Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Drinkfles om melk mee naar school te nemen

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Jul 2019 15:56

Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik ben op zoek naar een geschikte drinkfles om melk mee naar school te nemen. De school heeft dringend verzocht om geen drinkflessen met draaidop mee te geven ivm omstoten, dus het moet iets met een sportdop oid zijn. Maar ja, er gaat melk in die beker dus ik wil dat wel heel goed schoon kunnen maken. Iemand tips?
<<

Anoniem304

Bericht 04 Jul 2019 15:57

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Heeft de school ook suggesties gegeven dan?

Tis een prachtig idee, maar melk in een sportdop fles lijkt me echt smerig ook.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jul 2019 16:16

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ok, wel een draaidop, maar wat dacht je van een Dopper? Als ik in mijn klas zie hoe vaak dat omvalt en hoe weinig er dan eigenlijk mee gebeurt.. kunnen makkelijk in de vaatwasser
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Jul 2019 16:35

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik heb gisteren met P zijn broodtrommel en bekers uitgezocht. Wij hebben ook een beker met schroefdop voor melk en sap en een andere beker met sportdop voor water. Want met sportdop vind ik andere dingen dan water ook vies..
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jul 2019 16:45

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Mijn jongste heeft deze van Tupperware. Ik vind ze erg fijn en hier ook geen lekkages gehad in de tas.

Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jul 2019 16:57

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Moet je per sé melk meegeven, of mag het ook water zijn?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 04 Jul 2019 17:07

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Mijn oudste drinkt (choco)melk uit zijn Dopper met sportdop, ik hoor hem er niet over klagen dat het niet smaakt en hij gaat elke avond in de afwasmachine/ is makkelijk schoon te maken.

Hij heeft twee Doppers, een gele voor het water en een groene voor de melk, beide met sportdop.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 04 Jul 2019 17:32

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Mijn dochter heeft een beker van blafre met een drinktuit. Het maakt niet uit wat er in zit. Ze vindt alles lekker eruit maar krijgt eigenlijk altijd een beker water en een beker ranja mee. De mepal drinkbekers lekken hier heel snel. Maakt niet uit welke dop erop zit.
<<

Druifje

Kwebbel

Berichten: 437

Geregistreerd: 23 Okt 2017 14:39

Bericht 04 Jul 2019 18:31

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

De RVS bekers van klean kanteen!! kun je ook met een sportdop nemen.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 04 Jul 2019 19:12

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

De bekers van klean kanteen en dan de thermosvariant, waarin het ook koud blijft.
Ik heb er één met gewone draaidop en voor zoon één met sportdop.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 04 Jul 2019 19:46

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Bedankt voor alle reacties!

Savi: nee de school heeft geen suggesties gegeven. Mij lijkt de combi sportdop en melk ook een ramp, maar gezien de verdere reacties in dit topic lijkt dat nog wel mee te vallen.

Tom: een Dopper lijkt me best onstabiel doordat ie hoog en smal is. In een eetzaal met ik weet niet hoeveel kleutertjes van 2,5 tot 6 jaar vrees ik dat die meer ligt dan staat op de tafel. Maar bedankt voor het meedenken uiteraard! :-)

Sam: ik snap je keuze helemaal! Het enige waar ik met schroefdop bang voor zou zijn is dat ze de dop er scheef opdoen en je een knoeiboel in de tas hebt. Dat gaat zo verschrikkelijk stinken met melk...

Ava: die zien er grappig uit! Die fles krijgt idd lovende kritieken zie ik. Deze is een optie.

Flo: ik heb ze tot nu toe altijd water meegegeven maar ze drinken heel graag melk en mijn dochter heeft al een paar keer gevraagd of ze ook melk mee naar school mag. Vandaar.

Minoessepoes: dat is misschien wel een optie. Sowieso fijn dat die sportdop in de vaatwasser mag!

Isabel: wow die is flink prijzig! Wordt de dop wel goed schoon? Het ziet eruit als een typische dop waar makkelijk restjes in achterblijven.

Druifje en Maan: het thermosaspect klinkt interessant, zeker in combi met melk. Ik las alleen op greenjump.nl (een website die die flessen verkoopt) dat de flessen door het ventieltje in de sportdop een beetje kunnen lekken als de fles op zijn kant ligt en heen en weer gaat in een schooltas. Dat werd heel erg benadrukt en dat is eigenlijk juist precies waar ik niet op zit te wachten als er melk in de fles zit.
<<

Anoniem277

Bericht 04 Jul 2019 20:11

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Drink in a box misschien? Kijk eens op fb groepen rondom bento. Staan veel tips op
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 796

Geregistreerd: 29 Jul 2016 13:50

Bericht 04 Jul 2019 20:57

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Sublimo, de sportdop van Klean Kanteen is niet helemaal lekvrij, maar in de praktijk hebben wij er niet veel problemen mee. Mijn zoon krijgt alleen op de lange dagen melk mee, en dan zit zijn tas zo vol dat de beker niet om kan vallen. Alleen hijzelf gooit de bekers er gewoon op een hoopje in. Als hij zijn melk niet heeft opgedronken, is dat wel eens een probleem.

Ik zou in jouw geval gewoon de normale dop erop doen dan. De Klean Kanteen is vrij zwaar, helemaal als er melk in zit, dus die valt niet zo snel om. En het is wel heel fijn dat de melk koud blijft. Mijn kinderen gaan naar de voorschoolse opvang, dus ik doe de melk er vaak al om half 7 in. Met die warme dagen is het dan nog steeds lekker rond lunchtijd.

Nog een toevoeging: die sportdop wordt wel vies met melk. Ik was het iedere avond af met een sopje en spoel er dan nog wat water door, maar gisteren zag ik dat dat blijkbaar niet genoeg is en dat zich een hele vieze laag binnenin had gevormd, dus ik ga voor zoon ook over op de gewone dop.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 04 Jul 2019 22:01

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ava schreef:Mijn jongste heeft deze van Tupperware. Ik vind ze erg fijn en hier ook geen lekkages gehad in de tas.

Afbeelding


Ja deze zou ik doen. Geen gelek en toch een fijn drinkdop.
2016
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 04 Jul 2019 22:05

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik was van plan straks melk in een pakje mee te geven en water in een fles. Is dat geen optie?
Een dopper lijkt mij nog steeds het omvalprobleem geven.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Jul 2019 23:45

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Wij hebben voor de jongste ook een Tupperware beker. Ze had hem laatst niet goed ducht geduwd waardoor haar rugzakje nat was. Gelukkig zit er bij haar gewoon water in, maar je moet dus wel opletten dat hij de dop goed dicht duwt.
2012 & 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Jul 2019 07:09

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Wij hebben een Mepal met zo’n dop maar die lekt dus gewoon. Was hevig teleurgesteld want ik had hier altijd gelezen dat dat hét merk was :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 05 Jul 2019 09:34

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Pure: pakjes mogen niet op school vanwege het milieu, wat ik best een goede regel vindt.

Zora: ja, deceptie idd die Mepal met sportdop! Hier lekken ze ook. Met water niet zo’n ramp, maar met melk...

Ik kwam bij het zoeken naar al jullie suggesties uiteindelijk ook deze fles tegen: https://www.bol.com/nl/p/pura-sport-dri ... oductTitle. Die lijkt me ideaal, dus die ga ik nu bestellen voor dochter. Als-ie bevalt, krijgt zoon er ook een.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Jul 2019 15:33

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Ik heb nu elke keer als het heel warm zou worden S zijn water Dopper de avond van te voren half gevuld met water en in de vriezer gelegd. De volgende ochtend aanvullen met koud water zodat je er zeker van bent dat er genoeg te drinken is om 10:00 uur en niet die hele fles nog bevroren. En het bevroren deel werkt ook meteen als koelelement in de tas, de beker met melk heb ik er tegenaan gezet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 05 Jul 2019 15:46

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Zora schreef:Wij hebben een Mepal met zo’n dop maar die lekt dus gewoon. Was hevig teleurgesteld want ik had hier altijd gelezen dat dat hét merk was :laughcry:
Mijn oudste heeft die ook, hier lekt hij niet.
2012 & 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 05 Jul 2019 16:43

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

minoessepoes schreef:Ik heb nu elke keer als het heel warm zou worden S zijn water Dopper de avond van te voren half gevuld met water en in de vriezer gelegd. De volgende ochtend aanvullen met koud water zodat je er zeker van bent dat er genoeg te drinken is om 10:00 uur en niet die hele fles nog bevroren. En het bevroren deel werkt ook meteen als koelelement in de tas, de beker met melk heb ik er tegenaan gezet.


Dit is slim!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 05 Jul 2019 17:11

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Sam schreef:
minoessepoes schreef:Ik heb nu elke keer als het heel warm zou worden S zijn water Dopper de avond van te voren half gevuld met water en in de vriezer gelegd. De volgende ochtend aanvullen met koud water zodat je er zeker van bent dat er genoeg te drinken is om 10:00 uur en niet die hele fles nog bevroren. En het bevroren deel werkt ook meteen als koelelement in de tas, de beker met melk heb ik er tegenaan gezet.


Dit is slim!


Deed ik ook, maar toen kreeg ik commentaar van zoon omdat zijn fles aan de buitenkant nat (condens) was...
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 05 Jul 2019 19:01

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

een washandje om de beker tegen condens.
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jul 2019 19:52

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jul 2019 20:04

Re: Drinkfles om melk mee naar school te nemen

Suus schreef:Maar is het niet overal gebruikelijk om het eten en drinken op school in een koelkast te zetten? Blijkbaar zijn wij een beetje verwend dan wat dat betreft.

Heh. Daar heb ik nog nooit van gehoord haha.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers