Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voogd geregeld

Heb je een voogd geregeld?

Ja, staat officieel vast
20
49%
Ja maar alleen mondeling besproken
6
15%
Nee
15
37%
 
Aantal stemmen : 41
<<

Anoniem277

Bericht 26 Jun 2019 17:06

Voogd geregeld

N.a.v. het topic van elroya, hebben jullie een voogd geregeld voor de kinderen?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jun 2019 17:29

Re: Voogd geregeld

Ja wel pas onlangs eindelijk geregeld, toen we toch naar de notaris moesten voor het bouwdepot. Wel fijn dat het nu goed vastligt
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 17:32

Re: Voogd geregeld

Ja via Rechtspraak hebben we geregeld dat mijn ouders voogd zijn. We willen dit nog wel concreter uitwerken in een testament.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 26 Jun 2019 17:36

Re: Voogd geregeld

Nee, nog steeds niet gedaan...
Zo af en toe passeert het weer de revue, maar zouden zo 1 2 3 ook niet weten waar we ze onder zouden moeten/kunnen brengen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Jun 2019 17:40

Re: Voogd geregeld

Ja dit ligt vast in een testamemt.
december 2016
juli 2019
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 26 Jun 2019 17:55

Re: Voogd geregeld

Ja, dat hebben we onlangs bij de notaris laten vastleggen in onze testamenten.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 26 Jun 2019 18:39

Re: Voogd geregeld

Ja, wij hebben dit vastgelegd bij de notaris. Mijn zus wordt dan hun voogd.
07.12.2011
11.12.2014
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Jun 2019 19:05

Re: Voogd geregeld

Ja hebben we vastgelegd (via rechtspraak.nl)
Voor nu m’n ouders, maar denk dat dit op termijn gaat wijzigen naar 1 van m’n broers als zij ook een gezin hebben/ m’n ouders te oud zijn.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 19:08

Re: Voogd geregeld

Wij hebben dit via rechtspraak.nl vastgelegd. Moet je dat eigenlijk per kind doen? Dus dat ik nu voor de tweeling weer vastleg naar woe ze gaan? Of is 1 x voldoende?

♥♥
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 19:11

Re: Voogd geregeld

Elliot, per kind moet je dat invullen. Toevallig heb ik na de geboorte van de jongste gekeken, was dus niet automatisch gegaan.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 26 Jun 2019 19:12

Re: Voogd geregeld

Oh goed om te weten, dat zet ik op m’n to do list voor na de bevalling dan :) Dankje!

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6199

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 26 Jun 2019 19:17

Re: Voogd geregeld

Nee, maar ik zou het wel willen. Ik zou mijn zusje als voogd willen en ook dat ze m'n kind(eren) daadwerkelijk op gaat voeden. Alleen als wij in deze woonplaats blijven zouden ze 45 min verderop moeten verhuizen, terwijl mijn schoonzusje wel hier woont en ook prima geschikt is. Ik vind het nog best moeilijk eigenlijk om het vast te leggen. Eigenlijk kan het gewoon m'n zusje worden en moeten ze in het geval dat, maar bekijken wat het meest verstandig is.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Jun 2019 19:34

Re: Voogd geregeld

Wij moeten dat nog officieel vastleggen, maar we weten wel wie en dat is binnen de families ook bekend. Het zou heel bijzonder zijn als ze door de voogd opgenomen kunnen worden in het gezin, maar ik weet niet of dat een haalbare optie is met de eigen kinderen. Als mijn ouders of schoonmoeder nog gezond zijn, zal dat ook zeker overwogen worden. Ik weet dat deze voogd alles zal doen voor mijn jongens om ze een goede plek te geven en betrokken zal blijven bij het opgroeien.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jun 2019 19:48

Re: Voogd geregeld

Ik heb hier ook weleens over nagedacht, maar ik zou eigenlijk niet weten wie het moet worden. Mijn zusje en schoonzus vind ik allebei geen optie in elk geval.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem298

Bericht 26 Jun 2019 20:43

Re: Voogd geregeld

Goed om te weten dat je per kind moet aangeven waar ze naartoe gaan, wij hebben het namelijk alleen voor de oudste geregeld. Als we ons testament dan toch aan moeten passen bedenk ik gelijk een nieuwe voogd, ik vind mijn zwager (waar ze nu naartoe zouden gaan) absoluut ongeschikt, maar eigenlijk vind ik niemand goed genoeg om de zorg voor mijn kinderen te dragen. Ik heb dus afgesproken dat ik gewoon blijf leven :wink:
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jun 2019 21:44

Re: Voogd geregeld

Meh nee nog steeds niet geregeld.. puur omdat we niet weten wie er voor Tobias zou moeten zorgen als wij allebei wegvallen. Onze ouders niet meteen te oud maar ook niet echt in fantastische vorm ofzo.

Vrienden ermee 'opzadelen' zien we ook niet echt zitten en broers/zussen vinden we ook niet heel fijn idee. Dus we weten het simpelweg niet.

Hoe hebben jullie beslist? Waar hing het van af?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 26 Jun 2019 21:50

Re: Voogd geregeld

Maar in principe kies je niet wie er voor je kinderen gaat zorgen toch? Je kiest wie er op dat moment gaat beslissen over je kinderen. Of heb ik dat altijd verkeerd gedacht?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jun 2019 21:58

Re: Voogd geregeld

In ons geval zouden ze daarmee wel de zorg overnemen. Dat spreek je dan volgens mij mondeling af idd. Als je iemand als voogd toewijst krijgt die het gezag en dus beslissingsbevoegdheid. Als ze tegen die tijd achten dat anderen de zorg beter kunnen overnemen dan zouden ze dat kunnen regelen...

Wij hebben trouwens gekozen op basis van dat we denken dat T en M bij mijn zwager en schoonzus heel gelukkig zouden zijn. We liggen niet enorm op 1 lijn met ze, verschillen vaak van mening, ook over opvoedkwesties, maar ze hebben een warm en liefdevol gezin en T en M komen er erg graag. Wij zijn er dan niet meer om van mening mee te verschillen ;)

Mocht mijn zusje ooit een gezin stichten dan zou ik het voogdijschap wel aan haar willen overdragen. Dat wordt dan wel een beetje gekkig ofzo, zijn we nog niet over uit of dat dan daadwerkelijk zouden willen laten aanpassen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 26 Jun 2019 21:58

Re: Voogd geregeld

June schreef:Maar in principe kies je niet wie er voor je kinderen gaat zorgen toch? Je kiest wie er op dat moment gaat beslissen over je kinderen. Of heb ik dat altijd verkeerd gedacht?


Dit klopt.

Wij hebben het bij de notaris vast gelegd. En die zei het precies zo.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 26 Jun 2019 22:04

Re: Voogd geregeld

Ja zoals Zora zegt idd, bij ons zouden ze ook de zorg overnemen, tenzij ze zelf tegen die tijd anders inschatten. Wij hebben dus wel voogd aangewezen met dat idee er bij en daarom gaan we over een aantal jaren waarschijnlijk ook switchen. Op dit moment heeft geen enkele broer een geschikte gezinssituatie, maar over paar jaar wellicht wel (moeten ze t tegen die tijd ook nog willen natuurlijk ;))
<<

Anoniem281

Bericht 26 Jun 2019 22:16

Re: Voogd geregeld

Ik wil idd iemand aanwijzen die dan echt de zorg overneemt en niet alleen het gezag.

Ik heb m'n beste vriendin ooit s gevraagd maar die is nu een beetje op hippietoer en gaf zelf ook aan er niet om staan te springen. Ze zou het wel doen, als wij dat graag willen, met liefde zelfs. Maar t voelt dan ook niet meer goed.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 26 Jun 2019 22:36

Re: Voogd geregeld

Ik zou het fijn vinden als we dit vastgelegd zouden hebben, maar ook wij hebben geen idee wie er op dit moment in onze directe omgeving geschikt zou zijn. Schoonouders en ouders lijken me om verschillende redenen geen goede optie. Enige die dan nog in de buurt komt qua geschiktheid zijn mijn broertje en schoonzusje, worden binnenkort zelf voor het eerst papa en mama. Ik kan me voorstellen dat zij over een tijdje wel een geschikte keuze zouden zijn.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Jun 2019 22:39

Re: Voogd geregeld

Wij hebben een eerste en tweede 'keus' opgegeven. En degene met het gezag, zou dan ook de voogdij op zich nemen. Ik vond het ook erg lastig, ouders vonden we qua leeftijd (en gezondheidsproblemen) toch niet handig, dus hebben we gekozen voor mijn schoonzus omdat zij als enige kinderen had op dat moment. Qua opvoeding en alles verschillen we wel behoorlijk, maar onze kinderen zijn daar zeker in goede handen. Mijn broertje is nu de tweede in de rij, hij heeft geen kinderen en ik kan niet inschatten hoe zijn vriendin erin staat en dan is het dan toch moeilijk in te schatten wat voor ouders zij zouden zijn.
december 2016
juli 2019
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 26 Jun 2019 23:12

Re: Voogd geregeld

Jet schreef:Goed om te weten dat je per kind moet aangeven waar ze naartoe gaan, wij hebben het namelijk alleen voor de oudste geregeld. Als we ons testament dan toch aan moeten passen bedenk ik gelijk een nieuwe voogd, ik vind mijn zwager (waar ze nu naartoe zouden gaan) absoluut ongeschikt, maar eigenlijk vind ik niemand goed genoeg om de zorg voor mijn kinderen te dragen. Ik heb dus afgesproken dat ik gewoon blijf leven :wink:

In ons testament staat kind/kinderen. Dus wij hoeven dat niet. Weet niet hoe het er bij jullie staat.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 27 Jun 2019 00:00

Re: Voogd geregeld

Omdat wij hier natuurlijk geen familie hebben, hebben wij een tijdelijke beslissende voogd geregeld. Dit gezin (vriendin, man en zoontje iets jonger dan de onze) heeft de ‘macht’ te beslissen wat er met R. gebeurd mochten wij overlijden. Als ze denken dat het beter is dat hij hier even blijft ipv naar Nederland (vanwege school of bekenden), dat is goed. Als ze denken dat hij beter af is bij schoonbroer en gezin, dan dat. Vind het fijn dat zij dan kunnen zien wat het beste zou zijn op dat moment. Vriendin werkt ook in pleegzorg dus vertrouw haar met deze beslissing.
Afbeelding
Afbeelding
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers