Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel kinderen

<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 13 Jul 2019 08:08

Re: Hoeveel kinderen

Wij wilden er allebei twee en hebben er ook twee. Voelt helemaal compleet zo.

Nu is onze zoon natuurlijk pas acht maanden, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat dat gevoel verandert.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 13 Jul 2019 08:09

Re: Hoeveel kinderen

Als ik gezond zou zijn had ik wel 2 kindjes gewild.
Ik ben niet gezond en ben heel blij dat ik een gezond kindje mocht krijgen. Dus het is goed zo.
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jul 2019 08:22

Re: Hoeveel kinderen

Wij wilden er twee, maar na de geboorte van de tweede hadden we nog wel een derde gewild. Nu de jongste bijna vier is vind ik het wel goed, ik wil (en kan) via de natuurlijke weg niet meer zwanger worden, we hadden groen licht voor een PGD-traject, maar dat zagen we uiteindelijk ook niet zitten, plus dat we daar toch wel moeite mee hadden (wat het ‘weggooien’ van een kindje dat ‘niet goed’ is betreft), en daar komt nog bij dat ik niet meer dik wil worden. Nee, het is goed nu, we zijn onwijs dankbaar voor de twee kinderen die we mochten krijgen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Jul 2019 08:24

Re: Hoeveel kinderen

Aan het begin van onze relatie zei ik altijd twee of vier (daarvoor wilde ik eigenlijk helemaal geen kinderen). We hebben er nu twee en door allerlei omstandigheden zou een derde, laat staan vierde, een heel slecht idee zijn. Dus hopelijk blijft het hierbij. Heb ook geen babykriebels meer, ik vind ze super schattig om mee te knuffelen, maar als ik dan weer aan de gebroken, uitzichtloze nachten denk en hoe zwaar het gezinsleven ons nu al vaak valt, wordt elk gerammel in de kiem gesmoord. :wink: Het is goed zo, uitdaging zát in deze opstelling. :laughcry:
<<

Anoniem291

Bericht 13 Jul 2019 08:52

Re: Hoeveel kinderen

2. Heel lang na de eerste was ik echt niet toe aan tweede want weer 9 maanden zwanger zag ik niet zitten. Ik weet nu weer waarom maar hoef er nog maar 7 als alles goed gaat :smile:
<<

Anoniem298

Bericht 13 Jul 2019 10:44

Re: Hoeveel kinderen

Leuk, Hoochie! Gefeliciteerd!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2864

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 13 Jul 2019 13:20

Re: Hoeveel kinderen

4..

Maar mijn man was ook blij geweest met 2. En als ‘compromis’ gingen we dus voor 3. De hele laatste zwangerschap heb ik geroepen dat ik blij was dat het de laatste keer was. En toch zou ik als ik de kans kreeg zo voor nummer 4 gaan. Niet nu al, maar over een paar jaar ofzo.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Jul 2019 13:24

Re: Hoeveel kinderen

Hooguit 1 en die hebben we. Moet er echt niet aan denken nog meer kinderen te hebben.
30-04-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 13 Jul 2019 13:35

Re: Hoeveel kinderen

Mijn vriend en ik wilde samen wel 4 kinderen.
Maar nu heb ik er twee en daar ben ik oprecht tevreden mee. Ik denk wel eens na over een 3e, maar kom dan altijd tot de conclusie dat het goed is zo.
(De kinderen willen wel graag nog een baby broertje of zusje)
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 13 Jul 2019 14:08

Re: Hoeveel kinderen

Totaal onrealistisch lijkt 4 kinderen mij echt fantastisch, vriend ook als we alle ruimte, tijd & geld zouden hebben.

Realistisch gezien zullen het er max 2 zijn denk ik.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 13 Jul 2019 15:00

Re: Hoeveel kinderen

Ik had nog wel een derde gewild. Maar na twee zwangerschappen met HG en Pre eclampsie is het voor ons goed zo.
<<

Anoniem271

Bericht 13 Jul 2019 15:13

Re: Hoeveel kinderen

Ik zou er graag 2 willen. Mijn vriend ook, maar weten natuurlijk niet of het zo mag zijn.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 13 Jul 2019 16:22

Re: Hoeveel kinderen

Ik had graag 3 of 4 kinderen gewild. Maar lichamelijk ga ik dat niet meer volhouden, de bekkentherapeut heeft afgeraden nog zwanger te worden tenzij ik graag in een rolstoel zou willen eindigen in de zwangerschap. Niet echt...
Plus, nog een 3e of 4e keer 24/7 misselijk gedurende de zwangerschap (en dan heb ik het over heel erg misselijk, tegen spugen aan, niet een beetje weeiig) zie ik absoluut niet meer zitten.

Maar als die 2 factoren niet meegespeeld hadden, had ik absoluut nog een kindje gewild
22112014 / 10042019
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 13 Jul 2019 17:11

Re: Hoeveel kinderen

Drie kinderen was mijn wens.

Heb er twee, en daar zal het bij blijven.
<<

Anoniem269

Bericht 13 Jul 2019 17:24

Re: Hoeveel kinderen

Marin schreef:
Claire**** schreef:Als ik nergens rekening mee hoefde te houden dan 0.


Bedoel je hiermee je vriend of zijn er nadere factoren waar je rekening mee moet houden? Lijkt me niet toch?

Helaas heb je rekening te houden met je leeftijd. Als dat niet het geval was zou ik pas over 5/6/7 jaar een kind willen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jul 2019 17:30

Re: Hoeveel kinderen

Ah ja ik snap je. Bedankt voor je uitleg.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 13 Jul 2019 19:45

Re: Hoeveel kinderen

Wat willen jullie veel kinderen :smile: ik vraag me af of dit een goed gemiddelde is voor 'de wens' want dan ligt het wel erg ver van wat daadwerkelijk het gemiddelde aantal kinderen is.

Ik heb geen wens voor een bepaald aantal. Ik had een kinderwens, maar vriend en ik hadden beide het idee om eerst te kijken of eentje ons gegund was en daarna wel verder te zien. Nu is onze tweede net geboren en we zien wel weer verder. Ik denk dat het hierbij blijft, maar wie weet hoe we er later over denken.
december 2016
juli 2019
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 13 Jul 2019 20:11

Re: Hoeveel kinderen

Ik had er graag drie gewild, maar dat is/was in zo veel opzichten niet handig.

Qua energie wordt me dat te zwaar.

Ik heb een erfelijke aandoening (NF, 50% kans op doorgeven) die zich totaal onvoorspelbaar gedraagt. Ik heb er zelf vrij veel last van, maar dat zegt niks over de mate waarin een volgende generatie er last van heeft. Dit kan milder zijn, maar ook vele malen erger.

Mijn kinderen hebben de NF niet overgenomen (kans van 25%), maar om er nu op te gokken dat ik een derde keer weer zoveel geluk heb..

Ik heb drie miskramen gehad, waarvan één met 15 weken, dat wou ik niet nog een keer.

En nu hoef ik er niet meer over nadenken, want heb inmiddels geen baarmoeder meer (door de NF)
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Caryn

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 11 Jun 2019 18:24

Bericht 14 Jul 2019 21:16

Re: Hoeveel kinderen

2 en we hebben er ook 2
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jul 2019 22:04

Re: Hoeveel kinderen

Mijn vriend ziet een 3de kindje nog wel zitten.
Voor mij hoeft het niet meer.
Ik vond mijn zwangerschap verschrikkelijk en bij een eventuele volgende zwangerschap kunnen de complicaties weer aanwezig zijn.
Daarbij mijn leeftijd, kans op nog een tweeling is al groot, maar gezien leeftijd, is kan weer een stukje groter op nog een tweeling.
Dat zie ik echt niet zitten.
Dus het blijft bij deze 2.
<<

Anoniem284

Bericht 14 Jul 2019 23:58

Re: Hoeveel kinderen

1 is goed en die wens is vervuld! Klaar voor mij. Mijn vriend zou een 2e nog wel leuk vinden.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Jul 2019 07:50

Re: Hoeveel kinderen

Als ik zeker wist dat we nog zo’n gelukje zouden hebben als met M zou ik het nog een x aandurven. Kans op mk’s is helaas te groot. Voor nu durft vriend het mede daarom niet aan, ik twijfel nog. Wil zo graag nog eens zwanger zijn en die babytijd beleven.

Aan de andere kant klopt 2 jochies ook gewoon heel goed voor ons. 3 zou de dynamiek erg veranderen denk ik.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2019 09:06

Re: Hoeveel kinderen

Ik hoop dat wij 3 kinderen mogen krijgen.

Een huis vol lijkt me geweldig, maar ik wil niet 10000 jaar in de baby's zitten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Jul 2019 09:12

Re: Hoeveel kinderen

Ik heb altijd de wens gehad voor 4 kinderen. Komt zelf ook uit een gezin van vier. Alleen denk dat dat er niet meer in zit. Als eerste mijn leeftijd en mijn vriend heeft al twee kinderen. Dus dan zou hij er zes hebben. Beetje teveel van het goede.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jul 2019 09:15

Re: Hoeveel kinderen

Hebben jullie wel (al) besproken of je eventueel samen nog een kindje zou willen Silly One? Dat zou heel leuk zijn voor je/jullie als dat er tzt van komt.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers