Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eikenprocessierups

<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 28 Jun 2019 11:09

Re: Eikenprocessierups

Elisabeth schreef:Weet iemand hoelang die haartjes er zitten? Hier jeukt het ook zo maar neem aan dat de haartjes met douchen/zwemmen wel weg zijn toch?

Volgens mij gaan ze niet zomaar weg met douchen, maar is daarom juist dat plakband nodig.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 28 Jun 2019 12:04

Re: Eikenprocessierups

June schreef:
Elisabeth schreef:Weet iemand hoelang die haartjes er zitten? Hier jeukt het ook zo maar neem aan dat de haartjes met douchen/zwemmen wel weg zijn toch?

Volgens mij gaan ze niet zomaar weg met douchen, maar is daarom juist dat plakband nodig.


Vorige week zaterdag hebben we ze opgelopen. En het jeukt nog steeds. Maar zit er dan nog een haartje in? Of blijft het jeuken ook als de haartjes weg zijn?

Ik smeer trouwens Aloë Vera op de bultjes en dat verlicht wel een stuk.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Jun 2019 12:10

Re: Eikenprocessierups

June schreef:
Elisabeth schreef:Weet iemand hoelang die haartjes er zitten? Hier jeukt het ook zo maar neem aan dat de haartjes met douchen/zwemmen wel weg zijn toch?

Volgens mij gaan ze niet zomaar weg met douchen, maar is daarom juist dat plakband nodig.


De haartjes hebben kleine haakjes, die zich vastzetten in de huid. Dus daarom adviseren ze plakband. Maar ik zou niet weten waar ik kan zien waar de haartjes van de rupsen zouden moeten zitten.
Ik moet wel zeggen het jeukt bij mij met vlagen. Soms even een aanval en dan heb ik nergens last van.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem328

Bericht 28 Jun 2019 13:48

Re: Eikenprocessierups

Elisabeth het blijft ook jeuken als de haartjes eruit zijn.
Alleen door de haartjes te verwijderen zorg je dat het zich verder over je lichaam verspreid.

Ik heb zojuist slakkenslijmgel gehaald met aloe vera erin.

In winkels hier zijn de pilletjes en crèmes bijna allemaal uitverkocht :palm:
<<

Anoniem268

Bericht 28 Jun 2019 22:13

Re: Eikenprocessierups

Ik prijs mezelf zo gelukkig dat ik in een gebied woon waar geen processierups zit. Heel veel sterkte voor iedereen die er zo van afziet! Hopelijk gaan ze snel verpoppen en zijn jullie van de narigheid af!
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 28 Jun 2019 22:24

Re: Eikenprocessierups

Mijn man hoorde op tv dat de haartjes nog 7 jaar actief kunnen zijn...

Ik heb vanmiddag zalf gehaald bij de apotheek. Die werkt goed!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 29 Jun 2019 08:21

Re: Eikenprocessierups

Douchen werkt ook hoor, wel goed schrobben met een washandje o.i.d. Hier in Zuid-Limburg hebben we er al jaren last van.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 29 Jun 2019 08:46

Re: Eikenprocessierups

7 jaar? Ik dacht 5 jaar. De haartjes zijn na het verpoppen nog niet weg. Dat duurt dus nog vijf jaar voordat ze vergaan zijn.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Jun 2019 08:49

Re: Eikenprocessierups

Vies hè! Ik was eerst bang dat we vlooien of bedwantsen hadden ofzo. :smile: ‘Gelukkig’ zijn het maar die vieze rupsen. Ik kom net terug van het hardlopen en ik heb plakband gebruikt. Hopen dat het helpt want ik heb onderweg heel wat nesten gezien.
<<

Anoniem279

Bericht 29 Jun 2019 08:53

Re: Eikenprocessierups

Bij mij valt het gelukkig nog wel mee maar hier in de omgeving zitten er ineens echt bizar veel. M’n vriend wil straks naar een meertje, onder d bromen en in de schaduw maar ik ben een beetje huiverig voor die rupsen en zou veel liever lekker naar het strand gaan ofzo.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 29 Jun 2019 09:04

Re: Eikenprocessierups

Ik heb al meerdere mensen muggenbulten zien verwarren door processierupsbultjes. Bij de processierups heb je meerdere brandende bultjes op één plek, soms wordt de huid daar een dik plakkaat. Ze zitten vooral in je knieholten, elleboogholten, nek en onderarmen.
<<

Anoniem328

Bericht 29 Jun 2019 14:10

Re: Eikenprocessierups

Maar Derpy hoe weet je dan zo zeker dat het muggebulten zijn en niet de bulten door de eikprocessierups? Bij de drogist zeiden ze direct tegen mij 'nee hoor dan zijn gewoon muggebulten bij je zoon ' terwijl de dokter later die dag direct zei dat het door eikprocessierups kwam. Inmiddels is het ook overduidelijk de eikprocessierups.

Ik heb vanmorgen als tip gekregen om met een fohn warme lucht op de jeukende bulten te blazen en dat zo'n 20 seconde láng. Het eiwit in de bult zou dan stollen ofzo en de jeuk zou weggaan..

Nou grijp ik momenteel alles aan om van die ellendige jeuk verlost te zijn en ik heb het geprobeerd. En tot nu toe werkt het echt! Althans de jeuk is weg op die plekken.
<<

Anoniem269

Bericht 30 Jun 2019 13:12

Re: Eikenprocessierups

Mijn schoonmoeder heeft gisteren dit voor ons meegenomen en ik kan na 1x smeren al zeggen dat het gelijk verlichting geeft! Mijn oudste zoon zei gelijk dat het niet meer jeukte. Ik smeer het alleen op de bultjes (die ik van te voren met plakband heb gedaan) want het plakt best wel. Echt wat een verademing!

Afbeelding
<<

Bergkristal

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 605

Geregistreerd: 10 Feb 2019 15:50

Bericht 30 Jun 2019 13:20

Re: Eikenprocessierups

Ik word er ook gek van gebruik plakband (dan is het meeste weg) en daarna schilderstape. Insmeren met calandula van VSM. De jeuk is dan weg maar het blijft vervelend zit eikenprocessierups in de bomen die voor het huis staan dus we blijven dit herhalen en met dit mooie weer geen badje in de tuin, ramen en deuren dicht. Hoop dat het snel over is....
Carpe Diem
<<

Anoniem336

Bericht 30 Jun 2019 14:28

Re: Eikenprocessierups

Ja er is een ware run op Aloë Vera gel overal. Goed om te weten dat de Tuinen het wellicht nog heeft, ga ik daar vd week even kijken
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 30 Jun 2019 14:40

Re: Eikenprocessierups

Ik heb na een dikke week bijna nergens meer last van. Geenplakband gebruikt, alleen ‘after bite’ gel die ik nog had staan. Verlicht ook meteen.
https://www.action.com/nl-nl/p/autan-na-de-beet-gel/
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 21:36

Bericht 30 Jun 2019 18:07

Re: Eikenprocessierups

Ook hier flink last van. Bij de Etos heb ik een zalf gevonden die echt helpt. De jeuk blijft langer weg. Het heet Dermagiq Skin, oranje-blauw doosje. Mss helpt het jullie ook? :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 30 Jun 2019 20:23

Re: Eikenprocessierups

Yugh ik moet morgen naar het klimbos in het Amsterdamse bos. Ik zag dat er veel areas in het Amsterdamse bos gesloten zijn vanwege de rups. Het klimbos niet maar dat zit er dus vlakbij. Ik wil dit allemaal niet met die gore beesten :(
#teammaple🍁
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 30 Jun 2019 20:35

Re: Eikenprocessierups

Ava schreef:Mijn schoonmoeder heeft gisteren dit voor ons meegenomen en ik kan na 1x smeren al zeggen dat het gelijk verlichting geeft! Mijn oudste zoon zei gelijk dat het niet meer jeukte. Ik smeer het alleen op de bultjes (die ik van te voren met plakband heb gedaan) want het plakt best wel. Echt wat een verademing!

Afbeelding


Deze heb ik ook. Heel fijn spul en werkt goed.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 03 Jul 2019 21:45

Re: Eikenprocessierups

Olijfje schreef:Maar Derpy hoe weet je dan zo zeker dat het muggebulten zijn en niet de bulten door de eikprocessierups? Bij de drogist zeiden ze direct tegen mij 'nee hoor dan zijn gewoon muggebulten bij je zoon ' terwijl de dokter later die dag direct zei dat het door eikprocessierups kwam. Inmiddels is het ook overduidelijk de eikprocessierups.

Ik heb vanmorgen als tip gekregen om met een fohn warme lucht op de jeukende bulten te blazen en dat zo'n 20 seconde láng. Het eiwit in de bult zou dan stollen ofzo en de jeuk zou weggaan..

Nou grijp ik momenteel alles aan om van die ellendige jeuk verlost te zijn en ik heb het geprobeerd. En tot nu toe werkt het echt! Althans de jeuk is weg op die plekken.


Ik vind het heel anders voelen en het ziet er ook anders uit, bij mij in ieder geval. Een mug prikt 1 keer op een plek, van de haartjes van de rups krijg je meerdere kleine bultjes bij elkaar die meer op uitslag lijken.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 04 Jul 2019 09:12

Re: Eikenprocessierups

Ik heb er gelukkig geen last van, maar scheelt misschien ook dat ik medicijnen krijg tegen o.a. hooikoorts. Heb ze ook nog niet gezien hier in de buurt.
Wel super vervelend als je er wel mega veel last van hebt...
<<

Anoniem290

Bericht 04 Jul 2019 12:09

Re: Eikenprocessierups

Ik heb nog geen last, mijn vader wel. De fohn truc hielp wel wat bij hem. Verder schijnt de Cicaplast creme van La Roche posay te helpen (te koop bij de apotheek), ik heb dat altijd staan voor wondjes, luieruitslag, enz. Bij mij hielp Loratadine heel snel (tabletjes, toen bij etos gehaald).
<<

Anoniem328

Bericht 04 Jul 2019 12:13

Re: Eikenprocessierups

Ik weet intussen echt niet meer waar ik het allemaal oploop en wat we ertegen moeten doen. Het komt volgens mij op allerlei manieren ons huis binnen. Via ramen, via kleding, op onze huid. Super vervelend.

Fohnen is bij mij echt het enige wat helpt. Tabletjes slik ik ook maar geen idee of het echt helpt. Maar ik blijf stug doorslikken.

Oudste zoon blijft er ook veel last van hebben al zijn de slapeloze nachten gelukkig verleden tijd.
<<

Anoniem271

Bericht 04 Jul 2019 12:31

Re: Eikenprocessierups

Ik moet het afkloppen, maar ik heb echt nog helemaal geen last gehad hiervan. Ik hoor het zoveel, maar het blijft mij tot nu toe bespaard gelukkig.
<<

Anoniem279

Bericht 04 Jul 2019 16:52

Re: Eikenprocessierups

Domme vraag maar hoe groot is de kans dat ik ‘last’ krijg als ik even snel langs een stuk of 5 bomen fiets waar die rupsen in zitten? Ik moet boodschappen doen maar ik kan er gewoon echt niet omheen. Of ik moet aan de andere kant van m’n woonplaats boodschappen halen.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers