Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maaltijdboxen

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jul 2019 18:25

Maaltijdboxen

Wie heeft hier ervaring mee?

Ik ben echt een slechte kok en buiten dat heb ik ook totaal geen inspiratie wat te eten. Man kan wel koken, maar werkt 's avonds wat betekent dat ik vaak alleen eet met dochter. En dan dus maar altijd dezelfde standaarddingen kook. Omdat man in de zomer nog meer werkt en ik dus nog vaker zal moeten koken heb ik besloten maar eens een maaltijdbox te proberen. Hoef ik in elk geval niet na te denken over wat ik ga eten en hoe dat te bereiden.


Maar dan, er zijn nogal wat verschillende boxen. Daarom vind ik het leuk om ervaringen, negatief of positief, te lezen zodat ik wellicht wat makkelijker tot een keuze kan komen. Wat ik denk ik vooral belangrijk vind is dat de kwaliteit van de ingredienten goed is en best een paar dagen houdbaar zijn zodat ik niet perse iets op een vaste dag moet eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2019 18:28

Re: Maaltijdboxen

Wij hebben wel eens Hello Fresh gehad. Uiteindelijk zijn wij daar mee gestopt omdat we het te saai vonden. Maar wij koken vrij 'avontuurlijk'. Daar werd de zoete aardappel een beetje gepresenteerd als iets heeuul spannends en ik had zoiets van ja leuk dus? Maar dat is wel paar jaar geleden hoor. Ik weet niet hoe hun recepten nu zijn.

M'n moeder heeft een tijdje Marley Spoon gehad. Daar heb ik wel eens recepten van gemaakt als ik bij haar was. Die vond ik iets leuker moet ik zeggen.

Voor ons is het niet echt te doen omdat wij koolhydraatarm eten en ik het veel te leuk vind om zelf eten te bedenken.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jul 2019 18:41

Re: Maaltijdboxen

Ik neig ook naar Marley Spoon. Als ik de maaltijden zo bekijk is dat voor mij op zich wel spannend genoeg. Ik maak zelf veel pasta, ook omdat dat zo'n beetje het enige is wat dochter eet. En wat ik al zei, ik ben nou eenmaal een slechte en zo niet creatieve kok.
<<

Anoniem282

Bericht 11 Jul 2019 19:08

Re: Maaltijdboxen

Zelf heb ik nooit een box geprobeerd, maar weet dat een vriendin van mij hierdoor juist is gaan koken. Volgens mij heeft zij een tijdje Hello Fresh gehad en zij vond dat lekker en prima. Iig veel gevarieerder dan wat zij op tafel zou zetten dan als zij zelf iets had moeten bedenken.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 19:42

Re: Maaltijdboxen

Ik kom op Insta wel eens wat HelloFresh maaltijden tegen en vind die toch vrij 'spannend' hoor.
Maar goed, ik heb ook nog nooit zoete aardappel gegeten dus misschien zegt dat ook wel wat. :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2019 20:00

Re: Maaltijdboxen

Savi schreef:Ik kom op Insta wel eens wat HelloFresh maaltijden tegen en vind die toch vrij 'spannend' hoor.
Maar goed, ik heb ook nog nooit zoete aardappel gegeten dus misschien zegt dat ook wel wat. :P


Hahaha ik vind je lief.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jul 2019 20:36

Re: Maaltijdboxen

Guattari schreef:Zelf heb ik nooit een box geprobeerd, maar weet dat een vriendin van mij hierdoor juist is gaan koken. Volgens mij heeft zij een tijdje Hello Fresh gehad en zij vond dat lekker en prima. Iig veel gevarieerder dan wat zij op tafel zou zetten dan als zij zelf iets had moeten bedenken.


Ja precies, dat gevarieerder, daar gaat het mij ook om. Ik ga maar gewoon zo´n box bestellen en dat kijken hoe het bevalt.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 11 Jul 2019 20:54

Re: Maaltijdboxen

Marley Spoon heeft leukere/lekkerdere recepten maar daar hadden we na de 1e box iedere keer problemen. Producten ontbraken, 2x kipverpakkingen die open waren (dus allerlei groente onder het vleesvocht), bedorven kappertjes, en nog wat dingen.
Hello Fresh ging beter maar idd qua recepten minder speciaal.

En sommige porties zijn wat karig.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 11 Jul 2019 21:18

Re: Maaltijdboxen

Ik ben heel tevreden met Hello Fresh, maar nu we glutenvrij eten 's avonds is het wat lastiger, zitten niet zoveel glutenvrije keuzes bij.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jul 2019 21:20

Re: Maaltijdboxen

Vrienden van ons hebben altijd Marley spoon. Zijn ze super tevreden over.
In wil het na de vakantie ook gaan proberen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Jul 2019 21:33

Re: Maaltijdboxen

Sawadee schreef:Marley Spoon heeft leukere/lekkerdere recepten maar daar hadden we na de 1e box iedere keer problemen. Producten ontbraken, 2x kipverpakkingen die open waren (dus allerlei groente onder het vleesvocht), bedorven kappertjes, en nog wat dingen.
Hello Fresh ging beter maar idd qua recepten minder speciaal.

En sommige porties zijn wat karig.


Dat klinkt niet echt tof. Werd het wel goed opgelost of leverde dat ook weer gedoe op? Ik neig dus naar Marley Spoon, maar dit soort gedoe wil ik echt niet, kan ik alsnog zelf boodschappen doen en bedenken wat te eten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 12 Jul 2019 08:32

Re: Maaltijdboxen

Ik kreeg dan wel compensatie per ingredient in de vorm van korting op de volgende box. Kon gewoon bellen en waren ze wel coulant in.
Misschien hadden we net pech, het was 4 weken achter elkaar ofzo en toen waren we er klaar mee en hebben we Hello Fresh geprobeerd.
Maar mijn collega die bestelde al maanden Marley Spoon en had weinig problemen.
Maar het zorgde er wel voor dat we zodra het binnen kwam we iedere zak volledig wilden controleren want het is niet relaxed als je halverwege het koken bent en merkt dat er een onderdeel ontbreekt en de supermarkt al dicht is.

Wij vonden de familiebox (http://www.familiebox.nl) trouwens ook erg goed maar die bezorgen enkel op maandag tussen 17:00 uur en 22:00 en we zijn dan vaak pas tussen 18 en 19u thuis. Dus dat is niet handig als ze dan om 17u al voor je deur staan.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Jul 2019 11:19

Re: Maaltijdboxen

Marin schreef:
Savi schreef:Ik kom op Insta wel eens wat HelloFresh maaltijden tegen en vind die toch vrij 'spannend' hoor.
Maar goed, ik heb ook nog nooit zoete aardappel gegeten dus misschien zegt dat ook wel wat. :P


Hahaha ik vind je lief.

Schattig he! :smile:
<<

Anoniem307

Bericht 04 Jan 2020 18:45

Re: Maaltijdboxen

Ik had een nieuw topic kunnen openen, maar dat is zo'n vervuiling als er al eentje staat over het onderwerp.

Ik heb woensdag mijn eerste Hello Fresh box besteld. We werken beiden fulltime en elke avond, als ik in de supermarkt sta, weet ik echt niet meer wat ik moet meenemen. Het is altijd hetzelfde, weinig gezond en dat is zo zonde. Vandaag de box, gekoeld, binnen gekregen en wat een goed concept! Ik heb gekozen voor vier maaltijden. En ik wist niet wat ik kon verwachten. Maar ik ben echt fan! Vooral na het eten van het eerste gerecht. Alles zit erbij, op de olie na, en is d.m.v. de recepten met stappenuitleg goed te doen. En lekker! Zelfs mijn man was enorm fan. Gezond eten, wordt thuis bezorgd en het is ook nog eens makkelijk te maken. Ik beveel hem iedereen aan!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2020 19:07

Re: Maaltijdboxen

Klinkt als een goeie oplossing! Wat had je vanavond?
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 04 Jan 2020 20:28

Re: Maaltijdboxen

Urban Naked schreef:Klinkt als een goeie oplossing! Wat had je vanavond?


Piadina met kippendijreepjes en mozzarella met ovengebakken pruimtomaten en basilicum. Dat zou ik nooit zelf hebben uitgekozen in de supermarkt, maar jeetje wat was het lekker. :D
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jan 2020 20:37

Re: Maaltijdboxen

Jemig dat klinkt goed idd.
#teammaple🍁
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 04 Jan 2020 20:49

Re: Maaltijdboxen

Klinkt inderdaad goed. Wij doen nu even een paar weken zonder, ik vind het lekker en makkelijk, maar wel prijzig.
Voor de liefhebber heb ik wel een code voor een gratis box.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem307

Bericht 04 Jan 2020 21:00

Re: Maaltijdboxen

Een hele gratis box joh? Ik probeer nu iedereen aan de box te krijgen, maar ze happen nog niet. :laughcry:

Ik heb het qua kosten omgerekend. En als ik zie hoe nutteloos wij boodschappen doen, dan bespaar ik alleen maar op het totaal bedrag. Ik zie, in onze situatie, de prijs aan boodschappen alleen maar kelderen. En ons gewicht ook. :thumbup:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jan 2020 22:10

Re: Maaltijdboxen

Hoe doe je normaal boodschappen dan? Want als ik kijk wat die boxen kosten. Dat kan voor ons echt niet uit en wij besparen echt amper op eten.
2015 💙
<<

Anoniem307

Bericht 04 Jan 2020 22:38

Re: Maaltijdboxen

Minx schreef:Hoe doe je normaal boodschappen dan? Want als ik kijk wat die boxen kosten. Dat kan voor ons echt niet uit en wij besparen echt amper op eten.


We geven 200 euro per maand uit in Duitsland (Dat betreft frisdrank, lekkers, verzorgingsartikelen en benzine)
We geven € 400 uit per maand uit aan reguliere boodschappen.

Als ik dan de benzine er even afhaal, dat is 60 euro, dan houd ik 540 euro over. Vier boxen van vijftig euro plus brood is dan een winst van 180 euro. En vocht is door Duitsland altijd in huis. Dat halen we daar.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Jan 2020 22:48

Re: Maaltijdboxen

Maar je hebt met zo'n box voor 4 avonden eten toch? Dan moet je toch voor die 3 overige dagen alsnog boodschappen doen? Dan ben je dat geld misschien alsnog wel kwijt..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Jan 2020 23:01

Re: Maaltijdboxen

Ik vraag me dan wel af wat je eet? Want wij komen echt niet aan die 540 euro en eten echt niet alleen maar AGV of pasta. Sterker nog dat eten we bijna nooit.
2015 💙
<<

Anoniem307

Bericht 08 Jan 2020 15:23

Re: Maaltijdboxen

Arwyn schreef:Maar je hebt met zo'n box voor 4 avonden eten toch? Dan moet je toch voor die 3 overige dagen alsnog boodschappen doen? Dan ben je dat geld misschien alsnog wel kwijt..


Vanaf volgende week hebben we een box van vijf gerechten (€ 40). Dat eten we dan doordeweeks. In het weekend is het patat met snack en ik ben een groot voorstander van een brooddag op zaterdag. Als ik dan bedenk wat ik nog moet halen qua weekboodschappen houd ik het groot aan, maar denk ik dat we met € 30 heel erg ver komen. Daar moeten we dan nog wel de Duitsland-boodschappen nog bij tellen en dan kom ik op een bedrag van 120 euro en dat is dan inclusief benzine en verzorgingsartikelen. En dat ik vind ik vrij netjes voor een tweepersoonshuishouden. Ik weet niet hoe jullie dat zien?
<<

Anoniem307

Bericht 08 Jan 2020 15:26

Re: Maaltijdboxen

Minx schreef:Ik vraag me dan wel af wat je eet? Want wij komen echt niet aan die 540 euro en eten echt niet alleen maar AGV of pasta. Sterker nog dat eten we bijna nooit.


Alles wat slecht is voor een mens. Chips, chocolade, snacks, patat, groenten, fruit, eten voor de hond. Maar vooral slecht en hoe slechter je eet, hoe meer geld je eraan uitgeeft. Althans wij wel. We hebben voor het nieuwe jaar besloten dat het niet meer zo gek kan gaan worden. Heus een keer een bakje chips, maar om zes zakken chips in huis te halen, gaat veel te ver. Idem voor metworsten. Een is voldoende, bij ons gaan er drie door per weekend.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers