Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welkom bij ING

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 15:35

Welkom bij ING

De afgelopen dagen hebben wij ons hier thuis ontzettend verbaasd over de omslachtigheid van een rekening openen bij ING. Om te beginnen: ik wilde niet per se ING, maar we kregen een hypotheek daar en moesten dan ook klant worden voor een bepaalde rentekorting (slimme mensen bij ING). Dus wij hebben braaf alle papieren ingevuld en kregen afgelopen week een brief thuis met een pinpas met een briefje over dat we die nog moeten activeren via de website of de app. Dan ga je naar de website en de app en kan dat dus helemaal niet. Je moet eerst naar een ING-punt om een wachtwoord en activatiecode op te halen, maar voooooooor je daar komt, moet je nog online een gebruikersnaam aanvragen én een afhaalbewijs aanvragen voor die activatiecode en dat wachtwoord. En al deze informatie staat dus gewoon niet in een brief je die je bij je pinpas krijgt. Nu kreeg ik vandaag die brief met dat wachtwoordafhaalbewijs en daar stond in 'je kunt je wachtwoord ook online aanvragen als je korter dan 14 dagen lid bent'. Dus ik dacht: hoera! Maar nee, zo mooi is het leven niet, want ik voer alles in en dan staat er: U kunt uw wachtwoord ophalen met een afhaalbewijs :nopompom:.

Zoveel slechte informatie en zoveel omslachtigheid in deze tijd vind ik echt bijzonder. En ik snap echt dat je goede beveiliging moet inbouwen, maar communiceer dan op z'n minst over alle stappen die ik moet zetten en doe bij een pinpas niet alleen een brief over het activeren van een pinpas als je al eerder klant bent geweest.

Dankjewel voor het lezen van mijn heftige verhaal. Wie kent deze intense pijn? Wie heeft ook zoiets met een bank meegemaakt? Ik hoor het graag. Wees welkom hier, ik lees je verhaal!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 09 Jul 2019 15:37

Re: Welkom bij ING

Ja klopt, heel irritant. Gelukkig regelt mijn man, werknemer bij bovenstaande, dit allemaal en hoef ik me hier zelf nauwelijks over te frusteren.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2019 15:40

Re: Welkom bij ING

Ja, maar dan met m'n werk. We hadden geen bankpas meer voor de rekening, dus moest er een bankpas komen met mijn naam erop. Dan was dat tenminste mijn eigen pas. Want ik had steeds voor alles toestemming nodig van m'n baas en zulks.
Het aanvragen was het probleem nog niet ondanks dat er 100000x toestemming nodig was van m'n baas. Het ophalen echter wel. Eerst lag het al ergens bij een verkeerde locatie, daarna bij de goede, maar snapte de vrouw achter de balie er niks van. Uiteindelijk heeft een ander iets in het systeem genept om er voor te zorgen dat ik die pas mee kon krijgen, inmiddels een week of 3 later. Vreselijke hell was het.

En nu laatst moest de pas verlengd (MIJN PAS) worden. En op wiens namen kon dat? Juist, enkel die van mijn bazen.
Ik heb het er maar bij gelaten.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 15:43

Re: Welkom bij ING

Oh, Savi, wat een gedoe inderdaad. Fijn dat iemand dan het systeem nog een beetje wil omzeilen om je te helpen, maar met werk is het helemaal irritant, omdat dan niet standaard alles op jouw naam staat.

We hebben nu drie banken en dat vind ik nogal overdreven. We hebben overwogen om van ABN dan naar ING te gaan, maar door dit gedoe twijfel ik meteen al.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 09 Jul 2019 15:44

Re: Welkom bij ING

Precies om deze reden ben ik overgestapt van ING naar de Rabobank. Wat een gedoe daar bij ING. Ik leef met jullie mee hoor, ellende!

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2019 15:45

Re: Welkom bij ING

Je kan even afwachten hoe het verder allemaal verloopt. Wij zijn voor de hypotheek naar RegioBank gegaan. Eigenlijk ook een super ouderwetsche bank, maar ze doen het steeds beter en uiteindelijk is de 'hypotheekrekening' nu onze belangrijkste rekening. Omdat we inderdaad ook allemaal verschillende banken en rekeningen hadden.
Wel hebben we beide onze Rabobank privé rekening nog en voor dochter toch wel een rekening geopend bij good old Rabobank haha. :laughcry:
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 15:46

Re: Welkom bij ING

Ja, ik heb ook Rabo, mijn man heeft ABN en wij hebben gezamenlijk ook ABN. Voor die korting moet je officieel tien transacties per maand hebben op die rekening, maar dat wordt steekproefsgewijs gecontroleerd en je krijgt eerst een waarschuwing :smile:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Jul 2019 15:49

Re: Welkom bij ING

Stel je 10 keer een transactie in van 25 cent naar die rekening ;-)
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 15:51

Re: Welkom bij ING

:hulde:
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2019 15:51

Re: Welkom bij ING

Ja! Dan kan je over 10 jaar €300 extra aflossen. :good:
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 09 Jul 2019 16:09

Re: Welkom bij ING

Hier een frustratie van een iets andere orde. Wij bleven maar post krijgen van de ABN van de vorige bewoners. In het begin stuurden we het braaf door naar de vorige bewoners. Maar het bleef doorgaan, dus we gingen over op post retour sturen. Bleef nog steeds doorgaan dus wij bellen met de ABN. Ze konden niks doen, zolang die mensen zelf geen contact opnamen en een nieuw adres doorgaven kregen wij alle post. Ok, wij waren al die post van ze inmiddels zat dus daarna vloog alles gewoon de prullenbak in.

Komt er een maand geleden (we wonen er inmiddels bijna 2 jaar) eerst een pinpas binnen (natuurlijk niet open gemaakt, maar je voelde het pasje) en paar dagen een later andere brief waarvan ik zeker weet dat dat de pincode geweest is. Zijn van die enveloppen die zo onherkenbaar zijn, dat ze daardoor juist herkenbaar zijn haha.

Maar hoe stom is dat??? De ABN wéét dat ze hier al lang niet meer wonen en toch sturen ze zulke gevoelige informatie naar dit adres. Al vind ik het nog stommer dat de vorige bewoners hun adres nooit aangepast hebben maar ok.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 16:12

Re: Welkom bij ING

Wat bizar, Islandgirl. Ook heel idioot dat retour sturen dus niet werkt. Bij een bank zou ik verwachten dat ze dan de post wel stoppen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 06:14

Bericht 09 Jul 2019 16:20

Re: Welkom bij ING

Ja precies. Ik snap dat echt niet.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 09 Jul 2019 16:49

Re: Welkom bij ING

Dat is echt heel slecht van die pas met code!

Ik heb dan weer de frustratie van het aanvragen van een creditcard bij ABN.

Alle rekeningen bij de Rabobank opgezegd 2 jaar geleden omdat ze lachend vertelden geen krediet wilden geven aan ‘armlastige ZZP’ers’ die de Belastingdienst niet kunnen betalen omdat een klant verzuimd om een ruim jaarsalaris te betalen. Een ZZP’er die 75k schone winst heeft noem ik niet armlastig dat wordt ie alleen wel als klanten niet betalen... Maar goed bij de Rabo hadden we wel een creditcard en die bij de overstap naar ABN niet aangevraagd. Daar ben ik dus meerdere keren mee bezig geweest maar ‘door drukte bij ICS’ krijgen we iedere keer na 2 weken de vraag of we cijfers in willen leveren, weer 2 weken later een kopie bankafschrift, weer 2 weken later een kopie paspoort, dan weer 2 weken later de vraag om cijfers voor het nieuwe boekjaar en weer 2 weken later een vraag om een nieuw bankafschrift en kopie paspoort want die waren verlopen. Alles op gestuurd willen ze een handtekening van vriend, vriend was net die dag in het vliegtuig gestapt voor een paar weken buitenland, aanvraag verlopen, dus weer overnieuw beginnen. Uiteindelijk maar mee gestopt...
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 16:54

Re: Welkom bij ING

Wat een gedoe, Pluis. Sowieso storend als niet meteen de goede dingen worden opgevraagd. Kon je het niet regelen door de papieren in te scannen voor je vriend?

Wij hebben onze hypotheek op de camping in Italië geregeld :pirat:.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 09 Jul 2019 18:17

Re: Welkom bij ING

De hypotheek heb ik ook zelf geregeld via internet. Dat ging makkelijker dan het aanvragen van een creditcard waarmee je maar 1/100 deel kan uitgeven
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jul 2019 18:50

Re: Welkom bij ING

ik vind het bij de ing wel gek dat je een rekening niet makkelijk op 2 namen kan zetten. Je kan dan hier in het dorp naar een ing punt. Maar die zit in de supermarkt en word je geholpen in de supermarkt door medewerkers van de supermarkt. Dus dat ga ik niet doen. Heb nu maar in de stad een afspraak gemaakt met een adviseur

Toen ik de rekening opende was inderdaad een gedoe met die codes. Verder ben ik wel tevreden met ing. En haat ik juist de rabobank
Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 18:53

Re: Welkom bij ING

Pluis schreef:De hypotheek heb ik ook zelf geregeld via internet. Dat ging makkelijker dan het aanvragen van een creditcard waarmee je maar 1/100 deel kan uitgeven

Bizar, maar zo gaat het dan blijkbaar!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Jul 2019 19:21

Re: Welkom bij ING

Oh van die verhuizing heb ik dus gehad vanaf de andere kant. Ik was vergeten mijn adres aan te passen, maar kreeg al tijden geen papieren post meer en het viel me dus ook niet op.
Na een maand of drie dat ik verhuisd was, stond ik in de winkel en was mijn pas plotseling geblokkeerd. Ik moest op dat moment wat afrekenen (volgende dag een bruiloft) en ben naar het ING kantoor gegaan. Daar heb ik met mijn ID kaart geld kunnen opnemen en daarna weer terug om te kunnen betalen.

Ik had geen idee waarom de pas geblokkeerd was, dus uiteraard nagevraagd bij ING. Ze waren bezig met alle passen vervangen, voor contactloos betalen, ook degenen die nog niet verlopen waren. Mijn pas was naar mijn huisadres opgestuurd en ze hadden hem retour gehad van de huidige bewoner. Het was dus bekend dat ik geen pas had, maar toch was mijn huidige pas geblokkeerd :palm:
En ik snap dat het een geautomatiseerd proces is, maar hiervoor hadden ze mijn inziens toch een regel moeten inbouwen. Ik zal vast niet de enige zijn die de nieuwe pas niet had ontvangen of bijvoorbeeld de oude pas was blijven gebruiken.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jul 2019 19:24

Re: Welkom bij ING

Zulke intense frustratie ben ik niet van je gewend June. Dan zal het wel heel erg zijn!

Ik ben ooit van de ING overgestapt naar de ABN vanwege vergelijkbare frustraties. In een ander tijdperk dus minder digitale beveiliging en dat soort dingen maar het was zo onmogelijk om efficiënt te communiceren met hen terwijl je in het buitenland zat over geblokkeerde passen en nieuwe aanvragen (niet ophalen hè, aanvragen) vanuit het buitenland, terwijl dat bij de ABN peanuts was.
Let's discover the world together.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 19:28

Re: Welkom bij ING

Haha, het is ook wel met een knipoog hoor. Ik verbaas me er wel oprecht over. Ik ben echt niet heel dom of onhandig met techniek, maar dit is echt niet hufterproof.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jul 2019 20:33

Re: Welkom bij ING

Nouja en dan ben jij een weldenkend mens en nog jong. Hoe moet bejaarden dit ooit gaan regelen? OK, die werken niet dus ze hebben meer tijd voor dit soort onzin. Maar ik snapte het al niet meer vanaf je tweede zin. Dus ouderen van dagen, laaggeletterden, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt - hoe komen zij aan een ING rekening?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 09 Jul 2019 20:39

Re: Welkom bij ING

Precies dat. Er zit gewoon een instructie bij voor mensen die al klant zijn en nul informatie voor mensen die nog geen klant zijn. Dat is echt heel erg gek.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jul 2019 05:47

Re: Welkom bij ING

Oh. Mijn. God, de ING..

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen qua omslachtigheid van deze bank. Herken je verhaal tot in de puntjes.
Dat ik in het buitenland woon is natuurlijk mijn keuze, maar dat ze geen buitenlands telefoonnummer accepteren voor TAN codes had ik nooit kunnen bedenken. Jarenlang dus een rekening gehad waar ik niks mee kon, stond ontzettend in het rood. Wist ik trouwens ook niet, want ik kon ook niet meer op mijn internetbankieren - iets met wachtwoord verkeerd en ik kon mijn identiteit niet verifieren, iets wat alleen in persoon kon of met handtekening verificatie. En mijn adres veranderen kon ook niet daardoor dus de post met de aanmaningen (kwam ik later achter) gingen naar een oud adres. Dus ik mijn handtekening, die ik al 25!!! jaar heb, tot 3 keer toe opsturen - kwam niet overeen. Echt zulke bullshit. Toen heb ik het maar gelaten.

Paar jaar later krijg ik aanmaningen van de studieschuld, logisch, want die konden al tijden geen bedragen van mijn rekening afhalen. Het verschil maar betaald vanaf mijn Aussie rekening. Kom ik jaren later weer eens in Nederland en bedacht toch maar eens langs een kantoor te gaan. Was mijn rekening intussen gesloten. Fair enough. Maar hij kon ook niet meer open. Hahaha.. Dus ik stond onwijs in het rood, deurwaarders ingeschakeld (tja, wist ik niet). Uiteindelijk alles kunnen bewijzen (inclusief het verscheidene keren proberen vanuit het buitenland, handtekening kwam overigens vrijwel 100% overeen dus waar ze dat nou vandaan hadden?!). Dus schuld werd kwijtgescholden (paar honderd) en heb me in een nieuwe rekening laten lullen (want: toch wel handig als ik in Nederland ben). Nu kan ik het wel vanuit hier allemaal regelen en zorg dat er genoeg geld op staat. Maar onnozel is het allemaal wel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 10 Jul 2019 08:41

Re: Welkom bij ING

Oh, als je in het buitenland woont en iets met ING moet. Ik had het nog niet eens bedacht :laughcry:. Ik snap sinds een week dus helemaal waarom dat zo ingewikkeld is. Ik snap het gewoon niet, want je denkt toch na over je klantreis?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron