Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ambities

<<

Anoniem284

Bericht 23 Jul 2019 00:30

Re: Ambities

Dan wil ik wel bij je komen werken, Bliss!
<<

Vlokje

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 24 Jul 2019 21:52

Bericht 25 Jul 2019 00:31

Re: Ambities

Claire**** schreef:Dit vind ik wel interessant. Ik zit heel erg in een omgekeerde fase. Ik vraag me op het moment sterk af wat mensen bezield om elke dag in de spits (met de hele kudde mee) naar een kantoor te gaan om zich daar 8 uur lang heel druk te maken om iets relatief onbelangrijks voor wat centen. Dag in dag uit hetzelfde riedeltje. Het voelt zo voorspelbaar, zo weinig juice.

<< Dit is trouwens even heel generiek kort door de bocht, ik snap heus wel dat mensen niet de hele dag in een kantoor achter hun bureau zitten en dat elke dag en elk project anders is etc. Maar even topline/over het algemeen genomen.>>


Ja dit dus. Ik vind dat ook, maar wel lastig want ik heb wel een stemmetje in mijn hoofd van 'zonde van je studie' etc. Maar die banen die bij mn studie aan sluiten zijn keihard werken.. altijd net boven mijn niveau voor mijn gevoel. En ik ben het zo zat om me steeds dom te voelen.

Ik zit zelf nog in een redelijke starters fase dus ik vind dan van mezelf dat ik wel eerst een 'normale' baan 'moet' zodat ik dan skills heb geleerd om het 'later' rustiger aan te doen... Echter zit ik nu eigenlijk op een parttime top positie qua collega's, tijden, autonomiteit etc. Maar qua uren en uiteindelijke groei mogelijkheden is het ruk. Ik moet dus van mezelf iets erbij zoeken, maar dat wordt dan hoogstwaarschijnlijk voltijd (als ik iets uitdagenders wil gaan doen, dan willen ze je wel voltijd denk ik). Vind het dus lastig om dan voor die 'normale', in mijn beleving stressvolle, baan te gaan..
<<

Vlokje

Noob

Berichten: 13

Geregistreerd: 24 Jul 2019 21:52

Bericht 25 Jul 2019 00:42

Re: Ambities

@Marsy, leuk verhaal om te lezen, zo lekker verwoord :)

@ Marin
Marin schreef:Zo'n soort reactie is wel echt precies waarom ik dan twijfel of het wel voldoende voor mij is om te doen wat ik wil. Ik merk dat ik best wel bang ben voor reacties als ik aan zal geven 'aan de grote wereld' dat ik wat anders wil gaan doen, bang om niet serieus genomen te worden. Niet dat je nou van iedereen goedkeuring moet hebben maar dit zijn wel precies dingen waar ik over twijfel hoe zoiets gezien wordt. Maar waarschijnlijk maak ik dat ook groter voor mezelf dan dat anderen daar over na zullen denken.

Mensen zeggen inderdaad maar wat. Hoe vaak ze wel niet denken even luchtig iets te zeggen, onwetende hoe serieus dat dan bij jou binnen komt. Maar jij laat het ook impact op je hebben. Het raakt je omdat je zelf ergens over twijfelt of oordeelt, bijvoorbeeld over het beeld wat je van jezelf hebt als je dat werk zou gaan doen en zij 'bevestigen' dat dan.

Is er geen praktische constructie waarbij je dit idee uit kunt proberen? Waarbij je niet meteen 100% stopt met fotografie maar het langzaam uitfaseert indien je plan goed gaat? Om vertrouwen te kweken voor jezelf.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Aug 2019 05:29

Re: Ambities

Ik ben op dit moment bezig met een loopbaantraject om te kijken wat ik wil. Mijn werk wordt lichamelijk te zwaar voor me en de onregelmatige diensten gaan me steeds meer tegen staan dat ik heb aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik graag wat anders wil. Dit werd op de lange baan geschoven, maar dat ik nu dusdanig last heb van lichamelijke klachten heeft hij ingezien dat er nu wat moet veranderen, voordat ik in de ziektewet kom te zitten.

Ik heb sowieso het aanbod om een opleiding te gaan doen, nu vind ik dat zelf wel spannend want ik hoop dat er tzt ook nog een 2e kindje mag komen bij ons. En ik weet niet of ik die combinatie wat vind, maar ik heb met mezelf afgesproken wie dan leeft wie dan zorgt.

Uit de testen kwam heel sterk doktersassistent en docent zorg naar voren. Docent zorg zie ik voor nu niet zitten. HBO niveau moet ik erg aan trekken en daar ben ik op dit moment te onzeker voor om daar vertrouwen in te hebben. Dus ik heb aangegeven bij mijn leidinggevende dat ik me graag wil laten omscholen naar doktersassistent. Daarvoor is hij nu aan het uitzoeken hoe nu verder.

Qua werk wil ik gewoon mensencontact blijven houden en regelmaat qua uren. Daar functioneer ik wat beter op.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2019 08:10

Re: Ambities

Vlokje schreef:
Is er geen praktische constructie waarbij je dit idee uit kunt proberen? Waarbij je niet meteen 100% stopt met fotografie maar het langzaam uitfaseert indien je plan goed gaat? Om vertrouwen te kweken voor jezelf.


Nee helaas niet echt. Je mag maar één eenmanszaak hebben, dus dat kan niet naast elkaar bestaan of je moet het met allerlei ingewikkelde constructies oplossen maar dat wil ik ook niet. Maar het is niet erg, het is een vijfjarenplan dus het hoeft niet nu direct.

Burn, wat lastig dat je zoveel klachten hebt bij je huidige baan. Goed van je dat het helemaal om wil gaan gooien om zo op langere termijn beter gezond en gelukkiger te blijven. Ik weet niet wat je klachten zijn, maar het docentschap kan inderdaad ook best een belasting zijn, dus daar zou ik dan inderdaad niet voor kiezen. Sterkte met uitvogelen wat je wilt!
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 01 Aug 2019 08:38

Re: Ambities

Ik heb snel last van mijn rug en door het verlenen van zware zorg wordt dit niet beter. En ik heb CTS in beide handen. Waarvoor ik weer afspraak ga maken bij de neuroloog.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Aug 2019 08:41

Re: Ambities

Wat vervelend! Hopelijk kan je er nog iets aan doen, maar verder hoop ik dat je iets kunt vinden om te doen qua werk wat je leuk vindt en wat niet zo belastend is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem264

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 09 Nov 2017 08:49

Bericht 01 Aug 2019 13:20

Re: Ambities

Wat een leuk topic dit, tof om al die plannen te lezen! En June, wat lief ook dat je op iedereen reageert!

Ik las een tijdje terug ook in een oud topic als deze (jaren terug) en daar zag ik mezelf reageren als iemand met wilde plannen en veel ambitie. Wilde nog dit en dat studeren.
Hoppa een burn out gehad. En nu ik hier weer zo over denk, denk ik: mwah die studies hoef ik allemaal niet meer te doen.

Ik ben zelfstandige en vind dat eigenlijk gewoon wel heel fijn. Ik mag en kan zelf beslissen wat ik wil leren. Volg altijd cursussen als ik iets interessant vind en kan dat ook meteen toepassen in mijn werk. Het is vooral heel fijn dat je gewoon 100 procent je eigen richting kan bepalen. Ik heb bij verschillende werkgevers gewerkt maar nergens heb ik het zo gehad als dat ik zzp’er was. Ja een boel onzekerheden ook natuurlijk maar ik werk al meerdere jaren zzp’er dus er is inmiddels wel een redelijk regelmatige cashflow.

5jarenplannen etc, ik begin er niet meer aan. Ik ben vooral in mijn hoofd bezig om te kijken hoe we onze maandelijkse lasten zo laag mogelijk kunnen krijgen. Groot huis hoef ik niet meer. Gewoon lekker mijn interesses volgen en op die manier een beetje door kabbelen. Max 4 dagen werken en vooral veel tijd voor mijn gezin.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers