Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Snacks in het weekend

<<

Skyler

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 06 Dec 2014 13:58

Bericht 06 Jul 2019 14:35

Snacks in het weekend

Vertel, wat staat er bij jullie zoal op tafel als het tijd is om te borrelen?
<<

Anoniem286

Bericht 06 Jul 2019 14:40

Re: Snacks in het weekend

Wij borrelen nooit, hoogstens een bakje chips met een glas cola.
Bij mijn ouders wel; zij hebben meestal toastjes met wat salades staan.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Jul 2019 14:46

Re: Snacks in het weekend

Ik zou heel graag zeggen dat ik dan allerlei groenten met yoghurt dip serveer, maar het is toch meestal gewoon chips. Wel hebben wel het regime van maximaal 1 zak per weekend als we verder geen bezoek of zo over de vloer krijgen.

Als we echt een borrelpank maken dan vul ik dat aan met bitterballen of kaassticks uit de oven, knoflook olijven, blokjes kaas, popcorn met ras el hanoud kruiden ed.

Voor verjaardagen en bezoek doe ik wel moeite om lekker toastjes, kaasjes, borrelhapjes ed te maken maar als we gewoon simpel thuis zijn kies ik meestal voor gemak en trek ik alleen wat zakken/ bakjes open.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 06 Jul 2019 14:48

Re: Snacks in het weekend

Pepertjes gevuld met roomkaas, spaanse worst plateau voor mijn vriend, kaas plateau, vijgenchutney, stokbrood, aioili, olijven, hummus, smeersalade, goede fles wijn. Gister nog gezellig samen geborreld en dit hadden we op tafel staan.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jul 2019 14:50

Re: Snacks in het weekend

Over het algemeen snacken wij gewoon simpel met chips of iets van gehaktballetjes met pindasaus. Soms, als we echt een datenight zonder oppas hebben ofzo, maken we er wat meer werk van en zetten we nacho’s neer of maken we een borrelplank met verschillende worstjes en kaasjes en tapashapjes. Maar, eerlijk is eerlijk, die koop ik dan kant en klaar hij de appie en haal ik enkel uit het bakje om op een plank te leggen :smile:

♥♥
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 06 Jul 2019 14:52

Re: Snacks in het weekend

Elliot schreef:Over het algemeen snacken wij gewoon simpel met chips of iets van gehaktballetjes met pindasaus. Soms, als we echt een datenight zonder oppas hebben ofzo, maken we er wat meer werk van en zetten we nacho’s neer of maken we een borrelplank met verschillende worstjes en kaasjes en tapashapjes. Maar, eerlijk is eerlijk, die koop ik dan kant en klaar hij de appie en haal ik enkel uit het bakje om op een plank te leggen :smile:


Haha dat doen wij ook hoor. Gewoon van de appie en soms van zo'n zaak hier in de stad verse hapjes.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Jul 2019 14:58

Re: Snacks in het weekend

Veel wijn.

En we maken graag borrelplanken met verschillende kazen, charcuterie en andere lekkere dingen.
Let's discover the world together.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2019 15:10

Re: Snacks in het weekend

Borrelen jullie dan i.p.v. het avondeten of ernaast?

Hier eigen alleen chips en chocola en mijn man haalt soms speciaalbiertjes voor ons. Borrelen doen we eigenlijk alleen buiten de deur.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Jul 2019 15:13

Re: Snacks in het weekend

SoGood wij doen van die uitgebreide hapjes wel in plaats van avondeten, anders wordt het wel heel veel eten op 1 avond. Chips doen we wel gewoon extra.

♥♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 06 Jul 2019 15:15

Re: Snacks in het weekend

Dat zal ik ook weer eens wat vaker doen, worden ze hier vast blij van.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 06 Jul 2019 15:19

Re: Snacks in het weekend

Meestal fuet en een mix van macadamianoten, pecannoten, cashewnoten en amandelen. Soms ook nog rijstzoutjes maar dat is eigenlijk alleen als we visite krijgen. J eet chips en worst
2015 💙
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 06 Jul 2019 15:27

Re: Snacks in het weekend

Als we het als avondeten doen haal ik kiphapjes / balletjes bij de slager, wat worst / kaas soorten, stokbrood met smeersels / salade, olijven en dat soort dingen.

Zoals vanavond gewoon wat chipjes en knabanossi, dat nemen we dan in bakje tijdens serie kijken, ook dit is niet elke week, heb vaak wel ongezouten en ongebrande notenmix voor vriend als snack.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem269

Bericht 06 Jul 2019 15:32

Re: Snacks in het weekend

Fuet, blokjes kaas en van die half zongedroogde tomaatjes. Of toastjes met brie, kipkerriesalade, zelfgemaakte eiersalade etc en kleine gehaktballetjes in een sausje. En soms ook gewoon een bakje chips of borrelnootjes.

Ik denk dat we dit zo’n 1x per maand doen op zaterdagavond. Dan eten we van te voren gewoon met de kinderen. Gewoon een kleinere portie dan normaal. En als de kinderen op bed liggen dan komt dit tevoorschijn.

Als we het echt als avondeten doen (wat we een paar keer per jaar doen) doe ik het wel wat uitgebreider. Meer keus en dan maak ik er ook meer werk van. Dan maak ik bijv. pizzarolletjes, knackworstje in croissantdeeg, kipspiesjes, mini saucijzenbroodjes etc.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Jul 2019 15:54

Re: Snacks in het weekend

Als we het als avond eten hebben dan maak ik er wel wat meer werk van kipsate spiesjes, mini pizza, bladerdeeg hapjes, groenten met dip, gevulde eitjes, een haring, kaasjes, charcuterie, elke keer wat anders maar dan we divers en met groenten. Dat doen we misschien een paar keer per jaar.

Vanmiddag zijn mijn man en oudste zoon naar de film geweest en toen ze net thuis kwamen hebben we geborreld met wat blokjes kaas met chilisaus, oranje paprika in reepjes in een glas met roomkaas onderin ( restjes opmaken), wat olijven en een paar bitterballen. Een flesje rosé en wat bekers appelsap er bij en gezellig borrelen.
Ik gooi dan vanavond gewoon minder aardappels in de oven maar we eten nog wel gewoon.

‘S avonds met zijn tweeën op de bank doen we dat eigenlijk nooit, dan eten we hooguit wat chips.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 06 Jul 2019 16:08

Re: Snacks in het weekend

In het weekdend vinden we het erg lekker om biertjes te drinken (of radlers met warm weer) en daarbij een plankje met verschillende kazen (en toastjes), worst, olijven en wat chips erbij.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Jul 2019 17:34

Re: Snacks in het weekend

Eigenlijk alleen chips en soms wat nootjes, stukjes komkommer, ei, tomaatjes. Echt borrelen noem ik het niet. Het is gewoon wat snacken bij het tv kijken of bordspellen spelen. Bij dat laatste probeer ik rekening te houden dat ik bijv chips pas op tafel zet bij een spel dat tegen vette vingers kan. Meestal is dat een spel waarvan ik de kaarten heb gesleeved.
<<

Anoniem277

Bericht 06 Jul 2019 17:52

Re: Snacks in het weekend

Wij doen eigenlijk heel weinig borrelen. Soms chips (en heel af en toe heksenkaas erbij). Verder niets. Chips is ook maar 1x in de week. Na het diner eten we eigenlijk niet meer.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 06 Jul 2019 23:17

Re: Snacks in het weekend

Oh ja leuk borrelen! Doen wij regelmatig. Maak dan een plank met van alles erop, kaasjes, vleeswaren (vind Coppa di Parma zo lekker), buratta, knoflook garnalen, champignons met roomsaus, truffelmayonaise, Amsterdamse uien, porchetta, rilette, verschillend brood, crostini's... Als we zo borrelen, is dat als vervanging van het avondeten.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jul 2019 07:27

Re: Snacks in het weekend

Oh, lekkere dingen zie ik. Wij hebben niet zo’n snack consensus hier in huis, want ik hou van kaas en hij niet, en hij houdt van fuet enzo maar ik ben vega. Dus dan wordt het chips :smile:
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jul 2019 07:28

Re: Snacks in het weekend

Oh ja en omdat hij vaak dingen opeet voordat ik er aan toekom is mijn hack: cheese onion chips kopen, daar blijft hij ver vandaan.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Jul 2019 07:29

Re: Snacks in het weekend

Maar dat past beter in het topic ‘Hacks in het weekend’.
STOP.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Jul 2019 09:02

Re: Snacks in het weekend

Haha Caulfield dat probleem heeft mijn vriend ook met mij. Zijn oplossing is om chips of nootjes te kopen met gluten erin zodat ik het niet mag.

Mijn vriend maakt graag een borrelplankje klaar s avonds, ik heb er minder mee. De laatste tijd is het veel komkommer, paprika, tomaat en olijf omdat hij wat gezonder wil doen. Hij maakt ook regelmatig popcorn. Soms met verschillende kazen en worsten.
<<

Anoniem269

Bericht 07 Jul 2019 09:13

Re: Snacks in het weekend

Als er bezoek komt maak ik graag verschillende soorten bruschetta, haal ik verschillende olijven en een kaasplankje voor ieder wat wils met crackers.

Als we met z'n tweetjes borrelen is het vaak kaasplankje, paprika & worteltjes met dips of chocola.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Jul 2019 09:37

Re: Snacks in het weekend

Een uitgebreide borrelplank doen we vaak als avondeten ja. Of als we met vrienden zijn, doen we dat als voorgerecht. Dan is 't echt een grote plank met vier of vijf kazen, verschillende worsten en salumi, dips, brood of toastjes.
Onze Marokkaanse slager/supermarkt heeft echt mega lekkere dips trouwens. En ik haal de kaas vaak bij de kaaswinkel hier in 't dorp of in de stad zit ook een hele hele goeie. Ik kan echt blij worden van een goed kaasplankje.

Vaak eten we de restjes dan dus als maaltijd samen de dag daarna.

Claire, bruschette vind ik heerlijk! Wat voor toppings maak je?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 07 Jul 2019 09:45

Re: Snacks in het weekend

Doe vaak eentje "standaard" met tomaat, basilicum, uitjes, knoflook, olijfolie en eentje met een laag mascarpone + gegrilde asperges, beetje peper en zout. Maar als we nog courgette, aubergine of zalm hebben liggen dan gooi dat er ook gewoon op.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers