Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het Forum

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jul 2019 11:47

Re: Het Forum

Even over dat betaalde abonnement wat ik nu voorbij zie komen. Ik ben daar helemaal niet op tegen en kn me goed vinden in het standpunt van Marin dat je voor andere vormen van entertainment ook betaalt. Maar hoe zien jullie dit voor je? Het forum op privé zetten en enkel openstellen voor mensen die betalen? Is het meest eerlijk, maar dan krijg je vrijwel nooit meer nieuwe aanwas. Opengooien voor iedereen maar alleen reacties plaatsen na betaling? Of de betaling vrijwillig houden met het risico dat slechts een handjevol forummers daadwerkelijk iets betaalt en je dus alsnog niet voldoende inkomsten hebt om dingen waar te maken?

Ik vind het idee heel leuk maar kn me niet zo goed een voorstelling maken van de uitvoering ervan.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 11:49

Re: Het Forum

Ik zou het gewoon heel erg jammer vinden als het verdwijnt, omdat we met z'n allen zoveel meer kunnen.
Heb het idee een beetje dat de BM's er geen tijd voor hebben (gezien de reactietijd) en dat is logisch, maar dan heb je of de verkeerde BM's of te weinig BM's.

En, in mijn ogen zijn de BM's ook niet alleen handhavers om uitleg te geven zeg maar. Had hier gisteren even een berichtje geplaatst met; Hallo, wij BM's lezen mee hoor, we zijn benieuwd wat jullie wensen zijn.

Of iets. Het hoeft niet alleen maar zakelijk. Maar zo weten we wel dat jullie er zijn. Praat ook een beetje actief mee.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 11:52

Re: Het Forum

Elliot schreef:Even over dat betaalde abonnement wat ik nu voorbij zie komen. Ik ben daar helemaal niet op tegen en kn me goed vinden in het standpunt van Marin dat je voor andere vormen van entertainment ook betaalt. Maar hoe zien jullie dit voor je? Het forum op privé zetten en enkel openstellen voor mensen die betalen? Is het meest eerlijk, maar dan krijg je vrijwel nooit meer nieuwe aanwas. Opengooien voor iedereen maar alleen reacties plaatsen na betaling? Of de betaling vrijwillig houden met het risico dat slechts een handjevol forummers daadwerkelijk iets betaalt en je dus alsnog niet voldoende inkomsten hebt om dingen waar te maken?

Ik vind het idee heel leuk maar kn me niet zo goed een voorstelling maken van de uitvoering ervan.

Ik heb het toen uitgelegd toen er naar gevraagd werd, maar bijvoorbeeld op Fok! heb je ook 'abonnementen'.
Hier zie je de verschillen;

https://fok.nl/shop/abonnementen.php

Je kan bijvoorbeeld advertenties uitschakelen en je usernotes bekijken. Ik weet niet of die hier bijgehouden worden, maar neem aan van wel. Je moet toch weten hoe vaak Elliot over de schreef gegaan is. :smile:
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Jul 2019 11:53

Re: Het Forum

Volgens mij hebben ze wel meer dan een keer oproepjes gedaan voor BM hoor. Maar daar kwam dan weer weinig reactie op. Maar dat snap ik ook: het is vooralsnog niet echt een leuke functie. Juist omdat het zo gesloten is, je mag er dan niks over zeggen, je bent eigenlijk beetje politie agent en je krijgt vaak een hoop kritiek over je heen. Maar goed. Dat is juist wat we dus misschien met z'n allen moeten aanpakken ;-).
<<

Anoniem279

Bericht 11 Jul 2019 11:59

Re: Het Forum

Maar hoeveel burgemeesters hebben we nou eigenlijk? In de tijd dat ik nog moderator was op het oude yesforum waren het er ook maar een stuk of 6 hoor, en hebben we het ook prima gered. En daar was het wel heel wat drukker.

Ik denk ook niet dat het ‘m zit in méér burgemeesters. Het zit hem vooral in de expertise van medeforummers gebruiken om zo weer wat actiever te kunnen worden.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 12:03

Re: Het Forum

Maar Flo, als iemand een vraag stelt in een BM topic, waarom moet het dan soms 3 dagen duren? Is het niet de taak van BM's om dat topic elke dag even te checken? Als er 5 of 6 zijn, dan hebben ze dus allemaal in die 3 dagen dat topic niet gecheckt. Waarschijnlijk is er in die 3 dagen ook geen moderation geweest op andere topics.
Dan heb je imo de verkeerde BM's (of dus te weinig, maar dat is het niet denk jij en dat snap ik wel gezien je ervaring).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jul 2019 12:03

Re: Het Forum

Savi schreef:
Elliot schreef:Even over dat betaalde abonnement wat ik nu voorbij zie komen. Ik ben daar helemaal niet op tegen en kn me goed vinden in het standpunt van Marin dat je voor andere vormen van entertainment ook betaalt. Maar hoe zien jullie dit voor je? Het forum op privé zetten en enkel openstellen voor mensen die betalen? Is het meest eerlijk, maar dan krijg je vrijwel nooit meer nieuwe aanwas. Opengooien voor iedereen maar alleen reacties plaatsen na betaling? Of de betaling vrijwillig houden met het risico dat slechts een handjevol forummers daadwerkelijk iets betaalt en je dus alsnog niet voldoende inkomsten hebt om dingen waar te maken?

Ik vind het idee heel leuk maar kn me niet zo goed een voorstelling maken van de uitvoering ervan.

Ik heb het toen uitgelegd toen er naar gevraagd werd, maar bijvoorbeeld op Fok! heb je ook 'abonnementen'.
Hier zie je de verschillen;

https://fok.nl/shop/abonnementen.php

Je kan bijvoorbeeld advertenties uitschakelen en je usernotes bekijken. Ik weet niet of die hier bijgehouden worden, maar neem aan van wel. Je moet toch weten hoe vaak Elliot over de schreef gegaan is. :smile:

Oh sorry die uitleg heb ik gemist of niet onthouden, haha! Ik ga eens kijken bij fok!

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jul 2019 12:04

Re: Het Forum

Ik mag dat niet zien omdat ik geen lid ben :nerd:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 12:05

Re: Het Forum

Elliot schreef:
Savi schreef:
Elliot schreef:Even over dat betaalde abonnement wat ik nu voorbij zie komen. Ik ben daar helemaal niet op tegen en kn me goed vinden in het standpunt van Marin dat je voor andere vormen van entertainment ook betaalt. Maar hoe zien jullie dit voor je? Het forum op privé zetten en enkel openstellen voor mensen die betalen? Is het meest eerlijk, maar dan krijg je vrijwel nooit meer nieuwe aanwas. Opengooien voor iedereen maar alleen reacties plaatsen na betaling? Of de betaling vrijwillig houden met het risico dat slechts een handjevol forummers daadwerkelijk iets betaalt en je dus alsnog niet voldoende inkomsten hebt om dingen waar te maken?

Ik vind het idee heel leuk maar kn me niet zo goed een voorstelling maken van de uitvoering ervan.

Ik heb het toen uitgelegd toen er naar gevraagd werd, maar bijvoorbeeld op Fok! heb je ook 'abonnementen'.
Hier zie je de verschillen;

https://fok.nl/shop/abonnementen.php

Je kan bijvoorbeeld advertenties uitschakelen en je usernotes bekijken. Ik weet niet of die hier bijgehouden worden, maar neem aan van wel. Je moet toch weten hoe vaak Elliot over de schreef gegaan is. :smile:

Oh sorry die uitleg heb ik gemist of niet onthouden, haha! Ik ga eens kijken bij fok!

Het is niet heel bijzonder hoor en daar zit nog een hele site om heen, dus die inkomsten zijn ook anders, maar het geeft een beetje het idee wat eventueel kan met een abonnement.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jul 2019 12:05

Re: Het Forum

Laten we allemaal overstappen naar Fok ;)
<<

Anoniem279

Bericht 11 Jul 2019 12:06

Re: Het Forum

Savi schreef:Maar Flo, als iemand een vraag stelt in een BM topic, waarom moet het dan soms 3 dagen duren? Is het niet de taak van BM's om dat topic elke dag even te checken? Als er 5 of 6 zijn, dan hebben ze dus allemaal in die 3 dagen dat topic niet gecheckt. Waarschijnlijk is er in die 3 dagen ook geen moderation geweest op andere topics.
Dan heb je imo de verkeerde BM's (of dus te weinig, maar dat is het niet denk jij en dat snap ik wel gezien je ervaring).

Ben ik helemaal met je eens hoor! Ik vraag me dat ook af, waarom dat het het huidige aantal burgemeesters niet kan, op een forum met een best lage activiteit, en wij met z’n zessen nog die hele kapitein arararararar-gebeuren de kop in hebben zitten drukken, meerdere malen per week. En daarnaast nog de reguliere moderatortaken.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jul 2019 12:07

Re: Het Forum

Elliot schreef:Ik mag dat niet zien omdat ik geen lid ben :nerd:

Haha. Oh nouja je kan dus bijvoorbeeld dan kiezen uit meer avatars, grotere filesizes uploaden, de achtergrond aanpassen, custom CSS doen. Meer vrienden en vijanden toevoegen en er zit een maximum tijd op het editten van berichten (dat wordt langer naarmate je een duurder abbo hebt).

En dus usernotes inzien en reclame uitzetten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Jul 2019 12:23

Re: Het Forum

Savi schreef:
Elliot schreef:Ik mag dat niet zien omdat ik geen lid ben :nerd:

Haha. Oh nouja je kan dus bijvoorbeeld dan kiezen uit meer avatars, grotere filesizes uploaden, de achtergrond aanpassen, custom CSS doen. Meer vrienden en vijanden toevoegen en er zit een maximum tijd op het editten van berichten (dat wordt langer naarmate je een duurder abbo hebt).

En dus usernotes inzien en reclame uitzetten.

Ohja ik snap het! Slimme methode wel eigenlijk!

♥♥
<<

Anoniem281

Bericht 11 Jul 2019 13:22

Re: Het Forum

Ik kan me voorstellen dat de BM's niet zitten te wachten op betaalde abonnementen. Dan is t geen hobby meer, maar betaald werken. Waar er nu (in mijn ogen terecht) wordt geklaagd dat er te langzaam gereageerd wordt, zal dan straks helemaal uit de klauwen lopen. Er wordt dan immers voor betaald. Zijn wij dan klanten? Is t forum dan een dienstverlening? Wat als je niet tevreden bent met de diensten? Bij wie klaag je? Wie is verantwoordelijk? Hoe worden de inkomsten genoteerd?

Dan zou ik nog eerder opperen om er een stichting van te maken en forummers donaties te laten doen. De mensen die ècht willen, storten dan wel. Dan heb je ook gelijk een lief en leed pot, hoewel de haren in mn nek daarvan overeind gaan staan. Dan is het in mijn ogen namelijk ook niet echt meer een forum maar echt een clubje.

Kortom; ik weet t niet en lul maar wat.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2019 22:03

Re: Het Forum

Ik heb hier nog even over nagedacht en ik weet er ook geen pasklaar antwoord op.

Je wilt natuurlijk wel zorgen dat er nieuwe aanwas is, dus een standaard bedrag om uberhaupt te reageren zou ik niet doen. De nieuwe aanwas is al schaars, dat vergroot je hier alleen maar mee. Maar iets van abonnementkeuze met daarin meer mogelijkheden klinkt wel handig. Wat Cotton zegt dus eigenlijk.

Of inderdaad pure vrijwillige donatie, mits dat geen scheve ogen geeft.

Ik snap echter wel ook heel goed wat er gezegd wordt over de bereikbaarheid en activiteit van de burgemeesters en de verwachtingen daarvan zodra er betaald wordt. Het ís natuurlijk geen baan en dat moet ook niet verwacht worden. Ik heb er alle respect voor dat de burgemeesters dit in hun vrije tijd doen. Ik zelf zou door betaling van contributie oid niet verwachten dat zij meer en beter aanwezig zijn en hen dat kwalijk nemen als dat niet zo is. Ik snap de gedachte daarachter echter wel en denk dat er wel mensen zijn die dat zullen denken. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Lastig wel. Ik wil heel graag SAMEN het forum beter/actiever maken, maar hoe?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 11 Jul 2019 22:42

Re: Het Forum

Dan toch maar allemaal oud-forummers op social media gaan benaderen en vragen of ze zin hebben om zich vrijblijvend te registreren. Wie weet blijven er wel een handjevol hangen.
<<

Anoniem298

Bericht 12 Jul 2019 00:30

Re: Het Forum

Joe, ik kom even plempen vanaf m’n mobiel (heel irritant dus ook een reden dat ik amper nog post). Jammer om te lezen dat het forum als saai gezien wordt de laatste tijd. Ik merk dat er een aantal forummers wel hun best doen wat leven in de brouwerij te brengen, keep up the good work! Eigenlijk hoeft er voor mij niet per se iets te veranderen, de voornaamste reden dat ik hier weinig tijd doorbreng is het gebrek aan tijd. Ik werk veel, ben met hele leuke dingen bezig en daardoor staat het forum helaas even op een laag pitje. Ik mis trouwens wel een Dagcafé zoals we dat een aantal jaren geleden hadden, tientallen pagina`s per dag kwamen erbij. Hilarisch was dat, jammer dat we dat nu niet meer hebben. Oh ja en omdat ik zo weinig kom vind ik het vaak ook lastig om ‘zomaar’ binnen te komen vallen, het voelt dan alsof ik ineens een gesprek tussen een aantal mensen verstoor ofzo, dus dan reageer ik maar niet.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 13 Jul 2019 07:05

Re: Het Forum

Ik kom ook even binnenvallen. Een topic als deze doet altijd weer even stof opwaaien. Er lopen momenteel naar mijn idee best leuke topics.

Verder ben ik het nergens mee eens haha! Ik vind het prima dat de burgemeesters anoniem zijn. Ik vind het gebaar dat ze hebben gemaakt naar Bisq en Roodkapje passend en had wat mij betreft geen overleg nodig. Wat mij betreft zat er ook genoeg tijd tussen dat een willekeurige forummer ook contact had kunnen opnemenmet de burgemeesters om te vragen of er ruimte was voor een kado (ofzo). Ik wil pertinent niet betalen voor het forum. En ik voel me betrokken genoeg door de topics die door de burgemeesters zijn geopend om ideeën en behoeften (buiten de meest recente topic).
L2014 & H2017
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 13 Jul 2019 07:23

Re: Het Forum

Is het niet ook gewoon zo dat het forum niet meer echt bekend is? En dat het daarom veel rustiger is geworden dan andere jaren. Dat de "oude garde" ook ouder wordt en andere behoeftes krijgen?

Als ik kijk naar het viva forum, zij hebben nog een tijdschrift waar het forum ook steeds aangehaald wordt. Dat zorgt er natuurlijk voor dat nieuwe mensen het forum ook vinden. Dat heeft Yes dus niet meer. Het forum wordt nergens meer echt aangehaald tenzij het via google in een zoekopdracht naar voren komt.

10 jaar geleden was ik heel actief. Door het tijdschrift ben ik hier terecht gekomen. Het tijdschrift stopte en het forum werd overgenomen. Dat heb ik ook allemaal mee gemaakt. Een x aantal jaren stond het forum voor mij erg centraal. Jullie hebben zowaar mij scheiding mee gemaakt, de moeizamere ontwikkeling van mijn zoon enz enz. Nu ben ik al 5 jaar heel gelukkig met mijn huidige partner en is de behoefte om mee te schrijven verminderd. Ik las altijd wel nog mee, voornamelijk in bed voor het slapen gaan. Maar je merkt de toegenomen rust.
Dan wordt het ook vanzelf saai en ik betrapte mij er dus op dat ik voornamelijk mee ging lezen bij het viva forum. Totaal niet mijn ding, niet mijn type mens wat daar zit, maar daar gebeurt wel heel veel.

Plus dat ik het op mijn mobiel, net als vele andere, enorm irritant vind om een bericht te schrijven.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jul 2019 18:58

Re: Het Forum

Ik vind ook dat er nu veel leuke topics geopend zijn.
Ik ben hier ook ooit via Yes terecht gekomen. Maar ben pas mee gaan schrijven sinds mijn zwangerschap. Dus gok nu ongeveer 4 jaar. In een zwangerschaps topic leer je de dames beter kennen en maak je op dat moment hetzelfde mee. Dit zorgde er echt voor dat meeschrijven makkelijker werd.

In algemene topics vind ik het soms nog wel lastig reageren.
Dat typen op je mobiel werkt ook niet echt mee.
Betaalde abonnementen hoeft van mij echt niet.
2016
<<

Anoniem304

Bericht 13 Jul 2019 20:35

Re: Het Forum

De betaalde abonnementen moet je zien als een donatie waar je iets kleins voor terug krijgt. Niet als een verplichting om nog te kunnen forummen.

Ik snap niet waarom jij het erg zou vinden als ik zou betalen? :P
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2019 20:07

Re: Het Forum

Vandaag zelfs op zondag redelijk wat activiteit!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2019 20:12

Re: Het Forum

Savi schreef:Vandaag zelfs op zondag redelijk wat activiteit!

Yes! Ik ben echt m’n best aan het doen op veel topics te reageren. Ben alleen altijd zo inspiratieloos voor nieuwe topics, sorry!

♥♥
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers