Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Krachttraining

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Jul 2019 09:58

Re: Krachttraining

Leuk topic maar ik merk dat ik niet meeschrijf omdat ik niet volgens een vast schema train én lang niet al die namen van de oefeningen ken :).

Maar zoals jullie weten ben ik ook wel een fanatieke sporter en dol op krachttraining. Ik probeer drie keer per weer te trainen, waarvan eens per week met een personal trainer. Dat laatste vind ik echt zo fijn. Niet denken maar doen en dan net een tandje extra.

Als ik zelf train, train ik ook fanatiek. Ik probeer mijn hartslag gedurende de training hoog te houden en doe daarom ook altijd wat cardio/kracht tussendoor: touwen, springen op of over een step, etc. Elke training probeer ik in ieder geval fullbody, maar altijd met veel lunges en/of squats.

Gisteren heb ik meegedaan aan bootcamp, hier op de camping. We moesten op een gegeven moment in twee teams een wedstrijdje wallsit doen. Ik heb in ons team gewonnen door het 4(!) minuten vol te houden! Nog nooit van mijn leven langer dan een minuut gedaan. Ik kon daarna nauwelijks nog op mijn benen staan maar heb nu niet eens spierpijn :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jul 2019 12:27

Re: Krachttraining

Holy hell, 4 minuten!? Wat ontzettend stoer zeg!
Hoe train jij zonder schema, wat doe je dan?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Jul 2019 13:13

Re: Krachttraining

Ik probeer altijd een fullbody training te doen en bedenk dus van te voren een circuittraining voor mezelf. Ik probeer vooral de variatie erin te houden, zodat het niet gaat vervelen. Ik heb onlangs een Tafel van Vijf gedaan, die was ook erg leuk (en pittig!)

Tafel van vijf:
- 5 push ups
- 10 squats
- 15 leg raises
- 20 mountain climbers
- 25 lunges
- 30 jumping jacks
- 35 situps
- 40 plank up/down
- 45 burpees
- 50 dips.

Ik heb twee rondes gedaan en bij ronde twee de burpees en situps omgedraaid en de dips en mountainclimbers ook. Killing!
Laatst gewijzigd door Lady op 29 Jul 2019 14:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Jul 2019 13:23

Re: Krachttraining

Oh wow, echt goed zeg. Jij maakt eigenlijk je eigen schema on the fly!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Jul 2019 14:52

Re: Krachttraining

Ja klopt. En dat is soms best lastig dus daarom ben ik ook zo blij met mijn personal trainer. Ik doe normaal wel veel meer met dumbells, kettlebells en halters maar zo nu en dan zo’n training vind ik echt een verademing.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Jul 2019 22:14

Re: Krachttraining

PT lijkt me echt zo fantastisch maar vind het echt te duur. Misschien ooit als ik veel afgevallen ben, een flinke salarisverhoging heb gekregen en dat laatste deel strak worden voor elkaar wil krijgen.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jul 2019 19:13

Re: Krachttraining

Zo ik heb mezelf ff afgebeuld net. Ik voel echt dat ik wat gedaan heb. Het was heerlijk rustig in de sportschool vandaag. Ik kijk ook heel veel plaatjes op pinterest van wat ik mooi vind :)
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 11 Aug 2019 09:49

Re: Krachttraining

Haha, leuk is dat hè Minx. Ik kijk ook wel graag naar filmpjes van mensen die echt goed zijn. Kijk ook naar Arie Boomsma zn stories op Insta :angel: En dan in de wetenschap dat ik er bij de meeste oefeningen uitzie als een hulpeloos aangespoelde walrus.
Ga zometeen ook weer ff die kant op, ff schema afwerken. Gisteren heb ik meegedaan met de Functional Training; soort circuittraining van een half uur. Zes oefeningen, steeds 45 seconden voluit en dan 15 seconden pauze en door naar de volgende. Echt wel intensief. Ga ik vaker doen denk ik. Over een tijdje wil ik ook mee gaan doen aan Cross Boxing, dat is een combi van crossfit en boksen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 12 Aug 2019 19:37

Re: Krachttraining

Klinkt zwaar! Ik ben vandaag gelijk uit Mn werk gegaan. Was wel lekker. Merk wel dat ik aan mijn schema gewend ben. Over 2 weken ga ik mijn schema aanpassen. Wel echt aan toe. Merk wel dat bv Mn squats al zoveel dieper zijn dan toen ik begon. Ik begon met 8kg en zit inmiddels op 25. Dus ben wel blij met mijn vooruitgang. Het voelt in ieder geval niet meer alsof ik veertjes pak i.p.v. gewichten.
2015 💙
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 13:06

Bericht 12 Aug 2019 20:39

Re: Krachttraining

Ik doe Funxtion. Is ook veelal op krachttraining gebaseerd. Is maar een halfuur per keer maar echt heel intensief. ik vind heel leuk om te doen, omdat ook de oefeningen elke keer wat anders zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=309MgHiHgeM
Je hebt dan iets van 5 a 6 oefeningen en die doe je dan 2 minuten ofzo en dan volgende oefening en dat iets van 3 a 4 rondes lang.

Ik heb een abonnement bij fit for free met alleen groepslessen, heb ook al een paar keer cardio kickboksen gedaan, dat merk je ook wel echt aan je spieren hoor haha.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Aug 2019 09:43

Re: Krachttraining

Ik heb vanmorgen weer een functional training gedaan, lekker intensief, maar bij de laatste ronde tijdens de power rope schoot het in mn rug en moest ik stoppen. Echt zo balen. Hardlopen kan ik al niet meer vanwege een blessure en dan gaat dit ook nog mis :/
Ik sta niet helemaal scheef gelukkig, dus ik hoop met de komende dagen wat oefeningen en lekker fietsen enzo er wel weer snel vanaf te komen. Ff wat pijnstillers scoren maar weer.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Aug 2019 09:59

Re: Krachttraining

Je jeetje Caulfield, dat is zeker balen. Sterkte :(
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Aug 2019 17:27

Re: Krachttraining

Oh caulfield wat shit, hopelijk hersteld het snel.
2015 💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Aug 2019 21:43

Re: Krachttraining

Zo mijn schema is weer aangepast, ging niet zo lekker. Voelde me al niet topfit en toen een loeizware training er achteraan. Ga nu echt op Mn max trainen op spieropbouw. Dus 1 setje voluit en setje 2 en 3 mag ik al niet vol kunnen houden met het gewicht wat ik heb. Wel natuurlijk op vorm blijven letten. Heel tof om te doen maar de reactie was wat minder tof die ik daar op had.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 26 Aug 2019 22:22

Re: Krachttraining

Wat voor reactie dan Minx?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Aug 2019 22:46

Re: Krachttraining

Ik had al door dat Mn eten niet lekker was gevallen, het was warm en toen ook nog voluit sporten. Was daarna best misselijk en zag op een gegeven moment vlekken. Dus ben echt wel tot het gaatje gegaan.
2015 💙
<<

Anoniem290

Bericht 28 Aug 2019 12:05

Re: Krachttraining

Ai Minx dat klinkt niet fijn. Ben je wel weer snel opgeknapt? Ik trek die warmte ook slecht.
Bij mij lukt het nog steeds echt niet, ik kom echt tijd en energie tekort om wekelijks te gaan. Laatst wel weer vol goede moed mijn push en pull schema opgepakt (moet er nog even wat beenoefeningen bij maken, want die zitten er niet bij zag ik, kennelijk heb ik toen echt gefocust op mijn bovenlichaam, waarschijnlijk omdat ik toen nog steples gaf en hardliep).

Even een praktische vraag: hoe doen jullie in je eentje hip thrusts? Ik pak een olympische stang (20 kilo) met aan beide kanten 10 en 15 kilo erop, maar die krijg ik dan nog amper op mijn benen getild. Als ik hem samen met iemand doe, kan ik hem wel met 80 a 100 kilo (inclusief stang is dat dan) uitvoeren. Maar ik krijg zelf die stang dan echt niet op mijn heupen getild. Daarnaast heb ik na de oefening (ongeacht welk gewicht ik pak) nog 2 dagen een gevoelig schaambeen (ook als ik er zo'n rol omheen doe).
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Aug 2019 12:12

Re: Krachttraining

Voel me nog steeds niet 100% en heb nu ook enorme spierpijn.

Hipthrusts ben ik net mee begonnen maar de sportschool waar ik zit heeft hele fijne grote gewichten. Ik ga dus zitten op de grond en kan dan de stang over mijn voeten rollen. Het bankje heb ik dan al in mijn rug. Vervolgens voeten plat op de grond en vanaf daar omhoog.

En vanaf volgende week zou het op deze manier kunnen: https://www.facebook.com/25144321825819 ... ?sfns=xmwa
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2019 11:11

Re: Krachttraining

Ik had vandaag weer een afspraak met mijn trainer voor een meting en een nieuw schema. Gek genoeg was ik wat zwaarder, ook qua vet, en was mijn spiermassa juist wat afgenomen. Hele kleine verschillen dus waarschijnlijk gewoon fluctuaties, maar goed, het was leuker geweest als ik wat andere resultaten had gehad natuurlijk. Wellicht de volgende keer. Zelfs m’n conditie was (marginaal) minder! Nog steeds wel hoogste categorie en nu ik weer wat kan hardlopen wordt dat vast weer snel beter.
Ik heb een leuk uitdagend nieuw schema met wat minder schouders en wat meer billen en benen erbij. En nog steeds veel core. Ga bankdrukken met de stang, squatten ook met stang, hip thrusts, dumbell kickbacks, dumbell lunges, Roemeense deadlift op 1 been, en nog wat nieuwe core dingen met zo’n touw met instelbaar gewicht. Leuk om weer wat nieuwe dingen te doen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Sep 2019 12:11

Re: Krachttraining

Balen van je meting Claufield maar je nieuwe schema klinkt wel heel tof!

Ik doe dus een soort crossfit-gebasseerd-bootcamp-achtig iets. Heel tof maar ze gaat veel lessen laten vallen omdat ze er net niet van kan rondkomen en er een baan bij heeft genomen en dat niet zo lekker combineert.
Ik ben dus op zoek gegaan naar een andere trainer. Ik heb er nu 1 gevonden die 3x pw bootcamp geeft en daarnaast een kleine fitness heeft. Hij doet ook veel PT en ik denk dat zijn manier van Bootcamp geven me ook kan helpen om toch ooit eens die halve marathon te gaan lopen.
Mijn planning is nu om voorlopig 1x pw te bootcampen, 1x pw binnen krachttraining en 1x pw zelf hardlopen. Ik ben heel benieuwd wat voor schema ik ga krijgen van hem.

Maandag voor de ena laatste keer geweest bij mn huidige trainer en kan vandaag echt niet lopen van de spierpijn hahaha. Heb 800x touwtje springen, 300 lunges met 7kg en 75 push-ups (30 op de tenen de rest op de knietjes) gedaan verspreidt over 5 rondes. Daarvoor een lekkere warming-up met daarna 40 pulls, 40 squats, 40 sit-ups en 40 knee-to-bar.
30-04-2017
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2019 13:08

Re: Krachttraining

Caulfield schreef:Ik had vandaag weer een afspraak met mijn trainer voor een meting en een nieuw schema. Gek genoeg was ik wat zwaarder, ook qua vet, en was mijn spiermassa juist wat afgenomen. Hele kleine verschillen dus waarschijnlijk gewoon fluctuaties, maar goed, het was leuker geweest als ik wat andere resultaten had gehad natuurlijk. Wellicht de volgende keer. Zelfs m’n conditie was (marginaal) minder! Nog steeds wel hoogste categorie en nu ik weer wat kan hardlopen wordt dat vast weer snel beter.
Ik heb een leuk uitdagend nieuw schema met wat minder schouders en wat meer billen en benen erbij. En nog steeds veel core. Ga bankdrukken met de stang, squatten ook met stang, hip thrusts, dumbell kickbacks, dumbell lunges, Roemeense deadlift op 1 been, en nog wat nieuwe core dingen met zo’n touw met instelbaar gewicht. Leuk om weer wat nieuwe dingen te doen.

Klinkt zo tof en stoer al die namen en oefeningen, Roemeense deadlift :banaan:
Ik zou dat ook echt wel willen maar naast het hardlopen en boksen wordt het wat veel, nu sport ik 4 keer per week.
Leuk je nieuwe schema en fijn dat ze alles zo goed kunnen nakijken en meten. En helemaal mooi dat je weer een beetje hardloopt! Gaat het wat beter voor je gevoel?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Sep 2019 14:15

Re: Krachttraining

Dankjewel Carrie! Ja nog meer sporten zou waanzin zijn, 4 x per week is al superveel naast werk en kind.
Ik zou juist heel graag willen boksen, maar durf dat nog niet zo goed sinds ik laatst met een functional training door m’n rug ben gegaan. Daarom wil ik in m’n eentje met een schema opbouwen totdat ik dat soort klasjes aandurf.
Hardlopen gaat langzaamaan weer een beetje, ik hoop echt dat dat doorzet! En dat ik mezelf kan inhouden om niet direct weer voor lange afstanden te gaan :smile:
<<

Anoniem269

Bericht 18 Sep 2019 19:14

Re: Krachttraining

Ik meld me hier weer even. Ik was echt totaal van de wagen gevallen ivm enorme heftige periode op werk en prive. Vandaag weer voor het eerst geweest en heel rustig begonnen. Moet er echt weer even inkomen, maar ben vastberaden de draad weer op te pakken!
Ik ga dus stiekem meelezen met jullie om zo inspiratie op te doen voor nieuwe oefeningen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11570

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Sep 2019 20:05

Re: Krachttraining

Caulfield balen van de meting, schema klinkt wel fijn.

Kees wat jammer dat je minder keuze hebt.

Carrie 4x per week is inderdaad ook veel. Meer zou ik ook niet redden.

Claire waarom stiekem meelezen. Je bent toch weer gestart.

Ik heb vorige week een weekje over geslagen en dat heb ik gevoeld. Gewoon weer spierpijn hahaha. Over 1,5 week gaan we op vakantie dus ben heel benieuwd hoe ik me daarna voel. Als ik 2 weken niet heb kunnen trainen.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 18 Sep 2019 22:47

Re: Krachttraining

Klinkt naar Claire, sterkte.
Fijn Caulfield dat het rennen tot nu toe goed gaat!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers