Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Creditcard

Heb jij een creditcard?

Ja
47
85%
Nee
8
15%
 
Aantal stemmen : 55
<<

Anoniem290

Bericht 04 Jul 2019 12:05

Re: Creditcard

Ja, hij zit standaard bij de e/o rekening die wij hebben. We gebruiken hem op reis en voor Apple aankopen (iCloud) en voor mijn Kobo ereader aankopen.
<<

Anoniem271

Bericht 04 Jul 2019 12:15

Re: Creditcard

Ja, ik heb een creditcard aangeschaft toen ik naar New York ging 2 jaar geleden. Nu gebruik ik 'm alleen om vakanties te boeken, hij ligt vaak ook gewoon thuis. Ik vind het wel handig en kan 'm ook goed alleen voor vakanties gebruiken. Ik heb 'm 1x gebruikt voor een onvoorziene uitgave, ik vind het ook wel fijn dat ik dan in nood toch iets aan kan schaffen wat eigenlijk niet een paar dagen kan wachten en waarvoor ik liever niet aan mijn spaargeld kom.

Ik heb trouwens wel het laagste limiet genomen, vind ik fijner.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Jul 2019 13:18

Re: Creditcard

Ik heb echt idioot veel creditkaarten en dankzij dit topic besef ik me ineens hoe stom dat is want ok betaal wel de jaarlijkse premie overal voor. Ik heb een Nederlandse: die ga ik stopzetten. Een Oostenrijkse: die is verlopen haha. Een American express: doe ik niks mee, kun je in het dagelijkse leven vrijwel niet gebruiken. Onze gezamenlijke creditcard: daar sparen we punten mee en betalen we álles mee (daarmee krijgen we elk jaar aan het eind ongeveer 500 euro terug aan punten) en we zijn nét geüpgrade naar een platinum en daar wil ik nu alle gezamenlijke uitgaven op want 1) meer punten en 2) gratis reisverzekering als je daarmee boekt.
Ik heb echt in jaren al geen gewone pinpas meer gebruikt! Al loop ik wel elke keer als ik in Nederland ben er tegen aan dat ik niet met CC kan betalen, dus heb afgelopen jaar, toen ik in Nederland was, weer een rekening geopend zodat ik daarmee kan betalen.
Als je beetje internationaal ingesteld bent, kun je bijna niet meer zonder creditcard tegenwoordig vind ik. Ik had mijn eerste op mijn 18e, ben nu 36.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem282

Bericht 04 Jul 2019 14:11

Re: Creditcard

Ja, en ik was er drie jaar geleden op reis ontzettend blij mee dat ik er eentje had i.t.t. veel andere toeristen. De premier had al het briefgeld ongeldig verklaard, bij de bank kon je ook niet meer terecht en wij konden gewoon nog overal verblijven en eten dankzij de cc. Ik was anders heel ongelukkig geweest, want anders was die reis behoorlijk verpest en had ik me bijna 2 weken zonder geld moeten redden (wat dus amper/niet mogelijk is).
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Jul 2019 14:38

Re: Creditcard

Via mn eigen bank.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem269

Bericht 04 Jul 2019 14:53

Re: Creditcard

Ik niet maar mijn man wel. Als we een weekendje weggaan (binnen- en buitenland) dan gebruiken we ‘m. Verder eigenlijk niet.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Jul 2019 16:39

Re: Creditcard

Niekske schreef:Ja ik heb er eentje, ik weet niet hoe lang al. Hij wordt gebruikt voor vakanties en reserveringen, borg in hotels enzo. Maar ik gebruik em ook wel eens voor online aankopen, zoals Joey beschrijft, als ik al weet dat ik ook veel terug ga sturen en niet alles wil voorschieten :smile: mijn vriend heeft er geen en ik bestel voor hem ook wel eens iets uit het buitenland.


Haha daar gebruik ik 'm ook voornamelijk voor! Ik had er nooit één, maar een paar jaar geleden kon ik er één gratis krijgen via m'n bank (ABN) en dat heb ik toen gedaan. Ideaal voor het boeken van hotels etc. inderdaad. Ik gebruik 'm best regelmatig.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem294

Bericht 04 Jul 2019 20:46

Re: Creditcard

Nee, heb ik niet. Ik geef zonder credit card al te veel uit. Met zou het nog erger zijn vrees ik.
Mocht ik er 1 nodig hebben koop ik een prepaid creditcard.
<<

Anoniem321

Bericht 05 Jul 2019 08:40

Re: Creditcard

Ik heb 'm destijds aangeschaft voor vakanties in het buitenland en het boeken van vliegtickets.
Ik gebruik hem nog steeds uitsluitend daarvoor en nooit voor andere aankopen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 05 Jul 2019 13:35

Re: Creditcard

Wij hebben er beide een, we hadden die jaren geleden nodig voor het boeken van de huurauto in Engeland. Ik had er toen eerst een aangevraagd omdat ik alles regelde, maar we kwamen er op het laatste moment achter dat vriend er eens moest hebben aangezien hij de bestuurder van de auto was, ik heb namelijk geen rijbewijs.

Verder gebruiken we hem in Frankrijk altijd bij de tolpoorten en doe ik er soms online aankopen mee. Maar dat is heel sporadisch.
10.04.17
<<

Anoniem277

Bericht 05 Jul 2019 14:34

Re: Creditcard

Nee maar ik kom ook niet buiten Nederland en alles wat ik online koop, doe ik met ideal.
Zou dus ook niet weten waarom ik er een zou moeten
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers