Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krachttraining

<<

Anoniem290

Bericht 16 Dec 2019 14:19

Re: Krachttraining

Even weer een upje voor deze.
Ik heb al een hele tijd niet meer getraind helaas (bijna 2 jaar, ben gestopt toen ik 27 wk zwanger was en daarna helaas niet meer fit genoeg geweest). Ik deed voorheen een splitschema, maar toen had ik de tijd en energie om 3 a 4x per week te gaan. Momenteel doe ik 1 uur body pump (dat geef ik zelf) en verder niks.
Ik wil heel graag krachttraining weer gaan oppakken, maar ik besef me dat ik blij moet zijn met 1x per week, als dat lukt.
Ik heb dus totaal geen verstand van total body schema's. Wie heeft er een?
Het mag een lekker zware zijn, liefst met zoveel mogelijk losse oefeningen (zonder apparaten).
Ik weet ook wel dat 1x per week training niet heel veel zoden aan de dijk zal zette, maar het is nog altijd beter dan niks.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Dec 2019 14:26

Re: Krachttraining

Ik zou dat even met een trainer bekijken eigenlijk. Heb je geen collega die een schema met je kan maken?
<<

Anoniem290

Bericht 16 Dec 2019 15:06

Re: Krachttraining

Ja dat ga ik binnenkort maar weer eens doen. Even samen met mijn collega (personal trainer) kijken wat hij aanraadt. Hij heeft laatst mijn vetpercentage gemeten (viel me niet tegen!)], maar ik had gedacht misschien al iets te vinden waaer ik alvast mee aan de slag kan. Ik vind het best frustrerend dat ik er zelf even niet uit kom!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Dec 2019 15:45

Re: Krachttraining

Poppy ik heb ook eerst zelf een schema laten maken door de sportschool terwijl ik het zelf ook prima kan. Is soms gewoon ff lekker dat een ander voor jou het denkwerk doet. Zelf grijp je toch snel naar bepaalde oefeningen omdat die lekker voelen terwijl iemand anders misschien creatievere ideeen heeft.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 17 Dec 2019 18:00

Re: Krachttraining

Minx, ja dat inderdaad! Mijn collega gaat nu een schema voor me maken en hij gaat me ook maandelijks meten en wegen. Ik zit nu op een vetpercentage 17,9% en mijn doel is 15%. Ik ga dan zelf even kijken of ik met mijn voeding aan de slag kan. Dat vind ik ook erg lastig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Mei 2020 08:04

Re: Krachttraining

???? De sportschool biedt buitenlessen aan. Ik ga zo dus voor het eerst in tijden weer naar de sportschool. Ik begin vanochtend met intens dat is een HIIT. Maandag burn wat echt krachttraining is. Ik kijk er echt weer naar uit om ergens anders te sporten. De laatste tijd thuis vooral oefeningen met mijn eigen gewicht gedaan hoe hebben jullie dat gedaan?
2015 💙
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 22 Aug 2021 17:07

Re: Krachttraining

Ik heb deze weer even opgespoord. Ik wil weer proberen 1x per week (minimaal) krachttraining te gaan doen, en 1x body pump. Meer zit er tijdtechnisch voorlopig niet in. Heeft iemand een fijn full body schema? Of tips waar leuke online staan?
Ik doe nu de standaard dingen: chest press, incline chest press, dumbell fly en forward rise (superset), 3x15 leg press (smal, breed, breder en dan alles 15x en dat maal 3, vind ik fijner dan squat). Tricep extensions met dips (superset), Barbel row en deadlift (superset) en dan sluit ik af met 20 of 30 min stairmaster. Ik heb hier geen spierpijn meer van en wil iets waar ik wat harder voor moet werken. Daarom ook stairmaster, omdat ik daar zo vreselijk van zweet en dan voelt het tenminste nog of ik echt iets heb gedaan.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 23 Aug 2021 09:47

Re: Krachttraining

Zoek even wat filmpjes op YouTube, dan vind je inspiratie. Wat ik standaard doe is back squats, 4x12. Ik zit inmiddels op 55 kilo.

Ik maak ook veel gebruik van de bosu ball. De ronde kant onder en dan balans vinden op het plateau en dan met 15 kilo in mijn nek squats maken. Ook push ups met de bosu ball zijn net even wat pittiger doordat je continu balans moet blijven vinden.

Hip trusters zijn ook echt heel effectief. Ik doe zelf 3x12 met 50 kilo.

Schoulder raises voorwaarts en zijwaarts doe ik ook regelmatig, goed voor de kipfilets :smile: .

Clean and press vind ik ook altijd fijn en ik doe regelmatig deadlifts (50 kilo) en barbell bent-over row.

Waar ik een vreselijke hekel aan heb maar toch vaak doe: Bulgarian split squats. Haat aan die dingen maar zo effectief!

En verder wat cardiokracht tussendoor, om je hartslag lekker hoog te houden: burpees, boxjumps (60 of 80 cm), kettlebel swing, etc. Ik doe ook vaak het vooruit duwen van 80 kilo aan gewichten, die ik op een soort schuifstoel kan plaatsen. Moeilijk uitleggen en geen idee hoe dat heet, maar je benen en billen gaan kapot en je hartslag vliegt de lucht in!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 24 Aug 2021 15:46

Re: Krachttraining

Thanks! Bosu was ik helemaal vergeten, die kan ik ook wel weer eens pakken. En die laatste die je noemt is leg press (toch? Anders heb ik hem verkeerd genoemd). Oh ja hip thrusters! Die deed ik met 80 kilo vroeger. Ook weer eens oppakken. Alleen doen mijn botten pijn met een zware stang (en krijg ik hem niet op mezelf gehesen als hij zo zwaar is).

Ja die hiit dingen deed ik ook, mijn trainer noemde dat epoc training (weet eigenlijk niet meer waar dat voor staat).

Ben weer helemaal geïnspireerd. Nu nog even zorgen dat ik tijd vind. Ik wil er geen oppas voor vragen, soort principekwestie bij mij.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Aug 2021 13:23

Re: Krachttraining

Alexis schreef:Thanks! Bosu was ik helemaal vergeten, die kan ik ook wel weer eens pakken. En die laatste die je noemt is leg press (toch? Anders heb ik hem verkeerd genoemd). Oh ja hip thrusters! Die deed ik met 80 kilo vroeger. Ook weer eens oppakken. Alleen doen mijn botten pijn met een zware stang (en krijg ik hem niet op mezelf gehesen als hij zo zwaar is).

Ja die hiit dingen deed ik ook, mijn trainer noemde dat epoc training (weet eigenlijk niet meer waar dat voor staat).

Ben weer helemaal geïnspireerd. Nu nog even zorgen dat ik tijd vind. Ik wil er geen oppas voor vragen, soort principekwestie bij mij.

Nee is geen legpress wat ik bedoel. Je loopt echt heen en weer terwijl je dat ding met gewichten voor je uit duwt. Heb het vanochtend nog gedaan, echt een killer voor je beenspieren en je hartslag schiet er van omhoog!

Ik heb vanochtend de backsquats (50 kilo) uiteindelijk afgewisseld met back lunges (40 kilo). Killing ook!

Hiit staat volgens mij voor High Intensity Interval Training.

Edit: https://www.fitnesskoerier.nl/blogs/fit ... oeten-geb/
Deze bedoel ik!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 26 Aug 2021 13:49

Re: Krachttraining

Oh dat “wagentje”! Bij ons gaat de instructeur er altijd op zitten en dan moet degene die PT heeft hem duwen (maakt leuke filmpjes voor insta ;)).

Ik heb via de Nike workout app een schema gemaakt, die ga ik ook eens proberen!
<<

Anoniem320

Bericht 26 Aug 2021 13:56

Re: Krachttraining

Wij noemen dat ding altijd "de slee" :smile:
Ik vind Bulgarian split squats trouwens echt leuk en deadlifts de hel. Grappig he dat ieder zo z'n voorkeuren heeft? Ik vind sowieso alles met armen kutter dan benen, komt ook omdat ik minder gespierd ben in m'n armen/rug.
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 26 Aug 2021 14:25

Re: Krachttraining

Ik heb dat precies andersom Max! Ik heb al flinke benen en heb bij die beenoefeningen altijd het gevoel dat ze nog dikker worden. Ik word bij mijn armen sneller droger, dus dat train ik liever, omdat je het daar sneller ziet. Echt grappig idd dat je daar zo de verschillen in voorkeur in ziet.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 26 Aug 2021 19:59

Re: Krachttraining

Ik train ook het liefst mijn benen. Omdat ze al mooi gespierd zijn en ik dat graag een beetje wil onderhouden. Armen/schouders vind ik ook wel leuk om te doen. Ik heb een bloedhekel aan kettlebell swings en Bulgarian lunges (maar doe ze wel zeer regelmatig). Gewone walking lunges met nog een zak in m’n nek vind ik dan juist wel weer fijn om te doen.

Trainen jullie ook weleens met elastiek? Bijvoorbeeld squatten met een elastiek boven ie knieën. Pittig!!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Mrt 2022 11:04

Re: Krachttraining

Zo even een up,

Ik heb vannacht besloten te gaan wisselen van sportschool. Bij mijn huidige sportschool staan een aantal dingen me tegen. Mijn favo groepsles is er niet meer op een gunstig tijdstip in de dichtstbijzijnde vestiging dus moet dan steeds met de auto. Verder hebben ze iets met de lucht gedaan waardoor ik het in no time stik benauwd heb. Daarbij voel ik me een beetje verloren. De mensen die er sporten zijn of jong en ontzettend strak of oud. Er sporten weinig mensen tussen de 30/40.
Ik ga me straks afmelden en heb al een mail gestuurd voor een intake bij de nieuwe. Kostentechnisch wat minder maar ga er qua salaris weer op vooruit deze maand en vond dat ik mezelf dit wel mocht gunnen.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2022 15:58

Re: Krachttraining

Ik ben inmiddels gewisseld en 3x per week in de sportschool te vinden. Wat een heerlijke sportschool.

Ik doe drie lessen op maandag cross op woensdag strength en op vrijdag HIIT. Ik zie mijn lichaam veranderen en dat is mooi :).
2015 💙
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 12 Jun 2022 16:57

Re: Krachttraining

Lekker Minx! Ik doe ook nog steeds krachttraining, maar ik train altijd alleen en doe dus geen lesjes.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jun 2022 17:05

Re: Krachttraining

Hier ook nog steeds krachttraining. Ik train of alleen of met mijn trainer. Af en toe een duo training met sportmaatjes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2022 17:06

Re: Krachttraining

De sportschool waar ik nu zit is begonnen als personal training en de groepslessen zijn dus ook klein.

De cross is bijvoorbeeld maximaal 10. Strength is maximaal 8 en de HIIT is ook Max 10. Er is heel veel aandacht voor de juiste uitvoering waardoor het heerlijk is op deze manier. Strength en HIIT wisselen elke 6 weken van schema en cross heeft elke keer een andere nadruk. Zo leuk om zo uitgedaagd te worden om elke keer net een stapje verder te gaan. Verder kun je ook niet zomaar binnen lopen om gewoon te trainen je moet dan wel reserveren. Vooral zodat het niet te druk wordt en je de aandacht krijgt die je verdiend. Het is zo niet te vergelijken met een ‘normale’ sportschool.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Jun 2022 17:09

Re: Krachttraining

Lady schreef:Hier ook nog steeds krachttraining. Ik train of alleen of met mijn trainer. Af en toe een duo training met sportmaatjes.


PT lijkt mij ook heerlijk maar vind het ergens ook zo duur.
2015 💙
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers