensen, de sfeer.

Ik weet dat er een taboe op rust en de meesten hier ook geen alcohol drinken (of amper) maar wie gaat er weleens naar een festival en gebruikt dan xtc/mdma?
Ik vond het namelijk wel echt een verrijking voor de rest van het feest, intenser ofzo.
Ik voelde me de dag erna ook vele malen beter dan wanneer ik lam naar huis ga.
Wie doet dit ook weleens?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem279

Bericht 17 Jul 2019 20:21

Re: Festival en drugs

Ik ben twee ooms verloren aan drugs, beiden overleden. Voor mij geen drugs.
<<

Anoniem307

Bericht 17 Jul 2019 20:33

Re: Festival en drugs

Ik ben geen festivalpersoon, maar ik heb wel drugs-ervaring. 1 keer speed gesnoven (week ziek, niets voor mij), XTC-pil geslikt (voelde er niets bij. Behalve dan dat het me irriteerde dat ik niet normaal kon praten. Dus nooit weer) en geblowd (tot ik dacht dat mijn scooter kon vliegen. Heeft ook nooit een vervolg gehad). Ik snap dat het hoort bij het festival-leven en als je je er goed bij voelt, waarom niet? Ik nam het om de ervaring te hebben en nu weet ik wat het is en het is niets voor mij. Ook niet op een festival.
<<

Palmyra

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 17 Jul 2019 20:34

Re: Festival en drugs

Fijn dat je deze ervaring hebt. Denk dat veel mensen die met jou delen anders was er niet zo'n grote handel in en werd er niet zoveel drugsafval gedumpt.
Ik ben veel te bang voor de gevolgen als het mis gaat of dat je die ene vervuilde pil hebt. Heb tijdens mijn studententijd huisgenoten gehad die veel uitgeprobeerd hebben en ik was meestal degene die nuchter bleef om ze een beetje in de gaten te houden. Ik vond het vooral eng toen ze paddo's uitgeprobeerd hadden en gingen hallucineren.
A negative mind will never give you a positive life.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Jul 2019 20:39

Re: Festival en drugs

Ik heb dat in het verleden vrij regelmatig gedaan op festivals en vond het, net als jij, een verrijking van een festival. Je beleeft alles op een heel andere manier en zit met z’n alle op een zelfde level. Zelf vond ik mdma altijd prettiger dan een pilletje omdat dit beter te doseren is. Tegenwoordig gebruik ik nog zelden en sowieso nooit meer mdma. Ik voel me daarvan heel erg slecht de dag(en) erna en vind dat het niet waard.

Ik heb trouwens zo’n beetje alles wel geprobeerd en natuurlijk kan het fout gaan maar als je je gezonde verstand gebruikt en verder goed eet/drinkt geloof ik niet zo gauw dat het misgaat.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2019 20:42

Re: Festival en drugs

Nee dat doe ik niet. Mijn broer is verslaafd en mijn neefje is door 1x drugs in een depressie geschoten en daar nooit fatsoenlijk uitgekomen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 17 Jul 2019 20:44

Re: Festival en drugs

Ik heb er geen interesse in maar ken best veel mensen die dat wel regelmatig doen op festivals en dat inderdaad als enorm prettig ervaren.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 17 Jul 2019 21:19

Re: Festival en drugs

Nee. Ik vind drugs ook een beetje onvoorspelbaar en daardoor eng.
Laat je de drugs dan van te voren controleren?
En Toet, hoe komt het dat je je dan slecht voelt, toch een soort kater?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jul 2019 21:26

Re: Festival en drugs

Ik heb dit nooit gedaan en wil het ook nooit proberen. Ik vind het te onvoorspelbaar en eng en zeker nu ik kinderen heb (of nouja, kind nu nog haha) wil ik geen onnodig risico lopen.

♥♥
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 17 Jul 2019 21:36

Re: Festival en drugs

In het verleden heb ik regelmatig een pilletje of wat anders gebruikt. Het gaf inderdaad een ander gevoel.
Ik heb het al jaren niet meer gedaan, ik zou het ook niet meer willen. Toch had ik het niet anders willen doen, het waren leuke tijden :banaan:
Nu houd ik het bij een wijntje.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Jul 2019 22:01

Re: Festival en drugs

Ook wel eens MDMA. We hebben zelf Coke gemaakt in Colombia; de tourguide wilden dat we wisten hoe het gemaakt werd zodat mensen het hopelijk niet meer kopen. Dat heeft gewerkt, wat een rotzooi zit daar in (eigenlijk alleen maar gif en paar blaadjes), en veelal door kinderen gemaakt. MDMA is de enige uitzondering voor mij, omdat het ook jarenlang gebruikt is tégen depressies. Jammer van de verslavingsgevoeligheid want ik denk echt dat bepaalde mensen er baat bij zouden kunnen hebben mits ondersteund en begeleid.
Eens per jaar doe ik het ongeveer, op een groot festival hier. Werkt als een tiet, geen kater ervan en ook de nasleep niet. Wel alleen getest. Verder geen drugs, vind alles wat hallucinerend is heel eng.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Jul 2019 22:10

Re: Festival en drugs

Lot schreef:En Toet, hoe komt het dat je je dan slecht voelt, toch een soort kater?


Het is wel wat anders dan een kater door alcohol waarbij je vooral hoofdpijn hebt, brak bent en misschien misselijk.

Wanneer je mdma/xtc gebruikt maak je extra serotonine aan waardoor je je op dat moment energieker, opgewekter, blijer bent. Daarna is dit systeem in de war en moet de serotonine aangevuld worden waardoor je na gebruik last van depressieve klachten kunt hebben zoals somberheid, een verminderd concentratievermogen of simpelweg nergens zin in hebben. Vooral dat laatste brak mij heel erg op. In het begin had ik er nooit last van maar dat is langzaamaan steeds meer geworden totdat ik uiteindelijk een keer na een weekend festival ruim 3 weken lang gewoon nergens zij in had, uit bed komen was al een hele opgave. Vandaar dat ik er geen behoefte meer aan heb.
Daarnaast was ik er op den duur toch wel klaar mee hoor, naast bovenstaande heb ik ook helemaal geen zin meer om ‘van de kaart’ rond te lopen dus ik heb er sowieso niet echt behoefte meer aan.
Laatst gewijzigd door Toet op 17 Jul 2019 22:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 17 Jul 2019 22:13

Re: Festival en drugs

Ik vond hallucineren ook altijd eng maar ik heb vorig jaar in Thailand magic mushrooms op en ik vond het echt fantastisch! Haha! Zou het iedereen aanraden, hoe idioot dat ook klinkt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 18 Jul 2019 00:54

Re: Festival en drugs

Hoe fijn het ook klinkt, drugs zal voor mij altijd taboe blijven. Ik vind het te onvoorspelbaar. Als ik naar de ervaringen van Isles kijk, vind ik die nog mild maar niet iets wat ik mee wil maken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem277

Bericht 18 Jul 2019 05:32

Re: Festival en drugs

Elliot schreef:Ik heb dit nooit gedaan en wil het ook nooit proberen. Ik vind het te onvoorspelbaar en eng en zeker nu ik kinderen heb (of nouja, kind nu nog haha) wil ik geen onnodig risico lopen.


Dit! Ik vind drugs gewoon hartstikke eng! Je weet niet hoe je lichaam erop gaat reageren. Dus nee, niet iets wat ik zal gaan gebruiken.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jul 2019 09:41

Re: Festival en drugs

Toen ik jonger was en geen kinderen had, stond ik er wel voor open, maar heb ik het nooit geprobeerd. Nu durf ik niet meer. Ik heb veek migraine, en ben als de dood dat er een heftige aanval getriggerd wordt.
Ik drink wel alcohol en dat heeft voor mij genoeg effect om los te komen.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jul 2019 10:05

Re: Festival en drugs

Laatste keer dat ik op een festival was, heel lang geleden, was dat voor mij de reden om er klaar mee te zijn want ik was één van de weinige niet-gebruikers naar mijn idee.
Overigens heb ik er niet echt een mening over, heb veel coke-gebruikers om me heen maar ik voel totaal geen verleiding om het ook te proberen. Heb er verder weinig last van, vind dronken mensen onvoorspelbaarder.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jul 2019 10:10

Re: Festival en drugs

Exogenesis schreef: Ik heb veek migraine, en ben als de dood dat er een heftige aanval getriggerd wordt.


Dat heb ik ook maar dan met epilepsie. Sinds ik daarvoor medicijnen slik wil ik geen drugs meer doen (en natuurlijk ook omdat ik een verstandige moeder ben enzo).
Ik heb wel dingen gebruikt en heb daar verder ook niet zo'n oordeel over of zo. Hallucinerende middelen heb ik nooit geprobeerd maar bv xtc, speed, hasj en wiet wel. Cocaine lijkt me qua ervaring wel tof maar dat heb ik dan weer nooit willen doen vanwege de smerige business erachter waar ik geen schakel in wil zijn.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Jul 2019 10:13

Re: Festival en drugs

Ik heb trouwens wel wat dingetjes geprobeerd vroeger, maar nooit op festivals. Was altijd veel te bang dat het niet goed zou vallen en dan m'n hele festival naar de maan zou gaan.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Jul 2019 10:30

Re: Festival en drugs

Ik vind het ook eng en heb dan ook niet de behoefte om een pilletje te slikken. Heb vroeger een paar keer geblowd en daar is het bij gebleven. Doe mij maar alcohol. :P
❤ 7 juni 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 18 Jul 2019 10:35

Re: Festival en drugs

Ik gebruik ongeveer 1x per jaar drugs op een festival. Heel soms blow ik, ik denk ook 1x per jaar. Ik voel me van alcohol slechter dan als ik drugs gebruikt heb eigenlijk.

Ik zou nog wel een keer paddo's willen gebruiken, ik vind hallucinerende middelen wel spannend maar ik hoor er hele positieve verhalen over.
Laatst gewijzigd door Harrison op 19 Jul 2019 14:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jul 2019 10:48

Re: Festival en drugs

Ik heb dus ook nog nooit geblowd en ik zei de vorige keer dat ik dat voor m'n zwangerschap wel wilde, alleen met m'n man samen. Niet onder groepsdruk. Maar daar is het toen niet van gekomen dus misschien wil ik dat deze keer (ruim) voor een zwangerschap doen. Maar vind het toch wat spannend. Terwijl ik met alcohol geen moeite heb.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Jul 2019 10:52

Re: Festival en drugs

Ik heb nooit wat gebruikt op een festival, behalve alcohol dan. Verder wel eens geblowd en spacecake gehad en een keertje paddo's, maar zou dat allemaal nu niet meer doen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 18 Jul 2019 11:06

Re: Festival en drugs

Ik heb wel eens een paar keer geblowd maar daar werd ik niet heel anders van :palm: Ik ben wel heel benieuwd hoe het voelt maar de angst om wat er fout kan gaan is veel groter dan de nieuwsgierigheid.. en ik heb te vaak gezien dat mensen helemaal niet leuk worden van drugs (bij uitgaan&voetbalwedstrijden)
Wat als het lukt
<<

Anoniem271

Bericht 18 Jul 2019 11:30

Re: Festival en drugs

Ik heb er geen moeite mee dat mensen het gebruiken, zelf heb ik nog nooit iets geprobeerd. Ik heb zelfs nog nooit geblowd. Nooit behoefte aan gehad eigenlijk.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers