Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eikenprocessierups

<<

Anoniem269

Bericht 27 Jun 2019 17:57

Eikenprocessierups

Wie heeft nog meer last van die jeukerige en branderige bultjes?

Ik word er echt gek van! Mijn hele rechter bovenbeen zit onder en zo heb ik nog een stuk of 30 bultjes verspreid over mijn hele lichaam + heb ik last van branderige ogen. Gisteren hebben we kinderfeest gehad van mijn zoon midden in de bossen en op de heenweg zag ik ze al in trosjes hangen. Mijn kinderen en man hebben er ook last van. En overal is de mentholcreme uitverkocht :cry: Ik heb nu aloë vera creme en dat werkt iets maar ik word echt loco van de jeuk.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 27 Jun 2019 17:59

Re: Eikenprocessierups

Ik heb gehoord dat cetirizine of in iedergeval iets voor allergische reacties/hooikoorts helpt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem269

Bericht 27 Jun 2019 18:03

Re: Eikenprocessierups

Klopt. Die waren hier vandaag ook overal op maar morgen krijgt de Kruidvat hier weer een lading binnen. Morgen ga ik een doosje halen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 27 Jun 2019 18:23

Re: Eikenprocessierups

Vooral Pepijn wordt er helemaal gek van. Hij slaapt niet zonder antihistaminica.
Hier werkt insprayen met Glassex ook. Ik doe dit wel alleen op zijn voeten, maar daar is de jeuk ook het ergst.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem313

Bericht 27 Jun 2019 18:34

Re: Eikenprocessierups

Same! Mijn kinderen godzijdank niet, maar ik zit eronder, het jeukt en ziet er niet uit.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Jun 2019 18:40

Re: Eikenprocessierups

Check.
Ik heb wel alles in huis wat er tegen zou moeten helpen.
Hormoonzalf, mentholgel, antihistaminica.
Het helpt amper hoor.
2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 27 Jun 2019 19:00

Re: Eikenprocessierups

Je schijnt eerst alle haartjes te moeten verwijderen met plakband.
2015 💙
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 27 Jun 2019 19:16

Re: Eikenprocessierups

Weet iemand hoelang die haartjes er zitten? Hier jeukt het ook zo maar neem aan dat de haartjes met douchen/zwemmen wel weg zijn toch?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 27 Jun 2019 19:35

Re: Eikenprocessierups

Minx schreef:Je schijnt eerst alle haartjes te moeten verwijderen met plakband.

Het schijnt dat je dit ook kan doen met zo'n kleding-plakroller waarmee je pluisjes van je kleding af kan rollen.

Ik heb er zelf nog gen last van gehad maar hoorde vandaag op mijn werk wel veel mensen die er last van hadden.
<<

Anoniem288

Bericht 27 Jun 2019 20:20

Re: Eikenprocessierups

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 19:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Jun 2019 20:27

Re: Eikenprocessierups

Wij hebben er ook veel last van. Het advies is wel echt eerst met plakband de haartjes eruit trekken en dan zalf. Maar idd, die zalf is overal uitverkocht. Hier helpt de after bite zalf van kruitvat ook wel.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 27 Jun 2019 20:32

Re: Eikenprocessierups

Ik dacht dat het muggenbultjes waren maar denk nu dus ooi dat ik daar last van heb.. zaten vooral in m’n hals en armen. Blijft ook lang duren voordat het weg is trouwens!
<<

Anoniem279

Bericht 27 Jun 2019 20:34

Re: Eikenprocessierups

Feline schreef:Ik dacht dat het muggenbultjes waren maar denk nu dus ooi dat ik daar last van heb.. zaten vooral in m’n hals en armen. Blijft ook lang duren voordat het weg is trouwens!

Dit wilde ik ook net typen eigenlijk.

En als er dan op z’n minst nog een pracht van een vlinder uit zou komen...
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 27 Jun 2019 20:37

Re: Eikenprocessierups

Olíve schreef:Wij hebben er ook veel last van. Het advies is wel echt eerst met plakband de haartjes eruit trekken en dan zalf. Maar idd, die zalf is overal uitverkocht. Hier helpt de after bite zalf van kruitvat ook wel.


Ja maar de bultjes zijn er ineens. En jeuken direct. Dan geef plakband toch ook geen nut? Het zit bij mij met name op onzichtbare plekken haha
2016
<<

Anoniem269

Bericht 27 Jun 2019 21:22

Re: Eikenprocessierups

Het schijnt dat de bultjes ongeveer twee weken jeuk veroorzaken. Ik heb er een aantal die ik opengekrabd heb en die blijven maar jeuken en branden.

We hebben dit jaar horren aangeschaft om muggen op de kamer te voorkomen. Krijg je nu dit :laughcry: Dit jeukt veel erger!
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 27 Jun 2019 22:23

Re: Eikenprocessierups

Ik dacht eerst ook dat ik continue lek geprikt werd door muggen. Maar hebben nieuwe ramen met horren en nog nooit zoveel bulten gehad als dit jaar.
Oudste zoon van man zat op zijn been vorige week helemaal onder de irritatie van de rups.
Ik gok dat het hier bij mijook de processierups is.

Idd haartjes verwijderen met plakband, kleding wassen op minimaal 60 graden en insmeren.
Juli 2019
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 27 Jun 2019 22:49

Re: Eikenprocessierups

Ik kreeg deze week de geniale tip: after sun met aloë vera van Nivea. Bewaren in de koelkast. Het werkt echt perfect.
<<

Anoniem277

Bericht 28 Jun 2019 02:46

Re: Eikenprocessierups

Zou dat spul niet helpen voor jeuk bij waterpokken?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Jun 2019 06:06

Re: Eikenprocessierups

Dat laatste heb ik laatst bij dochter gedaan. Ze kon niet slapen van de jeuk en we hadden geen spul meer om er op te smeren. Toen deed ik maar waterpokken schuim en ze viel meteen in slaap. Ik had het idee dat het vooral het placebo effect was, maar wie weet.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 19:39

Bericht 28 Jun 2019 06:47

Re: Eikenprocessierups

Vooralsnog ben alleen ik de sjaak, binnen ons gezin. En geen idee waar ik ze opgelopen heb of dat ik ergevoeliger voor ben, ofzo?
Vooral mijn armen zitten onder. Ik dacht eerst dat het vlooienbeten waren.

Onze apotheek krijgt vandaag weer iets binnen tegen de jeuk dus ik weet wel wie er als eerste daar staat... Wat een vreselijke jeuk!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 28 Jun 2019 07:06

Re: Eikenprocessierups

Salome schreef:
Olíve schreef:Wij hebben er ook veel last van. Het advies is wel echt eerst met plakband de haartjes eruit trekken en dan zalf. Maar idd, die zalf is overal uitverkocht. Hier helpt de after bite zalf van kruitvat ook wel.


Ja maar de bultjes zijn er ineens. En jeuken direct. Dan geef plakband toch ook geen nut? Het zit bij mij met name op onzichtbare plekken haha


1 haartje kan meerdere bulten veroorzaken. Als je gaat krabben of wrijven terwijl de haartjes er nog in zitten verspreid je de haartjes waardoor het erger wordt.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 28 Jun 2019 07:38

Re: Eikenprocessierups

Ik las net in de krant dat de minister het grootschalig wil gaan aanpakken. Wij hebben er hier overigens helemaal geen last van.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 28 Jun 2019 07:55

Re: Eikenprocessierups

Ik meld me ook.

Onze oudste zoon had zoveel jeuk dat hij 2 nachten helemaal niet heeft geslapen en alleen maar moest huilen en krabben. Vreselijk! Zelf heb ik er ook veel last van. Ik word echt gek van de jeuk.

Het lijkt nu na een dag of 5 iets minder te worden maar ik ontdek ook alweer nieuwe bultjes steeds. Ik weet niet waar we het oplopen en het lijkt me ook niet te voorkomen. Wat een ramp dit!

Ik gebruik ook cetirizine. Dat helpt iets. En we gebruiken creme van de apotheek met menthol erin.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jun 2019 08:13

Re: Eikenprocessierups

Hier ook iemand die zich meld. We hebben er op de tennisbaan een nest in een boom zitten. Eerste dacht ik ook dat het muggenbulten waren, maar helaas. Ik heb één avond gesmeerd met een methol zalf en dat verminderde de jeuk en verkoelde goed. Verder is het helaas gewoon uitzitten totdat het over gaat.
Gelukkig ben ik ergens gewend om te gaan met jeuk, doordat ik onderhuis littekenweefsel heb zitten van injecties die al jaren jeuken en waar ze medisch niks aan kunnen doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 28 Jun 2019 09:52

Re: Eikenprocessierups

Ook ik was de pisang, we hebben zaterdag gefietst en toen was er nog niks aan de hand. Zondagochtend werd ik onder de bulten op mijn achterbeen wakker, dacht eerst ook aan muggenbulten.
Dus een hoop rotzooi gekocht om de muggen te doden (hoop kleintjes gevangen) en om de bulten te laten verdwijnen en de jeuk te verlichten, maar het hielp allemaal niks. Even verder aan het zoeken geweest en nu bleek het dus toch van die rotrups te zijn.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers