Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2019 02:31

Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Na een maand Amerikaans junkfood eten, hoop ik dat m'n zoontje weer wat groenten wil eten thuis. Hij heeft echt erbarmelijk slecht gegeten afgelopen maand op vakantie. We hebben ons ook best zorgen daarover gemaakt of er überhaupt wel genoeg in ging dus werden we wat losser dan normaal. Basically, alles wat erin ging mocht erin. Dus pannenkoeken voor ontbijt, friet voor lunch én avondeten, chips, quesadillas, boterhammen met peanut butter jelly, koekjes. Ook af en toe wel wat redelijk gezond, fruit, veel gedroogde appel snacks, heel veel monkey platters als avondeten maar daar liet hij de groenten vaak van staan. Wel veel fruit gegeten en yoghurt met cereal als ontbijt/lunch/diner. Hij heeft een maand lang bijna geen groenten gegeten. Ook geen vlees of vis, maar wel genoeg andere proteïnebronnen dus daar maak ik me iets minder zorgen om. Op het laatst hebben we ook wat van die knijpfruitzakjes gegeven met groenten erin, al zat daar dan dus serieus 3/4e spinazieblaadje (ja echt, nog niet eens een volledig blaadje) in, of een kwart theelepel boerenkool. Lekker gezond dus :palm:

Nou hoop ik dat een normaal thuis ritme ervoor zorgt dat ie weer z'n groenten gaat eten zoals ie op zich altijd wel deed maar ik wil 'm eigenlijk ook een kickstart geven met wat extraatjes. Nou ben ik helemaal niet zo'n fan van verstopte groenten want ik vind dat een kind het gewoon moet leren eten, en dat ging tot nu toe dus goed. Maar nu wil ik dat eigenlijk wel doen.

Ik heb al bedacht:

Smoothies met spinazie (en boerenkool?), maak ik sowieso vaak thuis en vindt ie thuis iig lekker. Hier vond ie 't telkens niks.

Spaghetti met een pesto vol groenten. Tips voor groenten? Spinazie ook?

Nasi met gewone rijst maar ook bloemkoolrijst, dan ziet ie 't niet zo.

Soep weigert ie helaas te eten, ook als je 't in een beker als warme smoothie geeft.

Ben heel blij als jullie wat tips hebben om m'n ventje weer even een gezonde kickstart te geven! Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Jul 2019 07:35

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Ja al die pestopasta’s vinden ze hier geweldig! Pesto van peterselie (ok dan kom je niet aan je grammen maar goed), pesto van broccoli, van rucola, van loof van bospeen, etc. Daar eten ze echt hun handen bij op. Ik doe er dan ook altijd nog veel cherrytomaatjes doorheen, walnoten, of pijnboompitten, etc.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 03 Jul 2019 07:50

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

J eet prima groenten, tot je er vlees of pasta naast legt. Nu geven we haar tijdens het koken vaak een bakje rauwkost. Wat paprika, tomaatjes, wortel, komkommer. Meestal loopt ze dan ook rond te delen, maar op zich kan het geen kwaad als wij ook wat extra groenten binnenkrijgen.
Nu vraagt ze al regelmatig zelf om pika als we aan het koken zijn. Soms gaat er ook niks op, dan hebben we bijvoorbeeld een andere kleur paprika gesneden dan ze in haar hoofd had, maar dan is er de volgende dag weer een dag.

Groentelasagne of een pasta met rode groentensaus gaat er hier ook goed in.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Jul 2019 07:57

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Mijn dochter eet goed rauwkost: worteltjes, paprika, komkommer en tomaatjes. Andere groenten gaan helaas ook niet zo goed, waar ik ze ook in verstop. Al lust ze sinds een tijdje wel pompoen-wortelsoep, en gaan er soms wat erwtjes en boontjes in.

Ik zou hem voor het eten een bakje geven met rauwkost. Dan heeft hij twee keer de kans om groente te eten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Jul 2019 07:58

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Hij eet warme groente slecht? Ik zou het wel blijven aanbieden iedere dag en zelf dan ernaast gaan zitten en hetzelfde eten. Dat heeft hier erg geholpen. Maar ik ben zelf ook gek op groente. Dan eet ik mijn boontjes en zeg: hmmm die zijn lekker zoet.
Maar T heeft ook wel zo'n fase gehad. Ik gaf hem rond 15:00 reepjes paprika, cherry tomaatjes en komkommer.
En verder veeeeeeel stamppotjes. Die fase heeft hier lang geduurd haha
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jul 2019 08:07

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Gaat vanzelf weer over.... tis een fase. Aanbieden en zien wat hij er van bakt. Eventueel eerst groente en dan pas de koolhydraten en vlees.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2019 08:10

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Rauwkost eet ie helaas totaal niet meer. In één maand misschien twee a drie wortels erin gekregen. Heb talloze monkey platters en rauwkost bordjes pre en tijdens dinner gegeven maar helaas. Denk ook wel dat er hier veel meer buitenspel prikkels zijn natuurlijk. Heb wel een beetje hoop nog dat het straks thuis weer wat beter gaat. Ik geef vaak rauwkost ja.

Stampot heb ik nooit echt geprobeerd, dat is wel een goeie! Lekker weertje ervoor haha maar dat maakt niet uit. Als ie maar eet.

Goeie pesto tips Zora! Ik heb een beetje de hoop dat hij die dan iig een beetje eet, hoewel hij tomatensaus vaak niet accepteert op z'n spaghetti.

'volgende dag weer een dag' ben ik normaal ook van, Nan maar nu niet echt meer. Ik hoop idd dat ie die groenten snacks voor 't eten weer gaat accepteren.

Laatst hadden we zelfs zoete aardappel frietjes besteld voor 'm ipv gewone en zelfs dat pikte ie niet. Oh man ik hoop niet dat we 'm verpest hebben.

Nog tips voor dingen waar je de groenten bijna niet ziet of iig niet kunt uit plukken? (als ie nou soep lustte...)
Let's discover the world together.
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:17

Bericht 03 Jul 2019 08:24

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Wat lastig Marin! Ik heb het boek van Nora French en daar staan wel wat recepten in met verstopte groente;) Misschien niet meteen als avondeten, maar als hij tussendoor groente binnenkrijgt ben je in ieder geval weer een stapje verder.
Bijvoorbeeld;
http://www.noralicious.com/nl/recept/ch ... e-muffins/
Of misschien een pizza met bloemkoolbodem? Dat proef je echt niet maar er zit weer wel groente in.
Succes!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2019 08:29

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Dank je Bibi! Daar ga ik thuis zeker even naar kijken voor inspiratie receptjes. Wel fijn om die eerste week ofzo even wat extra's naar binnen te krijgen!
Uiteindelijk zal het wel een fase zijn en zal ie vast wel eer groenten gaan eten maar ik voel me echt beetje rot dat ie zo weinig goede voedingstoffen heeft gehad. Wel veel fruit, daar haal ik maar voldoening uit. En ze hebben hier vitaminepilletjes vanaf 2 jaar dus die zijn we ook gaan geven.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jul 2019 08:32

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Zoals O. eet, zo eet D. denk ik al ruim een jaar. Het liefst eet hij elke avond brood, of als het echt moet een stukje vlees met appelmoes. Dat ga ik hem natuurlijk niet dagelijks geven. Rauwkost gaat hier matig, enkel komkommer wil hij wel eten. Ik laat hem maar gewoon. Ik hoor van zijn leidsters op het kdv dat hij daar wel enthousiast paprikareepjes zit weg te werken, thuis hoef ik daar echt niet mee aan te komen. Fruit eet hij overigens wel heel goed dus ik geef dat maar wat meer en laat hem verder maar. Ik bied het dagelijks aan en maak er geen strijd van. Hij groeit prima en is niet abnormaal vaak zien, dus zo’n vaart zal het niet lopen.

Oh ik geef hem trouwens wel van die multivitamine kauwtabletjes om te voorkomen dat hij te weinig vitamines binnenkrijgt.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jul 2019 08:49

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Ohja wat ik nog wel eens geef zijn van die vegetarische groenteballetjes. D. is nogal dol op gehaktballetjes en zo fop ik hem een beetje. Werkt ook nog best goed!

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 03 Jul 2019 08:56

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Elliot schreef:Ohja wat ik nog wel eens geef zijn van die vegetarische groenteballetjes. D. is nogal dol op gehaktballetjes en zo fop ik hem een beetje. Werkt ook nog best goed!

Bij oma krijgt Bo soms smeerworst op brood en dat vindt ze erg lekker. Dus haalde vorige week de vegetarische variant. Zegt ze na een hap: wat is dít?! Dit is níks hoor, wat is dit. Fijn dat jouw D dat niet doet!
<<

Anoniem277

Bericht 03 Jul 2019 09:10

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Het is een fase, hier ook gehad en inmiddels eten ze weer.
Wat hier goed werkte was bolognese saus over de pasta. De saus zelf gemaakt met alles wat we hebben liggen. Courgette, ui, wortel, tomaten, paprika, noem maar op.

Zelf monkey platter eten met dip. De dip is niet zo gezond maar ze begonnen wel van ons bord te eten.

Boerenomelet maken. Gewoon ei met soepgroenten is hier een succes!

Aardbeien koken en in de (gekookte) pudding of yoghurt.

Bloemkoolrijst en courgette/wortel spaghetti, groenten pannenkoek.

'Milkshake' aardbeien of bananen met wat melk en een beetje ijs pureren. Hier ook een groot succes.

Zoku ijs gemaakt van magere/milde yoghurt met fruit.

Lust hij zigeunersaus? Dat zou je ook kunnen proberen.

Soep blijven aanbieden. Koude soep kan ook. Probeer eens in een gekke beker of iets. Dat kan helpen.

Ik ben ook niet van verstopten groenten maar op den duur moest ik wat. Ze aten 3x per dag brood.
De peuterspeelzaal heeft ook geholpen met fruit eten. Nu zijn het echte fruit eters en amper een snoepje. Er is dus nog hoop! Probeer jezelf niet te druk te maken, heb ik wel gedaan. Je raakt er alleen maar van gefrustreerd en dan eet hij het nog niet. Trekt vanzelf weer aan.
Laatst gewijzigd door Anoniem277 op 03 Jul 2019 09:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 03 Jul 2019 09:11

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Marin schreef:Rauwkost eet ie helaas totaal niet meer. In één maand misschien twee a drie wortels erin gekregen. Heb talloze monkey platters en rauwkost bordjes pre en tijdens dinner gegeven maar helaas. Denk ook wel dat er hier veel meer buitenspel prikkels zijn natuurlijk. Heb wel een beetje hoop nog dat het straks thuis weer wat beter gaat. Ik geef vaak rauwkost ja.

Stampot heb ik nooit echt geprobeerd, dat is wel een goeie! Lekker weertje ervoor haha maar dat maakt niet uit. Als ie maar eet.

Goeie pesto tips Zora! Ik heb een beetje de hoop dat hij die dan iig een beetje eet, hoewel hij tomatensaus vaak niet accepteert op z'n spaghetti.

'volgende dag weer een dag' ben ik normaal ook van, Nan maar nu niet echt meer. Ik hoop idd dat ie die groenten snacks voor 't eten weer gaat accepteren.

Laatst hadden we zelfs zoete aardappel frietjes besteld voor 'm ipv gewone en zelfs dat pikte ie niet. Oh man ik hoop niet dat we 'm verpest hebben.

Nog tips voor dingen waar je de groenten bijna niet ziet of iig niet kunt uit plukken? (als ie nou soep lustte...)


Haha I know. Vanavond eten we stamppot rauwe andijvie. Dat vind ik prima kunnen met deze temperaturen.
Snijboontjes is T ook gek op. Heb je ook wel kleine zakjes van. Kun je dan 2x mee.
En misschien rode kool met appel prakken met aardappel?
2016
<<

Anoniem277

Bericht 03 Jul 2019 09:12

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Lentestamppot stond trouwens een keer in een lidl kookboek. Kan wel zoeken als je wilt.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Jul 2019 09:29

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Hier zijn ze beide dol op bolognesesaus en daar doe ik dan dus echt wortel, bleekselderij ed allemaal door maar dat snijd ik allemaal heel fijn en laat ik lang pruttelen dus dat zie je met serveren niet meer terug, soms serveer ik het gewoon met spaghetti en soms maak ik er lasagne van bijvoorbeeld. En dan is het ook feest dat ze zelf de kaas er over heen mogen strooien bijvoorbeeld, ik probeer het een beetje leuk voor ze aan te kleden.
Ook vinden ze de o zo simpele pasta met spinazie, spekjes, ui, knoflook en roomkaas heerlijk hier. Pasta pesto vinden ze ook wel lekker maar alle andere varianten trappen ze hier ook mooi niet in hoor.

En ik geef rauwkost i.p.v. snack, dus niet op een bord met ook ander eten en niet net voor het eten ( want de oudste weet inmiddels heel goed dat hij dat prima kan laten staan want er komt zo nog meer aan) maar ik geef het als M net uit bed komt na zijn middagslaapje. Hier zijn ze ook dol op een bakje mais of doperwtjes bijvoorbeeld, denk je misschien net wat minder snel aan. En S vind groenten in zuur ( azijn, water, iets zoets zoals honing of stevia) heel lekker, vooral de paprika.

Hier zijn ze ook dol op soep, tomaten paprikasoep met salami heet hier pizza soep en wordt met borden tegelijk naar binnen gelepeld. Jammer dat O dat niks vind, ook al diverse smaken geprobeerd?

Het is hier ook een kwestie van verkopen hoor, een maiskolf zelf afhappen is bijvoorbeeld super interresant, terwijl M het laat liggen als hij ook aardappels en vlees op zijn bord heeft en wij het voor hem van de kolf gesneden hebben.

En verder heb ik het los gelaten, ik kook gewoon en als ze de groenten er uit halen dan negeer ik dat volkomen en doe alsof mijn neus bloed, ik wil het gezellig houden aan tafel, dus ze mogen ook niet klagen over wat er op tafel staat. En soms benoem ik aan de oudste dat hij wel echt een hap moet nemen om scheurbuik te voorkomen :palm:
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 03 Jul 2019 10:28

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Wij waren van de week bij t cb, en toen vroegen ze hoe t eten ging. R at altijd super goed, maar begint nu ook zn kuren te krijgen, vooral met groenten. Hun noteerden: eet als een typische peuter :smile:
Het hoort er helaas bij, en bij de ene duurt t even, bij de andere wat langer.

Wat hier niet werkt is een monkey platter, dan eet jij juist de lekkere dingen, en de rest laat ie liggen.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 13:15

Bericht 03 Jul 2019 10:40

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Marin, ten eerste, je hebt hem echt niet verpest nu.
Dit klinkt gewoon als een typisch kind.

Ze hebben allebei wel hun dingen die ze graag lusten, maar dat is natuurlijk bij allebei wat anders.
Wat ik doe om groenten bij de naar binnen te krijgen? Als we AVG eten, verschillende groenten maken zodat ze kunnen kiezen. Veel werk, niet altijd leuk, maar wel effectief voor de groente inname. Verder zet ik bij avondeten waar ze niet dol op zijn altijd een bakje met cherry tomaatjes en komkommertjes neer. Het is misschien wel eenzijdig qua groenten, maar ze eten het tenminste.
Het loslaten is wel het moeilijkst, maar ik vertrouw er toch op dat het ooit (als ze 18 zijn) misschien wel beter gaat ;)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 03 Jul 2019 14:32

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Ik denk absoluut niet dat je hem verpest hebt Marin! Tot nu toe mogen wij ons gelukkig prijzen met een goede eter, maar ik ken genoeg verhalen uit mijn omgeving (en van hier :wink: ) van kinderen die al veel langer dan een maand geen groenten eten of überhaupt slecht eten. Ik zou het even de tijd geven als jullie weer thuis zijn, terug in het gewone ritme en de gewone eetritueeltjes zoals jullie ze altijd deden.

Wij eten vaak pasta, rijst of wraps gemaakt van groenten, dus courgette of wortel spaghetti, bloemkoolrijst en de wraps van no fairytales, die bestaan voor bijna de helft uit groenten. Rode pastasaus maakt mijn vriend vaak zelf door tomaten en paprika's lang te laten sudderen dat alles een zacht prutje wordt en dan heb je heel veel groenten in de saus. Verder geven we het vlees vaak als laatste of we laten dat op ons bord liggen en ze krijgt dan pas een stukje als ze eerst een stuk groenten gehad heeft. M heeft uiteraard ook haar buien en soms weigert ze dan te eten. Naja dan eet je niet. Ik weet dat loslaten moeilijk is hoor, maar ik zou het voor nu echt even afwachten tot je weer helemaal in je thuis ritme zit.
december 2016
juli 2019
<<

ChiQ

Bericht 03 Jul 2019 15:13

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Carrie schreef:
Elliot schreef:Ohja wat ik nog wel eens geef zijn van die vegetarische groenteballetjes. D. is nogal dol op gehaktballetjes en zo fop ik hem een beetje. Werkt ook nog best goed!

Bij oma krijgt Bo soms smeerworst op brood en dat vindt ze erg lekker. Dus haalde vorige week de vegetarische variant. Zegt ze na een hap: wat is dít?! Dit is níks hoor, wat is dit. Fijn dat jouw D dat niet doet!


Haha bij Juul hoef(de) ik dat ook echt niet te proberen.. maar denk dat D dénkt dat ie zijn moeder zich laat foppen maar ik denk dat hij het gewoon lekker vindt en t daarom eet haha.

Marin, hij is nier verpest, hij is twée. Ik ken geen een kind die altijd even goed blijft smullen van dingen die hij eerder wel at, het hoort er een beetje bij. Hij groeit nu ook minder snel he, minder nodig. Gewoon aan blijven bieden. Inmiddels is Julian 6 en hij eet liever een paprika dan een snoepje.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2019 16:31

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Bedankt voor de tips en de geruststelling. Dat vind ik toch wel fijn om te lezen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 03 Jul 2019 17:35

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Mega off topic maar Marin hoe is de vakantie bevallen? Zijn jullie alweer terug? Wat hebben jullie allemaal gedaan? Ben heel benieuwd!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Jul 2019 19:02

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

We vliegen vanavond terug! Het was super! Ik zal als ik thuis ben de link naar de blog even openbaar zetten.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem269

Bericht 03 Jul 2019 21:04

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Fijne vlucht!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jul 2019 20:58

Re: Hoe krijg ik zoveel mogelijk groenten in m'n kind?

Nou we zijn sinds vanmiddag thuis en hij heeft vanavond direct een heel bord nasi gegeten! FJOE!
Ik had het gemaakt met gewone rijst én bloemkoolrijst, gehakt (want dat rult lekker klein), prei, taugé en nasi kruiden en hij zat gewoon te smullen. Zo gek dat ie ineens weer wil eten, alsof het toch met thuis / vakantie te maken heeft.
De groene smoothie die ik had gemaakt ging er dan weer niet in, maar hee, voor een kind met jetlag en vannacht tijdens de vlucht vier uur geslapen, ben ik al zo blij dat er goed eten in ging.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers