Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lego

<<

Anoniem277

Bericht 30 Jun 2019 06:30

Lego

Zoon heeft al heel veel lego. Maar ik zit een beetje met een opbergprobleem.
Hij heeft nog een jongere zus dus ik vind het niet veilig om alles open en bloot neer te zetten. Ik denk dan dat alles door de kamer ligt.

Hoe hebben jullie het opgeborgen, eventueel met foto.
Kunnen ze het bij jullie uitstallen?
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 30 Jun 2019 07:55

Re: Lego

Hier ook veel Lego, vooral omdat mijn man al zijn Lego van vroeger nog had.

Wij hebben van die grote Lego opbergbakken ( in vorm van een legosteen) waar de Lego in principe in zit. En hij heeft meerdere grondplaten waar hij huisjes ed op bouwt, in de woonkamer hebben we een ensuitekast die de jongste niet open krijgt, in die kast hebben we op de hoogte dat S er goed bij kan een plank vrij gemaakt waar hij dus de grondplaten met bouwsel er op in kan zetten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jun 2019 11:51

Re: Lego

Wij hebben ook veel bakken, en geen optimum bereikt qua opbergen. Vooral het organiserend principe is lastig. Op kleur, besloten we een tijd terug - want mijn vriend vindt dat je 1 x de doos nabouwt en dan zelf creatief gaat bouwen. Dit heeft erin geresulteerd dat als mijn zoon iets wil bouwen hij uren bezig is met zoeken naar stukjes en die dan kwijt blijken te zijn. Met de moderne Lego werk je met zoveel verschillende deeltjes dat deze methode niet meer werkt. We moeten dus denk ik naar ‘1 Lego bouwset per doos’, maar hoe we daar ooit gaan komen, ik weet het niet. Dat is dagen werk.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Jun 2019 12:02

Re: Lego

Caulfield schreef:Wij hebben ook veel bakken, en geen optimum bereikt qua opbergen. Vooral het organiserend principe is lastig. Op kleur, besloten we een tijd terug - want mijn vriend vindt dat je 1 x de doos nabouwt en dan zelf creatief gaat bouwen. Dit heeft erin geresulteerd dat als mijn zoon iets wil bouwen hij uren bezig is met zoeken naar stukjes en die dan kwijt blijken te zijn. Met de moderne Lego werk je met zoveel verschillende deeltjes dat deze methode niet meer werkt. We moeten dus denk ik naar ‘1 Lego bouwset per doos’, maar hoe we daar ooit gaan komen, ik weet het niet. Dat is dagen werk.

Ik ben wel in te huren voor zo’n klus. Lijkt me heerlijk ontspannend.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem269

Bericht 30 Jun 2019 12:33

Re: Lego

Mijn zoon heeft zo’n vakkenkast op zijn kamer waar alle gemaakte bouwwerken in staan. Hij heeft nog twee bakken met losse Lego. Dat zit in die zwarte plastic bakken van Ikea en die heeft hij ook op z’n kamer staan. Niet gesorteerd maar gewoon door elkaar. Boekjes heb ik in een map gedaan. Toen mijn jongste nog klein was moest alle Lego op zijn kamer blijven staan. Nu is hij wat ouder en vind hij het ook leuk om met Lego te spelen en komt er vaak ook iets mee naar beneden.
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jun 2019 12:50

Re: Lego

June schreef:
Caulfield schreef:Wij hebben ook veel bakken, en geen optimum bereikt qua opbergen. Vooral het organiserend principe is lastig. Op kleur, besloten we een tijd terug - want mijn vriend vindt dat je 1 x de doos nabouwt en dan zelf creatief gaat bouwen. Dit heeft erin geresulteerd dat als mijn zoon iets wil bouwen hij uren bezig is met zoeken naar stukjes en die dan kwijt blijken te zijn. Met de moderne Lego werk je met zoveel verschillende deeltjes dat deze methode niet meer werkt. We moeten dus denk ik naar ‘1 Lego bouwset per doos’, maar hoe we daar ooit gaan komen, ik weet het niet. Dat is dagen werk.

Ik ben wel in te huren voor zo’n klus. Lijkt me heerlijk ontspannend.


Stiekem lijkt me dat ook wel. Maar je moet het dan wel groots kunnen aanpakken en aaneengesloten kunnen werken. Dus bv als wij twee weken weg zijn en dan jij dan 14 dagen achter elkaar hier aan de keukentafel alle 850.000 stukjes door je handen kan laten gaan. Instructies van modellen opsnorren, uitprinten en lamineren. Tupperware dozen van verschillende groottes, in iedere doos een bouwinstructie en alle benodigde steentjes. Een lijst aanmaken en bijhouden van alle steentjes die missen, en die dan online gaan opsnorren. Man wat een werk. En wat een voldoening zal dat opleveren!
<<

Anoniem304

Bericht 30 Jun 2019 12:52

Re: Lego

Ik krijg er nu al zin in. Ik hou van sorteren :D
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2530

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 30 Jun 2019 13:10

Re: Lego

Hahaha, Caulfield. Die stukjes online opsnorren lijkt me de hel.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 30 Jun 2019 13:28

Re: Lego

Mijn dochter heeft mijn oude Lego, Lego friends, Lego Creators, Lego elves en een paar setjes van Lego city. Een paar grotere bouwwerken staan in elkaar op de speelgoed kast de rest zit per kleur gesorteerd in bakjes in Lego vorm ooit eens via AliExpress gekocht dacht ik. Kleuren waarvan er veel van zijn en dus bijvoorbeeld 3 bakken gevuld zijn heb ik weer verder gesorteerd. Ben er toen een dagje mee bezig geweest maar ben er heel blij mee. Die bakken heb ik opgestapeld als Lego muur op de speelgoedkast als achtergrond van de grote bouwwerken.
Carpe Diem
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 01 Jul 2019 10:52

Re: Lego

Cotton schreef:Ik krijg er nu al zin in. Ik hou van sorteren :D

Hahahahahahhaahha dat doe je 2x en dan ben je er wel klaar mee :ja: :thumbup:
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jul 2019 11:30

Re: Lego

Blutsj schreef:
Cotton schreef:Ik krijg er nu al zin in. Ik hou van sorteren :D

Hahahahahahhaahha dat doe je 2x en dan ben je er wel klaar mee :ja: :thumbup:

Nope. Ik sorteer sowieso al alles en bewaar m'n eigenlijk spullen ook bij elkaar als het bij elkaar hoort.
Strijkkralen sorteren vind ik ook heerlijk werk. Heb van collega's al heel wat potten gehad en die op kleur gesorteerd. :smile:
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 19:08

Bericht 01 Jul 2019 14:00

Re: Lego

Cotton schreef:
Blutsj schreef:
Cotton schreef:Ik krijg er nu al zin in. Ik hou van sorteren :D

Hahahahahahhaahha dat doe je 2x en dan ben je er wel klaar mee :ja: :thumbup:

Nope. Ik sorteer sowieso al alles en bewaar m'n eigenlijk spullen ook bij elkaar als het bij elkaar hoort.
Strijkkralen sorteren vind ik ook heerlijk werk. Heb van collega's al heel wat potten gehad en die op kleur gesorteerd. :smile:


Mag ik de lego van mijn zoon brengen? :angel:
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

Anoniem304

Bericht 01 Jul 2019 14:16

Re: Lego

Hahaha. Ja hoor, met boekjes er bij wel!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Jul 2019 17:01

Re: Lego

June schreef:Hahaha, Caulfield. Die stukjes online opsnorren lijkt me de hel.


Deze deeltaak neem ik dan wel op me. Dat kan ik prima als werkontwijkend gedrag opbrengen!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers