Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


niet naar kinderfeestje durven

<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 02 Jul 2019 20:31

niet naar kinderfeestje durven

Mijn dochter is net 5 en is een gevoelig meisje dat moeite heeft met nieuwe situaties.
Ze heeft zich dit schooljaar goed ontwikkeld, maar durft nog niet bij andere kinderen thuis te spelen. Ze heeft wel vriendinnen genoeg op school die bij ons thuis komen spelen.
Nu begint ze uitnodingen voor kinderfeestjes te krijgen, maar ze vindt het erg spannend en zegt dat ze er niet heen wil.
Hebben jullie tips hoe dit aan te pakken?
Ze heeft 1 feestje waarbij ze naar een (onoverzichtelijke) grote speelboerderij gaan en een ander feestje bij iemand thuis. Ik heb al gezegd dat we gaan oefenen bij het feestje dat thuis gehouden wordt en dat we in elk geval het cadeautje gaan brengen. Mocht ze dan echt niet willen blijven, gaat ze weer mee en anders kan ze blijven.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 02 Jul 2019 20:33

Re: niet naar kinderfeestje durven

Geen tips nog want (nog) geen ervaring.

Jouw aanpak voor t thuisfeestje klinkt in ieder geval heel goed. Misschien mag je er eventjes bij blijven van de ouders van t jarige meisje, dat zal wellicht al schelen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Jul 2019 20:35

Re: niet naar kinderfeestje durven

Klinkt goed zoals je het wil aanpakken. Misschien kan je nog met haar bespreken wat ze precies spannend vindt en daar dan op ingaan/ in meedenken. En wat vindt ze van bij andere kinderen op bezoek gaan als jij mee gaat? Misschien kan je het zo ook een beetje opbouwen. Of juist bij dat meisje op bezoek gaan voor het feestje zodat ze dat terrein al kent.
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 02 Jul 2019 20:38

Re: niet naar kinderfeestje durven

Weg
Laatst gewijzigd door sanskie op 03 Jul 2019 18:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 02 Jul 2019 20:43

Re: niet naar kinderfeestje durven

Helpt vaak wel als je benoemd dat als het niet lukt op het feestje dat de mama of papa van dat kindje jou dan kunnen bellen dat je haar komt halen. Die zekerheid is voor haar misschien wel fijn om te weten.
Desnoods een keer mee naar een feestje en daar zelf ook blijven maar wel wat op de achtergrond, dat als het goed gaat je dit daarna ook naar haar toe kan benoemen dat ze dat echt kan om daar voor haar vertrouwen in te krijgen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 02 Jul 2019 20:46

Re: niet naar kinderfeestje durven

Sanskie: prima!

De moeder van het thuisfeestje heeft inderdaad al aangegeven dat ik wel even mag blijven. Dus dat is ook mijn plan.
Meestal moet ze even de drempel over en gaat het later wel.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 02 Jul 2019 20:54

Re: niet naar kinderfeestje durven

Ik zou inderdaad even erbij blijven bij het feestje bij het kindje thuis. Misschien vind ze het wel zo leuk dat je dan weg kan. Telefoonnummer achter laten voor als het echt niet gaat. En dat ook duidelijk zeggen tegen haar.

Hier had mijn dochter ook een vriendinnetje dat niet mee durfde vorig jaar. We namen de kinderen vanaf school mee. Haar vader kwam ook naar school en heeft haar bij ons gebracht. Hij is er even bij gebleven. Mijn dochter en de andere meiden waren ook super lief. Dus toen het goed ging is vader weg gegaan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jul 2019 20:56

Re: niet naar kinderfeestje durven

Mijn oudste vond dat in het begin ook eng en ik ben weleens gebleven op een feestje. Misschien vinden die ouders het ook wel chill als je blijft, een extra paar handen/ogen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Jul 2019 21:32

Re: niet naar kinderfeestje durven

Ik zou ook gewoon vragen of je mag blijven. Ook naar die onoverzichtelijke speeltuin. Het is zo fijn als ze vanuit een veilige situatie leuke dingen kan leren meemaken!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Jul 2019 06:22

Re: niet naar kinderfeestje durven

Mijn zoontje zijn vriend had dit ook. Die is toen met moeder samen op visite geweest om alvast het huis enzo een keer gezien te hebben.
Goed aan haar laten weten dat je haar altijd op kan komen halen. En inderdaad gewoon vragen of je erbij mag blijven.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Jul 2019 09:13

Re: niet naar kinderfeestje durven

Mijn dochter had dit ook heel erg. Durfde niet bij andere kindjes thuis te spelen. Haar eerste feestje was bij een vriendje die ze al kent vanaf het kdv. Hij en zijn ouders waren dus al vertrouwd. Ze had er heel veel zin in, maar raakte echt in paniek bij de gedachte dat ze daar alleen was.
In overleg met zijn moeder ben ik er toen bij gebleven. Vond zij ook wel heel gezellig (we kunnen sowieso goed met elkaar opschieten, dat scheelt).

Ook met speelafspraakjes ging ik in het begin mee en dan na een half uurtje had ze al niet meer door dat ik er was.

Toen ze zelf haar feestje hield was er ook een kindje die niet durfde, haar moeder bleef toen ook. Er zijn dus meer kindjes en ouders die dit zo oplossen. Vond ik een hele geruststelling ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jul 2019 13:23

Re: niet naar kinderfeestje durven

Ik zou even overleggen met de ouders van het feestje. Als het ons feestje was, zou je er wat mij betreft bij mogen blijven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

zonnetje83

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 26 Dec 2017 15:02

Bericht 10 Jul 2019 21:49

Re: niet naar kinderfeestje durven

Inmiddels is het feestje geweest. Ik ben er even bij gebleven en bij het afscheid moest ze even huilen, maar daarna heeft ze een heel leuk feestje gehad! Fijn dus!
<<

Anoniem313

Bericht 11 Jul 2019 08:02

Re: niet naar kinderfeestje durven

Super!
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 11 Jul 2019 09:21

Re: niet naar kinderfeestje durven

Wat fijn dat het goed gegaan is en ze een leuk feestje heeft gehad.
Trots op mijn stoere ventje!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers