Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dreumes wil niet eten

<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 15:24

Re: Dreumes wil niet eten

Sam schreef:Ze kan toch gewoon met de pot mee eten?
En ik zou haar proberen zoveel mogelijk zelf te laten doen.


Maar ik kook dus pas om 19.00. En met de pot mee eet ze ook niks.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 15:26

Re: Dreumes wil niet eten

Marin schreef:Oh en misschien receptjes opzoeken om zelf vegaburgers te maken met lekker veel groenten erin en wat kruiden om het goed op smaak te krijgen voor haar (zonder al te veel zout)? Ik zat eraan te denken om dat ook voor O te doen. Ter inspiratie: https://www.culy.nl/inspiratie/10-x-veg ... um=organic
Ga ik zelf ook eens naar kijken!


Maar hoe doen jullie dat? 's Nachts ofzo? Ik ben echt doodop als ze om 19.30 eindelijk stil is en ik ons eten op tafel heb staan. Als ik daarna dan ook nog moet gaan koken voor de volgende dag, dan val ik echt om.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jul 2019 15:27

Re: Dreumes wil niet eten

Poppy schreef:
Marin schreef:Oh en misschien receptjes opzoeken om zelf vegaburgers te maken met lekker veel groenten erin en wat kruiden om het goed op smaak te krijgen voor haar (zonder al te veel zout)? Ik zat eraan te denken om dat ook voor O te doen. Ter inspiratie: https://www.culy.nl/inspiratie/10-x-veg ... um=organic
Ga ik zelf ook eens naar kijken!


Maar hoe doen jullie dat? 's Nachts ofzo? Ik ben echt doodop als ze om 19.30 eindelijk stil is en ik ons eten op tafel heb staan. Als ik daarna dan ook nog moet gaan koken voor de volgende dag, dan val ik echt om.


Ik doe dat van te voren maar ik ben thuis. Denk dat dat veel scheelt ja.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 15:27

Re: Dreumes wil niet eten

Sam schreef:
Marin schreef:En haar gewoon zelf laten eten van die dingen die ze lust? Dan gaat het goed toch?
Ja met veel geknoei waarschijnlijk maar dat hoort erbij. Niemand had mij verteld dat je als moeder drie keer per dag op je knieen zit om puin te ruimen onder de kinderstoel maar dat is het leven met een dreumes/peuter.


Dat doet onze hond dus altijd. Als wij op vakantie zijn en we hebben haar niet bij.. man-o-man wat een werk :face:



Haha ideaal! Onze houten vloer is in ieder geval niet meer te redden. Ik ga nu zo'n plastic vloerbeschermer bestellen (die je op kantoor onder je bureaustoel kunt leggen). Is toch iets makkelijker schoon te krijgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jul 2019 15:28

Re: Dreumes wil niet eten

Poppy schreef:
Sam schreef:Ze kan toch gewoon met de pot mee eten?
En ik zou haar proberen zoveel mogelijk zelf te laten doen.


Maar ik kook dus pas om 19.00. En met de pot mee eet ze ook niks.


Je kunt ook extra koken voor haar als jij kookt, dat in een bakje in de koelkast bewaren en dan de dag daarna geven. Dan eet zij altijd hetzelfde maar dan een dag later en hoef jij niet extra in de keuken te staan want dat doe je toch al voor jezelf. En evt nóg meer koken zodat je ook wat kan invriezen.
En bij eten wat niet handig bewaart trek je dan eentje uit de vriezer die dag.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2019 15:29

Re: Dreumes wil niet eten

G. 'morst' redelijk netjes. Alles zit in de kinderstoel en als ze er bij kan, plukt ze het er weer uit. :D
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 16 Jul 2019 15:29

Re: Dreumes wil niet eten

Poppy, ik weet niet of t een optie is. Maar kun je niet elke dag een beetje extra koken dat je dat de volgende dag voor haar opwarmt? Wellicht zit er dan straks iets bij dat ze wel eet? Is niet veel extra moeite en zo heeft ze dan toch wat anders dan een potje.

Wat Marin 1 minuut eerder dan ik ook zei dus :P
Laatst gewijzigd door Sam op 16 Jul 2019 15:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2019 15:30

Re: Dreumes wil niet eten

Marin schreef:
Poppy schreef:
Sam schreef:Ze kan toch gewoon met de pot mee eten?
En ik zou haar proberen zoveel mogelijk zelf te laten doen.


Maar ik kook dus pas om 19.00. En met de pot mee eet ze ook niks.


Je kunt ook extra koken voor haar als jij kookt, dat in een bakje in de koelkast bewaren en dan de dag daarna geven. Dan eet zij altijd hetzelfde maar dan een dag later en hoef jij niet extra in de keuken te staan want dat doe je toch al voor jezelf. En evt nóg meer koken zodat je ook wat kan invriezen.
En bij eten wat niet handig bewaart trek je dan eentje uit de vriezer die dag.

Ja dit inderdaad.
<<

Anoniem308

Bericht 16 Jul 2019 15:31

Re: Dreumes wil niet eten

Ik kook sowieso altijd op maandag voor woensdag (drukke werkdag). Wellicht kan je gewoon wekelijks dubbel koken. Heb je ook geen stress voor het eten op tafel te krijgen. Zien eten doet eten zeggen ze toch altijd.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 15:52

Re: Dreumes wil niet eten

Ja ik moet echt even gaan plannen. Wij eten nu vaak niet samen en dan eet ik echt heel simpel (een courgette de pan in en een vegaburger erbij, soms niet eens), dus ik vind dat voor haar niet voedzaam genoeg. Momenteel lijkt mijn leven echt alleen maar rennen en racen, dus ik moet daar echt even iets aan doen. Wij hebben een mini vriezertje, dus kan niet echt iets invriezen (2 halve broden, pak spinazie en een zak bevroren fruit voor mijn ontbijtshakes en dan is ie vol, geen plaats voor een grotere).

Maar even goed plannen en dan probeer ik ook wat extra te koken en te bewaren voor de volgende dag voor haar. Wij eten zelf geen aardappels, hoe lang kun je die eigenlijk bewaren (gekookt). Macaroni vond ze laatst ook lekker, maar toen mocht ik het haar nog voeren.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 16 Jul 2019 16:24

Re: Dreumes wil niet eten

Ik kook zodra ik thuiskom rond 17.45/18, en probeer op de dagen dat ik later ben te zorgen dat ik het klaar heb staan al de dag van te voren, ook heb ik altijd pasta in diepvries mochten we niet uitkomen en zoon echt al honger hebben. Lastig maar kwestie van plannen, kook ook wel eens 2 maaltijden gewoon tegelijk alvast voor dag erna als je toch bezig bent.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jul 2019 16:26

Re: Dreumes wil niet eten

Ja meal plannen is wel echt ideaal met zulke drukke dagen. Niet alleen voor haar maar ook voor jezelf als ik dat zo hoor. En dan misschien niet dingen kiezen die je in moet vriezen maar wel handig kunt gebruiken.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jul 2019 18:56

Re: Dreumes wil niet eten

Hoe ging het eten vanavond Poppy? Wilde ze een beetje eten?
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jul 2019 19:31

Re: Dreumes wil niet eten

Ik zou dan wat eerder proberen te gaan koken, en dan samen met haar dus iets later eten :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 20:57

Re: Dreumes wil niet eten

Marin schreef:Hoe ging het eten vanavond Poppy? Wilde ze een beetje eten?


Op dinsdag en donderdag eet ze op het kinderdagverblijf (potje). Ze had alles op. Bij hun doet ze het wel ;).

Daarna thuis bij ons wat pasta gegeven en wat saus en een danoontje. Met haar handjes en een lepeltje mee laten spelen en daar heeft ze ook nog wat van op. Ik heb meteen voor 2 dagen gekookt, maar 800 gram groenten (2 zakken), 1 pakje vega gehakt en 2 bolletjes mozarella en 2 blikken gezeefde tomaten blijkt voor ons niet genoeg voor 2 dagen. Dus met de hoeveelheden moet ik nog even oefenen. Mijn vriend eet nogal veel, Haha.
<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2019 20:58

Re: Dreumes wil niet eten

Zora schreef:Ik zou dan wat eerder proberen te gaan koken, en dan samen met haar dus iets later eten :)


Het lijkt erop dat dat steeds beter gaat. Maar vandaag was ze erg moe en dan staat ze alleen aan mijn been te huilen, dus dat kookt niet echt fijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Jul 2019 21:04

Re: Dreumes wil niet eten

Als ze al warm heeft gegeten op het kdv, is dan een boterham 's avonds niet voldoende als ze zo moe is?

Wel slim om direct voor twee dagen te koken!

Zijn er dagen dat je de hele dag met haar thuis bent? Misschien eens per week? Misschien kan je dan haar 's middags ook al warm laten eten als ze 's avonds te moe is.

Het zal even zoeken zijn naar wat werkt en elk kind is weer anders natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jul 2019 22:17

Re: Dreumes wil niet eten

Poppy schreef:
Zora schreef:Ik zou dan wat eerder proberen te gaan koken, en dan samen met haar dus iets later eten :)


Het lijkt erop dat dat steeds beter gaat. Maar vandaag was ze erg moe en dan staat ze alleen aan mijn been te huilen, dus dat kookt niet echt fijn.


Dat kan M ook wel doen inderdaad. Ik probeer hem nu óf af te leiden met een boekje en hem even iets te eten te geven van wat ik klaarmaak (stukje paprika ofzo) of desnoods een rijstewafel. Óf ik betrek hem bij het koken. Hij kan al heel goed dingen in bakjes doen ofzo, en dan geef ik hem iets om te roeren of iets van het ene in een ander bakje laten doen. Hij staat dan gewoon naast me op zon Ikea krukje. En dan maar zorgen dat je zelf als een razende Harrie kookt :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem290

Bericht 17 Jul 2019 08:18

Re: Dreumes wil niet eten

Marin schreef:Als ze al warm heeft gegeten op het kdv, is dan een boterham 's avonds niet voldoende als ze zo moe is?

Wel slim om direct voor twee dagen te koken!

Zijn er dagen dat je de hele dag met haar thuis bent? Misschien eens per week? Misschien kan je dan haar 's middags ook al warm laten eten als ze 's avonds te moe is.

Het zal even zoeken zijn naar wat werkt en elk kind is weer anders natuurlijk.


Ze eet om 17u op het kinderdagverblij. Maar omdat ze daar bijna niet slaapt (1 a 1,5 uur per dag) is ze dan zo moe, dan kunnen wij niet eten door het gehuil en gehang. Dus dan komt ze erbij zitten en eet ze wat van ons mee. Dan is ze wel even tevreden. Anders eten we gewoon als ze in bed ligt.

Op ma en vrij ben ik alleen thuis met haar. Tot nu toe lukte koken niet, omdat ze zo huilend aan mijn been gaat hangen dan. In een stoel erbij zetten wil ze ook niet. Soms probeerde ik te koken tijdens het middagdutje, maar dan moet je dat weer gaan opwarmen (1x voor haar en mezelf en 1x voor mijn vriend), ook niet zo fijn.
<<

Anoniem290

Bericht 17 Jul 2019 08:19

Re: Dreumes wil niet eten

Zora schreef:
Poppy schreef:
Zora schreef:Ik zou dan wat eerder proberen te gaan koken, en dan samen met haar dus iets later eten :)


Het lijkt erop dat dat steeds beter gaat. Maar vandaag was ze erg moe en dan staat ze alleen aan mijn been te huilen, dus dat kookt niet echt fijn.


Dat kan M ook wel doen inderdaad. Ik probeer hem nu óf af te leiden met een boekje en hem even iets te eten te geven van wat ik klaarmaak (stukje paprika ofzo) of desnoods een rijstewafel. Óf ik betrek hem bij het koken. Hij kan al heel goed dingen in bakjes doen ofzo, en dan geef ik hem iets om te roeren of iets van het ene in een ander bakje laten doen. Hij staat dan gewoon naast me op zon Ikea krukje. En dan maar zorgen dat je zelf als een razende Harrie kookt :D


Haha Razende Harrie present hoor! Mijn eten is sowieso in 10 minuten klaar. Langer doe ik er eigenlijk nooit over. Oke, misschien een kwartier, als de rijst 10 minuten moet koken.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jul 2019 08:47

Re: Dreumes wil niet eten

Poppy schreef:
Op ma en vrij ben ik alleen thuis met haar. Tot nu toe lukte koken niet, omdat ze zo huilend aan mijn been gaat hangen dan. In een stoel erbij zetten wil ze ook niet. Soms probeerde ik te koken tijdens het middagdutje, maar dan moet je dat weer gaan opwarmen (1x voor haar en mezelf en 1x voor mijn vriend), ook niet zo fijn.


Dit zou mij dan weer niet zoveel uitmaken als dat betekent dat je rustig kunt koken. Ik kook heel vaak in zijn slaapje, zeker toen ie echt nog hapjes at en niet echt met de pot mee. Je zei al dat je een kleine vriezer hebt, maar als je nou op maandag voor ma/di/wo zou kunnen koken (dat kan je misschien nog wel in de koelkast bewaren) en dan donderdag wel vers koken en vrijdag in haar slaapje ook weer koken evt. Dan heb je iig eten voor een paar dagen voor het hele gezin.

Echt, je moet het jezelf echt zo makkelijk mogelijk maken. Het klinkt allemaal heel gehaast 's avonds. Dat kan, dat het 's avonds spitsuur is met weinig tijd en jengelend kind, maar dan moet je het jezelf toch zo makkelijk mogelijk maken? Of als je het allemaal echt slecht trekt 's avonds, kan je dan niet op je werk lunchen met bijv een salade met lekker veel groenten en dan 's avonds gewoon een boterham eten zelf ook? Dan heb je iig je voedingsstoffen voor die dag binnen. En op de dagen dat je dochter op het kdv is, eet ze dus zelf al dus dan kan ze lekker gauw naar bed dan toch?
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jul 2019 09:01

Re: Dreumes wil niet eten

Hier is het ook altijd spitsuur. Ik werk 3 dagen van 9 uur en ben daardoor ruim 10 uur van huis.
Maandag is mijn vaste vrije dag. Toen T de leeftijd had van jouw dochtertje kookte ik net als Marin in zijn slaapje.
Maandagochtend samen boodschappen doen. 's middags wat bakjes vullen. 2 in de koelkast en 2 in de vriezer voor het einde van de week. Echt, het scheelt zoveel gedoe.
Toen hij ouder werd at hij met ons mee. Maar ook nu eten we weleens te laat. Mijn man eet dan pasta met hem om 17.30 en ik warm het op. Niet ideaal maar ik wil altijd dat 1 van ons samen met hem eet. Zien eten doet eten.

EN dat gejammer en gehuil tijdens het koken. Maak het jezelf niet te moeilijk. T kijkt ook vaak een filmpje rond 17.00
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 17 Jul 2019 09:03

Re: Dreumes wil niet eten

Oja en het niet willen eten. T eet bij anderen ook altijd goed en thuis minder.
Ook hele fases van avondeten weigeren. Geloof echt dat het erbij hoort. Op een gegeven moment kreeg hij 's middags gewoon geen tussendoortje meer. Dan had hij echt wel honger om 17.00 hoor.
2016
<<

Anoniem290

Bericht 17 Jul 2019 09:07

Re: Dreumes wil niet eten

Filmpje heb ik geprobeerd, maar daar vindt ze niks aan. Misschien komt dat nog. Mijn moeder probeerde het met mij ook vroeger, maar ik vond er ook niks aan, haha. Kind heeft (net als ik) echt geen rust in haar lijfje.

Ik ga volgende week maar eens proberen om voor een week vooruit te plannen/koken. Het is ook nog echt uitvissen wat ze wel en niet lust. Tussendoortje geef ik ook bijna nooit. Soms een lange vinger, dan kijkt ze helemaal blij, maar eet hem niet op. Vaak geef ik een paar van die mini "snoepjes" van fruit. Die vindt ze wel heerlijk, maar lijken me niet echt te vullen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jul 2019 09:09

Re: Dreumes wil niet eten

Filmpjes duurt idd vast nog even. Dat kwam bij ons bij de oudste ook iets later.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Rayna